Basilikaa laitoin myös lisää, koska suuri osa edellisen istutuskerran yksilöistä kupsahti. Eivät taida tykätä, kun parvekkeelle ei paista tarpeeksi aurinko. 
Basilikaa laitoin myös lisää, koska suuri osa edellisen istutuskerran yksilöistä kupsahti. Eivät taida tykätä, kun parvekkeelle ei paista tarpeeksi aurinko. 

skray kirjoitti:Onko marenkin basilikat olleet yötkin parvekkeella? Jos olis ollu liian kylmä niille?
Tai sitten noiden yhteisvaikutus. Mutta on tuolla muutama vahvan näköinen alkukin. 

Tuolla näköjään 2009 keväällä yritin muka jotain tehdä, mutta burnout tuli ja vei kaikki mehut, eikä energiaa riittänyt edes perustoimintoihin, saati sitten puutarhan krapaamiseen. Viime kesä taas meni aivan muuta elämänalkua hoivatessa, mutta nyt! Mulla on puutarhan alku 
Nyt olen tämän kevään riehunut kuin mielipuoli puutarhan puolella. Siirrellyt kukkaistutuksia ja nurmikonpalasia ees taas, istuttanut kukkasia, repinyt niitä toisaalla juurineen, siistinyt sitä ja tätä, ja... tättärätätä tätätää! teettänyt rakkaalla aviomiehellä viimein kaksi kohopenkkiä hyötypuutarhaa varten
Taloyhtiön vanhasta hiekkalaatikosta sukeutui oikein mukavat ja tukevat, 1,8 x 0,7 x 0,4 m -kokoiset kohopenkit. Vuorasin ne kasvihuonemuovilla sisäpuolelta, koska vaikka ne on 20 vuotta sään armoilla olleet ja luultavasti kaikki myrkyt jo hiekkalaatikon hiekkaan valuttaneet kestopuupätkät, niin silti halusin niiden ja mun tulevien aterioiden väliin jotain suojaa 
Siellä niitä oli, jätesäkeissä puutarhajätettä, kyltin alla, missä lukee hevosen kokoisin kirjaimin, että EI MUOVIPUSSEJA! Jätesäkki ei vissiin jonkun mielestä ole muovipussi.
) sinne, mutta basilikat kuolla kupsahtivat. Toiset eivät. Samaan syssyyn istutin retiisiä, porkkanaa, tilliä ja herneitä. Kaikki muut itää jo, paitsi porkkanat 
) on jo istutettu 
Tänään näkyi ensimmäistä kertaa vihreää. 
Sitten saakin istuttaa taas uudet retiisit. 
Miehekkeen äiti antoi meille ruukullisen ruohosipulia. Ruohosipulia olenkin pikkuisen kaipaillut parvekkeellemme. 
Eivät koskaan kasvaneet taimea pidemmälle. Retiisi sen sijaan rehottaa. Tosin syötävä osa oli ainakin 1,5 viikkoa sitten olematon. Basilikat kasvavat jo kivasti. Pikkuhiljaa voi alkaa lehtiä käyttää ruuanlaitossa. Porkkanat voivat kaiketi melko hyvin. Ruohosipulia saa olla muutaman päivän välein syömässä, kun se rehottaa välillä melkoisesti. 

Ihan tymiä!
No, onneksi lehdetkin ovat syötäviä. Tietääkö joku, pitääkö retiisistä katkoa kukinnot, jos sellaisia on päässyt muodostumaan? Vai onko sillä mitään väliä?
Samoin ruohosipulit. 

Vieläkin on vaikka kuinka satoa poimimatta. Oman maan porkkanat on kyllä jotain ihan huippua.Aurora B. kirjoitti:Kirsikkapuu kukki aivan ihastuttavasti, mutta teki sitten kaksi (2) kuppasta kirsikkaa. Toinen tippui ennen aikojaan ja toisen söi linnut... Mitähän sille pitäisi tehdä, että kukista kehittyisi kunnon sato? Vinkei? Joku öttiäinen oli sen vallannut, mutta nähdäkseni söi vaan lehtiä. Kukinnot oli kaikki ihan ok. Pitääkö sitä jotenkin myrkyttää? Kuinkahan sen hoitais luomuna?

Muistankin keväällä lukeneeni siitä, mutta olen sen autuaasti unohtanut. Oliko peräti fordella siitä jotain puhetta?
Olin erittäin hämmentynyt siitä, että se oikeasti toimi. Porkkanoita uhkasi muurahaisinvaasio, niin vetelin pari pussillista kanelijauhetta kohopenkin reunoihin, mistä niitä muurahaisia näytti nousevan. Ei näkynyt siinä osassa penkkiä enää murkun murkkua sen jälkeen
Eikä tarvinnut myrkyttää mitään parin sentin päässä porkkanasadosta. Jei!
No, 2 kukkaa, mutta se on hyvä alku
Aijettä kun on kauniita kukkia 
damn kirjoitti:Meilläkin oli aikoinaan vain yksi kirsikkapuu ja kyllä se ihan itekseen niitä hedelmiä teki. Samoin meillä on kotikotona vain yksi luumupuu ja hyvin se on itekseen luumuja joka syksy kasvattanut.
Voisko sitten kirsikkapuu olla samanlainen ja siihen tulisi iän myötä enemmän marjaakin, vaikka se jo nyt kukkisi kunnolla?
skray kirjoitti:Onko se muuten nuori kirsikkapuu? aattelin vaan, että eiks omenapuilla ainakin oo tapana kasvaa silleen pikkuhiljaa paremmin hedelmää antavaksi, eli paranee vanhetessaan?
Siksi haluaisin sen säilyvän edes hengissä
Hedelmät olisivat plussaa. Ehkä mä olen vain kärsimätön sen sadon kanssa. Oli vaan niin kova pettymys sen loisteliaan kukinnan jälkeen ne pari säälittävää kirsikkaa
Ja puu oli ostettaessa jo niin iso, että siinä oli kirsikoita. Siksi jotenkin jäi sellainen fiilis, että jotain on tehty väärin, kun sadon määrä ei moninkertaistunutkaan vuodessa...

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa