Kati kirjoitti:Muutoinkin median niputtaminen yhteen kelvottomaan pakettiin on vähän kehnoa. Vähän sama kuin sanoisi, että internet on pahasta.
Ylilyöntejä ja eettisesti kestämätöntä toimintaa en kiellä tai puolustele. Se ei kuitenkaan ole koko totuus.

Wiggin kirjoitti:Viikon alun suosikkiotsikon nappasi tällä kertaa Aamulehti:
"Näkymätöntä ainetta löytyi kaukaisesta avaruudesta - katso kuvat"
:shock:

Höh, mä jo luulin, että sieltä ois kuulunut: "Kuulijamme Lazy Bastard kommentoi..." Mutta sen sijaan se olikin "Kuulijamme nimetön".LazyBastard kirjoitti:Wiggin kirjoitti:Viikon alun suosikkiotsikon nappasi tällä kertaa Aamulehti:
Annoin sitaattivinkin tästä Aristoteleen kantapäälle ja tänään se olikin viikon sitaatti. Heti ohjelman alussa.
LazyBastard kirjoitti:Wiggin kirjoitti:Viikon alun suosikkiotsikon nappasi tällä kertaa Aamulehti:
Annoin sitaattivinkin tästä Aristoteleen kantapäälle ja tänään se olikin viikon sitaatti. Heti ohjelman alussa.

Tr*ina kirjoitti:Avasin radion. Uutississa toimittaja kertoi, että suomalaisyrityksen rakentamalla internetohjelmalla valvotaan internetin käyttöä Syyriassa. Ohjelman avulla Syyrian valtio saa tietoa valtiota kritisoivista kansalaisaktivisteista.
...
Soitin yritykseen ja ilmoitin, että kyseisen kaupan Syyrian kanssa tehnyt ihminen, tulisi itse lähettää vankilaan.

... ja potuttaa kun ne rahat ei ole omalla tilillä
Vau.Tr*ina kirjoitti:
Soitin yritykseen ja ilmoitin, että kyseisen kaupan Syyrian kanssa tehnyt ihminen, tulisi itse lähettää vankilaan.
Vaikutuun tällaisesta aktivismista. Olisipa itsestä tuommoiseen.Yabba kirjoitti:
Kuinkas monella on muuten Vista alla? Siinä on aivan samat ominaisuudet suoraan sisään rakennettuna, voi rajoittaa ja valvoa käyttäjien internetkäyttöä, näiden siitä tietämättä
Jaa, no vaikka en olekkaan niiden paras ystävä, niin mitäs nämä meidän totalistiaseistakieltäytyjät sitten ovat, jos eivät mielipidevankeja...Tr*ina kirjoitti:No sitähän se toimistusjohtajakin selitti. Ei minulla ole mitään sitä vastaan, että minua vakoillaan. Vakoilkoot, enhän minä mihinkään vankilaan joudun, jos ilmaisen mielipiteeni siitä tai tästä.
En millään usko, että tällaisia tuotteita valmistavat yritykset voisivat olla niin sinisilmäisiä, etteivät tietäisi miksi heidän tuotteitaan halutaan ostaan, mitä niillä halutaan itse asiassa valvoa. Jotkut yritykset eivät vaan piittaa, heille kyse on markkinoista. Aivan samalla tapaa Nokia-Siemens toimii Turkmenistanissa: on myynyt maahan salakuuntelun järjestelmän, jolla ihmisoikeustaitelijoita saadaan jäljitettyä, vangittua ja tapettua.
Nixun toimitusjohtaja tosin kertoi yhtiön luopuneen kyseisestä liiketoiminnan alasta. (Tosin luopuminen ei ilmeisesti ollut seurausta moraalisesta katumuksesta).
Yabba kirjoitti:Jaa, no vaikka en olekkaan niiden paras ystävä, niin mitäs nämä meidän totalistiaseistakieltäytyjät sitten ovat, jos eivät mielipidevankeja...Tr*ina kirjoitti:No sitähän se toimistusjohtajakin selitti. Ei minulla ole mitään sitä vastaan, että minua vakoillaan. Vakoilkoot, enhän minä mihinkään vankilaan joudun, jos ilmaisen mielipiteeni siitä tai tästä.

Yabba kirjoitti: - Sen avulla voidaan myös esimerkiksi tarkkailla ja valvoa jonkin sivuston käyttäjiä, näiden toimia ja sivustolle syöttämiä tietoja. Miksi luulette että sampopankki vaihtoi vanhan php-pohjaisen, tietoturvallisesti vahvan pankkipalvelun heikommalla javaScriptillä toteutetuksi astetta turvattomammaksi paketiksi?
Tr*ina kirjoitti:Putosin kärryiltä. Siis, että sampopankki haluaa vakoilla asiakkaittensa verkkopankin käyttöä? Tai halusi ulkopuolisten voivan vakoilla asiakkaitensa rahaliikennettä? Vai mitä? Ja miksi näin tekisi?
Luin jostain, että nykyään jo melkein viidennes kutsutuista saa vapautuksen armeijasta ennen tai sen aikana. Käytännössä asepalvelus on siis vapaaehtoinen! Tästä näkökulmasta katsottuna aseistakieltäytymisen rangaistavuus on entistä hölmömpää. Ja eikös ne vankilatkin ratkea liitoksista muka-rikollisista? Varattomat näpistelijätkin pelastetaan linnalta.

skeletor kirjoitti:Et kai sä oo tosissas ton sivariavautumisen kanssa?
Mihin jäi laskuista varusmiesten viikonloppu- ja henkilökohtaiset vapaat?
Yabba kirjoitti:...eli noin 59 päivää vähemmän palvelusta kuin 180 päivää palveleva asepalveluksen suorittaja, tuo määrä on muuten enemmän, kuin asepalveluksenkävijällä on lomapäiviä ja tässähän ei edes otettu huomioon siviilipalveluksen suorittajan lomapäiviä...

Yabba kirjoitti:[
No tuohon en ota sen enempää kantaa, se kuitenkin vain on tosi, että sivusto on toteutettu nykyseltään javascriptillä (verkko-ohjelmointikieli1) kun muut pankit kuitenkin pyörivät enemmänkin php-pohjalta (verkko-ohjelmointikieli2). JavaScriptissä puolestaan on enemmän ja fatalisempia aukkoja (sitä on huomattavasti helpompi vakoilla, joko tekijänsä puolesta, jonkun tekijän yhteistyökumppanin puolesta tai jonkun muun toimesta). Itse pankkihan olisi kyllä pärjännyt ihan perus phplläkin, koska kun on kyse omasta järjestelmästä, saa se asiakkaidensa tiedot muutenkin. Kyseessä voi kuitenkin olla myös puhtaasti ajattelemattomuutta syntynyt vika (nähty joku sivusto, jossa on toimittu javalla, haluttu samanlainen tmv.)...Tai sitten on haettu jotain yksinkertaista..
Koska, jos ei halua käydä armeijaa, kuvittelisi että löytyy tarpeeksi munaa vetää edes se sivari. Joo, onhan se tuplasti se, mitä monet (myös minä) on armeijassa, mutta siinä kuitenkin työskennellään vain tietty aika päivästä (eli normi työpäivä, 8 tuntia jonka jälkeen voi tehdä ihan mitä tahansa) armeijassa ollaan koko aika 24/7 joten jos aletaan laskemaan, niin siviilipalveluksen suorittaja on 365*8=2920 tuntia, kun asepalveluksen minimi on 180*24=4320 eli siis siviilipalveluksen suorittaja suorittaa 1400 tuntia, eli noin 59 päivää vähemmän palvelusta kuin 180 päivää palveleva asepalveluksen suorittaja, tuo määrä on muuten enemmän, kuin asepalveluksenkävijällä on lomapäiviä ja tässähän ei edes otettu huomioon siviilipalveluksen suorittajan lomapäiviä... Lisäksi täytyy muistaa, että silloin kun siviilipalvelus tuli mahdolliseksi, lyhin palvelusaika oli 9 kk, eli 270 pv, joka taas tekee 6480 tuntia, joten sivareilla ei ole IKINÄ ollut oikeasti mitään oikeutta valittaa.

LazyBastard kirjoitti:Tai sitten pankki on naimisissa Tieto-Enatorin kanssa ja siellä sattui olemaan vailla työtä muutama javaguru.
Teillä armeijassa palveltiin unissaankin, eikä lomia ollut? Ja se, että on kasarmilla paikalla ei vielä tarkoita, että siellä jotain järkevää tai edes palvelukseen liittyvää tehtäisiin.

Onkohan ihan fiksua antaa ihmisten äänestää ihan kaikesta... Meinaan onhan se ikävää, että vain yksi olisi voinut voittaa sen omakseen, mutta omaisuuden tuhoaminen melkein itkettää. Ei nuokaan autot ihan ilmaisia ole - kukahan tuon älyvapaan idean oikeasti maksoi?Yabba kirjoitti:...Muistetaan myös, että asevelvollisuus ikä on 18-60...
).Mr. Smith kirjoitti:(ajokortti EI kelpaa henkilötodistukseksi, pitää olla kuvallinen kelakortti, jota pitää hakea erikseen jne.).
Tosin mulla ei passia hakiessa kyllä ollu ennestään mitään
Kai vanha passi käy
Yabba kirjoitti:skeletor kirjoitti:Et kai sä oo tosissas ton sivariavautumisen kanssa?
Kyllähän minä itse asiassa olen![]()

Eikä se ollut vittuilua, vaan rehellisesti sanoi viihtyneensä. Näinkin voi käydä.Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa