Uuni kärtsää edelleen jonkin verran aina käytettäessä. Joten en siis yritäkkään.

.
.
Jos perjantainakin on töissä hiljaista, voisin ottaa urakakseni käydä läpi kansioissa olevia viestejä ja poistaa niistäkin osa. 

skray kirjoitti:Pesin lattiat tänään.
Mä puolestani haastan kaikki siivoamaan pois kesäkengät eteisestä.
Ne on mulla vielä varvasläpsyjä myöten esillä ja tarkotus olis ne saada pois näkyviltä ja talvikengät tilalle.. kai kaikilla muillakin on vielä sama tilanne eteisissään?
Vaatekaapissa alahylly varattu varastoitaville kengille, se on nyt täynnä. Koitan keksiä jotain noille lopuille. Mulla taitaa olla vähän liikaa kesäkenkiä.
Nyt on kyllä vielä ollut sen verran lämmintä, että periaatteessa voisi kulkea avokkaissakin, jos ei sada...
Sulatus on siinä vaiheessa, että odotamme pakastimen kuivumista. Ikijäät ovat viimeinkin historiaa. (Juurihan minä 3,5 vuotta sitten tänne muutin. En ole kertaakaan aiemmin sulattanut tuota pakastinta.
Olen laiska paska.
)
Mutta en mäkään ole jääkaappia/ pakastelokeroa sulattanut kuin kerran tässä asuessani eli noin 2,5 vuoden aikana. Kuinka usein tuollainen toimenpide sitten pitäisi tehdä?
Mun olisi ainakin pitänyt jo varmaan yli vuosi sitten tuo sulattaa. Jäätä oli meinaan melkoisesti. 
Molemmilla on kauhea tarve jemmata sinne ruokaa pahan päivän varalle. Jatkuvasti sieltä kyllä syödään ruokaa, mutta juuri kun vanhat herneet, maissit, leivät jne. ovat loppumassa, uutta ostetaan tilalle. Vähän sama kuin että kuivatarvikekaapissa on pakko olla tölkissä ainakin ananasta, herkkusientä, papuja, tomaattimurskaa ja -pyrettä.
Pakkomielteinen hamstraaja on pakkomielteinen hamstraaja.
Olisi toki optimaalista, jos saisi pakastimen syötyä tyhjäksi edes joskus, mutta meillä se ei oikein koskaan onnistu. 

Pvi kirjoitti:Jos Marengin tilanne ei ole yhtä paha, että kaappiin vielä mahtuu, niin herneitä ja maissia saa tölkissä. Jos näkkäri ei riitä varaleiväksi, niin voi kaappiin ostaa myös esikypsennettyjä leipiä. Exit only -tarra pakastimen oveen siksi kunnes luukku on tyhjä.
Eikä kuivakaappeihinkaan järkevästi mahdu. Onneksi leipää on yleensä pakasessa vain tyyliin yksi pussillinen. Tänään itse asiassa leivät poikkeuksellisesti loppuivat, joten leivoin itse (taas) sämpylöitä. 
Heräteostoksia en tee juuri koskaan.Pascal Lemoix kirjoitti:Tässä asunnossa pakastimen sulatus tuli vastaan, kun jääkaappiosa hajosi. Onneksi pakastimessa ei ollut kuin kaksi avattua ranskalaispussia, joista molemmat heitin suoraan roskiin. Niin ikään kokeilin vaan sammuttaa ja antaa sulaa.
Äidillekin yritin ehdottaa vastaavaa sulatusta, mutta hänellä se menee aina niin, että kaikki ovet auki ja sitä jäätä pitää vielä ronkkia kaiken aikaa. Kun menee muka nopeammin. Kyllähän se sieltä sulaa. Mutta ei anna temperamentti periksi.

skray kirjoitti:Mutta meidän pakastin tosin sulaa jotain pikavauhtia aina, koska jos vartiksikin lähtee pois, on pakastimen edessä lattialla mahtava lammikko. Tosin parhaimpaan sulamisaikaan ei kerkee rätin kanssa edes pyyhkimään niin nopeasti kuin olisi tarve ja sitä vettä on lattialla sitten joka tapauksessa.

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa