Hampaiden hoito!

Re: Hampaiden hoito!

ViestiKirjoittaja Nugat » Ma 26 Huhti 2010 15:20

:friikki:

Mulla ylähuuli, nenä ja osa poskesta täysin puutuneet... mutta se hammas ei puutunut! :pillitys: Voi sitä vihlontaa ja kipua! Olen niin kipuherkkä ja olen jo poissa tolaltani jos tiedän kohta sattuvan, että tilanne oli aivan kamala. Selvisin kuitenkin hengissä ja onneksi oli kyseessä vain pieni reikä, ettei paljoa tarvinnut porata eikä se vihlonta nyt niin kauaa kestänyt, mutta hirveää se oli.

Tämä oli ensimmäinen kerta kun puudutus ei pelannut ja suurin pelkoni on aina ollut että sattuu. Ehkä olen nyt sitten vahvempi kuin ennen tai jotain. :( Hammaslääkäripelko nyt ei ainakaan vähentynyt.

Vähän kuitenkin on hivenen ylpeä olo siitä, että selvisin. :tilt: Mutta ei kiitos hammaslääkäriin ei ei ei ei ei....

Toiseen asiaan en saanut selvyyttä. Tai selvää ainakin on, etteivät hammaslääkärit itse koe asiaa niin, että olisi tapahtunut hoitovirhe. Yritä siinä sitten kun ei itsekkään mistään mitään ymmärrä.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Nugat » Ke 02 Kesä 2010 21:56

Nyt yksityisellä hammaslääkärillä tehtiin vuositarkastus tässä samalla kun kuolleen hampaan fiksaamista jatkettiin. Kuulin jotain aivan tavatonta. Hammaslääkäri kehui hyviä hampaitani ja harmitteli kovasti tuota kuollutta. :O: Mulla hyvät hampaat?! Olin että :friikki: . Ikinä ei ole hampaistani hyvää sanaa sanottu (paitsi kerran julkisella eräs vieraileva hoitaja, enkä uskonut silloinkaan). Kun tuntuu, että vähän väliä olen hammaslääkärissä saanut käydä ja ärtyneitä murahduksia saanut kuunnella. Toisaalta suurimmaksi osaksi olen käynyt oikomishoidossa.

Hammaslääkärissä mainitaan helposti hampaiden viat eikä mitään myönteistä tule juuri sanottua. Se tuntuisi kuitenkin tärkeältä, varsinkin jos valmiiksi jo pelottaa kaikki. :p Mä olen aina elänyt siinä luulossa, että hampaani voivat tippua milloin vain, jos näin kärijistetysti asian ilmaisee. Siksi olin ihmeissäni, että suustani löytyi liuta hampaita, joihin ei ole hammaslääkäri ikinä koskenutkaan! :D

No jaa. Taidan käydä nyt vain yksityisellä tuon erään hampaan hoitamisen jälkeenkin, vaikka se pirun kallista onkin. Toisaalta, vasta siellä parin vuoden kärsimysten syy selvisi ja ammattitaitoisen tuntuista hoitoa olen saanut. Siellä on muutenkin mukavampi käydä. Ottavat hammaslääkäripelonkin hellästi mutta tomerasti. Kertaakaan en ole edes meinannut tukehtua omaan sylkeeni. :tilt: Siellä on vielä niin ihastuttavan kiiretön tunnelma ja vitsit lentelevät hoitajan ja lääkärin kesken niin, että välillä on itsellä vaikea olla nauramatta käsittelyn aikana. :virne:

Ja mikä mua on häirinnyt julkisella, täällä hammaslääkärit ja hoitajat puhuvat keskenään ruotsia, vain potilaalle suoraan kohdistetut sanat sanotaan suomeksi. Sitä sitten aina arvailee, että mitäköhän nuo tuossa nyt mutisee. :friikki: Haukkuvat saatana.

Mä en muista olenko kertonut täällä tuon kuolleen hampaan tarinan. :friikki: Ensvei, nyt en jaksa, mutta olen yrittänyt saada korvausta hoitovirheestä julkisella, mutta ei se näytä onnistuva. :( Ensi syksyllä on luvassa leikkaus, sen verran huonoon kuntoon hampaan juuret ja sen ympäristö ovat menneet. Ei ole kuulemma mikään suuri ja ihmeellinen leikkaus ja hammaslääkäri sanoikin, että sitä on turha pelätä ja jännittää. Jännitän silti. :hullu: Pelottaa, että jotain menee taas pieleen.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Nugat » Ke 11 Elo 2010 17:09

Huomenna leikkaukseen. :O: Vaikka olen yrittänyt olla ajattelematta asiaa ja välttänyt hermostumista alkaa olo olemaan aika jännittynyt. Kyse on sentään pienestä operaatiosta ja maailmassa tapahtuu paljon kauhempiakin asioita, mutta kyllä jännittää ja niin helvetisti. :p Varsinkin kun kyse on hampaista. Tuntuu, että jos kyseinen pieni operaatio tehtäisiin vaikkapa varpaaseen niin se ei nyt olisi mitään.

Tuolla hammasklinikalla annetaan rauhoittavaa tai jopa nukutetaan jos siltä tuntuu, mutta ajatus siitä, että on vähän muissa maailmoissa pois selkeyden tilasta tuntuu pelottavalta. Ehkä keskustelemme tästä lääkärin kanssa. Luulen selviäväni, jos puudutus vain onnistuu hyvin.

Nyt yritän keksiä itselleni jotain kivaa palkkiota, jonka voin haalia itselleni leikkauksen jälkeen. Näin saatan olla reippaampi ja palkita itseni tästä kärsimyksestä. :tilt: En vain tiedä vielä mitä se olisi, ehkä jokin hemmotteluhoito. Tavaraakin on tässä huushollissa kylliksi.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Nugat » To 12 Elo 2010 19:04

Koko aamun olin jännittynyt, mutta rauhallinen. Asiaa helpotti ajatus, että tänään pistetään piste koko tälle pitkälle lääkärissa ramppaamiseen.
Kuitenkin olin sen verran herkillä, että iskän kertoessa omia kokemuksiaan ja päästessään kohtaan "..ja muuten se meni ihan hyvin, mutta..pläpläplä... ei puutunutkaan ja ai saaat..". Sitten mä purskahdin itkuun. :hullu: Meillä usein kerrotaan eri kokemuksista hyvää tarkoittavasti, mutta iskä ei ei nyt osannut valita oikeaa hetkeä tämmöiseen.

Sain itseni kuitenkin koottua ja läksin sinne lääkäriin. Lääkärissä ilmeni, että edellinen lääkäri ei ollut lähettänyt mun tietoja ja röntgeneitä tälle toiselle. Tämä lääkäri meinasi sitten, ettei uskalla aloittaa leikkausta ennen kuin kaikki tiedot on täällä, mikä on kyllä ihan oikein. Mutta tehtiin mihin asti pystyttiin, eli uudet röntgenit otettiin ja ihmeteltiin. Paljastuikin sitten, että tilanne on huonompi kuin olin luullutkaan ja lääkäri raapi päätään ja voivotteli. Tulehdus on tuhonnut ison osan yläleukaluusta ja hampaasta joudutaan leikkaamaan niin iso pala pois, että se ei tule pysymään paikoillaan. Se voi kestää vuoden, kaksi, viisi, mutta jos kymmenen niin se on ihme. Tulevaisuudessa joudutaan laittamaan implantti oman hampaan tilalle. Kuitenkin lääkäri meinasi, että kun olen niin nuori niin ei laiteta implanttia vielä. Kuitenkin vaiva todennäköisesti uusiutuu, jos hammas ei sitä ennen lähde irti. Hoidetaan siihen asti kuin pystytään ja katsotaan, kuinka lähtee kalusto luutumaan. Nyt putsattiin vain hampaan sisukset ja juuret valmiiksi leikkausta varten, joka on sitten kuukauden päästä.

Lääkäri oli oikein mukava ja pyynnöstäni selitti oikein tarkkaan, mitä leikkauksessa tullaan tekemään. Toin esille, että pelkään kovasti, ja se tullaan kyllä huomioimaan. Mitään ihmeellistä ei leikkauksessa kuitenkaan tapahdu, että huoleti voisin olla.

Kun lääkäristä pääsin niin tuli itku taas. Olen niin vihainen niin vihainen kaikille edellisille lääkäreille, myös hammaslääkäreille, jotka ei ajoissa ymmärtäneet ongelmaa. Kaiken olisi voinut korjata niin helposti ja kaiken alussa. Niin monta vuotta olen tätä saanut kestää eikä loppua näy. :pillitys: Tekisi mieli potkia kaikki hengiltä ja haastaa oikeuteen ja potkia hengiltä uudestaan. Olen vihainen itseni puolesta ja kaikkien niiden muiden, jotka joutuvat ajattelettomien lääkäreiden armoille. Oma ongelmani ei ole ehkä niin valtava, mutta silti siitä voi kärsiä tavattomasti. Joskus luultavasti joudun todennäköisesti vielä pahempaan jamaan missä voi olla jo henki kyseessä, niin miten silloin osaa toimia ja miten kaiken kestää? Tunnen itteni niin heikoksi. Ei sanat riitä, itkettää ja turhauttaa vain. Paska olo, kun mihinkään ei pysty valittamaan ja vaikuttamaan. Ja kun mistään ei oikeasti tiedä mitään. Ja kamalaa kun muutkaan eivät tiedä. Pitää vaan mennä ja yrittää luottaa.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Dnd » To 12 Elo 2010 20:16

:paijaus:

Mutta lääkäri/hammaslääkäri on myös elävä olento, joten jos sen potkii kuoliaaksi, niin tulee ehkä sanomista ja voi saada vähän ehdollistakin (joskus harvoin jopa voi joutua vähäksi aikaa täysihoitolaan.) :soosoo:
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Nugat » To 12 Elo 2010 20:30

Inhimillistä kaikki on, mutta voisi silti olla silmät ja päättelykyky tallella. :p

...täyshoitola. :raps:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja skray » Ma 16 Elo 2010 08:29

Voi nugatti. :paijaus:
Onneksi viimeisin heppu taisi olla taitava ja asiallinen, joten eiköhän kaikki järjesty.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 21 Elo 2010 21:25

Olin suuhygienistillä tällä viikolla. Tulin ostaneeksi hänen kannustamanaan ostaneeksi ihan sähköhammasharjan. :superhymy:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Nugat » Ma 20 Syys 2010 00:20

Leikkaus suoritettu. Voi että jännitin ennen leikkausta. Ja leikkauksen aikana. Kaikki oli kuitenkin hyvin, mitään en tuntenut, paitsi juuren poikkaseminen aiheutti pahoja ääniä ja tärinää, ja pysyin rauhallisena lähes loppuun saakka... kunnes kirurgi alkoi kuopsuttamaan loppuja tulehtuneita alueita pois. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!! SE KIPU! Se oli jotain aivan uskomatonta. Aluksi ilmoitin kirurgille tökkäisystä väärään paikkaan sanomalla au, oli muita paikkoja kuopsutellessan sattunut hipaisemaan kohtaa. Heti kirurgi laittoi lisää puudutusainetta, mutta puudutus ei ilmeisesti toimi kovin tulehtuneilla alueilla? Kuitenkin, kipu vain yltyi mitä enemmän sorkittiin, kyyneleet vain valuivat ja taisin lopulta huutaakkiin aika lujaa. Tilanne oli kuitekin äkkiä ohi, ei se lopulta tainnut kestää puoltakaan minuuttia, mutta kesti todella kauan ennen kuin sain hengityksen normaaliksi ja hillittyä kyyneleiden virtaa. Tärisin vielä kotimatkalla autossa ja tärisen edelleen kun tilannetta ajatteleekin. Ei täällä ole edes sopivaa hymiötä laitettavaksi mihinkään, mikä sopisi tähän. :hullu:

Mutta todellakin, muuten kaikki meni hyvin ja mukavasti, mikäs siinä loikoillessa. Valitettavasti vain hammaslääkäripelkoa ei tällä kertaa saatu karkoitettua. :( Ehkei koskaan. Tosin nyt ymmärrän, miksi edellisellä reiänpaikkauskerralla ei puudutus tehonnut, paikattava hammas kun oli aivan tulehtuneen hampaan vieressä. Mutta on tämä parin vuoden hampaan ympärillä eläminen ollut yhtä murheen kryyniä.

Nyt toivotaan, että hampaan ympäristo alkaisi paranemaan ja tuhoutuneet alueet luutumaan. Hampaan juurta ei tarvinnutkaan poistaa niin paljon kuin aluksi pelättiin, eli ilmeisesti hammas tulee pysymään tukevasti paikoillaan eikä tipu. :keijo: Puolen vuoden päästä on kontrolli ja jos kaikki on hyvin voi koko homman unohtaa ja jatkaa elämää. Vaarana on vielä, että koko homma voi uusiutua joskus. Ilmeisesti silloin poistetaan koko hammas. Silloin, ja muutenkin jos samaan tilanteeseen joskus vielä joudun, harkitsen kyllä vakavasti nukutusta.

Nyt on tikkejä ikenessä, poski turvonnut ja nyt odottelen että kello lyö tarpeeksi lääkitäkseni itseäni ja menen nukkumaan. Jännä ettei tämä kovin kipeä ole. Turvotus estää tosin hymyilemästä. Ja arvatkaas vain törmäänkö nyt koko ajan huvittaviin asioihin. :keijo:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 05 Loka 2010 23:18

Kävin pitkästä aikaa hammashoitajalla, vai mikä hygienisti olisi oikea ilmaus.
No fluorattavana. Hän suositteli kumipäällysteisiä hammasväliharjoja kokeil-
tavaksi. Ostin moisia ja vaikka alussa tuntui omituiselta, niin on se tikku
nopeampi kuin hammaslangan kanssa takakammastuhraaminen. Mutta
riittääkö tikkusella hampaan juuresta rapsuttelu, eikö siinä jää kuitenkin
osa hampaan pintaa puhdistamatta, jos tikkua ei saa liukumaan kuin
edestakaisin ienrajan tuntumassa?
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » To 10 Maalis 2011 14:17

Heräsin aamuyöstä hammaskipuun. Tiedän, että minulla on useampiakin alkavia reikiä ja nyt ilmeisesti joku tai jotkin niistä ovat jäytyneet sen verran syviksi, että pitäisi tilata aika. Yksityiselle varmaan menen, kun julkiselle voi kestää vähän liian kauan. Saa nähdä, montako reikää yhteensä löytyy. Veikkaan noin kymmentä.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja Nugat » Ma 21 Maalis 2011 19:11

Tänään oli kontrolli tuota hammasvaivaani koskien. Hitto kun sydän meinasi pumpata rinnasta irti, kun jännitti niin. Mutta ihanaa! Hoito on onnistunut ja kalustoni on julistettu terveeksi! :D Kirurgi oli aivan yllättynyt, kuinka hyvin on kita parantunut ja luu luutunut hampaan ympärille.

Olen niin huojentunut niin huojentunut. :sydän:

Nyt asian voi unohtaa. :D Joskus vielä tuo hammas muistuttaa itseään, onhan se juurihoidettu, kuollut ja hapertunee helposti. Ja katkeaa helposti. Mutta se on sen ajan murhe se!
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ma 21 Maalis 2011 20:35

Ei hampaissani ollutkaan yhtään reikää! Olivat yksityisen hammaslääkärin mukaan erinomaisessa kunnossa. Selvisi, että öinen ja aamuinen vihlominen onkin johtunut hampaiden narskuttelusta ja yhteen pureskelemisesta. Olen kuulemma purrut öisin unissani leukojani sellaisella voimalla yhteen, että hampaiden pinnassa on jopa purentajälkiä. Myös poskilihakseni olivat erittäin arat ja jännittyneet. Niinpä hampaistani otettiin muotit purentakiskoa varten, kiskon saan helpottamaan yöuniani ja leukojani jo viikon päästä.
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja skray » Ti 22 Maalis 2011 13:54

Kävin paikkauttamassa yhden kolmesta reiästä tänään hammaslääkärillä. Tavallinen paikkaaminen muuttui sitten kuitenkin juurihoitoa kaipaavaksi tapaukseksi. Mikään hampaitani koskeva ei enää jaksa yllättää. Jo kahdeksanvuotiaasta asti hampaitani on paikattu ja hoidettu melkein joka vuosi, joten edes tällanen yllättävä juurihoidon alottaminen ei hetkauttanut. Ihme vaan, ettei se hammas oo ollu ollenkaan kipeä tai mitään, kun kuitenkin aika pahassa jamassa on, kun joudutaan tällaseen operaatioon.

Nyt suussa maistuu kummalliselle ja toinen poski on ihan puutunu ja parin tunnin päästä pitää jo olla töissä iltavuorossa.. Nälkäki olis jo, mutta ei vielä viittis ruveta syömään kun just vasta kotiuduin hammaslääkärireissulta.. :huoh:
skray

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ma 28 Maalis 2011 16:42

päivänpolttaja kirjoitti:Niinpä hampaistani otettiin muotit purentakiskoa varten, kiskon saan helpottamaan yöuniani ja leukojani jo viikon päästä.

Sain purentakiskon. Hyvältä vaikuttaa.
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja Nugat » Ke 30 Maalis 2011 18:38

päivänpolttaja kirjoitti:
päivänpolttaja kirjoitti:Niinpä hampaistani otettiin muotit purentakiskoa varten, kiskon saan helpottamaan yöuniani ja leukojani jo viikon päästä.

Sain purentakiskon. Hyvältä vaikuttaa.

Purentakisko on iloinen asia. Ainakin mulla oli. :keijo: Teroitin öisin etuhampaitani ja muutenkin puren leukoja lujaa yhteen. Nyt aamuisin ei enää ole leuat jumissa. Uskaltaa haukotellakkin pelkäämättä, että menee leuat sijoiltaan. :keijo:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja skray » Ke 20 Huhti 2011 10:39

Viisaudenhampaat leikattiin alaleuasta pois tänäaamuna. Nyt on koko alaleuka puutunut ja kielikin on aika tunnoton. Hassu olo.
Tupot suussa istun kotosalla ja jossain vaiheessa pitäis raahautua apteekkiin hakemaan särkylääkettä (600mg ja 1g), antibiootteja ja paroex-suuvettä..
Jäähdytellä sais joka välissä, että pysyis turvotus poissa poskista. On tää kovaa hommaa.

Noin viikkoon ei kuulemma sais ees harjata hampaita, vaan pelkästään pursutella tolla paroexilla. :keijo:

Ja tänään ei saa syödä mitään kuumaa. Onneks ostin muutaman litran jätskiä ja pari litraa kiisseliä. :virne:
skray

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » Ma 13 Kesä 2011 15:34

Mäkin kävin juuri poistattamassa pari viisuria, vasemmalta ylhäältä ja alhaalta. Selvisin elävänä! Eikä ees sattunut!
Olin tuoliin mennessä kyllä aika hytinöissäni, en tiedä oliko jompi kumpi siinä nielemistäni pillereistä jotain rauhoittavaa, mutta vaikkei olis ollutkaan niin hyvin se toimi. :virne: Homman kestäessä rauhoituin jopa niin, että mietin jotain ihan muuta, enkä tajunnut että kirurgi puhuu mulle, kun käski laittamaan suuta pienemmälle. Ajattelin vaan että se on joku L-S:n "mene pois" -hammaslääkärin kaveri ja käskee hoitsua olemaan hiljaa. :keijo:

Kylmäpusseja en muistanut ostaa, joten jääpalojen jäätymistä odotellessa pidän poskella niitä toissavuotisia viinimarjoja joille en parempaakaan käyttöä ole keksinyt. :keijo: Sain pari päivää saikkuakin. :virnu:
Kumkvatti
yybersalama

ViestiKirjoittaja skray » Ti 14 Kesä 2011 08:09

Tänään menen hammaslääkäriin. Taas.
Nyt on kolmas kerta kun menen juurihoitoon, kai ne nyt sen jo saa kokonaan valmiiksi? :keijo:
skray

ViestiKirjoittaja bustball1980 » Ke 29 Kesä 2011 22:51

Hammaslääkärissä sanottiin kaksi vuotta sitten, että minun pitää mennä juurihoitoon. Kuulemma yksityiselle piti varata aika ja "kunta" maksaa erotuksen. Lähetteessä luki, että aika pitää varata 2kk sisällä. Juurihoitoon määrätty hammas ei vaivannut ollenkaan ja unohdin koko homman. Tuomittu hammas ei vaivaa vieläkään millään tavalla, mutta eilen lähete pulpahti eteeni. Miten minun nyt pitäisi toimia?
Hellä.
bustball1980

ViestiKirjoittaja skray » To 30 Kesä 2011 09:15

Soita sinne ensin, missä silloin kävit ja kysy mitä tehdä?
skray

ViestiKirjoittaja Dnd » Ti 01 Marras 2011 02:13

Löytyihän tämä ketju, LS:n suosiollisella avustuksella. :)

Kävin tänään paikkauttamassa pari ienrajassa, vierekkäisissä hampaissa, ollutta reikää. Alkoi päivittäin särkemään ja kylmäkin sattui pahasti. Puudutus ja operaatio menivät hyvin. Operointi jatkuu ensiviikon maanantaina kolmannen hampaan osalta edellisten vierestä, myöskin ienrajasta.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 02 Marras 2011 00:49

Mulla on ollut jo yli vuoden reikiä, jotka pitäisi paikata, mutta hammaslääkäriajan saaminen on vaan niin vaikeaa. Katotaan pääsenkö parin viikon päästä mulle varattuun aikaan vai pitääkö taas siirtää eteenpäin. Toistaiseksi vaikuttaa hyvältä ja mahdolliselta.

Mun hampaat kun ei hirvittävästi kipuile. Olen kyllä oppinut tunnistamaan reikäärsytyksen, mutta enemmän hampaisiin sattuu uusi paikka, kun reikä.
Aika huonosti olen muistanut hoitaa hampaita. Ksylitoli pastilleja on monessa laukussa ja yritän niitä muistaa ottaa edes kerran päivässä aterian jälkeen.
Fluoritabletteja olen muistanut pureskella ja purskuttaa suussa ehkä viisi kertaa vuodessa...

Voisin kehittyä hampaiden hoitajana.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 02 Marras 2011 01:12

Mä ostin paristokäyttöisen hammasharjan jokin aika sitten. :pepsodent:

Se on vallan mainio, koskaan ei ole hampaat olleet näin puhtaat harjaamisen jälkeen. Varmastikin sähköhammasharjalla olisi sama vaikutus, mutta en ole sellaista koskaan omistanut. Kenties investoin sellaiseen aikanaan, kunhan olen taas pitempään yhdessä paikassa.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja heartless » Ti 22 Marras 2011 17:38

Huomenna hammaslääkäriin! :kauhistunut: Saa nähdä, montako reikää löytyy. Veikkaan, että aika monta. Olen jo kutakuinkin vuoden päivät miettinyt hammaslääkärissä käyntiä, mutta kun hampaat eivät ole niin pahasti vaivanneet olen lykännyt ja lykännyt ajan varaamista. Tosin tiesin myös sen, että mitä kauemmin odotan sitä enemmän hoidettavaa on tulossa.. Viime viikonloppuna hampaita särki niin pahasti, että jouduin ottamaan särkylääkkeen ja tänään raejuuston syöminen alkoi vihloa.. :jaaha: Eli hammaslääkärikäynti taitaa olla ihan aiheellinen, pelottaa vaan ihan hirveästi, vaikka tiedän meneväni tutun hammaslääkärin vastaanotolle.
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

EdellinenSeuraava

Paluu Känpillä