Tv/elokuvatyyppistä ilmoituttelua

Re: Tv/elokuvatyyppistä ilmoituttelua

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 18 Loka 2011 17:58

Pascal Lemoix kirjoitti:Itseltä on joskus jäänyt syömättä Italian lipun väreihin värjätty pasta :umpfh:

Kyllä mä syön italian väreihin värjättyä pastaa. Yleensähän pastat värjätään pinaatilla ja tomaatilla ja mustekalan musteella. Toki joku voi käyttää keinotekoisiakin värejä, mutta mä en oo kyllä törmännyt kuin noilla edellä mainitsemillani aineilla värjättyihin,
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Ti 18 Loka 2011 22:23

Italiassa etenkin pasta nero (se musta) menee hyvin kaupaksi ruokailijoille.
:epäilevä: Missäs ketjussa mä olinkaan.
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja theia » Ti 25 Loka 2011 11:26

Jos joku muukin seurailee How I Met Your Motheria Suomen tahtiin, niin huomenna se taas tulee kolmoselta kahden paikkeilla.

Thank god for tallentava digiboksi!
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ti 25 Loka 2011 12:52

theia kirjoitti:Jos joku muukin seurailee How I Met Your Motheria Suomen tahtiin, niin huomenna se taas tulee kolmoselta kahden paikkeilla.

Kiitos vinkistä :D ja "sasso."

Sitä vieläkin ihmettelen että isossa maailmassa menestyvät komedia-sarjat aina Suomeen saapuessaan ängetään yleensä sellaiseen aikaan että kukaan ei ole tv:n ääressä :riips:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja skray » Ke 26 Loka 2011 10:44

Varsinkin noin huippu sarja, kuin How I met your mother on, tungetaan helposti keskelle yötä tai aamutuimaan. Miksei klo 19.30 tai 20.00? Aika moni haluaa silloin katsoa komediaa.
Mä sain sarjan koneelle yhdeltä kaverilta ja katsoin puolessatoista viikossa 6. kauden puoliväliin asti jaksot. Eilen katsoin netistä loput jaksot niin pitkälle kuin niitä on julkaistu, eli 7. kauden 7 ekaa jaksoa (vai oliko se 8?). Maanantaina tulee taas uus jakso netissä katvottavaksi. :pomppu:

Sunnuntaina tulee Neloselta Transformers klo 21. :täpinä:
Niin huippu robottileffa ettei toista. En oo koskaan ollu niin innoissani roboteista. On niin siistiä, kun autot muuttuu roboteiksi ja toisin päin!
Optimus Prime. :sydän:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 26 Loka 2011 11:03

skray kirjoitti:Miksei klo 19.30 tai 20.00? Aika moni haluaa silloin katsoa komediaa.

Koska silloin tulee Simpsoneitten 10 000. uusintakierros. :töktök:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 26 Loka 2011 19:38

skray kirjoitti:Sunnuntaina tulee Neloselta Transformers klo 21. :täpinä:
Niin huippu robottileffa ettei toista. En oo koskaan ollu niin innoissani roboteista. On niin siistiä, kun autot muuttuu roboteiksi ja toisin päin!
Optimus Prime. :sydän:

Ei aitojen piirrettyjen voittanutta versiota. Itse tilasin niitä tukevan boksin Kiinasta. :kuola: 14 diskettiä :pomppu:

Leffa Transformerseissa on turhan paljon ihmisiä ja ne robotit eivät näytä suurimmaksi osaksi yhtään siltä, miltä "pitäisi". Esimerkkinä Iron Hide

Kuva

ja

Kuva
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Yabba » To 27 Loka 2011 10:00

Lyyra kirjoitti:
skray kirjoitti:Miksei klo 19.30 tai 20.00? Aika moni haluaa silloin katsoa komediaa.

Koska silloin tulee Simpsoneitten 10 000. uusintakierros. :töktök:
Tai Frendien uusinta 10 000 000, "katsojien" toiveesta.
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Yabba

ViestiKirjoittaja Shay » Su 30 Loka 2011 20:37

theia kirjoitti:Jos joku muukin seurailee How I Met Your Motheria Suomen tahtiin, niin huomenna se taas tulee kolmoselta kahden paikkeilla.

Muutaman jakson katoin tuota ekaa kautta joskus. Vois kyllä pistää tallentavan hommiin taas...

Toinen huippusarja, joka on tungettu iltapäivään on ensi perjantaina uusintakierrokselle lähtevä Freaks and Geeks!
(Perjantaisin MTV3-kanavalla 4.11.2011 alkaen klo 14.40) Se oli niin hyvä!

En osaa ajatella John Francis Daleya vakavasti ikinä Bonesissa, kun mulle se on aina Freaks and Geeksin murjottava nörtti.

Kuva

Löysin muuten tuota kuvaa googlatessani kuvan, jossa on pikkuinen Shia LeBeoufkin. Söpö pikkuinen. :hullu:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 30 Loka 2011 20:50

F&G. Henki salpautuu. :sekopää:

PAKKO SAADA TALLENTAVA BOKSI. HETI!
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 30 Loka 2011 20:57

Shay kirjoitti:
theia kirjoitti:
Toinen huippusarja, joka on tungettu iltapäivään on ensi perjantaina uusintakierrokselle lähtevä Freaks and Geeks!
(Perjantaisin MTV3-kanavalla 4.11.2011 alkaen klo 14.40) Se oli niin hyvä!

Kappas. :raps: Onpas taas typerä aika. ( :puhina: ) Jää tämäkin sitten katsomatta.
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 31 Loka 2011 16:37

Mulla on taas erittäin vahva tuntemus, että antennijohto nyppästään seinästä vuodenvaihteessa. Ei töllöstä tule kuin tauhkaa ja uusintoja, joista nekin suurin osa tauhkaa. Joku aivokuollut ohjelmasuunnittelija (mitä ne nyt ikinä on, jotka miettii, mitä milloinkin näytetään) on keksinyt, että viikonloppuisin, kun ihmisillä olisi mahdollisesti aikaa istua telkun ääressä, niin näytetään uusintoja 4:n putkissa :töktök: Ensi sunnuntaina esim. tulee 8 jaksoa Innoa :friikki: 4 jaksoa tulee putkeen ainakin Frasieria, Rillit huurussa, Paratiisi, Homma haltuun, Lego City, Poliisit... Loput ohjelmat onkin sitten uusintoja (kuten myös osa putkiohjelmista) viikolta tai menneiltä vuosilta, usein molemmilta. Joku kanava lähettää samaa leffaakin useamman kerran viikossa. Joskus kanavasurffaillessa huomaa, että jotain ohjelman jaksoa näytetään 5. kertaa vuoden sisään niin että sen muistaa ja huomaa, vaikka kyllä harvoin telkkua katsoo. Siis mitä helvettiä?

Ei paljon tule katsottua telkkua, eikä ohjelmistojakaan enää, kun ei sieltä kuitenkaan mitään tule. Sitten jää nekin vähäiset helmet, esim. hyvät dokkarit, näkemättä. "Lisäaineet lautasellamme" osui silmään vahingossa ja sainkin katsottua 1,5 osaa, kun 3 niitä tuli. Petyin siihenkin :pepsodent: Aivan liian pintapuolinen ja epätieteellinen, vaikka jotain mielenkiintoista lisätietoa niistä saikin. Jäi kuitenkin sellainen tuntuma, että dokkaria tehtäessä kiintotähtenä oli vastata kysymykseen "Eihän lisäaineet ole pahasta, eihän?".

Plääh. Mä vissiin vaadin televisio-ohjelmilta liikaa. Joka tapauksessa tämä mediamuoto alkaa olla mulle liian aivokuollutta, että jaksaisin vaivautua katsomaan ja maksamaan siitä.
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 31 Loka 2011 17:04

Ja mä unohdin urputtaa myös mainosten määrästä ainakin joillakin kanavilla. Katsoin X Factoria, niin 2 esitystä näytettiin ja sitten tuli jo mainokset. 2 esitystä, ja taas mainokset. 2 esitystä ja taas. En sitten kestänyt katsoa enempää. Mun tv-poliittista mielenkiintoa pahoinpidellään ihan joka suunnasta, kuolonkorina kuuluu ja kohta vietetään hautajaisia :epäilevä:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja skray » Ma 31 Loka 2011 17:17

En mäkään tajua uusintaputkia viikonloppuisin. :huoh:
Viikolla jo näytetään ne jaksot (ja isolla osalla ihmisistä on tallentavat boksit jo käytössä), niin miksi hitossa niitä pitää uusia.. varmasti olis parempaakin tarjolla maailmalla, jos vaan kanavat viitsisivät ottaa ohjelmistoonsa. Ruotsin telkkarissa ovat sentään laittaneet ne uusinnat pyörimään öisin, että kukkujillakin on jotain katsottavaa. :keijo:
En itse katso salkkareita koskaan, mutta mieheke tossa mainitsi yks ilta, että tulee kuulemma kaks mainoskatkoa jo siihenki puoleen tuntiin. :epäilevä:
skray

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 31 Loka 2011 18:06

Aurora B. kirjoitti: "Lisäaineet lautasellamme" osui silmään vahingossa ja sainkin katsottua 1,5 osaa, kun 3 niitä tuli. Petyin siihenkin :pepsodent: Aivan liian pintapuolinen ja epätieteellinen, vaikka jotain mielenkiintoista lisätietoa niistä saikin. Jäi kuitenkin sellainen tuntuma, että dokkaria tehtäessä kiintotähtenä oli vastata kysymykseen "Eihän lisäaineet ole pahasta, eihän?".

Mun mielestä on ollut kyllä valaisevaa, että selostetaan, mitä monet E-aineet ovat ja miten ne toimivat. Koska jos uskoo, että kaikki ovat vain pahuuden kemikaaleja, niin aika totaalisen metsässä on, kuten jo tuo esitys osoitti.

Yksi lisäaine juuri ehkäisee botuliinin muodostumista esim. makkaroissa. Botuliini on helvetin tappava myrkky. Nyt on vissiin jotkut bio-oliivit sitten botuliinipitoisia, kun terveellistä yritetään tehdä.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja damn » Ma 31 Loka 2011 18:08

Aurora B. kirjoitti:Ja mä unohdin urputtaa myös mainosten määrästä ainakin joillakin kanavilla. Katsoin X Factoria, niin 2 esitystä näytettiin ja sitten tuli jo mainokset. 2 esitystä, ja taas mainokset. 2 esitystä ja taas. En sitten kestänyt katsoa enempää. Mun tv-poliittista mielenkiintoa pahoinpidellään ihan joka suunnasta, kuolonkorina kuuluu ja kohta vietetään hautajaisia :epäilevä:

Haluaisin urputtaa samasta asiasta ja vieläpä ihan saman ohjelman kohdalla. Katsottiin Tyypin kanssa X Factoria ja oltiin ihan hämmentyneitä, miten TAAS voi olla mainoskatko, edellinenhän oli just tuntunut loppuvan ja ne mainoskatkot oli vielä tosi pitkiä. Alkoi ottaa jossain vaiheessa niin pahasti päähän, että oli pakko vaihtaa kanavaa, josta tulikin jotain uusintoja. Woaah.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 31 Loka 2011 18:22

Mainoksia tulee kyllä monessa ohjelmassa niin paljon, että ehtii unohtaa totaalisesti ohjelman tunnelman. Kaikki tällaiset Tanssii tähtien kanssat ja Kuorosodat tulevat ihan silppuna ulos.

Ohjelman kesto kolme ja puoli tuntia, josta mainosta 58 minuuttia 20 sekuntia :gaah:
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ti 01 Marras 2011 10:31

Pascal Lemoix kirjoitti:
Aurora B. kirjoitti: "Lisäaineet lautasellamme" osui silmään vahingossa ja sainkin katsottua 1,5 osaa, kun 3 niitä tuli. Petyin siihenkin :pepsodent: Aivan liian pintapuolinen ja epätieteellinen, vaikka jotain mielenkiintoista lisätietoa niistä saikin. Jäi kuitenkin sellainen tuntuma, että dokkaria tehtäessä kiintotähtenä oli vastata kysymykseen "Eihän lisäaineet ole pahasta, eihän?".

Mun mielestä on ollut kyllä valaisevaa, että selostetaan, mitä monet E-aineet ovat ja miten ne toimivat. Koska jos uskoo, että kaikki ovat vain pahuuden kemikaaleja, niin aika totaalisen metsässä on, kuten jo tuo esitys osoitti.

Yksi lisäaine juuri ehkäisee botuliinin muodostumista esim. makkaroissa. Botuliini on helvetin tappava myrkky. Nyt on vissiin jotkut bio-oliivit sitten botuliinipitoisia, kun terveellistä yritetään tehdä.

Ehkä se ongelma olikin siinä, että mulla on jo varsin kattava perustieto lisäaineista. Olisin kaivannut hieman syväluotaavampaa tutkimusta niistä. Voi toki olla, että missasin näkemistäni pätkistä jotain, koska molempia jaksoja katsoessani mua häiriköi kiljuva vaahtosammutin :epäilevä:

Botuliinin muodostumista ehkäisee nitriitti, jota käytetään lähinnä lihajalosteissa. Säilykkeissä haitallisten bakteerien määrää hallitaan kuumentamisella, eikä silloin ole mitään merkitystä, onko jokin "bioa" vai ei. Näin ituhippinä tuo rinnastus otti pahasti silmään. Kyllä luomutuotteissakin (oletan terveysviittauksella, että bio-oliivit oli luomua, en ole seurannut) on kovat vaatimukset tuotteen turvallisuudelle, jopa kovemmat, koska myös lisäaineiden haittoja pyritään minimoimaan. Eikä luomutuotteissa ole kielletty nitriittien käyttöä, mutta raja-arvot ovat tiukemmat.

Nitriitti on tietenkin tietyllä tapaa hyödyllinen, juurikin ehkäisemään vakavia myrkytyksiä. Mutta kun esim. lapsi voi syödä 2 nitriittiä sisältävää nakkia viikossa pysyäkseen nitriitin turvarajoissa, niin jätän mielummin kaupan hyllyyn moiset tuotteet kuin syötän jälkikasvulleni. Ja pistää mietityttämään nitriitin tarpeellisuus, sillä nitriitittömiäkin nakkeja löytyy. Asiaan en ole niin perehtynyt, että tietäisin kuinka haitallisten bakteerien kasvua sitten ko. tuotteissa hillitään. Tuollaista syventymistä olisin tuolta dokkarisarjalta kaivannut. Kovat oli odotukset ja pettymys sen mukaista :p
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 01 Marras 2011 11:40

Antti Heikkilä neuvoi joskus telkkarissa, että sitruunalla saa jotenkin nitriitit neutraloitua tai jotain. Siis sitruunamehua nakin päälle jne. Antti Heikkilän uskottavuudesra voidaan toki olla montaa mieltä.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » Ti 01 Marras 2011 16:27

Ens sunnuntaina transformers 2! :woohoo:
Oli jo tuo ykkönen tossa toissapäivänä niin jännittävää ja mahtavaa katsottavaa, että hyvä kun pysyin sohvalla. Vaikka just katsoin sen pari kuukautta sitten. :virne:
skray

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 01 Marras 2011 22:08

No ehkä Aukun olisi pitänyt tehdä se sarja. Ja olihan siinä viihteellistyksiä, totta kai.

Mutta eniten itse vierastan sitä, että täysin tietoa vailla vastustetaan kaikkea mahdollista, millä on e-koodi.

Ja en edes tiennyt, mitä se kohuttu natriumglutamaatti on. Nyt tiedän. (Aromivahvenne, joka saa (joidenkin mielestä) ruuan maistumaan enemmän. Aiheuttaa joillekin mahakipuja ja päänsärkyä, mikä voi johtua ihan vaan yleisestäkin glutamaatista. E-koodi 621.)
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ke 02 Marras 2011 10:50

Alunperinhän siis marmatin siitä, että telkusta ei tule mulle enää mitään, ja kun kerrankin olisi tullut mielenkiintoisesta aiheesta dokkari, niin sitten petyin siihenkin :p Varmasti on tekijöillä aina ongelmana, tehdäänkö viihdyttävä pintaraapaisudokkari, syvennytäänkö johonkin tiettyyn, tehdäänkö kunnon hc-kamaa, vai vallan joku sensaatiohakuinen turhake. Itselleni tuo nimenomainen aihe olisi vaatinut jo sen hc-dokkarin, että olisin hyppinyt sohvalla innosta. Kuten sanoin, odotukset oli kovat.

Olihan se viihdyttävä, tykkäsin kyllä tyylistä, millä ne oli tehty. Eikä sinänsä siinä ole mitään pahaa, että de-demonisoidaan ( :keijo: ) välttämättömiä lisäaineita. Omasta näkövinkkelistäni suurin osa vaan ei ole välttämättömiä, joten herkästi koen, että moinen dokumentti antaa liian positiivisen kuvan lisäaineista. Musta on kuitenkin yhtä outoa hyväksyä mukisematta kaikki, mitä meidän ruokaan ympätään kuin on vastustaa lisäaineita vain sen vuoksi, että se on lisäaine.

Musta tulisi aivan järkyttävän surkea dokumenttien tekijä :pahis: Kukaan ei jaksaisi katsoa niitä, en edes minä itse :virne:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 03 Marras 2011 19:41

Mä oon monesti joutunut :töktök:-tilanteeseen e-koodihysterian takia. Myönnän, että osa välttelystä saattaa olla ihan aiheellistakin (emme esimerkiksi osta valmiiksi marinoitua lihaa ja valmisaterioita ostan joskus harvoin töihin).

Lueskelin kerran lisäaineluetteloa ja naurahdin erään väriaineen E140 kohdalla. "Hei, tämähän on värjätty klorofyllillä." Jokseenkin kauhistuksen ja epäileväisyyden sekaisen ilmeen huomattuani totesin kyseessä olevan lehtivihreä, kasvien yhteyttävä molekyyli. :keijo:

Pascal Lemoix kirjoitti: natriumglutamaatti -- Aiheuttaa joillekin mahakipuja ja päänsärkyä, mikä voi johtua ihan vaan yleisestäkin glutamaatista.

Joo, monesti ne, jotka saavat oireita natriumglutamaatista, saavat oireita yleisesti glutamaatista. Tällöin myös kasvikset, joissa luonnostaan on runsaasti glutamaattia, aiheuttavat heille oireita. :tilt:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Haahuilija » Pe 04 Marras 2011 10:38

Haahuilija kirjoitti:Omakotitalossa asustan, olen kaikki kaapelit pyöritelly ja käyny antenniakin kääntämässä, kanavahaun tehnyt useampaan kertaan, mutta mikään ei tehoa.
Tosin antennijohto näyttää melko huonolta ja on vanha, mutta ihmeellistä kun se vaikuttaa 2 virittimeen voimakkaammin.
Onhan siinä tietysti vielä se pikku välijohto. Varmaan lähdettävä johtoja ostamaan ja sitten boxi remonttiin / uusi.

OT jatkuu...
Ostin (biltemasta) uuden liittimen johdon päähän. Asennuksen jälkeen ei heti tuntunut tapahtuvan mitään, mutta nyt kanavat näkyy melko täydellisesti. Oli se vanha vähän semmonen hapettuneen oloinen.
Pienestä voi olla kiinni.
Haahuilija

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Pe 04 Marras 2011 11:11

Vahingossa huomasin... Meillä on maksukanavat auki viikonlopun yli :isosilmä:

Ensimmäisiä tunnelmia.

HD on :isosilmä: Vau. Katsoin jotain matkailuohjelmaa HD:na, teki mieli mennä nuolemaan kuvaruutua, kun oli niin herkulliset värit ja tarkkuus :isosilmä: Vau.

Kanavasurffailu sadalla kanavalla on hiton raskasta.

4 tunnin surffailun tuloksena oli... ei juuri muuta kuin hellä peukalo. Yksi semi-mielenkiintoinen dokumentti Belgradiin rakennettavasta sillasta oli ainut, mitä jäi mieleen.
Kolo-golo-nay
Aurora B.

EdellinenSeuraava

Paluu Leffa.tv