Presidentinvaalit

Re: Presidentinvaalit

ViestiKirjoittaja Yabba » Ma 12 Joulu 2011 15:51

Tuosta soinin kuvasta tulee jotenkin mieleen Jabba ja myös Sauron (siis se Sauron joka on Silmarillionin vanhassa(?) kansikuvassa)...

Ylen vaalikone antoikin sitten jo paljon paremman tuloksen kuin hesarin kone, Biudee oli pudonnut käkipallilta (nyt jaettu neljäs sija Saukin kanssa) ja Haavisto oli ottanut sen omakseen olemalla ykkönen kaikissa muissa osa-alueissa paitsi johtajuudessa, sen hävisi Pavelle (joka oli kakkosvaihtoehtona) :p Kaikista vähiten yhteistä sitten olikin Essayahin kanssa, joka hääkin taisi hesarin koneessa olla reippaasti ylempänä ja arhiippa putosi tokavikaksi.

Niin, ylen vaalikone löytyy täältä :virne:

Kuva
Hakkarainenkin äänestää häntä - mikset siis sinäkin :virne:
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Yabba

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 12 Joulu 2011 16:12

Viimeistään Tyyli gurun muoti blogi kertoo ketä kannattaa ja ketä ei äänestää :virne:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ti 13 Joulu 2011 00:34

Biaudetia tarjoaa sekä HS että YLE. Taidan ehkä kuitenkin jättää tämän tilaisuuden käyttämättä. :virne:
Aranwe

ViestiKirjoittaja L-S » La 17 Joulu 2011 02:36

Maikkarin vaalisivuston mukaan voittaja taitaa olla jo niin varma, että muista ehdokkaista on turha uutisoidakaan... Niinistön lisäksi tarjolla on Eemeli Väyrysen lohikeittoa, mutta edes niitä kakkuja ei näy.

Muutoin näemmä Saulin kannatus on laskussa ja Väyrynen kirii.
Vaikka kannatuslukujen ero on noin suuri, mun mielestä on silti yllättävää, että Paavo V. on kaikista noista kakkosena. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja L-S » La 17 Joulu 2011 20:46

Maikkarin vaalisivuston uutiset ovat tainneet jo vaihtua, mutta tältä se siis näytti vielä eilen.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 19 Joulu 2011 10:44

L-S kirjoitti:Muutoin näemmä Saulin kannatus on laskussa ja Väyrynen kirii.
Vaikka kannatuslukujen ero on noin suuri, mun mielestä on silti yllättävää, että Paavo V. on kaikista noista kakkosena. :keijo:

Joko porukka arvostaa Väyrysen hipsterinomaista ironiaa tai sitten käy niin kuin Ranskan vaaleissa 2002. Ketään ei tuntunut kiinnostavan vaalit, osa äänesti piruuttaan vastalauseena muille ja osa äänesti tosissaan. Lopputuloksena toiselle kierrokselle päätyi rasistista äärioikeistoa edustava Jean-Marie Le Pen.

Sitten porukka havahtui tilanteeseen ja äänesti kahdesta pahasta vähemmän pahan.

Enkä nyt sano että Väyrynen olisi pahempi kuin muut, mutta omana mielipiteenäni harvemmin olen nähnyt noin rahan- ja vallanhimoista, itseään korostavaa yksilöä.
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 19 Joulu 2011 18:41

Niinistön ongelmaksi varmaan muotoutuu jossain vaiheessa hänen suosionsa. Hänellä on paljon menetettävää. Pidän aika todennäköisenä, että jossain vaiheessa aletaan haluta lisää jännitystä vaaleihin ja joku "altavastaaja" alkaa kerätä ääniä. Kaikenlaisia huumia on nähty useissa 2000-luvun vaaleissa, joissa asetelmat ovat pitkään olleet selvillä ja sitten innostutaankin jostakin.

Ehkä voittaja ei sentään vaihdu, mutta tiukaksi voi hyvinkin mennä.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Pvi » To 29 Joulu 2011 13:45

Haavisto on mun suosikki ja on tietysti kiva, että muutkin tykkää, mutta tämmösen päivityksen jakaminen Facebookissa ei silti iske mun 'tyyliin':

Löydetty Facebookista: "Hurstin joulussa oli yksi (1) pressaehdokas puolisonsa kanssa vapaaehtosena kantamassa ruokalaatikoita ja kattamassa pöytiä. Tulivat aamuksi, lähtivät pois ennen kuin toimittajat saapu - toiset pyrkijät tuli kameroiden eteen H. Hurstia halailemaan. Kuka oli tämä yksi ehdokas? Haavisto, Haaviston Pekkahan hän. Kova jätkä.

Voi olla hyvinkin paikkaansapitävä juttu, mutta ei tule vaan kovin varma olo, kun lähteenä on "löydetty Facebookista".
Lähes kaikki vaaliasioista FB:ssä puhuvista ystävistä on Haaviston puolella ja tuli mieleeni kysyä, josko fordelaisilla olisi jonkun muun sorttinen ystäväpiiri. Olisi näet kiinnostavaa tietää minkälaista viestittelyä ehdokkaista on näissä ah niin muodikkaissa sosiaalisissa medioissa.
Haluaisin kuulla fordetotuuden ennen kuin iltapäivälehdet keksivät juttuidean ja hönkäävät seksivauna paikalle.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 29 Joulu 2011 16:52

Kovasti tuntuu olevan Haaviston kannattajia omassakin lähipiirissä, ja pari Arhinmäen kannattajaa. Muut pitää suunsa visusti kiinni. Itsekään en ota kantaa ennen kuin äänestyskopissa.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 29 Joulu 2011 18:41

Multa löytyy pari Arhinmäkeläistä ja pari Niinistöläistä.
Niinistöläiset puhuu sen puolesta, että Sale on parempi imagoinen mitä nykyinen. Ei löydy mummokäsilaukkua Salelta. Ja vaimokin on kauniimpi mitä muilla :epäilevä: Kauheasti se Sale ymmärtää enemmän ja paremmin mitä muut ja kannattajat täyttävät ihan totaalisesti sen yrittäjä-Kokoomus-Rahaa-profiilistereotypian. Karrikoiden sanottuna ajavat isoilla maastureilla, käyttävät iPhonea ja arvostelevat sosiaalimenoja.
Arhinmäkeläiset taas puoltavat ihmisoikeuksia, haluavat muutenkin lisää työpaikkoja ja aika usein heidän puheessaan kuulee sanan "solidaria". Arhinmäki ei uutena vuotena pakkopaiskaisi jumalalla ja nuorekkuus sopii presidentille paremmin kuin tämä ainainen kalkkistelu. He vertaavatkin Arhista usein Lipposeen tai Väyryseen :töktök:

Mun silmiin on näiden Sale vs. Arhis vs. Haavisto - tyyppien kesken osunut sellainen yhteinen piirre, että Haavisto- ja Arhislaiset on ainoita jotka ei mollaa muita. Salelaiset jakaa omien kavereidensa Lippos-päivityksiä ja pistää Salella paremmaksi :töktök: Omasta mielestään. Hyvin vanhanaikaista mollaamista suorastaan.
Jotenkin ihan naurettavaa myös. Eikä siis kyseessä ole mitenkään keski-ikäiset vanhat muumiot, vaan nuoret tyypit! Vanhukset edes osaa politiikkaa jargonioida feisbuukissa (ainakaan mun kaveripiirivanhukset :keijo: ).

Soinia ei muuten ole vielä kannattanut kukaan ja Väyrystäkin vaan vitsillä :virne:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 11 Tammi 2012 18:57

Olen viime päivinä saanut kuunnella suomalaisten keski-ikäisten duunarinaisten mielipiteitä Haavistosta
ja vain yksi kymmenestä oli sitä mieltä, että homo voi olla presidentti siinä missä kuka tahansa muukin. :jaaha:

Kaikkein suurin ongelma tuntuu olevan ajatus siitä, että miespresidentin rinnalla linnassa olisi mies kättelemässä.
Yhtä lukuunottamatta kaikki kielsivät, että heillä olisi mitään homoja vastaan, mutta pitäisi olla 'joku raja' siinä,
ketä päästetään presidentiksi. Ei auttanut argumentit siitä, että joskus on naisista ajateltu samalla tavalla.
Jopa Halosen astuessa virkaansa 12 vuotta sitten, jotkut vierastivat kovastikin ajatusta naispresidentistä.

Joku selitti kuunnelleensa Haaviston haastattelua radiosta tietämättä ensin kuka oli kyseessä ja totesi,
että onhan se todella järkevä tyyppi, jota voisi äänestääkin... jos se ei olisi homo. :läps:

Noh... jospa tämä maailma joskus muuttuisi... pikkuhiljaa...
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Emperor Pälpätipää » Pe 13 Tammi 2012 12:03

Eevan eilinen sekoilu tasa-arvon ja naisten asevelvollisuuden kanssa kyllä räsähti niin pahasti korvaan että vaikka en häntä luultavasti olisi äänestänyt niin nyt en ainakaan niin tee. Sauli, Paavo V ja L ja Timo taas oli kaikki jotenkin tasapaksua huttua joista ei meinaa innostua.
Sarin Israel on ihana ja täydellinen kanta taas upotti vielä syvemmälle suohon kuin ehkä olisi edes mahdollista.

Sit jäis vielä Pekka tai Paavo A. ehkä 50/60.
Jelppaa mua Olli-Pekka Kenopää
Emperor Pälpätipää

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 13 Tammi 2012 12:49

Mä taidan äänestää tyhjää tai jättää kokonaan äänestämättä. Ärsyttää kaveripiirin kritiikitön Haavisto-fanitus, ja toisaalta kritiikitön Arhinmäki-fanitus. Vanhoista jääristä (loput Paavot sekä Sauli N) en halua äänestää ketään ja Sari Essayah on liian kristitty. Jäljelle jää Biaudet, mutta siinäkin haraa joku vastaan. Ehkä se, etten oikeasti tiedä tyypistä yhtään sen enempää kuin että tasa-arvo- (tai?) ja vähemmistövaltuutettuna on ollut.

Äh, kai tässä pitäis yrittää perehtyäkin. :epäilevä:

Tää on vaan jotenkin niin turha vaali. Mitä merkitystä sillä on kuka siellä istuu, kun ei sillä oo mitään valtaa kuitenkaan? Ja mitä järkeä on äänestää ketään muita, kun Niinistö voittaa kuitenkin?
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Yabba » Pe 13 Tammi 2012 14:08

Lyyra kirjoitti:Ärsyttää kaveripiirin kritiikitön Haavisto-fanitus, ja toisaalta kritiikitön Arhinmäki-fanitus.

He nyt vain sattuvat olemaan ne ainoat oikeasti erilaiset ehdokkaat kuin Niinistö ja Väyrynen. Näistä kahdesta taas Arhinmäki saa paljon enemmän (vaikka sekin tuntuu olevan vähäistä) aikaan eduskunnassa ja hallituksessa kuin presidenttinä, joten pysykööt sielä. Pekka on myös Väyrysen ohella ainoa jolla on jotain mahollisuuksia haastaa Niinistö toisella kierroksella. Näistä kolmesta puolestaan näkisin kaikista mieluiten Pekan presidenttinä, sillä hän on luonteeltaan, arvoiltaan ja käytökseltään sitä, mitä mieluiten näkisin presidenttinä. Sitäpaitsi, ei sitä venäjän presidenttiä edes tarvitse tunnistaa, koska kaikki sen tietää kuka sielä oikeasti valtaa pitää.
Yabba

ViestiKirjoittaja Emperor Pälpätipää » Pe 13 Tammi 2012 14:44

Yabba kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:Ärsyttää kaveripiirin kritiikitön Haavisto-fanitus, ja toisaalta kritiikitön Arhinmäki-fanitus.

He nyt vain sattuvat olemaan ne ainoat oikeasti erilaiset ehdokkaat kuin Niinistö ja Väyrynen. Näistä kahdesta taas Arhinmäki saa paljon enemmän (vaikka sekin tuntuu olevan vähäistä) aikaan eduskunnassa ja hallituksessa kuin presidenttinä, joten pysykööt sielä. Pekka on myös Väyrysen ohella ainoa jolla on jotain mahollisuuksia haastaa Niinistö toisella kierroksella. Näistä kolmesta puolestaan näkisin kaikista mieluiten Pekan presidenttinä, sillä hän on luonteeltaan, arvoiltaan ja käytökseltään sitä, mitä mieluiten näkisin presidenttinä. Sitäpaitsi, ei sitä venäjän presidenttiä edes tarvitse tunnistaa, koska kaikki sen tietää kuka sielä oikeasti valtaa pitää.

Stalin?
Jelppaa mua Olli-Pekka Kenopää
Emperor Pälpätipää

ViestiKirjoittaja Yabba » Pe 13 Tammi 2012 17:01

Emperor Pälpätipää kirjoitti:
Yabba kirjoitti:

Stalin?

Putin
Yabba

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 13 Tammi 2012 18:41

Yabba kirjoitti:

:blahblah: On nää jo kuultu.

En mä silti äänestä noista todennäköisesti kumpaakaan.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 13 Tammi 2012 20:45

:femmat: Lyyralle, että nosti tuon kritiikittömän Haavisto-fanituksen esiin. Mullakin on Facebookissa vaikka kuinka paljon noita "Haavisto presidentiksi milloin minkäkin takia" -juttuja. Kritiikittömyys ja käännytystyö on useimmiten tylsää, tulee se mistä leiristä hyvänsä.

Näiden vaalien hyvä puoli on ollut se, että soinilaiset eivät ole päässeet kunnolla vauhtiin. Edelliset vaalit olivat sokeaa perussuomalaisten fanitusta. Muutenkin ottaa päähän, että jos joku poliitikko jotakin lausuu, niin miksi sitä pitää totuutena kuuluttaa kaikille muille. "Nyt se sano näin!" :täpinä: Eihä nyt mikään Soini voi olla joka asiassa oikeassa. Harva muukaan yksi ihminen.

Jo Halosen ja Ahon välisen toisen kierroksen kohdalla ärsytti tämä ilmiö. Enkä sitten enää äänestänyt ollenkaan.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 13 Tammi 2012 20:53

Juu. Käännytysaspekti on se, joka vieraannuttaa mut. Ite oon yrittänyt pitää Facebookissa poliittisen kommentoinnin minimissä, kun en jaksa kuunnella sitä keltään muultakaan.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Pvi » La 14 Tammi 2012 21:50

Minusta on sääli, jos politiikkakeskustelut eivät istu naamakirjaan. Että voidaan yhteisisti kirjoittaa aiheista sää, mitä söin ja onko kivaa vai tylsää.
Toinen minusta surullinen asia on, jos ei äänestä siksi kun ei jaksa. Toivoisim että kaikilla olisi sen verran aikaa ja halua osallistua että he ihan itse tutustuisivat ehdokkaisiin ja löytäisivät sopivan. Sitten katsottaisi kuka on saanut eniten ääniä. Kaikenmoisi äänestysperusteisiin olen ihmisilta kuullut. Joillain on halu äänestää voittajaa, että voi tuntea positiivisen tunteen tulosten tullessa. Toinen haluaa antaa protestiääniä bb:n miinusäänten tapaan. Ja nyt täältä olen lukevinani, uuden suunnan, mä en jaksa noita muita kannattajia, enkä halua kuulua siihen joukkoon.

FBstä vielä, kyllä siellä joskus ihan asiallista keskusteluakin syntyy. Minun kaveripiiriulottuvuudessa usein nimenomaan poliittisista aiheista, joskus taiteesta. Viimeksi yritin itse herättää toisenlaisia ajatuksia monen vuoden takaisen kesäkämppiksen minusta epähumaaniin, aika kammottavaan ja epäloogiseen postaukseen. Itsekin vähän siis voi vaikuttaa miten, mistä ja millä tavalla kirjoitellaan. Ehkä joskus jotain muuttuu. Minusta on parempi, että politiikkaa on mukana FBssä vaikka sitten yliannostuksen muodossa ja vain harvakseltaan kiinostavasti.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 14 Tammi 2012 22:28

Pvi kirjoitti:Ja nyt täältä olen lukevinani, uuden suunnan, mä en jaksa noita muita kannattajia, enkä halua kuulua siihen joukkoon.

Jep, juuri tähän suuntaan kuulun itsekin. :kyllä:

Ei mua haittaisi poliittiset keskustelut, mutta ei mun ystäväpiiri keskustele - ne saarnaa.
On hienoa, jos sun ystävät pystyvät sivistyneeseen, muiden mielipiteitä kunnioittavaan keskusteluun Facebookissa, mutta mun frendit harrastaa ns. onelinereita ja saarnaamista. Enkä mä ylipäätään pidä Facebookia kauheen luontevana keskustelualustana.

:sori:

En aio jättää äänestämättä, enkä aio äänestää vitsillä tai protestina, enkä todellakaan aio äänestää odotettua voittajaa. Aion tutustua ehdokkaisiin omalla tavallani ja oma-aloitteisesti, ja pyrin valitsemaan sitten sopivimmalta tuntuvan ehdokkaan.

Valitettavasti vaan jatkuva tuputus ja hypetys laskee asioiden arvoa ja mielenkiintoisuutta mun silmissä. :sori:

Enkä tiedä, miksi koen tarvetta puolustella näkemystäni taas. :riips:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 14 Tammi 2012 22:35

Pvi kirjoitti:Ja nyt täältä olen lukevinani, uuden suunnan, mä en jaksa noita muita kannattajia, enkä halua kuulua siihen joukkoon.

Mä taas näen sen, että muitakin ärsyttää se, että joka tuutista kaikuu se, ketä kukakin kannattaa ja mitä joku kansanedustaja on sanonut. Lähes kaikki postaukset tuntuvat olevan jonkin sortin henkilöpalvontaa. :kieli: Mun kavereiden postauksissa ei ole näkyvillä sellaista pohdintaa kuin esimerkiksi viime eduskuntavaaleissa. Ei näy esimerkiksi sellaista listausta kuin kaverini laittoi vastaukseksi toiselle kaverilleni eduskuntavaaleissa. Siinä oli perusteltu, miksi hän koki, että jotkut ehdokkaat olivat hyviä. Ei mitään sellaista koska puolue -horinaa vaan ihan kunnon perusteluita siitä, miksi jotkut voisivat jopa saada jotain eduskunnassa aikaan. Ja silti kyseinen ihminen totesi, että hän ei aio yhtään näistä mainitsemistaan henkilöistä äänestää. Toi kuitenkin hienosti näkökulmaa eri ehdokkaisiin. :hymyhali: Munkin mielestä on mun on turha postata mitään vaaleihin liittyvää, kun järkevät näkökulmat puuttuvat uutisoinnista eikä kunnollista keskustelua synny. :huoh:

Mulla on ainakin iskenyt vaaliväsymys. Vaikka en ole vielä FB:n vaaliprobagandaan kyllästynyt, mua vaivaa se, että tuntuu, että en vain kertakaikkiaan löydä itselleni hyvää (tai edes vähiten huonoa) ehdokasta. :sori: Olen kyllä yrittänyt miettiä, mutta silti tuntuu, että Mikki Hiiri olisi ehkä paras "ehdokas". Mikkiä en kuitenkaan äänestä, sillä se olisi periaatteitteni vastaista. Verorahojahan ei siihen tuhlata, että ääntenlaskijat laskevat ei-merkityksellisiä ääniä. :munmo: Kai mä jostain jonkun ehdokkaan vaalisunnuntaiksi kaivan. Vaikka tällä hetkellä on sellainen Ihan sama -fiilis. :huoh:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Yabba » La 14 Tammi 2012 22:45

Itse asiassa äänihän se on tyhjä/Aku Ankkakin, se on se todellinen protestiääni, äänestämättä jättäminen "protestiksi" on vain kiertoilmaus laiskuudelle.
Yabba

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 14 Tammi 2012 23:12

Joka kolmas äänestää Paavoa, mikset sinäkin? Yli miljoona Paavon äänestäjää ei voi olla väärässä.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 16 Tammi 2012 20:50

Taisin keksiä äänestystavan itselleni. Jos äänestäisi sitä, jonka valitsisi presidentiksi, jos itse saisi valita suorassa harvainäänestyksessä. :D

Soini, Lipponen ja Väyrynen ovat varmasti ulkona. Biaudet ja Essayahkin tulevat lähinnä kyseeseen, koska aidosti heikkoja täytyy aina auttaa...

Kai se on Niinistö-Haavisto-Arhinmäki -osastosta arvottava.

Vaikeaa on tällä kertaa. Ennen on ollut helpompaa.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

EdellinenSeuraava

Paluu Uutiset ja Sä