Siivousurakka ARGH!

Re: Siivousurakka ARGH!

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Pe 28 Loka 2011 22:16

Mie oottelen, että ois pakkasta siinä määrin, jotta vois heittää pakasteet partsille ja sulattaa pakkasen. Alkaa jo ahdistamaan se jään määrä pakkasessa. Jääkaapin puhdistaminen taitais myös olla ajankohtaista.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja damn » Pe 04 Marras 2011 12:37

Tänään on suunnitelmissa vain yksi asia: suursiivous. Tekisi mieli luovuttaa jo nyt, kun katsoo kämppää ja tajuaa miten iso homma siinä on. Erityisesti ällöttää siivota jääkaappi. En edes muista milloin olen tehnyt niitä ruokia, joiden jämät ovat valloittaneet suurimman osan hyllytilasta. :umpfh: .
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ma 05 Joulu 2011 16:44

Vapaapäivä = siivouspäivä. Tekemistä on ihan liikaa, että saisin tän päivän aikana kaiken valmiiks. Tää on niin tätä, kun ei jaksa siivota heti sotkuja pois, vaan kasaa niistä kivasti kunnon urakan. :friikki:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja kermit » Ma 05 Joulu 2011 18:23

Jo vain huomaa, että jollain tässä huushollissa asuvista on vuoden viimeinen tentti maanantaina edessä.

Ihan hirveä himo siivota. Olen jo raivannut vaate- ja kenkäkaapit, pyyhkinyt pölyt, kastellut kukat ja hoidellut sekä tiskit että pyykit. Pesin myös uunin ja kylppärin lattiakaivokin kiiltää. Sisäpuolelta. Avasin vessan käsienpesualtaan viemärin ja pesin myös sen. Peilit on kiillotettu. Hinkkasin superpesuaineella ja ihmesienellä kylppärin kaakeleiden saumat, joihin tahtoo kertyä punahometta ja pesuainetta, jotka puolestaan ei tahdo lähteä pois.

Millä tämän energian saisi kanavoitua siivouksen sijaan tenttikirjaan? Ei olisi kuin yksi enää jäljellä, sekin lyhyenpuoleinen ja suomeksi. Urakka olisi toisin sanoen helppo.
I'm not your type. I'm not inflatable.
kermit

ViestiKirjoittaja Pvi » Ma 05 Joulu 2011 22:18

Mäkin haluan vältellä töitä siivoamalla. Olisi edes siisti koti.
Vaan ei. Olen vajonnut opiskelurappion asteella jo niin pitkälle, että töiden kartteluun ei tarvitse enää mitään järjellistä sijaistoimintoa. Lattialla pötköttely tai uusien neuleprojektien suunnittelu tai muuten vaan valuminen valtaa tilaa elämästä...
Kaikkein vaikeinpia ovat kirjatentit, joita meillä ei ole kuin muutama, ja pitemmät kirjoitelmat. Nyt olisi syksyn opinnoista enää kaksi kirjoitettavaa tehtävää jäljellä... Ennen joulua on varmaan valmista. Toivon.

Tulisi ees siivousinto, sillä koti on kaaos.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja skray » Ti 06 Joulu 2011 10:53

Sais tässä jo vähitellen tehdä joulusiivouksen, niin ei olis niin kiirettä tehdä sitten just ennen joulua. Töitäkin näinä viimesinä viikkoina ennen joulua on aina ihan valtavasti ja töissä on niin kiire, että kun kotiin pääsee, niin mieleen ei tuukaan, että vois siivota.
Muutenkin kämppä alkaa taas olemaan sellasen pölykerroksen alla, ettei toista. Suihkusta vois kans pestä seinät ja lattian.. jospa pitäis miehekkeen asialle. :raps:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ti 06 Joulu 2011 11:38

Lupasin itselleni eilen, että tänään en siivoa. Tän päivän vietän löhöilyn merkeissä. Tekemistä riittää kyllä, kun pari huonetta on vielä periaatteessa täysin koskematta. Vaikka en joulua tahi elämääni muutenkaan kaapissa aio viettää, niin yritän niitäkin tässä siivota, että sais tavarat parempaan järjestykseen ja hyllyiltä pölyt pois. Hyvällä tuurilla sais muilutettua joutavia tavaroita roskiin asti. Eilen heitin menemään muovisia kukkaruukkuja, joilla en tee mitään.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja skray » Su 05 Helmi 2012 15:07

V* mä en enää koskaan imuroi! :puhina:
Mä yksinkertasesti vihaan tota imuria. Se ei käänny kun mä käännyn, eikä se seuraa perässä silloin kun pitäisi.
Sain imuroitua keittiön, jonka lattian neliömäärä on ehkä 4. Sitten en enää viitsinyt edes yrittää.
Mieheke on nyt virallisesti tämän talouden imuroija. Pesti loppuelämäksi. Ole hyvä.

Onneks pyyhin pölyt, pesin vessan, vaihdoin lakanat ja vein matot ulos ennen kuin aloin imuroimaan. Vois olla illalla koko kämppä hajalla ennemmin kuin siisti.
skray

ViestiKirjoittaja lumikukka » Su 05 Helmi 2012 16:19

Imurointi on kyllä hanurista, olen aina inhonnut sitä. Jos meillä ei olisi kissoja, imuroisin varmaan max kerran kuukaudessa. Kissankarvojen takia on imuroitava kerran viikossa ja se on joka kerta yhtä tuskaa. Onneksi nykyinen kotimme on pienempi kuin edellinen, paljon vähemmän imuroitavaa. ;)

Oikeastaan pitäisi ostaa uusi imuri, kun nykyinen on niin surkea. Harmi että tehokkaat, hyvät imurit maksaa niin paljon. Tehoa tarvittaisiin, kissankarvat jää kivasti jumiin olohuoneen isoon karvamattoon (onneksi matto ja kissankarvat ovat sentään samaa sävyä :virne:).
lumikukka

ViestiKirjoittaja damn » Su 05 Helmi 2012 17:03

Minä puolestani voisin imuroida vaikka joka päivä, kunhan välttyisin tiskaamiselta. Käytin juuri ikuisuuden keittiössä koittaen valloittaa tiskivuorta, mutten saanut tiskattua kuin puolet, kun ei mahdu kaikki kuivauskaappiin. Raivostuttavaa puuhaa. Vaihdoin myös lakanat ja koitin järjestellä kämppää muutenkin. Ihan perinpohjaista suursiivousta en kuitenkaan kerkeä tänään tehdä, pitäisi tehdä opinnäytetyötä loppupäivä.
damn

ViestiKirjoittaja skray » Su 05 Helmi 2012 19:31

Meille voi damn tulla imuroimaan, niin mä tuun sitte sinne tiskaamaan. Harmi, kun asutaan eri paikkakunnilla. :huoh:
Meillä olis hyvä imuroida joka viikko, koska vaatekaapit on eteisen käytävällä ja siitä sopivasti leviää aina vaatepölyä makkariin ja olkkariin silleen tasapuolisesti. Ja makkari on ylipieni ja siellä kun pöllyttää sänkyvaatteita joka päivä, niin johan on pölyä jo viikossa. Kahden viikon välein yleensä täällä on viimestäänki pakko imuroida, kun pölypallot alkaa ärsyttää.

Vinkki damnille: vähennä astioiden määrää piilottamalla osa pois käytöstä. Niin sulla on vähemmän tiskattavaa ja pitää tiskata useammin. Ei tuu vuoria. :lanppu:
skray

ViestiKirjoittaja L-S » Su 05 Helmi 2012 23:51

Imurointi tosiaan :epäilevä:

Ennen kaikkea vihaan paikallisia imurimalleja, täällä ei tunnu olevan lainkaan saatavilla sellaisia imureita kuin Suomessa, en tiedä miksi. Mulla on käytössä likapaholainen. :keijo: Tällaisissa imureissa on se vika, että kun tuo suutinosa on tuollainen ja koko imuri iso eikä siihen saa erilaisia suuttimia, mitään ahtaita nurkkia ja sängynaluksia ei pysty mitenkään imuroimaan. Imutehoakaan ei saa säädettyä mitenkään, joten jos on joku irtonainen matto, sitä ei pysty imuroimaan, vaan imuri yrittää imeä koko maton mukanaan. Ja sitten kun imurointi on suoritettu, pölyt pitää aina erikseen kaataa roskikseen ja pestä tuota säiliöosaa, kun ei ole mitään pölypussia.

Sentään ruskeasävyisessä kokolattiamatossa ei näy pöly, toisin kuin kotonani tummilla laminaattilattioilla. Keittiössä on muovilattia, jossa kyllä valitettavasti näkyvät roskat (meillä on aina jotain sipulinkuoria lattialla, kun ilmeisesti ruokaa ei voi laittaa sotkematta saati siivota jälkiään :friikki: ).

Ja toisaalta toki tällaisessa imurissa ei ole sitä ongelmaa, että se ei seuraisi perässä tai jäisi johonkin kulman taakse, kun koko imuriosaa liikutellaan. Sehän mua aina ennen ärsytti, kuten selvästi muitakin täällä. :keijo: Mutta silti ehkä mieluummin imuroisin joustavammin nurkatkin.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 11 Helmi 2012 17:55

Mun siivouksista imurointi on jäänyt usein viimeiselle sijalle. Tuo imuri on kyllä tehokas, mutta tulee huonosti mukana. Johto taas palautuu tehokkaasti koneeseen, mutta siitä johtuen johto on usein suorastaan suorana. Jossain vanhassa imurissa painettiin erikseen nappia, kun haluttiin kelata johto sisään. Yhden lampun pudotin, koska johto oli kiinni jatkojohdossa ja sitten kun vedin imuria, niin jatkojohto lähti liikkeelle ja veti siihen kytketyn pöytälampun alas. :epäilevä:

Pyykkikone on näistä se helpoin, vaikka sekin meinaa mennä siihen, että kun jostakin vaatekappaleesta alkaa olla viimeiset päällä, niin sitten vasta pesen. Tai kun kaikki edustuskelvolliset ovat likaisena.

Astioiden tiskaus on syyllistävää, koska se likaisten astioiden pino on suorastaan syyllistävä. Mutta siitäkin olen viimeksi tällä viikolla saanut jopa virtaa, vaikka oli ihan puhki, niin sitten kun alkoi vaan, niin siitähän mieli jopa parani.

Tänään imuroin pitkästä aikaa, pyykit ovat koneessa ja tiskausta taidan siirtää huomiseen. Mutta olen siis suorastaan puskenut kotitöitä. :hiki:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja puolikarkea » To 23 Helmi 2012 15:18

Tavaraähky. Joka nurkka pursuaa ja kaapit ovat täynnä ja ihan sekaisin. Homma on levinnyt käsiin ja tuntuu ylitsepääsemättömältä edes aloittaa, kun missään ei ole kohtaa, jossa olisi asiat järjestyksessä. Tarmokkaasti kävin aamupäivästä kirjakaapin kimppuun ja se on nyt kohdillaan, melkein. Puolisoa pitää vielä pyytää käymään alimmalla hyllyllä olevat paperinsa läpi, niistä lentää varmasti iso nippu keräykseen.

Ihan järkyttävä määrä turhaa kamaa sieltä kirjakaapista jouti pois, osa meni roskiin, osa toisiin kaappeihin (kaaos vyöryy dominon lailla eteenpäin) ja pinkka aikakauslehtiä odottaa läpikäymistään. Leikkaan niistä vain oleellisimmat asiat talteen ja heitän loput pois. Ja teen sen tänään. Ne lehdet eivät saa jäädä makaamaan tuolin päälle viikoiksi hetkeään odottamaan.

Pieni pala kerrallaan kohti mielenrauhaa, äyh.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja skray » Su 04 Maalis 2012 20:46

Meillä on niin paskasta. :huoh:
Ei edes kiinnosta alkaa siivoamaan, kun en edes enää tiedä mistä alottasin. Aamupäivällä keräilin kamoja kokoon ja järjestelin taas pinoon mainoksia, posteja, papereita ja kaikkea kamaa. Keräsin jopa viikon olkkarissa roikkuneet pyykit kaappiin ja alkaa jopa tuntua siistimmältä täällä.. silti on niiiin paljon pölyä joka paikassa, että huhhuh. Tunkkasta.
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 04 Maalis 2012 21:57

Mun piti tänne avautua mun projektista. En oo näköjään saanut aikaiseksi.

Mulla on siis ollut suuri tavarakaaos, joka on ahdistanut pitkään. Ainakin niin pitkään kuin olen asunut nykyisessä asunnossani, ehkä jopa kauemmin. Muutin siis viime kesänä neliöstä yksiöön, ja oikeastaan ensimmäiset puoli vuotta meni siten, ettei millekään tavaroille ollut säilytyspaikkoja, vaan kaikki ylimääräinen tavara oli niissä säilytyspaikoissa, ja kaikki käyttötavara lojui pöytä- ja hyllytasoilla hallitsemattomina kasoina. Todella ahdistavaa.

Tavaraa oli kertynyt vuosien saatossa mm. muistonostalgian, shoppailuvimman, matkamuistovimman, jos-tätä-vielä-joskus-tarvii-syndrooman ja muiden vastaavien juttujen takia. Toisin sanoen siis, koska olin takertunut menneisyyteen, ja toisaalta ilmaisin itseäni uusilla tavaroilla. :friikkipeukku:

Tästä kaikesta on nyt sitten erinäisistä asioista johtuen vihdoin päästy yli, ja sen mukana tuli tarve päästä eroon kaikesta turhasta roinasta. Lueskelin kirjaa nimeltä Kaaoksen kesyttäjä, ja haaveilin ammattijärjestäjän apuun hälyttämisestä, kunnes huomasin, että äitini on siivouskone! Kutsuin siis äitini joulun jälkeen kylään luokseni. Pyysin häntä avuksi raivaushomman aloittamisessa. (Sellaisessa tilanteessa on näet todella hankala päättää, mistä kohtaa aloittaisi.)

Aloitimme vaatekaapistani. Tyhjensin kaapin sängylle ja kävin rytkyni yksitellen läpi. Sillä aikaa äiti otti rätin ja alkoi pyyhkimään kaappeja puhtaiksi, ja annoin äidille vapaat kädet järjestää säilytettävät vaatteet takaisin kaappiin. Itse sain karsittua ison jätesäkillisen vaatetta kirppikselle myyntiin, ja muistaakseni melko paljon meni suoraan roskiinkin. Onneksi olen töissä kirppiksellä! Itse asiassa emme tainneet sen parin päivän aikana edes raivata sen enempää, mutta projektin pää oli saatu auki. (Ja samalla äitini, siivouskone, siivosi asuntoni. :keijo: )

Kun pää oli saatu auki, karsimiseen jäi koukkuun. Hain alakerran varastosta kaksi isoa sängynaluslaatikkoani, jotka olivat täynnä kankaita. Kävin kankaat läpi, niputin samanlaiset tilkut yhteen, ja hinnoittelin niistä suurimman osan myyntiin töihin. Ja kun tavara alkoi tehdä kauppansa kirppiksellä, karsimiseen jäi vielä pahemmin koukkuun. Olen myynyt ne kankaat, tosi paljon vaatteita, vanhat pehmoleluni, astioita, koriste-esineitä, koulukirjoja, kaunokirjoja, tietokirjoja, pöytäliinoja, verhoja, krääsää, ne sängynaluslaatikot, nappeja, vetoketjuja, purnukoita, kissan leluja, laskimen, puhelimia, tuliaisia, lahjoja, matkamuistoja, vanhoja koulutavaroitani, vanhoja lelujani (jotka olivat siis kulkeutuneet vanhempieni vintiltä myytäväksi), piirustusvälineitä, värityskirjoja, tauluja, lehtiä, pyyhkeitä, lakanoita, ja ties mitä. Ja olen pyrkinyt myymään ne halvalla. Laskin tuossa joku aika sitten että kaikkien näiden tavaroiden keskimääräinen myyntihinta on ollut 1,50 , ja perjantaina myyntiä oli vuodenvaihteen jälkeen kertynyt n. 360 . Eli aika paljon tavaraa on lähtenyt ovesta ulos ja uusille omistajille. Kaiken lisäksi projekti on vieläkin kesken, koska edelleen mulla on nurkkia ja laatikoita, joita en ole penkonut läpi (ja kirppispöytä on aika tyhjän näköinen). Pitäisi siis raivata lisää! Ja hyökätä esim. alavaraston ja käsityötarpeiston kimppuun. :keijo:

Muistoista ja haaveista luopuminen on itse asiassa ollut yllättävän piristävää ja helpottavaa. Vaikeimpien kohdalla tein niin, että otin tavarasta valokuvan, ja heitin sitten menemään (joko kirppikselle tai roskiin), että on edes jonkinlainen muistojälki. Vanhoista luopumalla tekee tilaa uusille. Ja mikä parasta, täällä mahtuu kulkemaan! Lojuville tavaroille on löytynyt säilytystilaa! Täällä mahtuu siivoamaan! Tämän asunnon saa siistiksi! Ihanaa!

Lisäksi sitä miettii kahteen kertaan ennen kuin suostuu ostamaan mitään mikä on vaan "ihan kivaa".

Suosittelen kaikille rojukaaoksen keskellä eläville vastaavaa projektia. Se Kaaoksen kesyttäjä -kirja on oikeesti aika hyvä, ja kun pyytää tehokkaan kaverin avuksi ekoiksi pariksi päiväksi, niin sitten homma sujuu jo omalla painollaan. :tilt:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja lumikukka » Ma 05 Maalis 2012 11:57

Hienoa Lyyra! :D Kertomasi perusteella kodissasi on tapahtunut niin suuri muutos, että voisit melkein pitää tupaantuliaiset. :)

Meillä oli samantyyppinen projekti muuton yhteydessä, mutta pienemmässä mittakaavassa. Muutimme joulukuussa kolmiosta kaksioon. Paljon tavaraa lähti roskiin, UFF:lle ja kierrätyskeskukseen. Kämppä on ollut tavaroiden suhteen kunnossa jo pitkään, mutta varasto on aivan tupaten täynnä. Osa varaston tavaroista on toki tarpeellisia, mutta varmasti suuri osa vie vain turhaan tilaa. Projekti on siis osittain kesken. Täytyy käydä koko varasto läpi ja lajitella tavarat säilytettäviin, pois heitettäviin ja kierrätettäviin. Varastomme on ullakolla ja siellä on talvella kylmä, joten täytyy odottaa kevättä.

Siivousprojektia on aloitettu myös kämpässä. Eilen pestiin sisäikkuna (keittiön ja olohuoneen väliseen seinään on tehty iso ikkuna, se tekee kämpästä ihanan valoisan) ja tänään olisi vuorossa olohuoneen ikkunat. Kirkas kevätaurinko paljastaa armottomasti likaiset ikkunat ja muut pinnat. Milloin lie täällä viimeksi ikkunoita pesty, ovat aivan jär-kyt-tä-vän likaiset. Myös ikkunalaudat ja ikkunoiden puitteet on suorastaan harmaat. Helpointa olisi tietysti ollut pestä pinnat ennen muuttokuorman kantamista, mutta ei silloin ehtinyt eikä jaksanut. Oli vielä talven pimein aika ja lamppujakaan ei ollut tarpeeksi. Toisaalta nytpä sitten aurinko paljastaa kaiken paskaisuuden, joten tulee pestyä kunnolla. Ikkunapokien harmautta ei talven synkkyydessä varmaan olisi edes huomannut. Myös kylpyhuone kaipaisi perusteellista pesua. Siellä pinnat eivät varsinaisesti ole p*skaisia, vaan lähinnä pinttyneitä. Tavallinen siivous ei siis auta vaan tarvitaan kunnon jynssäystä. Eli projektia riittää. :virne:
lumikukka

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 05 Maalis 2012 13:16

Lyyra. :tipahdus: Mahtavaa! Olen vähän kateellinen. :hullu:

Munkin pitäisi tehdä jossain vaiheessa kunnon raivaussiivous, vaikka omasta mielestäni turhaa tavaraa ei ihan hirveästi olekaan. Tavaroista on vain hirmuisen vaikea luopua. Varsinkin astioita meillä on moninkertainen määrä siihen nähden, mitä tarvittaisiin, mutta mitä niille tekisi. Kun ei käyttämättömiä astioita voi poiskaan heittää ja kukaan tuttukaan ei ole kiinnostunut niitä ostamaan. :huoh:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja lumikukka » Ma 05 Maalis 2012 14:05

marenkienkeli kirjoitti:Varsinkin astioita meillä on moninkertainen määrä siihen nähden, mitä tarvittaisiin, mutta mitä niille tekisi. Kun ei käyttämättömiä astioita voi poiskaan heittää ja kukaan tuttukaan ei ole kiinnostunut niitä ostamaan. :huoh:

Aina voi ehjät tavarat viedä Kierrätyskeskukseen, jos niitä ei jaksa ruveta myymään.
lumikukka

ViestiKirjoittaja skray » Ma 05 Maalis 2012 14:54

Meillä on kans astioita aivan liikaa siihen nähden, että meitä on kaksi. Mutta astiat vaan on niin kivoja. :hullu:
Mussa on vähän sellasta kippokeräilijän vikaa. Ja hamsterinkin..

Pitäis tosiaan ikkunoita vähitellen pestä täälläkin.. tosin taidan odottaa niin lämmintä ilmaa, että voin avata ikkunat ja pestä ulkopinnatkin sitten samalla.
skray

ViestiKirjoittaja damn » Ke 14 Maalis 2012 23:41

En tehnyt opinnäytetyötä, vaan suursiivouksen. Ehkä paras siivoukseen liittyvä juttu oli, että heitin eteisen maton menemään. Kämppä tuntuu heti paljon raikkaammalta. Olen ihan sairaan laiska viemään mattoja ulos tuulettumaan ja tampattavaksi. Tänään olisin sen tehnyt, mutta vilkaisu takapihalle kertoi, ettei tarvitse kyseisestä puuhasta haaveilla pariin kuukauteen, takapiha on niin täyteen aurattu lunta ja mattoteline on jossain siellä alla. No, koska en voinut tampata sitä eteisen mattoa ja se oli kivipölystä ja muusta kymmeniä kertoja tummempi kuin mitä olisi kuulunut, niin heitin sen samantien mäkeen. Siivous jäi vielä pikkuisen kesken, koska huomasin kellon olevan jo tuhottoman paljon. Jatkan huomenna jos kerkeän.
damn

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 29 Huhti 2012 16:29

Kevät on tullut, joten veimme talvitakit, -kengät ym. varastoon ja toimme kesätakit ja kengät pois varastosta. Jee! :pilvi:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja skray » Su 29 Huhti 2012 17:31

Mä pistin kans eilen omat talvitakit pesukoneeseen ja parvekkeelle kuivumaan. Taitavat olla kuivia nyt, pitäis hakea ne pois. Miehekkeen takit pitäis vielä pestä ja sitten yksi koneellinen hanskoja, pipoja ja kaulahuiveja.

Parvekekin kaipaisi siivousta ja ikkunat pesua. En tiedä koska ehdin ja jaksan kaikki tehdä, kun taloakin pitäis alkaa remppailemaan toden teolla ja pihaaki vähä katella siellä.
skray

ViestiKirjoittaja skray » Ti 01 Touko 2012 21:38

Päätin että pihan haravoiminen on ARGHia vaativa siivousurakka. Huhhuh kun markkia riittää. Ja haravoitavaa. On yli kasvanutta ja sittemmin kuivunutta heinää, lehtiä, risuja ja kaikkea. Ja meillä ei kasva nurmikko, vaan meidän piha on sammalta ja heinää. :keijo:
Kaikki vihreä mitä paljastui kuivan heinän alta, oli sammalta.. että sellanen pihamaa.
skray

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ti 01 Touko 2012 23:41

skray kirjoitti:Päätin että pihan haravoiminen on ARGHia vaativa siivousurakka. Huhhuh kun markkia riittää. Ja haravoitavaa. On yli kasvanutta ja sittemmin kuivunutta heinää, lehtiä, risuja ja kaikkea. Ja meillä ei kasva nurmikko, vaan meidän piha on sammalta ja heinää. :keijo:
Kaikki vihreä mitä paljastui kuivan heinän alta, oli sammalta.. että sellanen pihamaa.

Kalkkia, kalkkia, kalkkia vaan. Meillä sama tilanne edelleen, vaikka kalkkia ollaan kylvetty. Äiti sai kuitenkin omalla pihallaan aikanaan nurmikon kasvamaan ilmastuksen ja kalkin avulla, joten en ole kaikkea toivoa heittänyt. Ja vaikka se keväällä näyttää olevan pelkkää sammalta, kyllä siihen (meillä ainakin) kummasti kasvaa sitä nurmikkoakin päälle niin, että keskikesällä näyttää jo ihan hyvältä. :keijo:
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

EdellinenSeuraava

Paluu Känpillä