Rammstein

Re: Rammstein

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 09 Maalis 2012 11:12

Keikasta on kohta kulunut kuukausi ja olo on vieläkin :isosilmä:. Ei siitä oikein mitään raporttia voi kirjoittaa, keikka
oli loistava ja samalla todella tyhjentävä. Kuomani Missuksen kanssa jorattiin keikalla hiki päässä kuin
mitkäkin kerkkopäät, mieheni mielestä oli viihdyttävää katsoa kun kaksi pygmiä hyppii biisien tahdissa ja
kun biisi loppui, molemmat pygmit puuskuttaa väsyneinä "huh kun ei pysty hengittämään"-tyyliin ja seuraavan
biisin alkaessa taas mentiin. :keijo:

Keikalla oli kaikki ne jutut edellisiltä kiertueilta, parhaimpana tietenkin Bück Dich ja Till tekopeniksensä kanssa. :superhymy:
Keikalla oli kaksi lavaa, se normi tavallinen iso siellä edessä ja areenan keskivaiheilla vähän pienempi, jossa
vedettiin muutama biisi ja jonne bändi kulki katosta laskeutuneen sillan kautta. Missuksen kanssa liikuttiin sen
verran että kun pienellä lavalla alkoi näkymään liikehdintää, hipsimme nätisti sinne ns. lavan takapuolelle
suoraan peruukkipäisen Doomin ( :sydän: ) selkälihasten taakse. Ehkä parasta. :superhymy:
Parasta oli myöskin Mein Herz Brennt ja Apocalyptica. Se vaan oli niin nättiä. :hullu:

Ja kun keikka loppui, olimme lähes kyyneleet silmissä. Se oli tässä, ei enää odotusta. Ja luultavasti myös viimeinen
Rammstein-kiertue, koska Richard on LIFAD-levyn jälkeen vannonut ettei mene enää ikinä Rammsteinin kanssa
studioon koska se ei vaan enää toimi.

Ehkä tästä vielä joskus toipuu.

Sonne
Wollt Ihr das Bett in Flammen sehen
Keine Lust
Sehnsucht
Asche zu Asche
Feuer Frei
Mutter
Mein Teil
Du Riechts so Gut
Links
Du Hast
Haifisch
Bück Dich
Mann Gegen Mann
Ohne Dich

Mein Hertz Brennt
Amerika
Ich Will

Engel
Pussy
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 11 Marras 2012 23:05

Mä olen löytänyt Rammsteinin uudestaan. :D Ja millä tavalla, pyöräjumpassa yksi kappale oli "Links 2-3-4" ja sehän kolahti kuin vanhoina aikoina :sydän: Kuuntelin Mutter-levyn vielä samana iltana kotona ja kaivoin kaikki klassikot taas YouTubesta...

:pomppu:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 12 Marras 2012 09:49

Pascal :hymyhali:

Mulla ei ole lisättävää. Paitsi että olen aika odottavalla kannalla, koska Rammstein vetää ensi kesänä kasan festarikeikkoja keski-Euroopassa. Jatkumoa odotellessa siis. :keijotäpinä:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 13 Marras 2012 18:50

Tätä en ollutkaan vielä nähnyt: Lego-ukot soittaa Feuer Frein: http://www.youtube.com/watch?v=qxUZUnRwH7s

:pepsodent:
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Wildchild » To 15 Marras 2012 16:01

Wildchild kirjoitti:Jatkumoa odotellessa siis.

Kannatti odottaa jatkumoa. Nehän tulee kuin tuleekin Suomeen ensi kesänä! :woohoo:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Wildchild » Su 30 Kesä 2013 11:33

Jatkumo oli eilen, Rock the Beachissa. :tilt:

Saavuin paikalle hyvissä ajoin, kolmen-neljän aikaan, koska kotona ei enää pystynyt olemaan paikoillaan ja jotain konkreettista oli tehtävä. Joten lähdin mestoille. Itse keikkahan alkoi vasta 21:30. :keijo:
Yleistä hengailua ympäriinsä, muutamien alkoholijuomien nauttimista, ja yhtäkkiä kello olikin jo puoli yhdeksän. :O: Äkkiä vessajonoon ja lavan eteen odottamaan. (Tässä välissä olin jo ehtinyt hukata Missuksen kumppaneineen. :pillitys: ) Olin asemissa n. 45min ennen ja pääsin n. viidenteen riviin, Richardin puolelle tietty. :aukku:
Odotus tuntui tältä kertaa pitkältä. Yleensä tuo odottelu on mennyt nopeasti, nyt tuntui ettei aika kulu millään. Ainoa viihdyke oli edessäni seisoneet n. 50-60-vuotiaat miespuoliset Rammstein-fanit jotka olivat täpinöissään kuin parhaatkin nuoret. :hullu:

Ja sitten se alkaa. Me laidassa olleet näimme suoraan kun bändi asteli lavalle, siitähän se huutomyrsky alkoi. Eikä mennyt kauan kun ilotulitus alkoi sekä lavalla että lavan ulkopuolella Ich Tu Dir Wehin tahdissa. Esirippu tippuu ja siinä ne on. Tai pitäisikö minun kohdalla sanoa: siinä se Richard ny on. :tipahdus: Till laskeutuu katon rajasta pinkki turkki päällään blondattuine hiuksineen ja kaikki on niin hienoa. :tulipää:

Yleisö on messissä heti alkutahdeista asti. Aivan erilainen fiilis kuin Areenalla, jossa jengi vain pönöttää niillä istumapaikoillaan eikä ole mukana ollenkaan. Bändistäkin näki että nyt on hyvä keikka.
Tulee vanhoja biisejä, tulee uudempaa materiaalia. Kaikki kelpaa. Tekniset ongelmat haittaavat vähän, Asche zu Aschen kuuluisat palavat mikrofonit eivät ota tulta alleen ja jäävät todella laimeiksi ja Richardin kaatuvan mikrofonin kanssa on koko ajan ongelmia, jota tekniset tyypit käyvät korjaamassa alkuvaiheessa koko ajan eivätkä saa sitä siltikään kuntoon. Richardin ilme oli jo välillä :ahistus: , mutta jossain vaiheessa mikrofonin kaatuminen alkaa toimimaan joten kuten ja Richard rentoutuu huomattavasti. :hullu:

Mein Teil on päivitetty ja Flake yritetään käristää ensin pienemmällä liekin heittimellä, lopuksi suuremmalla. Wiener Blut aiheuttaa edelleen kylmät väreet koska sanoitus on todella mauton ja jotenkin lavaesitys vielä korostaa sitä. Linksin alku on edelleen hieno kun Doom piiskaa rumpujen takaa yleisön taputusmereen.
Sitten seuraa odotettu Du Hastin yhteislaulu. Joka raikaa tällä kertaa todella hienosti. Jopa niin hienosti että biisin keskivaiheilla Till paljastaa oppineensa uuden sanan suomeksi "uudestaan" ja yleisö hoilaa Du hastin kertsin uudestaan. Bändi hiljenee kuuntelemaan yleisöä, ja ainakin Richard ottaa korvamonitorin pois korvastaan että kuulee yleisön hoilaamisen kunnolla. Koko bändistä näkee että nyt on hyvä fiilis. Näin sen pitää mennä. Nyt on hienoa. :pillitys:

Hienous meinaa jatkua kun Du hastin jälkeen korviin kantautuu Rammstein-biisin alkusävelet. Tulisiko se tällä kertaa kokonaan? :superhymy: Ei, vain intro. Tälläkin kertaa. Rammsteinin intro tulee kokonaan ja yleisö pääsee jo laulamaan kerran "Ramms-stein", kunnes ilmoille kantautuu Bück dichin alku. Bück dich on se perinteinen, Till vetää Flakea per.. ässään ja lopulta heittää yleisön päälle "mällit". Kukkahattutädit pitäkööt hatuistaan kiinni. :virne:

Vielä Ich Will ja bändi kiittelee hienosta keikasta. Mitäh? Nytkö se loppuu? :kauhistunut:

Encoressa tulee ensin mun lemppari, Mein Herz Brennt, Flaken pianosäestyksellä. Nyt on itku lähellä. :hullu:
Sonne tulee tällä kertaa keikan lopussa (viimeksihän aloitti koko keikan), ja Pussy totuttuun tapaan aivan viimeisenä. "Too big, too small, size does matter after all." Yleisö laulaa. Kunnes Till haluaa esitellä "big dick":nsä ja heittää vaahtotykillä vaahdot yleisön päälle. Edessäni olleella 60-v papalla tuli kiire pois kun tajusi että pääsee vaahtokylpyyn, mutta en tiedä ehtikö kauaskin kun vaahtokylpy ylsi meihin. Sitä vaahtoa riitti. :pahis: Ja se haisee pahalle. :norsu: :keijo:
Vielä loppusointuja Flaken koskettimilla, kuten aina, ja se oli siinä.

Miten se keikka loppui taas niin nopeasti? Kesto ei ollut yli 2h, kuten mainostivat. 1h40min oli lähempänä totuutta. :epäilevä: Mutta ihan sama, kelpas mulle. :hullu:

Rammstein. Pyrot. Richard. Kaikki. :pilvi:

Koska on seuraava kerta? :superhymy:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 30 Kesä 2013 12:09

Rammstein oli mulle sittenkin vähän semmoinen "katotaan nyt sitten"-bändi.
Sitä ei käy kieltäminen, etteikö show olisi ollut hieno ja oli mahtavaa nähdä miten yleisö on todellakin mukana alusta loppuun asti. Mutta millään tasolla keikka ei koskettanut, toisin kuin musiikki on tehnyt. En tiedä oliko se sitten se pyrojen valtava määrä, joka muhun ei uponnut ja jätti tilaa olkien kohauttelulle. Puitteet, rakennelmat, tyyli on vakuuttavaa, mutta mä en vaan itse lämmennyt. Kukkahattu kai liian kireällä tai sitten se oli se valtava hermon kiputila, joka esti mua pääsemästä fiilikseen tai edes liikkumasta kunnolla.

Pyrot oli vakuuttavia ja lämmitti siellä kauempanakin, mutta silti mä en päässyt suurimpaan osaan sisään kunnolla :keijo:
Kun mä en tykkää ilotulitteista :norsu: :virne: Sanoinkin Nugatille, että mun sisäinen hippi kirkuu siellä jossain räimeen ja räminän alla, kun se nautiskelija istuu sen päällä :virne:

Jos nyt kuvittelette, että istuin vain :norsu:n näköisenä siellä, niin en. Biisit on hienoja, tykkään niistä kyllä paljonkin. Naureskelin Bück Dichille ja Pussyn tekopenikselle, koska jotenkin se oli todella kornia. Samoin Tillin hinkkaaminen muutamaan otteeseen mikkiständeihin. :virnei: Elostelija-rooliin sopivaa, kyllä.
Soittamisesta mä kuitenkin tykkäsin. Pirut sentään miten hyvin ne soittaakin. :hullu:
Doom :tipahdus: :sekopää: Saakeli vaan kun jotkut savut ja tulilieskat oli aina välillä edessä :norsu: :virne: Ei nähnyt rumpalia kokoajan. Paitsi kun se oli omissa valoissaan :tipahdus:
Joo, rumpali! :sydän:

Mua ehkä vähän haittasi ne jotkut mitkälie muijat siellä bändin takana. "vipin vipin vippejä", kuten loppukokoontumisessa joku sanoi :epäilevä:

Kahden kappaleen aikana voin pahoin. Toinen oli Wiener Blut - sanat olivat mulle liikaa. Meni kylmät väreet, alkoi ällöttää ja vähän ahdistaa. Sen valtavan pahoinvoinnin lisäksi. Yritin vain juoda vettä ja hengittää rauhallisesti, etten oksenna Nugatin niskaan. Toinen joku muu, jonka jo unohdin :virne: Ehkä siksi, ettei se ollut niin voimakasta ja biisiin liittyvää kuin Wiener Blut oli. Ympärillähän tupakoitiin jatkuvasti ja tarpeeksi kun sitä on, mulla tulee huono olo.

Mein Herz Brennt oli kaunis ja koskettava. Pianoa raahatessa läpi lavan, mua vähän ehkä taas huvitti. Roudaritkin tekee kovaa duunia. Sen jälkeinen lämpöshow oli kieltämättä aika metka :keijo:
Ohne Dich iski mulla myös johonkin, sillä liikutuin kyllä. Sinisenä kylpevä lava ja vain semmoista yksinkertaista oli mulle paljon parempi kuin yliampuvat ja mahtipontiset pyrot. Ainakin silloin, kun niillä ei ollut tarinankerronnallisesti mitään merkitystä. Ne grillaukset ja muiden polttamiset oli ihan toimivia ja käypiä, mutta se jatkuva pauke alkoi olemaan semmoista, etten enää reagoinut siihen.

Kosketinsoittajan rooli oli kyllä aikamoinen :virne:
Se yritettiin käristää, sitä vähän rankaistiin ja aika paljon se joutui myös kävelemään siellä soittaessaan. :virne:

Jos tälle pitäisi joku arvosana antaa, niin 8½. Lähtisin uudestaan, ehdottomasti, olisi mielenkiintoista nähdä miten reagoisin ilman noin voimakasta jatkuvaa kiputilaa ja ilman ihan hirveitä kännivittuidioottiääliöitä.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Wildchild » Su 30 Kesä 2013 12:18

Kibaya kirjoitti:Kosketinsoittajan rooli oli kyllä aikamoinen :virne:
Se yritettiin käristää, sitä vähän rankaistiin ja aika paljon se joutui myös kävelemään siellä soittaessaan. :virne:

Flake. :sydän:
Flakehan kävelee sen kävelymatolla lähes koko keikan koska kiertueella ei jää hirveästi aikaa kuntoilulle joten Flake on laskenut 1+1=2 ja vetää kuntoilut siinä samalla. :keijo:
Tyyppi itehän on naureskellut kuinka jengi luulee että sitä rangastaisiin sillä kävelymatolla, vaan ei. :virne:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 30 Kesä 2013 12:55

Kävelymatto on kyllä hieno juttu :keijo:
Se kääntyi jopa jossain vaiheessa ympäri :virne:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja outsider » Su 30 Kesä 2013 13:01

Wildchild kirjoitti:Bück dich on se perinteinen, Till vetää Flakea per.. ässään ja lopulta heittää yleisön päälle "mällit".

:sydän:

Mä oon aina ollut sitä mieltä että Rammsteinin keikka ei oo Rammsteinin keikka ilman Bück dichiä! :virne: Ehkä ne vois siis joskus taas tsekata jos se on jälleen ohjelmistossa. :raps: En oo tainnut nähdä niitä livenä kymmeneen vuoteen kun en jaksa enää festaroida tai tapella minuutissa loppuunmyytävien jäähallikeikkojen lipuista. :epäilevä: Pussyn penistykki kiinnostaa myös. :pepsodent:

Oliko niillä ihan oikea täysikokoinen flyygeli matkassa? Se on aina kunnioitettavaa, en mä mitään synalla soitettuja midi-pianoballadeja arvosta yhtään. :pahis:
I wish this would be your colour
outsider

ViestiKirjoittaja Wildchild » Su 30 Kesä 2013 13:05

outsider kirjoitti:Oliko niillä ihan oikea täysikokoinen flyygeli matkassa? Se on aina kunnioitettavaa, en mä mitään synalla soitettuja midi-pianoballadeja arvosta yhtään. :pahis:

Ei, ihan piano. Mutta ei mikään peruskiillotettu joka kaupasta ostettava piano, vaan sellainen puinen hieno, henkeen sopiva. :hullu:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 01 Heinä 2013 19:37

Kiban kanssa eilen mietittiin, että miten voisi vielä nokittaa show'n. Tultiin siihen tulokseen, että Madonna mukaan keikalle ja erityisesti Bück dichiin. :pahis:

--

Wildikseltä kysyisin, onko Lichtspielhaus-DVD mistään kotoisin? Ilmeisesti keskittyy aika alkupään juttuihin.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 01 Heinä 2013 19:50

Pascal Lemoix kirjoitti:Kiban kanssa eilen mietittiin, että miten voisi vielä nokittaa show'n. Tultiin siihen tulokseen, että Madonna mukaan keikalle ja erityisesti Bück dichiin. :pahis:

Ja sitten se lähetettäisiin euroviisuihin :pahis: :virne:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 01 Heinä 2013 20:11

Pascal Lemoix kirjoitti:Wildikseltä kysyisin, onko Lichtspielhaus-DVD mistään kotoisin? Ilmeisesti keskittyy aika alkupään juttuihin.

Piti oikeen tarkistaa mitä sillä on. :keijo:
Siltähän löytyy kaikki siihen mennessä ilmestyneet videot (Du riechst so gut - Feuer frei!) ja 5 videoiden making of:ia, joihin se koko dvd keskittyy. Samat löytyy myös viime vuonna ilmestyneeltä Videos 1995-2012 -dvd:ltä, joten ei niiden takia kannata hankkia Lichtspielhausea vaan suoraan tuo viime vuoden Videos jolla on kaikki tähän päivään mennessä julkaistut videot.

Mutta jos diggaat Live aus Berlinistä, ja haluat nähdä myös muutamat livevedot Mutter-levyltä, niin suosittelen. Koska alku on kumminkin aina alku. Onhan siellä pätkää myös Live aus Berlinistä, mutta yhden biisin verran (jos ny muistan oikein). Enivei kuudelta eri keikalta yksi-kaksi biisiä aikaväliltä 1996-2001.

Ja sitten jotain mainoksia sun muuta.

Ilmestyessään se oli kova juttu, mutta nyt ehkä enemmän vaan fiilistely-dvd. :tilt:
Wildchild
Räppimummo

Edellinen

Paluu Musiikki