Master of Music

Re: Master of Music

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 30 Maalis 2012 11:18

Ei ole osunut vieläkään. Ja tosiaan kaikki kolme muuta kaupunkia on jo löydetty, ja Drexciyan huudeja haetaan.

Nopeuskisavinkit:
Tämän kaupungin jääkiekkojoukkue mainittiin vastikään erään Master of Movies-kysymyksen vihjeessä.
Ennen kaikkea tämä kaupunki tunnetaan autoteollisuudestaan.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Triple H » Pe 30 Maalis 2012 11:23

detroit
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 30 Maalis 2012 11:49

Ja jos tosta Triplan vinkistä ei osaa arvata, niin sitten vaihdan kyllä jo kysymystäkin.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Pe 30 Maalis 2012 12:59

Lyyra kirjoitti:
Yhdistä oikeat kaupungit seuraaviin artisteihin:

Drexciya - Detroit
Portishead - Bristol
Prince - Minneapolis
Melt-Banana - Tokio

Olisko nyt? :virne:
"On toiveita täysiä valmis hän, hän uhkui voimia elämän!"
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 30 Maalis 2012 13:29

Laaksonen kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:
Yhdistä oikeat kaupungit seuraaviin artisteihin:

Drexciya - Detroit
Portishead - Bristol
Prince - Minneapolis
Melt-Banana - Tokio

Olisko nyt? :virne:

No nyt olis. Tripla ei saa pistettä yhden kaupungin vastauksestaan, sortsit vaan. Ja Detroit on tunnettu mustasta musiikistaan isojen hip hop -nimien sekä itseoikeutetusti Motown-levymerkin johdosta.

Drexciya oli Detroitin 1990-luvun teknoskenen suuri nimi (T vaikka Neptune's Lair -albumi JEU). Portishead oli Massive Attackin kanssa Bristolin 1990-luvun trip-hop-vallankumouksen edelläkävijöitä. Princen uraa leimasi hänen 1970-luvun lopulla kehittelemänsä ns. Minneapolis Sound, jonka muita isoja nimiä olivat The Time sekä Janet Jacksonin kahden ekan levyn (Control ja Janet Jackson's Rhythm Nation 1814) tuottajat Jimmy Jam ja Terry Lewis. Ja Melt-Banana nyt vaan piti keksiä tähän jostakin. En mä tiedä miksi ne nyt niin leimallisesti Tokioon liittyis, mutta sieltä ovat kotoisin.

Pstst:

Laaksonen 6

Suvi 5

Lyyra 4

Walker 2
Jorssi 2

marenkienkeli 1
Triple H 1

Ehdottaisin muuten sääntölisäystä. Mun mielestäni ei ole reilua, että joku tulee vastaamaan vain viimeisen itsestäänselvyys-/nopeuskisavinkin perusteella ja vie pisteen kovan työn tehneiden arvailijoiden nenien edestä. Ehdottaisinkin siis, että jos ei arvaa alkuperäiseen kysymykseen mitään, ei saa arvata sitten lisävinkkienkään perusteella. Tai jos arvaa, niin vastausta ei tarvi ottaa huomioon. Käykö muille?
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 30 Maalis 2012 14:31

Lyyra kirjoitti:Ehdottaisin muuten sääntölisäystä. Mun mielestäni ei ole reilua, että joku tulee vastaamaan vain viimeisen itsestäänselvyys-/nopeuskisavinkin perusteella ja vie pisteen kovan työn tehneiden arvailijoiden nenien edestä. Ehdottaisinkin siis, että jos ei arvaa alkuperäiseen kysymykseen mitään, ei saa arvata sitten lisävinkkienkään perusteella. Tai jos arvaa, niin vastausta ei tarvi ottaa huomioon. Käykö muille?

Tuollaisessa kysymyksessä, jossa kyse on tuon tyyppisestä jutusta kuin edellinen (pitää tietää vastaus moneen kysymykseen yhtä aikaa), tuo onkin ehkä ok. Mutta sitä en pidä reiluna, jos peruskysymysten kohdalla toimittaisiin niin. Ei aina tule mitään mieleen ennen vihjettä. Toisaalta usein ensimmäiset helpotukset ja vihjeet tulevat melko nopeasti (muutaman tunnin/päivän sisällä). Olisiko siis oikein, että ihmiset eivät saa osallistua, koska ovat olleet vaikka töissä silloin, kun kysymys ja vihjeet esitettiin? :hämillään: Esimerkiksi mulla menee usein ohi useampikin kysymys sinä aikana, kun en ehdi Fordella käydä.

Kyllä mä ainakin olisin antanut Triplelle pisteen, jos hän olisi vastannut koko kysymykseen eikä vain osaan siitä. Ja antaisin tuollaisessa tilanteessa jatkossakin. Mä en menisi sääntöjä muuttamaan, mutta enpä mä kovinkaan usein osaa vastata varsinaiseen kysymykseen, joten taidan olla jäävi mielipiteineni. :keijo:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Triple H » Pe 30 Maalis 2012 15:48

Kaikki kolme oli jo vastattu ja hyväksytty oikeaksi, joten etsittiin vain viimestä jäljellä olevaa. Mut ihan sama. Ei mee mun yöunet tästä visasta. Copy+pastestahan se oli siis kiinni.
Vastuu painaa.

Triple H

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 30 Maalis 2012 15:55

Ei mun mielestä tässä oo kahta puhettakaan, että piste menee täydellisen vastauksen antaneelle Laaksoselle. Mistä mä edes oisin voinut tietää, että Triple on edes lukenut varsinaisen kysymyksen?

Mutta jos sääntölisäys häiritsee, niin ei oo pakko muuttaa. Eikä sillä ollut tarkoitus mitenkään Triplen kimppuun hyökätä, koska olen syyllistynyt moiseen itsekin. Ja mietin asiaa jo ennen kuin Triple oli käynyt arvaamassa.
Tuohon marengin pohdintaan siitä, ettei tule mitään mieleen, niin varmasti tulee. Arvaus on arvaus, eikä sen ole pakko olla oikein. Voihan jokainen valita itselleen vakioarvauksen, jonka vastaa kaikkiin mistä ei ole hajuakaan.

Ja meneehän niitä kysymyksiä ohi kaikilla. Ei sitä voi kukaan tietää kuinka moni haluaa osallistua mihinkin kysymykseen. Jos menee ohi, niin menee ohi. :sori:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 30 Maalis 2012 16:42

Lyyra kirjoitti:Tuohon marengin pohdintaan siitä, ettei tule mitään mieleen, niin varmasti tulee. Arvaus on arvaus, eikä sen ole pakko olla oikein. Voihan jokainen valita itselleen vakioarvauksen, jonka vastaa kaikkiin mistä ei ole hajuakaan.

Eli joka visaan vaan vakioarvaukseksi se perinteinen Kanada. ;) OK, korjaan, ei tule mitään (edes etäisesti) järkevää mieleen. On aiheita, joista ei tiedä kuin yhden nimen ja sekin on unohtunut ja sitten sen saa monien vihjeiden jälkeen kaivettua mielen sopukoista. Aika markinaalisiahan tuollaiset tilanteet ovat, mutta, mutta...

Vitsi meillä tulee olemaan hienoja visoja.
"Kuka laulaja?"
"Kanada?"
"Beatles?"
"Tove Jansson?" :virne:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 30 Maalis 2012 16:45

No ei väkisin. Mutta mun mielestä visan pointti menee vähän metsään, jos kaikki jäävät sitten vain odottamaan sitä helpointa vihjettä.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 30 Maalis 2012 17:01

Ei kai kukaan tahallaan jää sitä helpointa vihjettä odottamaan? Silloinhan voi jäädä pisteet saamatta. :riips: Mutta ehkä meillä on vain niin erilaiset lähtökohdat. Mulla on auttamattoman huono yleistieto musiikin ja kirjallisuuden suhteen (enkä urheilutiedossakaan ole mikään haka), että usein vain lukaisen kysymyksen läpi ja jatkan eteenpäin, kun en jaksa miettiä, mitä arvaisin, kun ei ole aavistustakaan siitä, mikä voisi olla oikea vastaus. En minä siis tahallani niitä vihjeitä odota. Musta vaan on turhauttavaa vastata jotain diipadaapaa, jos tiedän, että vastaus on väärin. :sori: En kai ole vieläkään oikein päässyt irti piilevästä perfektionismistani. :huoh:

Mutta ymmärrän kyllä, että vastausten lypsäminen on turhauttavaa. :paijaus:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Pe 30 Maalis 2012 21:27

Mä oon sitä mieltä, että kysymyksen esittäjä saa toimia tuomarina ja päättää pisteytyksestä "oman mielen mukaan". :)

Mikä yhdistää seuraavia bändejä/artisteja: Example, Snow Patrol, Eagles Of Death Metal ja Slayer?
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 30 Maalis 2012 21:32

Kaikki Kaliforniasta?
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Walker » Pe 30 Maalis 2012 23:08

Slayerilla on takuuvarmasti vasenkätinen soittaja, hämärä mielikuva että Snow Patrolilla samoin, noista kahdesta muusta ei ole tietoa mutta kaadetaan samaan
kasaan eli kaikista löytyy vasenkätinen muusikko ?
"Without music, life would be a mistake" - Nietzsche
Walker

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 30 Maalis 2012 23:56

Mä nyt kommentoin noita pisteytyksiä. Eli mäkin yhdyn siihen, että kysyjä olkoon tuomari. Esimerkiksi puolen pisteen käytäntöhän on, että se tietävä henkilö saa puoli pistettä ja kysymysvuoron ja se, joka ronkkii sen viimeisen paluukiekon maaliin saa sen toisen puoli pistettä. Ensimmäinen on toki moraalinen oikeinvastaaja.

Joskus olen listakysymyksissä jakanut melko mielenkiintoisiakin murtolukuja pisteinä. Tietysti listakysymyksiä ei ole pakko kysyä. Pistejaosta voi ilmoittaa myös kysymyksessä (Mitkä bändit olivat ensimmäisellä Tuuliajolla-kiertueella?, neljännes pistettä per bändi [Juice Leskinen Slam, Eppu Normaali, Hassisen kone ja Oravaryhmä]).
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Triple H » La 31 Maalis 2012 00:58

Onhan se koomista lypsää vastausta, jos sillä vastauksella ei ole merkitystä. Kaikki tyylillään, mulkkujahan kaikki saa olla.
Vastuu painaa.

Triple H

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 31 Maalis 2012 10:22

Triple H kirjoitti:Onhan se koomista lypsää vastausta, jos sillä vastauksella ei ole merkitystä. Kaikki tyylillään, mulkkujahan kaikki saa olla.

En tiedä, oliko tää suunnattu mulle, mutta tuunpa kuitenkin huvikseni vänkäämään.
Kyllä mun kaupunkikysymyksessä oli vastauksella merkitystä. Sinä vastasit neljää kaupunkia kysyttäessä yhden kaupungin. Ei sillä saa pistettä mun kirjassa. Oli se sitten kiinni vaikka siitä copypastesta. Sama kuin Pascal lypsäisi viimeistä vastausta Tuuliajolla-kysymykseensä, jossa Juice, Eput ja Hassisen Kone on jo keksitty, ja mä tulisin huutamaan sivusta pelkän Oravaryhmän. En mä ainakaan odottais saavani sillä pistettä. Saat sinä mulkuksi haukkua ihan niin paljon kuin jaksat, mutta ihan omaa laiskuuttas sinä sen pisteen menetit.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Walker » La 31 Maalis 2012 10:36

Itse kysymykseen
:läps: ,yhtäkkiä tuli mieleen, luulen tietäväni mitä asiaa Laaksonen hakee
Walker

ViestiKirjoittaja Triple H » La 31 Maalis 2012 10:54

Lyyra kirjoitti:Tai jos arvaa, niin vastausta ei tarvi ottaa huomioon.

Kyllähän se piste olisi jäänyt saamatta, vaikka copy+pasteen olisi ollut aikaa. Mutta ihan sama, jos tämä visa halutaan viedä nyt pilkunnussimisen vakavaksi, niin vedetään vaan sitten.

Mä voisin ehdottaa, että jos joku jättää toistuvasti oikean vastauksen jälkeen, laittamatta uuden kysymyksen, kunnes Laaksonen tulee muistuttamaan viikon päästä, voi jatkossa jättää tämän henkilön oikeat vastaukset huomiomatta, pitääkseen visan etenemisen sujuvana.
Vastuu painaa.

Triple H

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 31 Maalis 2012 11:12

Triple H kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:Tai jos arvaa, niin vastausta ei tarvi ottaa huomioon.

Kyllähän se piste olisi jäänyt saamatta, vaikka copy+pasteen olisi ollut aikaa. Mutta ihan sama, jos tämä visa halutaan viedä nyt pilkunnussimisen vakavaksi, niin vedetään vaan sitten.

Mä voisin ehdottaa, että jos joku jättää toistuvasti oikean vastauksen jälkeen, laittamatta uuden kysymyksen, kunnes Laaksonen tulee muistuttamaan viikon päästä, voi jatkossa jättää tämän henkilön oikeat vastaukset huomiomatta, pitääkseen visan etenemisen sujuvana.

:virne: Sovitaan näin.

Sanotaan nyt erikseen, jos se jäi jollekulle jotenkin epäselväksi (kuten on tainnut jäädä): Jo alkuperäistä kysymystä laittaessani päätin, etten jaa osapisteitä, ja että ensimmäisenä täyden listan laittava saa pisteen. Ehkä se olisi pitänyt kirjoittaa siihen kysymykseen jo auki, ettei tarvi alkaa vänkäämään. Ensimmäisenä täyden listan laittoi Laaksonen. Ja lainaamaasi sääntölisäysehdotusta ehdotin vasta oman kysymykseni ratkettua. Mutta ilmeisesti se on nyt hylätty kuitenkin, joten en kai mä sitä voi käyttää, jos sitä ei ole hyväksytty.

Voitaisko nyt palata siihen visailuun?
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Su 01 Huhti 2012 15:03

Walker kirjoitti:Itse kysymykseen
:läps: ,yhtäkkiä tuli mieleen, luulen tietäväni mitä asiaa Laaksonen hakee

Sitten äkkiä vastausta kehiin! :peukku:
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Walker » Su 01 Huhti 2012 19:31

Provinssirock 2012
Walker

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Su 01 Huhti 2012 20:46

Walker kirjoitti:Provinssirock 2012

Kylläpävain!

P:

Laaksonen 6

Suvi 5

Lyyra 4

Walker 3

Jorssi 2

marenkienkeli 1
Triple H 1
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Walker » Su 01 Huhti 2012 21:17

Mistä kaupungista on kotoisin Robin Frontside Ollie Packalen ?
Walker

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 01 Huhti 2012 21:37

Turusta?
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

EdellinenSeuraava

Paluu Musiikki