American Idol

Re: American Idol

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ma 12 Maalis 2012 18:00

Shay kirjoitti:Milloin pudotuslähetys muuten on? :riips:
Tais tulla jo lauantaina. Meni ihan ohi iteltä, että varma en ole, mutta ainakin niitä lähetyksiä tuli Telkku.comin mukaan kolme putkeen lauantaina.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 12 Maalis 2012 20:46

Top 13 on nyt valittu, ja jos sitä pudotusta tarkoititte, niin se tuli lauantaina.

Top 13:

Jermaine Jones - Lempinimellä Lempeä jättiläinen kulkeva iso baritoni. Todella sympaattinen kaveri, ja mikä ääni! Saa nähdä, pääseekö vetämään Barry Whitea. :virne:

Hee Jun Han - Sen lyhyen pätkän perusteella, minkä näin pudotuslähetyksessä, yllätyin jatkoonmenosta. Kiinnostaa miten Hee Junille käy.

Elise Testone - Todella ammattitaitoinen esiintyjä, tosin Adele-veto oli mun mielestä liian hymyilevä. Uskottavuus kärsii, kun vain esittää laulavansa, vaikka laulaisi kuinka hyvin.

Jessica Sanchez - Sellainen taituri, että ihme olisi ollut, jos ei olisi finaaliin mennyt.

Phillip Phillips - Yksi omaperäisimpiä, mitä olen Idolissa nähnyt. Kiinnostava. Saadaanko maneerit karsittua? Toivottavasti.

Erika Van Pelt - Vakuutti Sing For Your Life -osiossa Lady Gagallaan. Iso ääni. Kiinnostavaa nähdä, miten käy.

DeAndre Brackensick - Falsettikikkailu vanheni mun silmissä todella äkkiä. Sing For Your Life -kohdassa olisin ottanut hänen tilalleen toisen niistä tummatukkaisista naisista, joiden nimiä en enää muista. :keijo: Tai sit Aaron Marcellusin.

Colton Dixon - Äh. 30secondstomars. En ole tainnut kuulla hänen lauluaan oikein missään vaiheessa. Saa nähdä. Pystytukka aiheuttaa ihottumaa.

Jeremy Rosado - Kä-sit-tä-mät-tö-män upea Sing For Your Life -veto. Todellakin ansaitsi paikkansa. Toivottavasti taso pysyy, ja menee pitkälle.

Skylar Laine - Yksi ehdottomia suosikkejani. Ihana-ihana-ihana. Toivottavasti menee pitkälle.

Joshua Ledet - Taas ainoana materiaalinani on pudotuslähetyksen pikkupätkä, ja kyllähän tämä ihan hyvin veti. Aika näyttää.

Shannon Magrane - Ei mitään mielikuvaa.

Hollie Cavanagh - Pieni tyttö. En oikein ole saanut otetta, mutta lupaavalta vaikuttaa.

Btw, kuka tahansa sanoikin, että Richie Law oli yks Idolin ärsyttävimpiä tyyppejä pitkään aikaan, niin olen kyllä täysin samaa mieltä. Onneksi ei mennyt sen pidemmälle. :läps:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ma 12 Maalis 2012 23:09

Top 13-suosikit:

Jessica Sanchez - Ehdottomasti paras kaikista. Aivan uskomaton ääni ja tyttö on vasta 16!
Joshua Ledet - Myös mieletön ääni.
Hollie Cavanagh - Pieni ja suloinen ja laulaakin vielä kauniisti! :)
Philip Phillips - Muusikko isolla M:llä. Osaa laulaa, osaa soittaa. Rokkaa kympillä!
Aranwe

ViestiKirjoittaja Shay » To 15 Maalis 2012 07:41

Siis 24 kappaleesta pudotettiin yhtäkkiä kolmeentoist? WTF? Ja missä on Reed Grimm!!!?!?!??!! Ja miksi tuo 90-luvun kikkarainen palleista rutisteltu kiikaaja on tuolla??!?!?! :viha: Scheissea...
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Jorssi » To 15 Maalis 2012 18:25

Oli pakko katella netistä tuo pudotusjakso, kun ei sitä Subi edes uusinut. Aika hyvinhän nuo omat veikkaukset osu.

Lyyra kirjoitti:Jeremy Rosado - Kä-sit-tä-mät-tö-män upea Sing For Your Life -veto.
Ei kyllä minua suorituksena niinkään vakuuttanut, vaikka ihan hyvä olikin. En tiedä olisiko riittänyt jatkoon ilman kyyneleitä. Deandren jatkoa en ymmärrä millään. Itse olisin laittanut hänen tilalleen Briellen, vaikka se sfyl-veto ei mikään järisyttävä ollutkaan. Reed on kyllä ihan viihdyttävä tyyppi omassa lajissaan, mutta ei sovellu tällaiseen skabaan, kuten nähtiin. Erika Van Pelt oli selkeästi pudotusshown paras ja ansaitsi jatkopaikkansa. Toivottavasti jatkossa myös Amerikan kansa huomaa, kuinka hyvä se tyttö onkaan.

Lyyra kirjoitti:Phillip Phillips - Yksi omaperäisimpiä, mitä olen Idolissa nähnyt. Kiinnostava. Saadaanko maneerit karsittua? Toivottavasti.
Toivottavasti ei. Jos nyt noilla maneereilla tarkoitat samaa kuin luulen, niin mielestäni ne vaan parantavat Phillipin esityksiä. Ehdoton suosikkini tässä vaiheessa.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Jorssi » To 15 Maalis 2012 21:48

Top 13 show katsottu. Taso on todella kova tänä vuonna, mutta mielestäni tytöt vie laadussa poikia tänä vuonna. Hyviä olivat Colton, Erika, Heejun, Hollie, Jessica, Phillip, Skylar. Loputki veti ihan ok:sti, ehkä Deandre ja Shannon huonoiten. Luulisin, että pojista putoaa joko Joshua, Jermaine tai Jeremy, koska Deandre saa kaikki ihkutusäänet. Tytöistä putoaa todennäköisesti Shannon. Myös Elise on varmaan vaarassa, mutta muiden en osaa kuvitella putoavan.

Jorssi-lista tällä hetkellä:
1. Phillip
2. Jessica
3. Erika
4. Hollie
5. Skylar
6. Heejun
7. Colton
8. Jeremy
9. Jermaine
10. Joshua
11. Elise
12. Deandre
13. Shannon
Jorssi

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Pe 16 Maalis 2012 13:59

Jorssi kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:Phillip Phillips - Yksi omaperäisimpiä, mitä olen Idolissa nähnyt. Kiinnostava. Saadaanko maneerit karsittua? Toivottavasti.
Toivottavasti ei. Jos nyt noilla maneereilla tarkoitat samaa kuin luulen, niin mielestäni ne vaan parantavat Phillipin esityksiä. Ehdoton suosikkini tässä vaiheessa.

Kaksi sanaa - Dave Matthews.
"On toiveita täysiä valmis hän, hän uhkui voimia elämän!"
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Jorssi » La 17 Maalis 2012 20:53

Hyvinhän mä taas olin kuunnellu tätä. Eihän sieltä siis pudonnut kuin yksi. Shannonia olisin veikannut, kun vaan yks putos, mutta ihan tyytyväinen olen Jeremynkin putoamiseen.

Laaksonen kirjoitti:Kaksi sanaa - Dave Matthews.
Kaksi sanaa - Mitä vikaa?
Jorssi

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Su 18 Maalis 2012 00:39

Jorssi kirjoitti:Kaksi sanaa - Mitä vikaa?

No ei nyt sinänsä mitään vikaa, koska Dave Matthews on ihan huikea äijä ja täten oman idolinsa voisi huonomminkin valita. Mutta jos "pöllii" laulutavan ja sen maneerit, kitaransoittotyylin ja esiintymisenmaneerit esikuvaltaan, niin onhan se vähän huvittavaa ja Dave Matthewsia diggailevalle hieman häiritsevää.
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ma 19 Maalis 2012 00:35

No tätä Dave Matthews -diggaria ei häiritse pätkääkään. More power to you, Phillip Phillips!
Jorssi

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Ma 19 Maalis 2012 12:23

Jorssi kirjoitti:No tätä Dave Matthews -diggaria ei häiritse pätkääkään. More power to you, Phillip Phillips!

Et oo tarpeeksi iso Dave Matthews-diggari... :p
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 19 Maalis 2012 18:44

Jorssi kirjoitti:Top 13 show katsottu. Taso on todella kova tänä vuonna, mutta mielestäni tytöt vie laadussa poikia tänä vuonna. Hyviä olivat Colton, Erika, Heejun, Hollie, Jessica, Phillip, Skylar. Loputki veti ihan ok:sti, ehkä Deandre ja Shannon huonoiten. Luulisin, että pojista putoaa joko Joshua, Jermaine tai Jeremy, koska Deandre saa kaikki ihkutusäänet. Tytöistä putoaa todennäköisesti Shannon. Myös Elise on varmaan vaarassa, mutta muiden en osaa kuvitella putoavan.

Musta Deandre lauloi hyvin. En voi sietää sitä sen falsettiulinaa, mutta viime jaksossa se lauloi normaalisti ja hyvin ja esiintyikin hyvin rennosti.
Jeremy oli oikeutettu putoaja, vaikka pojasta tykkäänkin. Shannonin olisin mieluummin halunnut lähtevän.

Jessican hehkutusta en oikein ymmärtänyt, sillä mimmi lauloi I will always love youn juuri samalla lailla kuin Whitney.
Ääntä oli kyllä tytöllä, mutta persoonallisuutta ei pätkääkään.

Suosikkini edelleen Skylar, Elise ja Phillip. Heejun saa pluspisteitä minulta hervottoman persoonansa vuoksi. Ihana höppänä koko mies. :hymyhali:

Jimmy Iovinen kommentointi yrittänee kriittisyydellään paikata Simonin poissaoloa, mutta ei ehkä toimi niin hyvin kuin voisi.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja skray » Ma 19 Maalis 2012 23:26

Mä en tajua mitä kivaa siinä Heejunissa on. :sori:
Se on mun mielestä laulajana tossa seurassa aika mitään sanomaton, enkä tajua sen juttuja ollenkaan. Mä en jaksa ihmisiä, jotka tekeytyy jotenkin tyhmiksi. Mun mielestä se vaikutti siltä, että se tekeyty tyhmäks, että voi heittää jotain typeriä juttuja. Äh, en pidä hänestä.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Ti 27 Maalis 2012 15:23

1. Phillip Phillips veti aika varmanpäälle Black Crowesin version Hard to Handlesta. Mies on kyllä valmis artisti, joten hänen keskinkertainen on kisassa huippuluokkaa.
2. Jessica Sanchez ei ollut parhaimmillaan, vaikka hyvin mun mielestä veti nopeankin biisin. Rytmitys oli ihan vähän pielessä, mutta erittäin hyvä suoritus kuitenkin. Edelleen parhaimmistoa.
3. Heejun Han on kyllä hauska tyyppi. Hänen huumorinsa on kyllä erikoista, joten en ihmettele jos jotkut eivät sitä ihan ymmärräkään. Laulullisesti mies on kyllä aika heikoilla jäillä tuossa seurassa ja Right Here Waitingin ja Angelsin tapaiset balladit eivät tee hänelle kyllä yhtään palveluksia.
4. Elise Testone veti kyllä erittäin hyvin. En tuntenut biisiä, mutta kaikin puolin tasalaatuinen esitys. Sopivassa määrin pääsi käyttämään myös raspiääntänsä. Rekisteri ei ole Elisellä isoin mahdollinen, joten huutobiisit menevät helposti nimenomaan huutamiseksi, mutta tämä sopi hänelle.
5. Deandre Brackensick oli heti ihan ok, kun ei vetänyt koko biisiä överi falsetissa. Toki melko tylsä oli tuo Endless Love, mutta oli mun mielestä parasta Deandrea. En vihannut nimittäin.
6. Shannon Magrane veti taas ihan ok:sti. Ehkä vähän turhan paljon oli Mariah-kopiointia, varsinkin (sinänsä hyvin vedetyssä) lopun high-note-lurituksessa. Mukavanoloinen flikka kaikinpuolin, mutta en kyllä missään vaiheessa tiennyt millainen Shannon on artistiminältään.
7. Colton Dixon on myös kyllä täysin valmis pakkaus. Esiintyminen on erinomaista, miehen tyyli viimeisen päälle ja myös laulu on tarpeeksi hyvää esiintyvälle artistille. Ja vaikka sinänsä yleensä on itsemurhaa vetää noin tuntemattomia biisejä, niin tässä tapauksessa se toimi erittäin hyvin. Biisi kuulosti erittäin hyvälle Coltonin esittämänä.
8. Erika Van Peltiltä odotan erittäin paljon. Hänellä on saumaa olla yllättäjä, jos saa itsestään kaivettua sisäisen rokkarinsa vielä paremmin esiin. Heavenin sovitus ei ihan täysin onnistunut ja lopun dramaattinen kikkailu vesittyi täysin, kun iskut eivät olleet rytmissä. Paljon pitää parantaa, jos meinää pidemmälle vetää.
9. Skylar Laine ei edelleenkään ole voittanut minua puolelleen, vaikka ihan kiva asennemimmi onkin. Perus kantri(rock)jollotusta.
10. Joshua Ledet tyhjensi kyllä pajatson melko totaalisesti. Oli ilo nähdä esiintyjää, joka nauttii niin paljon hommastaan. Myös laulullisesti taso oli korkealla. Jos PP:ssä hieman häiritsee yhtäläisyydet Dave Matthewsiin, niin Joshuan kohdalla hienoista häiritsevyyttä aiheuttaa laulutyylimaneeri, joka on pöllitty viime vuoden parhaalta kokelaalta eli Jacob Luskilta. Sellaiset lauseiden loppuun tehdyt "häh"-äänteet. Joshua pysyy paremmin nuotissa kuin Jacob vaikka rekisteri ei niin laaja olekaan.
11. Hollie Cavanaugh ei kyllä minun mielestä ihan täysin onnistunut Power of Lovessaan, vaikka uskomattoman paljon ääntä sai taas pienestä kropastaan lähtemään. Uskoisin, että Simon olisi lytännyt esityksen täysin. Nyt se meni kuitenkin hyvä yritys osastoon.

Ja suuri harmin paikka oli Jermainen pudotus. Sillä äänellä hän olisi tuonut kaivattua lisäväriä ohjelmaan runsaanlaisesti.

Laaksonen-ranking:

1. Jessica Sanchez
2. Colton Dixon
3. Phillip Phillips
4. Joshua Ledet
5. Elise Testone
6. Hollie Cavanaugh
7. Heejun Han
8. Erika Van Pelt
9. Skylar Laine
10. Deandre Brackensick
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ti 27 Maalis 2012 16:18

Tällä kertaa aika samoilla linjoilla Laaksosen kanssa, paitsi että mulle Joshua on vähän samanlainen kuin Skylar Laaksoselle. Ihan hienosti laulelee, mutta en kyllä tyyppinä juurikaan pidä, mutta kyllähän se nyt on miljoona kertaa parempi kuin Jacob Lusk, joka oli vaan huono kaikessa muussa, paitsi siinä kirkkokieunnassa, jota en voi sietää.

Heejun oli aika vaisu tosiaan ja jos ei skarppaa, niin pelkät läpät eivät häntä kyllä pitkään mukana pidä. Deandre oli edelleen huono, vaikka tämä hänen paras esityksensä olikin. Hollie lauloi todella upeasti.

Lista näyttääkin sitten aivan erilaiselta kuin Laaksosen vastaava:
1. Phillip
2. Erika
3. Hollie
4. Jessica
5. Skylar
6. Heejun
7. Colton
8. Elise
9. Joshua
10. Deandre
Jorssi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 27 Maalis 2012 16:34

Äh. Mulla taitaa jäädä seuraamatta. En mä koskaan muista katsoa tätä. :pillitys:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Ke 28 Maalis 2012 00:21

Jorssi kirjoitti:Jacob Lusk, joka oli vaan huono kaikessa muussa...

:jaaha:
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ke 28 Maalis 2012 01:31

Laaksonen kirjoitti:

Turhaan siinä silmiä pyörittelet. Kyllä sen kuuli ihan jokainen. Heti kun lähti mukavuusalueen ulkopuolelle, niin laulu meni huutamiseksi ja usein vielä täysin ohi nuotin. Ehkä siksi se juuri yritti tehdä joka ikisestä laulamastaan biisistä jonkun gospelsovituksen. Sanalla sanoen siis huono ja siksi jenkit sen onneks ulos äänestikin. Sitä en kiistä, etteikö se voi loistaa jossain alttarilla gospeloimassa ja siinä onkin varmaan hyvä, mutta mitään mainstream-musiikkia se ei kyllä osaa laulaa ollenkaan.

Ja muistapa Laaksonen, että nää on mun mielipiteitäni, enkä minäkään tule sun mielipiteilles silmiäni pyörittelemään, vaikka olisinkin eri mieltä. Keskustella voidaan vaikka mistä, mutta tuollaiset yhden hymiön kuittailuviestit on aika turhia.
Jorssi

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Ke 28 Maalis 2012 10:23

Jorssi kirjoitti:
Laaksonen kirjoitti:

Turhaan siinä silmiä pyörittelet...

:bubbles:

No sepäs oli avautuminen. Ihan samalla tavallahan minä ilmaisin vain oman mielipiteeni. Ei siitä tarvitsisi tuollaisia kilareita vetää. Sitähän minä en voi muuttaa, jos olet todella sitä mieltä, että Jacob Lusk oli huono. Minun mielestäni Jacob Luskin A House is Not a Home ja God Bless the Child hipovat täydellisyyttä ja melko vähissä on paremmat esitykset koko American Idolin historiassa! Ja muutenkin American Idolissa edes semifinaaleihin päässeiden haukkuminen huonoiksi on minun mielestäni väärin.
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ke 28 Maalis 2012 12:09

^Kummallista miten äkkiä olet aina syyttämässä toisia kirjoittajia kilareista ja herneiden nenään vetämisestä. Jos tuonkin viestin luet vaikka toiseen kertaan, niin saatat huomata, että on kilarit kaukana. Mä en yksinkertaisesti vaan välitä näistä nettikeskusteluista niin paljoa, että viitsisin niiden perusteella kilareita vetää. Ja oletko todella sitä mieltä, että täysin turha yhden hymiön viesti on keskustelua tai mielipiteen ilmaisua? Monella muulla foorumilla tuollaiset heitettäisiin suoraan roskiin täysin turhina viesteinä. Ja tämäkään viesti ei sitten ollut mikään kilahdus, vaan pelkkä vastaus omaan viestiisi.
Jorssi

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Ke 28 Maalis 2012 12:29

Jorssi kirjoitti:^Kummallista miten äkkiä olet aina syyttämässä toisia kirjoittajia kilareista ja herneiden nenään vetämisestä. Jos tuonkin viestin luet vaikka toiseen kertaan, niin saatat huomata, että on kilarit kaukana. Mä en yksinkertaisesti vaan välitä näistä nettikeskusteluista niin paljoa, että viitsisin niiden perusteella kilareita vetää. Ja oletko todella sitä mieltä, että täysin turha yhden hymiön viesti on keskustelua tai mielipiteen ilmaisua? Monella muulla foorumilla tuollaiset heitettäisiin suoraan roskiin täysin turhina viesteinä. Ja tämäkään viesti ei sitten ollut mikään kilahdus, vaan pelkkä vastaus omaan viestiisi.

No kilarilla tarkoitin sitä, että ylipäänsä minun hymiö (!) aiheutti tuollaisen ryöpyn. Jos sulla on jotain henkilökohtaista, niin yksitysenä voit avautua enemmän... Millon olen muuten viimeksi ollut syyttämässä muita kilareista?
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ke 28 Maalis 2012 13:14

^Kyllä niitä sieltä viestihistoriasta löytyy, en nyt jaksa kaivaa. Eivät aiemmin ole kyllä minuun kohdistuneet (muistaakseni). Sehän noissa yhden hymiön turhisviesteissä ongelmana onkin, että hymiöt ovat aika monitulkinnallisia viestinnän välineitä, joten jatkossa sanallinen panostus olis plussaa. Ja miksi mulla olis jotain henkilökohtaista sua vastaan? Mun koko pointti tässä jutussa oli se, että keskustellaan näistä mielipideasioista, eikä pyöritellä silmiä toisten mielipiteille. Mä olen kyllä valmis perustelemaan omat mielipiteeni, kuten jo edellisessä tapauksessa teinkin.

------------

Vähän aiheestakin. Tällä viikolla teemana on Billy Joel. Satavarmasti joku vetää Piano Manin. Mentorina Sean Puff Daddy P. Diddy Puffy Diddy Daddy Combs.
Jorssi

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Ke 28 Maalis 2012 13:18

No annetaanpa olla. Piisändlööv.
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Shay » Su 01 Huhti 2012 11:01

Mun mielestä ihan oikea ihminen sai kenkää. Bye-bye Erika. Ainakin se sai paljon tyylikkäämmät hiukset muistona AI:sta. :tilt:

Vähän ärsytti, kun Phillip ei antanut stailata itseään eikä muissakaan näkynyt oikein mitään muutosta (Erikaa lukuunottamatta).
Holliellakin oli edelleen melko vanhahtavat kuteet. Voi tietenkin olla, että muodonmuutossarjojen suurena ystävänä en edes
huomannut pienehköjä stailausmuutoksia idoleissa. :jaaha:
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 01 Huhti 2012 11:54

En mä nyt niin kauheen tarkkaan oo tosiaan seurannut, mutta ihmettelen silti Erikan lähtöä. :täh:
Eikö se nyt kuitenkin ollut tsiljoonasti parempi kuin vaikka Heejun tai DeAndre?
Lyyra
Digipahuus

EdellinenSeuraava

Paluu Leffa.tv