Sosiaalinen media

Re: Sosiaalinen media

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ti 27 Syys 2011 19:25

Fb on alkanut ärsyttää enemmän kuin mitä siitä on hyötyä, joten aika vois olla kypsä mielessä ajoittain siintäneelle tilin sulkemiselle. Ja kun suurin osa kaverilistalaisten tekemistä päivityksistä on epäkiinnostavaa kukkendaalia, kryptisiä sisäpiirijuttuja tahi luokkaa "How sexy are you"/"Give a heart"/"Give a fuck"/"Daily horoscope" niin en taitais paljosta jäädä paitsi. :raps:

Tosin näinkö sieltä saa tietojaan lopullisesti poistettua. :epäilevä:

Jään pohtimaan seuraavaa liikettäni.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ti 27 Syys 2011 19:44

Lyyra kirjoitti:Spotifysta saa sellasella ruksilla estettyä sen musiikin näkymisen fb:ssä. Lisäksi tickerin saa piiloon erinäisillä selainlaajennuksilla. Mulla on Chromelle tää. Olettaisin, että muillekin selaimille löytyy vastaava.

Jep, Firefoxille löytyy vastaava myös. Tickerin voi myös tappaa Adblockilla.
Tuo ticker kun ilmestyi niin vakuutuin lopullisesti siitä että FB:n ohjelmistokehitystiimissä on vaan pakko olla palkkalistoilla apinoita. Newsfeed newsfeedin sisällä... :töktök:
Googlasin hetimiten ohjeet sen aivopierun blokkaamiseen ja laitoin palautetta, kyllä taas sen verran mieleni pahoitin. :virnu:

Edit: Tulipahan tämmöinenkin vastaan: Facebook Sidebar Chat Reversion. Scipti Greasemonkeyyn, jolla saa vanhantyylisen chattipalkin takaisin. Tuon vanhan, paremman chattiratkaisun takia voisi rasva-apinan jo asennellakin. :D
Viimeksi muokannut Emeritus päivämäärä Ti 27 Syys 2011 19:56, muokattu yhteensä 2 kertaa
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja theia » Ti 27 Syys 2011 19:55

Mä enimmäkseen Facebookkaan töistä, joten näille ei oikein mitään asenneta :sori:

Ja kun muiden Spotify-päivitykset näkyy mun Facebookissa, voinko siis käydä itse omasta Spotifystä jotenkin estää tän? :o: Kun en mä omasta mielestä oo sitä koskaan hyväksynyt? :o:

Mä oon ihan pihalla nyt :virne:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja lumikukka » Ke 28 Syys 2011 10:18

Mikä toi ticker-juttu on? :riips: En ole sellaista nähnytkään. Johtunee varmaan siitä, että työkoneella on adblock ja omassa läppärissä Safarissa Better Facebook-laajennus.

Huomenna olisi ilmeisesti sitten tulossa se järkky-ylläri-uudistus. En jaksa sellaisista stressata. Vaatinee jonkun verran (tai sitten paljon...) säätämistä että saa ärsyttävimmät ominaisuudet poistettua. Poistin jo viime keväänä suurimman osan Facebook-kavereistani jättäen listalle vain sellaiset henkilöt, joiden kanssa olen muutenkin tekemisissä. Senkään puolesta ei siis uudistus ahdista.
lumikukka

ViestiKirjoittaja Emperor Pälpätipää » Ke 28 Syys 2011 14:19

Facebook deaktivoitu, google plussa käytössä.
Jelppaa mua Olli-Pekka Kenopää
Emperor Pälpätipää

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 24 Huhti 2012 06:55

Mua ärsyttää, että nykyään entistä useammin kaikenlaiset arvonnat tapahtuvat Facebookissa. Että jos haluaisi voittaa jossain kilpailussa, niin pitää tykätä jostain kaupallisesta sivusta ja antaa firman sovellukselle pääsy tietoihinsa. :epäilevä: Yleensä siinä vaiheessa jää osallistumatta, varsinkin kun niistä ei tiedä, että lähettävätkö ne seuraavaksi jotain huomautuksia tai kutsuja kaikille kavereille tai muuta yhtä ärsyttävää.

Tympäisee se koko systeemin logiikka, että kun ihmiset osallistuvat kilpailuun sosiaalisessa mediassa, niin samalla mainostavat tuotteita kavereilleen. Ei tästä valittamisessa tietenkään ole enää mitään uutta, mutta kuitenkin. Se on jotenkin vaan pohjimmiltaan kieroa ja tympeää.

Vaikka sama kai se on, en mä kuitenkaan mitään voittaisi. :p
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 24 Huhti 2012 10:12

L-S kirjoitti:Mua ärsyttää, että nykyään entistä useammin kaikenlaiset arvonnat tapahtuvat Facebookissa. Että jos haluaisi voittaa jossain kilpailussa, niin pitää tykätä jostain kaupallisesta sivusta ja antaa firman sovellukselle pääsy tietoihinsa. :epäilevä:

Joo! "Tykkää JA jaa"...blaablaablaa. :gaah: Harvinaisen ärsyttäviä tuollaiset. Sivuston tykkäämiset saa helposti sivuutettua, mutta jos kaveri tykkää jostain kuvasta ja vielä jakaa sen, ei sitä oikein voi olla huomaamatta. En tykkää. :norsu:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ti 24 Huhti 2012 16:52

Ja nuo tykkäämiset ja jakamiset eivät Facebookin sääntöjen mukaan saa olla vaatimus kilpailuun osallistumiselle.

http://www.arvonnatjakilpailutfacebookissa.info/
Aranwe

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 24 Huhti 2012 16:55

Tossahan on siis vähän sama logiikka kuin näissä kisoissa, missä pitää löytää tietty koodi limsapullon korkin sisäpuolelta, jotta saa limsavalmistajalta leffalipun, ja pullon kyljessä lukee: "Ei ostopakkoa!" :keijo:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 24 Huhti 2012 18:04

Mutta sentään yleensä "ei ostopakkoa" -limsapullokilpailussa on mahdollisuus lähettää postikortti. Noista Facebook-kilpailuista ei yleensä tunnu löytyvän mitään muuta vaihtoehtoa edes etsimällä. Jaa kuva kavereillesi, niin osallistut... :epäilevä:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ti 24 Huhti 2012 19:27

Joo en pystynyt äänestämään Suomen huippumallia, kun en ole naamakirjassa. Tämä on syrjintää!
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Yabba » Ti 24 Huhti 2012 20:50

L-S kirjoitti:Mutta sentään yleensä "ei ostopakkoa" -limsapullokilpailussa on mahdollisuus lähettää postikortti. Noista Facebook-kilpailuista ei yleensä tunnu löytyvän mitään muuta vaihtoehtoa edes etsimällä. Jaa kuva kavereillesi, niin osallistut... :epäilevä:

No, noissa Facebook kilpailuissa sitä ei yleensä ole, sillä se ehto unohdetaan taktisesti. Näin siksi koska Facebook ei välitä, paitsi jos rikotaan jotain lakia, silloinkin vedotaan jotta vika ei ollut meissä (eli se kielto on oikeastaan vain vastuunvapautuslauseke). Tosin jollain tekniikkasivustolla (olisko ollut Afterdawn) oli joku aika sitten tykkää meistä -kilpailu, joka muutettiin "kommentoi tätä uutista" -kilpailuksi, kun huomautettiin että facebook tuon kieltää.

[OT] Onko kukaan koskaan edes voittanut tuollaisella "osallistun vain arvontaan" viestillä, kun ainakin itse epäilen että nuot kirjekuoret (joista on maksanut postimaksun) menevät suoraan silppuriin :epäilevä: [/OT]
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Yabba

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 24 Huhti 2012 21:02

Muistelen joskus jutelleeni jonkun tyypin kanssa, joka sanoi olleensa töissä jonkun lehden toimituksessa aikaan, jolloin lehtitilauksia houkuteltiin paperimainoksilla, joiden mukana tulivat KYLLÄ- ja EI-vastauskuoret. Ja näistä jälkimmäiset menivät suoraan roskikseen. Tai saattoi se olla joku tuttukin, joka oli jutellut tän tyypin kanssa. Että sikäli ollaan vahvalla tietopohjalla. :keijo:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Dnd » Ti 24 Huhti 2012 22:12

Mää oon kuullu huhun, että joku olis voittanu ei kuorella jotain, joskus 1980-luvun loppupuolella. En kyllä muista mistä arvonnasta. Tämä tarina saattaa myös olla pelkkä urbaanilegenda. :keijo:
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 24 Huhti 2012 22:41

"EI-vastauskuoret ja niihin liittyvä myyttinen tarusto." :raps:

Siitähän saisi folkloristiikan gradun. :keijo:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Dnd » Ke 25 Huhti 2012 00:07

Mää käyn naamakirjassa nykyisin pari kertaa viikossa pikaisesti lukaisemassa uudet asiat, kommentoin ehkä joskus jotain ja onnittelen kauempana asuvia tuttuja ja sukulaisia merkkipäivän johdosta. Eli mielestäni en ole mitenkään koukussa kyseiseen paikkaan. Oikeastaan säälin vähän niitä, jotka kököttävät siellä päivästä toiseen tunteja ja taas tunteja.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 26 Loka 2012 15:30

:virnei:

Facebook näyttää parhaat puolensa.
Suosittelee mulle Tauski Peltosta kaveriksi :virnei:
Mitähän mä oon siellä sanonut/tehnyt kun tuo tuossa pöllöttää.
Eikä kerro montako yhteistä kaveria meillä on. Tuskin yhtäänkään.
:rotflmao:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Pe 26 Loka 2012 15:48

Kibaya kirjoitti:Facebook näyttää parhaat puolensa.
Suosittelee mulle Tauski Peltosta kaveriksi
Mitähän mä oon siellä sanonut/tehnyt kun tuo tuossa pöllöttää.

Mua ei Facebook kiusaa, mutta Spotify on vakaasti päättänyt, että mä tykkään Kaija Koosta.
Jos avaan radion, joka perustuu mihin tahansa suomalaiseen artistiin (on kokeiltu kaikenlaista Jenni Vartiaisesta Zen Cafehen), jossain vaiheessa se tarjoaa Kaija Koota.
Yhä uudestaan ja uudestaan, vaikka aina tyrmään sen valinnan. :virne:
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 26 Loka 2012 15:50

Spotify-robotti :o:
Ehkä sun pitää kuunnella se pakollinen Kaija alta pois.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Pe 26 Loka 2012 15:52

Täytyypä kokeilla, kun sitä seuraavan kerran taas tuputetaan! ;)
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 26 Loka 2012 15:53

Et sitten syytä mua, jos Kaija Koon ilmeentyminen radioihin lisääntyy :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Yabba » Pe 26 Loka 2012 15:59

No jos Kaija Koon levy-yhtiö maksaa ekstraa että sitä syötetään kaikille. Toisaaltaan voi myös olla niin että et ole tehnyt mitään, mutta moni muu suomalainen kuuntelee tinakenkätyttöä repeatilla että se oletetaan kaikkien suosikiksi, nuo algoritmit kun on yleensä aika tyhmiä, esim minulle spottify tarjosi yhteen väliin jatkuvasti kansanmusiikkia kiitos korpiklaanin ja finntrollin :epäilevä:
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Yabba

ViestiKirjoittaja theia » Ke 02 Tammi 2013 16:54

Mä en jaksa kun mulla on muutama kaveri, jotka päivittäin postailee Facebookkiin "ihania" ja "kivoja" aforismeja. Yks keskittyy yksinäisyyteensä, toinen jatkuvaan urheiluun, kolmas vähän kaikkiin ja neljäs eläimiin.
En viittisi blokata niitä kokonaan, mutta ärrrrrsyttää! :raivo:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 02 Tammi 2013 17:01

theia kirjoitti:Mä en jaksa kun mulla on muutama kaveri, jotka päivittäin postailee Facebookkiin "ihania" ja "kivoja" aforismeja. Yks keskittyy yksinäisyyteensä, toinen jatkuvaan urheiluun, kolmas vähän kaikkiin ja neljäs eläimiin.
En viittisi blokata niitä kokonaan, mutta ärrrrrsyttää! :raivo:

Ota ne pois sun syötteestä?
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja theia » Ke 02 Tammi 2013 17:15

Lyyra kirjoitti:Ota ne pois sun syötteestä?
No, en viitsisi, kun ovat kuitenkin ok kavereita, kyllä mä niiden statuksia haluan silloin tällön sieltä feedistäni lukea :sori:
theia
Pahvi

EdellinenSeuraava

Paluu Multimedia