Puhelinasiaa.

Re: Puhelinasiaa.

ViestiKirjoittaja L-S » Su 24 Kesä 2012 01:00

Hyvä pointti, että IPuhelin 5 on tulossa syksyllä, en tuota tiennyt/muistanut muutenkaan. Mutta en mä kyllä syksyyn asti taida odotella uuden puhelimen kanssa, menee hermot tuohon nykyiseen, se on näin parempaan tottumisen jälkeen pahempi kuin käyttäisi Windows 95:tä, vaikka se ei olekaan vielä edes Nokian Windows-puhelimia. :keijo: (ja mä sentään käytin nuorena Windows 95:tä paljon pidempään kuin olisi ollut tarpeen ja järkevää, joten en halua samaan enää :tilt: )

Näin lyhytjänteinen on nykyihminen... En haluaisi olla näin tekniikan perään, mutta kuitenkin tykkään leikkiä tekniikan kanssa, enkä mä puhelinta pääasiassa puhumiseen käytä, nyt varsinkin monenlainen nettiviestintä olisi tarpeen mobiilistikin.

Aloin himoita Galaxy S:ää lopulta, mutta pahuksen kalliita, kakkonenkin maksaa kaikesta huolimatta kuin pienikokoinen tietokone. :friikki: Eikös juhannuksen jälkeen perinteisesti ole alennusmyyntejä? :keijo: Katselin noita halvempia Galaxyja, mutta toisaalta en haluaisi että se osoittautuukin sitten samanlaiseksi leluksi kuin tuo nokialainen, joka oli sillä ostohetkellä halvimpia älypuhelinmalleja, joku nuorisomalli. Silloin ajattelin vielä, että en mä oikeasti tarvitse älypuhelinta, mutta haluaisin nyt kuitenkin. Tosin eihän se mun aiemmin käytössä ollut Samsungkaan mitään parhaimpia Samsungeja ollut, pari vuotta vanha malli jota ei täällä myydä lainkaan, mutta ajoi asiansa muutamista ongelmista huolimatta. Ehkä pitäisi yrittää perehtyä HTC:ihin.
:blahblah:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Yabba » Su 24 Kesä 2012 12:19

Kuten sanoin aiemmin, S on lippulaiva ja siksi kallein (S2 on edelleen kalliimpi kuin tablet, tosin hintaero johtuu pitkälti näytöstä), mutta Lyyraa komppailen, ei se maksa enempää kuin iPhonekaan (ja ominaisuuksiltaan S on kuitenkin oikeasti lähempänä tietokonetta kuin iPhone). Suurin osa iPhonen raudasta on muuten Samsungin tekemää ja leimaa lukuun ottamatta samaa.

Ja ei, Samsungia ja Nokiaa ei voi enää nykymaailmassa verrata (mitään kosketusnäyttöluuria missä on symbian ei voi sanoa älyluuriksi, koska se käyttöliittymä on älytön). Android on kuitenkin sama puhelimen merkistä tai mallista riippumatta (versio vaihtelee välillä 2.5-4.0, riippuen puhelimen tehoista ja valmistajasta), eli käyttökokemus on aina sama (ei kuten Nokialla jossa vaihteli luurin mukana ennen windowsia). Ainoa ero on se, että halvemmat luurit eivät välttämä pyöritä kaikkia sovelluksia.

Paras keino olisi ehkä käydä luureja hiplaamassa kaupassa ja muistaa se, että halvempaa luuria pitää luultavasti vaihtaa useammin kuin kallista (eli Ace vastaa tarpeita lyhyemmän aikaa kuin S2/3).
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Yabba

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 24 Kesä 2012 12:37

Silloin kun ostin oman SGS2:ni niin mielestäni iPhone oli paljon kalliimpi. Olen kyllä ollut tyytyväinen hankintaani, vaikka en varmaan ole tajunnut kuin murto-osan sen käyttömahdollisuuksista. Ainoa vaan, että olen jostain syystä heitellyt ja pudotellut sitä maahan tuhannesti enemmän kuin mitään aiempia puhelimiani, ja nyt näytössä on pari halkeamaa. Ne ovat kuitenkin vain kosmeettisia haittoja: toiminnassa en ole huomannut eroa.

Puhelimeni ärsyttävin piirre ovat tekstiviestien Android-hymiöt. :läps:
Mutta kuulemma niistäkin pääsisi eroon kun lataisi erillisen viestisovelluksen, mikä taas tuntuu minusta jotenkin keijolta ajatukselta. :töktök:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja L-S » Su 24 Kesä 2012 13:18

Yabba kirjoitti: (mitään kosketusnäyttöluuria missä on symbian ei voi sanoa älyluuriksi, koska se käyttöliittymä on älytön).

Näin olen nyt itsekin todennut kokemuksen kautta... :epäilevä: Ja nälkä kasvaa syödessä, joten olisin nyt kovasti galakseihin suuntautumassa. Tokihan se S II on halvempi kuin iPhone (tai no, jossain kytkykaupassa oli aika lailla samoissa hinnoissa pienimmällä gigabittimäärällä varustettu iPhone, mutta en mä sitä pienintä ottaisi kuitenkaan kun tuntuu että loppuu heti kesken), mutta tuntuu se vaan silti kalliilta, kun aiemmin en ole koskaan maksanut kännykästä jotain 130 euroa enempää. Pitää vaan omalla kohdalla miettiä miten paljon siitä puhelimesta oikein viitsisi maksaa. Just alle neljänsadan näyttäisi kakkosen nyt saavan eräältä taholta. Operaattorikytkyjä vähemmälläkin siis edes vähäsen. :raps:

Operaattoreissakin tuntuu olevan kehnosti valinnanvaraa, eihän niitä lopulta ole kuin muutama, osa on joka tapauksessa kalliita, ja vanhoille asiakkailleen eivät näytä viitsivän tarjota mitään tarjouksiakaan, että kun määräaikaiset sopimukset on mennyt, niin täyttä hintaapa makselet, hähhäh. Tai en tiedä saisiko soittamalla johonkin asiakaspalveluun ja uhkaamalla, että vaihtaa liittymää.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Yabba » Su 24 Kesä 2012 14:36

No S2:een saa halutessaan 64 gigan lisäkortin sisään, iPhone ei niitä (microsd-kortteja) tue. Tosin minulle tuo 16 gigaa on riittänyt hyvin eikä tuolla 8 gigan kortilla ole muuta kuin muutama peli ja varmuuskopio.

Lyyra, Claes Olsonilta löytyy alle 20 Belkinin "grap" silikonikuoria puhelimeen, ei haittaa käyttöä ja tuo sitä iskuturvallisuutta, suosittelen (näyttökalvoja ei Gorillaglassin vuoksi tarvi).
Yabba

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 24 Kesä 2012 15:24

Varmaan silikonijuttuja saakin, mutta ne on rumia ja iljettäviä. Tuntuvat käteen jotenkin irstailta. :friikki: :gay:
Näyttökalvoista en tiedä mitään. Mää otan ne aina ekana pois enkä ymmärrä ihmisiä jotka ei ota. Niiden allehan kertyy jos jonkinlaista töhnää. :umpfh:

Ja aika tehokkaasti mää oon se gorillalasinkin rikki saanut. :pönde:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Yabba » Su 24 Kesä 2012 21:58

No muovikuorelta tuo lähinnä tuntuu, mulle se tuo turvallisuudentunnetta kun saa tukevan otteen, uskaltaa kurkotella kun rapsii kuvia. Ja tolta se näyttää.

Kuva

Eikä tosiaan tuo lasi mitä tahansa kestä, mutta paremmin kuin peruslasi ja naarmuuntuminen on minimissä. Ite inhoan suojakalvoissa lähinnä sitä, että niitä ei koskaan saa laitettua ilman ilmakuplia tai ryppyjä.
Yabba

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 25 Kesä 2012 01:16

Mulla on ollut usein puhelimissa suojakalvo, eikä koskaan ole mitään töhnää sen alle näyttänyt kertyvän. :riips: Joten ehkä jotkut eivät koe tarpeelliseksi ottaa niitä pois tai olla laittamatta. Monethan tosin hankkivat puhelimiin suojakalvoja erikseen, en ole varma ovatko ne mitä puhelimissa on tehtaalta tullessa usein jopa ohuempia, joten voi olla että niihin töhnää menisikin.

Tekisi mieli vaan ostaa se puhelin eikä harkita enempää. :pönde: Mutta pitää kytätä hintoja jne.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Yabba » Ma 25 Kesä 2012 09:59

No ne tehtaiden suojakalvot on tarkoitettu lähinnä estämään myyntiä edeltävää naarmuuntumista, ei käytönaikaista. Tämän vuoksi ne peittääkin kaikki vähäänkään naarmuuntuvat pinnat, eli kaikki on isompien tai pienempien tarrojen peitossa. Samsungilla nuo näytön suojat (puhelin, tv ja tabletti ainakin) on muuten varustettu kuvilla, eli ne on otettava pois ennen käyttöä. Kalvoja tietysti saa ostettua erikseen, mutta n900n kanssa opin sen että mieluummin muutama naarmu kuin näyttöä sumentava (rumentava) ilmakupla, ja tuo gorillalasi tuntuu joka tapauksessa nuo naarmut hyvin estävän.
Yabba

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 25 Kesä 2012 16:40

Mullakin olisi puhelimen vaihto edessä. En vain osaa päättää, mitä haluan :friikki:

Mulla kesti kuukausia jahkailla jo sitä, haluanko älyllisen vai älyttömän puhelimen. Kallistuin piirun verran älyllisen puolelle, ehkä. Kuitenkin tarkoitus olisi ostaa se kauan himoittu tablet-kone, joten älyllinen puhelin olisi vähän kuin tårta på tårta. Tai en mä tiedä :keijo:

Joka tapauksessa tuossa joku aika sitten kävin kaupossa hiplailemassa puhelimia, ja huomasin, että yksi varsinaista tekniikkaakin tärkeämpi seikka on puhelimen fyysinen koko :friikki: Ei sentään väri... Totesin vain räpeltäessäni, että kaikki 3'':a suuremmat näytöt on mun pikku kätöselle todella epämukavat käyttää. Jotain Lumiaa kokeillessa (900 kenties) totesin, että vaikka se muuten vaikutti aika rouhealta siinä pikaisesti testaillessa, niin ikimaailmassa en voisi sellaista ostaa. En siis muutenkaan luultavasti ostaisi, mutta kun puhelimen koko on jo sitä luokkaa, että käytettävyys kärsii :friikki: Näppärää...

Jos en väärin muista, käteen sopivin oli Galaxy Y. Ehkä :p Samsung joka tapauksessa. Olin etukäteen miettinyt jotain parempaa mallia (en tietenkään enää muista, mitä), mutta se oli aivan väärän tuntuinen kädessä. Nyt sitten en taas tiedä yhtään :keijo:

Miten yhdestä puhelimen valinnasta voi tulla näin iso ongelma? :epäilevä:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 25 Kesä 2012 17:10

Tottahan sopivan tekniikan valinta on nykyisessä valintojen maailmassa aina ongelma.

Kyllä sillä koolla tosiaan on väliä. Itse poikkesin eräässä liikkeessä, jos olisi ollut kädessä pideltäväksi puhelimia. Galakseista niillä ei ollut kuin se S III,ja se oli ainakin kooltaan ihan valtava. Eihän se varmaan pysyisi edes mun käsissä. Hiukan nyt sitten epäilyttää sen Galaxy kakkosenkin koko, harmi ettei niillä ollut sitä. En jaksanut etsiä muita liikkeitä, kun satoi. Eihän se Kakkonen ilmeisesti leveydeltään ole kovin paljoa pienempi, mitä nyt katselin mittoja. Tokihan mä olin ne mitat nähnyt ennenkin, mutta sitä on vaikea kuvitella näkemättä. Pyh. Nyt mäkään en kohta enää tiedä mitä haluan. Pitää ehkä sittenkin alkaa katsella halvempia Samsungeja.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Yabba » Ma 25 Kesä 2012 20:42

Eikö ollu edes niitä muovisia malleja? Elisa shopitissa aikoinaan sain Notesta sellaisen käteen (kun niillä ei ollut aitoja) ja totesin että oli puhelimeksi liian iso (ja tabletiksi liian pieni), S2:sta pääsi hyplään ja se lähtikin sit mukaan kun tykkäsin :virne:

Mitä S3:a prismassa hiplannut, niin se oli minusta pitempi kuin kakkonen ja ehkä vähän ohuempi (ja ne pyöristetyt kulmat joista en niin tykkää), jotenkin solakampi. Mutta rakenteellisesti S2 ei juurikaan mitoissa tai muodoissa eroa iPhone4S:stä. Niin, näyttö taisi olla noin sentin pitempi, mutta saman levynen.
Yabba

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 25 Kesä 2012 21:57

Muovista mallia en tajunnut kyllä kysyä :keijo:

Se leveys mua vähän epäilyttää juurikin. Täytyy nyt vielä katsoa, jos jostain kaupasta löytyisi se kakkonenkin. Onko iPhonetkin muka tosiaan noin isoja? Mitä niitä on ihmisillä nähnyt, niin ei ne näytä noin valtavilta. :keijo: Voihan se toki olla, että pituuskin vaikuttaa. Tai en sitten tiedä oliko joku aiempi iPuhelin pienempi.

Miksei voi olla sellaista puhelinta, joka olisi kooltaan pienempi, mutta sisäisiltä ominaisuuksiltaan silti yhtä hyvä kuin iPhone tai Galaxy SII? :p Ottaisin mieluusti sellaisen pienemmän, mutta en nyt haluaisi, että se osoittautuu yhtä hitaaksi kuin mitä se aiempi halpa-Samsungini paikoitellen oli. Se kun oli alkuperäishinnaltaan juurikin jotain 130-140 dollarin luokkaa mitä nyt myytävät halvemmat Samsungit. Sen käytettävyys oli hyvä, joten viihdyin sen kanssa, vaikka ajoittain tuntuikin, ettei se jaksanut kunnolla käsitellä niitä sovelluksia mitä yritin käyttää vaan kaatoi ne sitten. Enkä kyllä tiedä johtuiko se puhelimen tehosta ja muistista jne. vaiko siitä että se oli käytetty jo kun ostin sen.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Yabba » Ti 26 Kesä 2012 00:19

Niin sie kävit vain hiplaamassa? Et asioinu myyjän kanssa, kun hyvä myyjä olisi sen automaattisesti esitelly.

Tuo S3 näyttäisi olevan isompi kuin S2 ja S2 on näemmän kuitenkin sentin leveämpi ja pitempi sekä millin ohuempi kuin iPhone :virne: Enpä ole koskaan aatellu, mutta näissä lapioissa tuo nyt vain on hyvästä. Yksi hyvä keino on piirtää nuo mitat paperille, hahmottuu se koko edes jotenkuten (ite oon muutaman kerran tehny niin).
Yabba

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 26 Kesä 2012 00:29

Yabba kirjoitti:Niin sie kävit vain hiplaamassa? Et asioinu myyjän kanssa, kun hyvä myyjä olisi sen automaattisesti esitelly.

Mun kokemuksen mukaan naisen ei kannata edes yrittää asioida näiden ns. "myyjien" kanssa tällaisissa asioissa. Mun kohtaamani ns. "myyjän" ns. "esittely" oli sarjaa: "no tässä puhelimessa on tämmönen nappula ja tässä ei, mutta ei sun tarvi niistä välittää. ihan hyvin tällä voi silti tytötkin soitella. :paijaus: " :epäilevä:

Parempi selvittää ne ominaisuudet itse. Tai kysyä Yabbalta. :keijo:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 26 Kesä 2012 01:11

Joo, kyllä mä ihan myyjän kanssa asioin, mutta ei se poika mulle mitään muuta kaivanut näytille kuin sen kolmosen. :tilt: Ehkä niillä ei ollut kuitenkaan muovimallejakaan. Eikä se muutenkaan kovin tarkkaan sitä esitellyt, kai siitä olisi pitänyt kysellä sitten jos olisi halunnut tarkempaa esittelyä. Mutta en mä viitsinyt, kun olin lueskellut jo netissä ja halusin vaan nähdä sen.

On se iPhone näköjään aika paljon pienempi kuitenkin kuin tuo kolmonen, mutta ehkä se kakkonen asettuisi kuitenkin sopivasti tuohon väliin.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Yabba » Ti 26 Kesä 2012 13:43

Tai on käyny käsky että vanhempia malleja ei myydä jos ei ole ihan pakko :epäilevä: verkkokauppa.comissa (jos on lähellä) varmaan pääsee hiplaan aitoa :virne: tai jos jollakulla kaverilla on.
Yabba

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 26 Kesä 2012 17:02

Nyt löytyi toisesta kaupasta tuo kakkonenkin hypisteltäväksi. Ei se leveys ollut paha, mutta pituus hiukan epäilyttää, mun lyhyillä sormilla saa ilmeisesti muuttaa käden asentoa, jos pitelee kiinni alareunasta ja haluaa koskettaa jotain yläreunassa. Toki siinä häiritsivät vähän ne systeemitkin millä se oli kiinnitetty esittelypöytään. Myyjillä oli niin kiire myydä liittymiä, että heitä en tällä kertaa saanut käsiini. Muuten miellytti kyllä, kirjoittaminenkin sujui melko hyvin kun on selkeät kirjaimet.

Vähän alkoi kiinnostaa sitten Galaxy S Advance, se on pituudeltaan vähän pienempi ja toisaalta paksumpi, mutta monilta osin melkein samanlainen muuten. Vähän kai pienemmät tehot kyllä ja kamera on huonompi, mutta en mä sitä kuitenkaan paljoa käytä, kun on digikamera erikseenkin. En osaa päättää. :friikki:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Yabba » Ti 26 Kesä 2012 20:33

No hyvä että pääsi hypläämään :virne: tuo advance saattaa olla joku välivaihe S ja S2 versioiden väliltä (tiiä puhelinta sen kummemmin) joten saattaa olla että sitä ei enää päiviteltäisi uudempiin androideihin, S kun sai näillä näkymin vikan päivityksen viime syksynä android 2.5.3:een (voi tosin niitä vielä tullakkin, kun ei ole kiveen kirjoitettu), tosin sillä ei vielä vuoteen ja toiseen ole väliä (paitti nörteille) kun suurin osa puhelimista on edelleen 2.5.x versiossa (ja ainahan niitä epävirallisia päivityksiä on :keijo: ). Käytettävyydeltään molemmat on aika samanlaisia (pieniä eroja on).

(Ja jos joku miettii että miten androidin versiot luureissa on joko 2.x.y tai 4.0.z niin se johtuu siitä että versio 3 oli tableteille ensiapua ennen nelosta ja se on jäänyt markkinoilla aika vähälle käytölle.

Mut jooh, kaikki tää on oikeastaan vain teknofiilin teknistä jauhantaa, eikä sen kannata antaa omaan ostopäätökseen liikaa vaikuttaa :)
Yabba

ViestiKirjoittaja Yabba » Ti 26 Kesä 2012 20:48

Kaksoispostaus, perun puheeni, tuo Advance onkin näemmän riisuttu malli S2sta, eli kuvittelisi että siihen tulnee 4:n jossain vaiheessa.
Yabba

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 27 Kesä 2012 12:24

Joo, tuosta lueskelin itsekin, että se Advance on kaiketi ihan tämän vuoden puolella ilmestynyt kevytmalli. Mutta kun ei siinä hintaeroakaan sitten kovin montaa kymppiä näyttänyt olevan, niin päädyin lopulta SII:seen. Tilaus on vetämässä, toivotaan, että kokoon tottuu. :tilt:

Liittymävaihdokseen en jaksanutkaan lähteä, enkä ottaa kytkyä kun ei se olisi ollut yhtään sen halvempi tai jopa kalliimpi kuin kerralla ostettuna. Päivitin kuitenkin liittymäni operaattorin nykyisiin liittymätyyppeihin, lopputulos on 20 senttiä halvempi kokonaisuus mutta runsaasti nopeampi netti. :p Kannattaa näitäkin tarkistella, jos ei ole määräaikaisuuksia voimassa.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Yabba » Ke 27 Kesä 2012 14:35

:D Minen uskalla päivitellä mun mobiilinettiä, kun on tuo Saunalahden nopsa+ vielä vanhalla hinnalla, kun nykyään se on 20 ja itellä se on jotain 14-15 , kiitos Saunalahden "kerran tehtyjä sopimuksia ja sovittuja hintoja ei muuteta, jos liittymää ei päivitetä" -politiikan :virne:
Yabba

ViestiKirjoittaja L-S » To 28 Kesä 2012 19:01

Tulihan se uusi puhelin. :D Nätti ja ohut on ja ainakin toistaiseksi pysyy kädessä. Näin nopeasti ja näppärästi toimivaa puhelinta mulla ei ole aiemmin ollutkaan.

Mutta yhteystietojen kanssa on nää nykypuhelimet kyllä hirveän murheenkryynejä. Aina haluavat synkronoida kaiken. PIti sitten kokeilla Social Hubia, niin eikös se vetäissyt sen kummemmin kyselemättä kaikkien Facebook-kavereiden yhteystiedot sinne kovalla vaivalla ylöskirjaamieni puhelinnumeroiden sekaan. Sellaista en jaksa katsella, eihän sieltä kaikkien kerran tavattujen puolituttujen joukosta mitenkään löydä sitten niitä, joille oikeasti haluaa tekstata ja soittaa.

Miksei nämä nykyajan sosiaalisen median ihmevälineet ymmärrä paremmin sitä, että ihmisten tuttavapiirit toimivat nykyään monilla eri tasoilla, eikä kaikkea ole tarpeen synkronoida keskenään? Sain luullakseni yhteystietosynkronoinnin poistettua, mutta sen jälkeen jouduin poistamaan ne Facebook-yhteystiedot yksi kerrallaan. :epäilevä: (Pelkäsin, että systeemi poistaa ne Facebook-kaveritkin saman tien, mutta ilmeisesti ei sentään. :keijo: ) Muutenkin Social hub on vähän hassu, mieluummin erillinen Facebook-sovellus.

Mutta pienestä purnauksesta huolimatta silti on toistaiseksi kiva puhelin. :tilt:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja theia » Pe 29 Kesä 2012 15:40

Veikkaan, että siellä olisi ollut myös sellainen valinta, että se puhelin näyttää vain ne yhteystiedot, missä puhelinnumerot on :tilt:

Mutta siis ymmärrän kyllä purnauksen, ja onhan se kökkö, mutta usein nuo tuollaiset saa kätevästi ohitettua.
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 29 Kesä 2012 21:43

Sellaista valintaa yritin kyllä etsiä, mutta en sitten kuitenkaan löytänyt. Aiemmasta Samsungista pystyin poistamaan puhelinnumerottomat Google-sähköpostiyhteystiedotkin, mutta tästä en löytänyt sitäkään valintaa. Mikä ei tokikaan takaa ettei sellaista valintaa ole... :keijo:

Lopulta tosin poistin koko Facebookin Social Hubista, niin hävisivät sitten loputkin noista. Ensin kun ajattelin, että haluan Facebookin kuitenkin sinne Hubiin, mutta latasin sovelluksen sitten erikseen, ja siitä pystyi ennen käyttöä valitsemaan, että älä synkronoi mitään, toisin kuin Hubista, joka ei kysellyt mitään.
L-S
Tohtoripissis

EdellinenSeuraava

Paluu Multimedia