Mukihärö

Re: Mukihärö

ViestiKirjoittaja L-S » Su 06 Touko 2012 03:08

En yleensä jaksa kirjata ylös mukihäröjä, mutta tää oli kyllä mainio.

Seinässä oli mainosteksti: Sell your boobs to Amazon, May 7th to 10th. :isosilmä:
Ajattelin, että tää on joku outo feministinen kampanja... mutta onneksi tarkemmin katsottuna selvisi, että tarkoitus olikin vaan myydä kirjoja.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 20 Touko 2012 12:10

Kaksi otsikkoa allekkain HS.fi:ssä:

Pohjois-Italiassa voimakas maanjäristys ainakin kolme kuollut
Facebookin luoja Mark Zuckerberg avioitui

Minä: Facebookin luoja Mark Zuckerberg kuollut :riips:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 10 Kesä 2012 17:58

Lyrtsi lukee: Karri Koira ja Paha-Nuutti masturb... :isosilmä:

Mutta se olikin:

"Karri Koira ja Paha-Nuutti maastoutuvat
lauantai-iltaan yhdistellen urbaania
musatunnelmaa"

Nää päällekkäiset sanat on hankalia. :friikki:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Suvi » Ti 26 Kesä 2012 15:52

Uniketjussa:

Kibaya kirjoitti:Miehiä mun unissa :isosilmä:
Siis toistuvina öinä!

Ensimmäisessä unessa oli jotkut munafestarit.

:pahasetä:

Eikun ei sittenkään:

Kibaya kirjoitti:Miehiä mun unissa :isosilmä:
Siis toistuvina öinä!

Ensimmäisessä unessa oli jotkut musafestarit.
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 27 Kesä 2012 09:10

Saako kertoa kuulohärön?

Kuulin että asiakas sanoi että koneen nimessä on "neljä nollaa" eli 0000.
Konetta ei vaan löydy vaikka miten väännän ja käännän, ja näin menee ainakin viisi minuuttia. Asiakas toistaa edelleen että "neljä nollaa".

Lopulta älyän katsoa vanhasta keikasta koneen nimen.
Siinä (kuten asiakas sanoi jo aluksi oikein) on "neljä nolla" eli 40.

:läps:

Saako mennä takaisin nukkumaan? :hullu:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Yabba » Ke 27 Kesä 2012 10:21

[ot]Mikähän siinä muuten sitten on, että saman tien, kun aletaan puhumaan tietokoneista, niin selkeät luvut, kuten neljäkymmentä tai neljäsataaneljä muuttuvat sarjoiksi neljä-nolla tai neljä-nolla-neljä?[/ot]
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Yabba

ViestiKirjoittaja theia » Ke 27 Kesä 2012 10:25

Yabba kirjoitti:[ot]Mikähän siinä muuten sitten on, että saman tien, kun aletaan puhumaan tietokoneista, niin selkeät luvut, kuten neljäkymmentä tai neljäsataaneljä muuttuvat sarjoiksi neljä-nolla tai neljä-nolla-neljä?[/ot]

No mut jos tietokoneen nimi on muotoa 120700000zy444.jotain, niin kyllä mulle on helpompaa se luetella numeroittain kun satakaksikymmentä, seitsemänkymmentätuhatta, jne :keijo:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Yabba » Ke 27 Kesä 2012 10:59

No yleensä ensimmäiset 20 numeroa ja merkkiä on yleistunnuksia, joten periaatteessa riittäisi kun sanoo "Lafka aatun toimipisteessä gerbiili, kerroksessa y sijaitseva kone nro neljäkymmentä." Tosin tiedä sitä kuinka "hienosti" infra on rakennettu, parhaassa tapauksessa mikrotukihenkilö näkisi jo soittajan tietojen perusteella potentiaalisen ongelmakoneen tiedot, mutta luultavasti on menty matalimman aidan yli ja kaikki merkit pitää luetella vähintään neljästi (ja lisäksi verkkopankkitunnukset ja sotu).

Mutta tietysti jos haluaa luetella sarjana niin silloin ainakin ite toivoisin sen menevän neljän merkin sarjoissa, ilman noita neljä nollaa lyhennyksiä, esim: 1234 5678 9000 0987 6543 21ab.
Yabba

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 27 Kesä 2012 11:01

theia kirjoitti:
Yabba kirjoitti:[ot]Mikähän siinä muuten sitten on, että saman tien, kun aletaan puhumaan tietokoneista, niin selkeät luvut, kuten neljäkymmentä tai neljäsataaneljä muuttuvat sarjoiksi neljä-nolla tai neljä-nolla-neljä?[/ot]

No mut jos tietokoneen nimi on muotoa 120700000zy444.jotain, niin kyllä mulle on helpompaa se luetella numeroittain kun satakaksikymmentä, seitsemänkymmentätuhatta, jne :keijo:

Voishan sitä tietenkin tehdä tahallaan jäynää ja sanoa satakakskytmiljoonaa seitsemänsataatuhatta tseta yy neljäsataanelkytneljä. :keijo:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 27 Kesä 2012 11:04

Lyyra kirjoitti:
theia kirjoitti:

Voishan sitä tietenkin tehdä tahallaan jäynää ja sanoa satakakskytmiljoonaa seitsemänsataatuhatta tseta yy neljäsataanelkytneljä. :keijo:

On noitakin, mutta me kyllä sitten pyydämme että sanotko numero numerolta.

Tuollaiset tuhat-viisi-sataa-kolmekymmentä-kaksi ovat vaikeita meille, koska aluksi ollaan kirjoittamassa 1000, sitten pitääkin korjata 1500, sitten pikaisesti 1530, ja sitten lopuksi 1532.
Sanokaa suoraan 1-5-3-2 niin säästätte it-tukenne hermoja :keijo:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Yabba » Ke 27 Kesä 2012 11:13

Ai te naputtelette suoraan koneelle, ette veä paperin kautta (kuten ite tein noissa töissä) :p
Yabba

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 27 Kesä 2012 11:24

Mr. Smith kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:
theia kirjoitti:

On noitakin, mutta me kyllä sitten pyydämme että sanotko numero numerolta.

Tuollaiset tuhat-viisi-sataa-kolmekymmentä-kaksi ovat vaikeita meille, koska aluksi ollaan kirjoittamassa 1000, sitten pitääkin korjata 1500, sitten pikaisesti 1530, ja sitten lopuksi 1532.
Sanokaa suoraan 1-5-3-2 niin säästätte it-tukenne hermoja :keijo:

Juu, on meilläkin yks rouva joka sanoo aina kakstuhattasatakakskymmentä kaksykskaksnollan sijaan. Se on vähän ärsyttävää, mutta rouva on onneksi ainoa lajiaan. Toinen sanoo kymmenenkahdeksantoista yksnollaykskahdeksan sijaan, mutta se nyt on ihan ok. Niin ja on yks viistoistaneljäkaks myös, mutta senkin kestää. Nämä taitavat olla ainoat, jotka tahallaan kiusaavat, ja niitä osaa jo odottaa.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ke 27 Kesä 2012 12:37

Postinumerot sanotaan ainakin täällä Lahden seudulla todella usen muutamien numeroiden sarjoissa, esim. viisoist-kaks-neljäkymmentä, viistoist-satakymmenen ym., mutta noihin on itse jo tottunut, kun on koko ei-enää-niin-pienen elämänsä niitä kuunnellut.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 27 Kesä 2012 13:02

No juu, on meilläkin noita jääriä jotka eivät ymmärrä miltä se kuulostaa kun alat lukea numerosarjaa tyyliin tikkutuhattatikkukymmenentikku :pepsis:
En ole jaksanut enää pitkään aikaan sanoa asiasta mitään; jos ei ole tähänastisen perusteella oppinut miten puhelimessa luvut kannattaa kertoa, niin tuskin oppiikaan.

Ehkä kiinnitän tähän asiaan huomiota koska itse joudun olemaan puhelimessa niin paljon :virnu:
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja theia » Ke 27 Kesä 2012 14:06

Tuntuu, että luottokorttienkaan numeroiden luettelussa ei ole mitään logiikkaa. Asiakas voi alkaa ihan "normaalisti" neljä-kolme-kaks-neljä, ja sitten jatkaa viiskymmentä-viistoista, jne. Ja joo, postinumerot on myös tosissaan monille hankalia, toiset sanoo just Jorssin kertomalla tyylillä, toiset "kuuskytneljätuhattasataviistoista". Tyhmät asiakkaat ei vaan osaa. :keijo:

Ketjunkaappaus :muahaha:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Yabba » Ke 27 Kesä 2012 14:39

No, mie sanon postinumeron muodossa seiten-seiten-viissataa ja se on vanhemmilta peritty tapa.

EDIT: No nyt lähettelee tietokone viestejä automaattisesti, onkohan se kyrvähtänyt kun on jäänyt vähemmälle käytölle :salaliitto:
Yabba

ViestiKirjoittaja damn » To 28 Kesä 2012 17:28

Damnin lukemaa: Haluatko pettää Katy Perryn kanssa livenä? :kauhistunut:

Oikeasti: Haluatko skypettää Katy Perryn kanssa livenä?
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ti 03 Heinä 2012 15:21

Työpaikkailmoituksen otsikkona:

Omistushaluista IT-osaajaa asiakaspalvelutehtäviin :virne:

Olikin oppimishaluinen IT-osaaja, jota haettiin.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja theia » To 12 Heinä 2012 17:46

Meillä näytti olevan ketju Heli Kajo puhuu?, mutta tarkempi tiirailu osoitti sen olevan Hei kuka Keijo puhuu? :keijo:

Aattelin jo että on aika kumma kun toinenkin ketju Heli Kajosta perustetaan, yleiseen :keijo:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Pe 13 Heinä 2012 09:46

theia kirjoitti:Meillä näytti olevan ketju Heli Kajo puhuu?

:femmat:
Siltä se näytti minunkin silmään. :keijo:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 08 Elo 2012 19:08

Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ti 04 Syys 2012 19:52

Lapsia luikerteli vatsaan, ikävä yllätys!

Lapsia luikerteli vastaan, ikävä yllätys!

Kolmannen kerran tavatessa viimein ymmärsin:
Lapsia luikerteli vastaan ikävä yllätys! (Yllätys oli jättiläismato)

Pilkuilla on joskus suuri merkitys. Tuli mieleen se woman without her man is nothing. :keijo:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 26 Syys 2012 11:05

EMV:n vivuttaminen lisäisi julkisen rahan riskiä

Kuka haluaa arvata miltä termi "vivuttaminen" näyttää nopeasti sivusilmällä luettuna? :nolo:
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja kermit » Ke 26 Syys 2012 20:38

Yabba kirjoitti:Mutta tietysti jos haluaa luetella sarjana niin silloin ainakin ite toivoisin sen menevän neljän merkin sarjoissa, ilman noita neljä nollaa lyhennyksiä, esim: 1234 5678 9000 0987 6543 21ab.

Aina saa toivoa, mutta kun koneen persuksissa on parikymmentä numeroa perätysten, fonttikoko seiska ja kaikki yhteen pötköön kirjoitettuna, silmällä on todella kova työ seurata niitä numeroita ilman, että jossain vaiheessa menee sekaisin. Ei siinä ole toivoakaan yrittää jaotella niitä. Kaikkein kamalinta on yrittää selvittää, onko pötkylässä 0000000 mitenkä monta nollaa. Silmä ei vaan pysy noissa. Näiden juttujen kanssa työskentelevät jampat ja jamppojen käyttämät tarranarikat saisi todellakin ryhdistäytyä tässä.

Siksi etenkin yleisimpiin numeroihin on olemassa ihan omat kirjoitusäännöt, jotka samalla auttaa välittömästi näkemään mistä numerosarjasta on kyse. Onko puhelinnumero, sotu, onko luottokortin numero vai mikä.

Ja sitten on valmistajan ihan itse tekemisiä numero-ongelmia. Aikoinaan lähetti IT viestin, että jos puhelimesi on mallia tämä, tee näin, jos taas malli tuo, tee noin. Ystävällisesti mainitsivat, että mallin tämä käyttöjärjestelmä on semmoinen ja mallin tuo käyttis tommoinen. Koska puhelin on minulle pääsääntöisesti ihan vain työväline eikä jatkuvan syväanalyysen loppumaton lähde, oli pakko kysyä lisäohjeita ITltä. "Puhelimeni valmistaja on Nokia, malli ilmeisesti Nokia. Käyttöjärjestelmä tämän perusteella varmaankin Nokia. Kumpaa ohjetta minun kuuluu käyttää?" Tulivat availemaan takakantta ja irroittelemaan akkua puhelimen mallin selvittämiseksi. Epäselvä ja hankalakin numerosarja olisi tässä tapauksessa auttanut.
I'm not your type. I'm not inflatable.
kermit

ViestiKirjoittaja urakka » Ke 03 Loka 2012 16:10

Oon jo ties kuinka monta kertaa häröttänyt Yleisen synttäriketjun muotoon Yleinen synnäriketju. Ja joka juuttaan kerta pitää miettiä, että juu-u, onhan täällä Kakkavaippaketju ja näin, että kai täällä on alettu lisääntymään ihan tosissaan, ja tilausta synnäreitä vertailevalle ketjulle on.

Pitäis varmaan hankkia uudet aivot tai jotain, kun näitä vastaavanlaisia on tullut useampikin viime aikoina, siis että näkee/kuulee jonkin väärin monta kertaa esim. useampana peräkkäisenä päivänä, ja joka kerta ajattelee samat ajatukset, eikä hahmota tilannetta millään tavalla tutuksi, kuin vasta jälkikäteen. :keijopeukku:
Miten hyvä on unohtaa: vain silloin voi rakastaa.
urakka

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa