Siivousurakka ARGH!

Re: Siivousurakka ARGH!

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 02 Touko 2012 08:13

Mä voisin ottaa kyllä sellaisen kodin, jonka piha on sammaleen valtaama. Vähemmän ruohonleikkuuta ja mun mielestä sammal on aika nättiä. :hullu:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja skray » Ke 02 Touko 2012 08:49

Kalkkia. :raps:
Pitääkin varmaan testata sitten kun pihan kimppuun päästään oikeasti (eli ensi vuonna kesällä) ja tänä kesällä odotella sekaan kasvavaa nurmikkoa. :virne:
Se heinäkin mitä pihalla on nyt, on mitä luultavimmin joskus ollut nurmikkoa. Talossa kun ei oo asuttu viime kesän jälkeen, niin on sitten kaikki päässyt vähän repsottamaan.. Eikä se viimenen asukaskaan (joku vuokralainen) oo kauheena huolta kai pitäny.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja annastindeli » Ke 02 Touko 2012 14:08

Miusta on kans aika kivaa että "meidän"* mökin pihalla kasvaa sammalta. Se on pehmeetä, aina vihreetä kun on suojanen piha eikä sitä tarvii ajella. Enemmän siinä pihassa rasittaa ne miljoonat ja taas miljoonat juurivesat, mitä punkee uusia harva se päivä. (tai siltä se ainakin tuntuu :epäilevä: )Tontilla on paljon haapaa ja leppää, ne sitten vesoo ihan urakalla pitkin pihaa.

*mökki on siis appivanhempien omistama, ostivat sen muutama vuosi sitten. Siihen asti oli edellisillä omistajilla ollu aika vähällä käytöllä kun olivat jo vanhoja ihmisiä eikä heidän lapsetkaan siellä käyneet. Myivät sen sitten pois lähes kaikkine irtaimistoineen. Me ollaan nyt miehen kanssa asuttu siellä kesät. Piha on hieman villiintynyt, mutta aion pikkuhiljaa valloittaa sen takaisin sivistyksen pariin. Jos joku tahtoo narsisseja, niin sieltä sais :keijo: Ovat aika tehokkaasti levinneet ympäriinsä kun ei ne myyrillekään kelpaa, maistuvat ilmeisesti pahalta.
annastindeli

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ke 02 Touko 2012 14:44

Sammal on kyllä ihan kivan näköistä, mutta ongelmana on se, että se kestää kulutusta huomattavasti huonommin kuin nurmikko. Tulee siis helposti kaljuja läikkiä niihin kohtiin, missä useammin tallaillaan. Siitä syystä ollaankin tekemässä pihan kulkureiteille tänä kesänä polut. Sammalongelmaa se ei poista, mutta voidaan leikkiä että asialle on tehty jotain. :D
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja skray » Su 27 Touko 2012 13:36

Tänään pitäis saada siivotuks kämppä, ahdistaa jo tää kamala sotku, joka on vallinnu täällä jo monta viikkoa. Hyh.
Tähän mennessä oon saanu aikaseks laittaa kaks vilttiä pesuun sohvalta ja putsattua talvikengät ja laittanu ne kaappiin, sekä ottanut kesäkengät tilalle eteiseen.
Vielä pitäis kerätä kaikki kimpsut ja kampsut kokoon joka puolelta kämppää, laittaa ne omille paikoilleen, imuroida, pyyhkiä pölyt, vaihtaa lakanat (+pestä vanhat), pestä vessa. Ja vois kai sitä tuulettaakin tätä kämppää välillä, kun tuntuu niin tunkkaselta.

:huoh:
skray

ViestiKirjoittaja Dnd » Su 27 Touko 2012 19:34

Olipa homma järkätä puuliiteri/varasto, johon kaikki kama oli vaan laitettu sinne mihin äkkiseltään sopi. Paikka oli siis ihan tupaten täynä. Sirkkelöin vanhoja lautoja ja listoja polttopuiksi. Nyt liiteri alkaa olla jonkinmoisessa mallissa ja tilastakin on puolet tyhjänä.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja skray » Su 27 Touko 2012 22:45

Puhdas kämppä, puhtaat lakanat. :sydän:
Ei oo varmaan mitään parempaa, kuin mennä nukkumaan tuoreisiin lakanoihin ja vieläpä suihkunraikkaana. :hullu:
skray

ViestiKirjoittaja skray » To 28 Kesä 2012 11:19

Mitä tehdä pesukoneen pesuainelokerikolle?
Mä saan sen irti koneesta ja lokerikon irti telineestään, mutta koko lokerikkoa ei saa avattua niin, että sen sais sisältäkin pestyä. Pahinta on se, että huuhteluainelokerossa on hirveä kerros jotain mänkkiä, joka haisee pahalle.
Tätä kokeilin ruiskuttaa sinne, mutta se luukkukohta on sellanen mutkikas, jolloinka se vaahto ei meekään sinne lokerikkoon kunnolla. Sitten kokeilin etikan kaatamista lokeroon, annoin olla puolisen tuntia ja huuhtelin. Ei auttanut ollenkaan. Nyt kokeilussa on sooda. Ujutin sitä lokeroon, pistin tipan vettä perään ja se alkoikin sihisemään heti. Jos soodakaan ei hoida hommaa, niin mitäs sitten? Olisko ideoita? :keijo:
Mikään työkalu (esim. hammasharja) ei mahdu lokeroon, koska se luukkukohta on mutkikas, jolloinka se hammasharja ei taivu sinne.
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 28 Kesä 2012 11:31

No auttaisko sitruunahappo? Sitä saa apteekista, ja koneen voi pyöräyttää tyhjillään sen kanssa.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » To 28 Kesä 2012 15:00

Sirtuunahapolla oon myös joskus pessyt koneen, mutta se ei auttanut lokero-ongelmaan.
Muuten koneesta tuli kyllä ihan ok puhdas.

Koitin äsken huuhdella lokerikon soodasta ja oli se mänkki vähän lähtenyt. Nyt laitoin uuden satsin soodaa ja annan olla iltaan asti.

Muoks. Tässä välissä sain pestyä suihkun. Hyi että se olikin likainen. Tuntuu, etten saanut sitä edes niin puhtaaksi, kuin olisin toivonut, mutta ehkä se on vaan harhaluulo. Pesin kuitenki kaakelien saumatki hammasharjalla ja lisäks menin rätillä perässä ja suihkutin vielä lopuksi kaikki seinät kuumalla vedellä.
Jos vielä jaksais pyyhkästä koko kylppärin kaakelit ja lattiat sekä imuroida katon ja ehkä pyyhkästä sitäkin vähän, sekä pestä vessanpöntön ja lavuaarin, niin olis koko kylppäriin tehty suursiivous. Onneks nuo on sellasia asioita, jotka voin tehdä vasta myöhäänkin illalla, kun siivousinto iskee paremmin kuin näin päiväsaikaan. :keijo:
skray

ViestiKirjoittaja theia » Ke 04 Heinä 2012 10:52

Huhhuh, tässä on mun saikkupäivien aikana tehty jos jonkinlaista. Kämppä on tällä hetkellä niiiiin siisti. Ollaan toki imuroitu, mopattu ja pölyt pyyhitty. Sen lisäksi ollaan puhdistettu uuni, mikrouuni ja roskiskaappi. Siitepölyt pyyhittiin parvekkeelta (nyt siellä tuoksuu mäntysuopa jee) :tilt: Vessa on pesty, eteisen kuusi peiliä (lattiasta kattoon) pyyhitty, lakanat pesty ja vaihdettu. Tein inventaarion vaatekaappiini, vietiin liian pienet vaatteet kellariin odottamaan parempaa päivää (...tai muuttoa..). Kaikki vanhat puhelinluettelot ja muut turhat paperit vietiin paperinkeräykseen. Oon myös pessyt pyykkiä, n. 10 koneellista tän muutaman päivän aikana :p

Nyt on siistiä. Saa nähdä kuinka kauan :virne:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 12 Heinä 2012 21:09

Mulla on vähän sellainen :friikkipeukku: - olo.

Tilasin itselleni firmasta siivoojia, koska koti on ollut aika kamalassa kunnossa pitkään.
Ehkä siksi, etten ole saanut yhtään mitään aikaan ja edellisten siivoojien resurssit eivät riittäneet. Lisäksi on ollut kaikkea sählinkiä siinä.
No, siis tilasin. Tälle päivälle, että on sitten lauantaina ( ) siistiä. Edes jotenkin.

No hei :läps:
Ne imuroi ja pyyhki kostealla kaikki paljaana olevat lattiapinnat. Ei siis puhettakaan esim. sohvan siirtämisestä tai vaikka sellaisten paikkojen putsaamisesta, johon en ehkä itse ylety. Tilatessa sanoin että pitää tehdä suursiivous ja raivaus. Ne oli 45min tässä kämpässä, jonka aikana toinen imuroi, pesi vessan lavuaarin ja pöntön ja toinen pesi seiniä :friikkipeukku:

Ihan v*tun jees, hei!
Ja makkarin lattia jäi pesemättä! En tiedä millä toi keittiön lattia pestiin, koska se on ihan tommonen likainen!
Sanonko mitä! Miten tästä voi valittaa? Soitanko mä sinne firmaan ja kysyn, että mitä helvettiä tämä oikein on?
Onneksi pikkuserkku tuli teatterin talkoisiin. Se kaivoi äsken cillit bangit tuolta ja poisti pari isompaa läikkää sellaisista paikoista mihin en itse yletä.
Ja pesi vessan lattian :friikkipeukku: jota ei siis oltu pesty ollenkaan.

Sille vähän naurettiin, että muutamia roskia oli ilmeisesti vain siirretty paikan a ja b välillä. Kiva. Keittiön pöytän takana, johon en edes näe. :virne:

Vähänkö ottaa pattiin.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Pvi » To 12 Heinä 2012 21:40

Soita sinne, että maksat sitten kun saat sen suursiivouksen mistä oli puhe. Tai sitten voit sanoa maksavasi esim 30% kun 70% työstä on tekemättä.

Ja kannattaa vielä sopia, että mitä tehdään ja miten. Sekä arvio siitä kuinkakauan menee, ja mitä kustantaa.
Palvelun tilaamiskommunikaatio on hankalaa. Mulla on kanssa kokemuksia siitä, että tilataan yhtä ja saadaan jotain aivan muuta.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 12 Heinä 2012 23:26

Näin kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa, että usein siivouksen tilaaja, palvelun tarjoava yritys, ja yrityksen työntekijä ovat yleensä ihan eri raiteilla.

Seuraa "fiktiivinen tarina todellisen elämän tapahtumista":

Asiakas haluaa kimaltelevan puhdasta ja säihkyvää mahdollisimman vähässä ajassa ja mahdollisimman vähällä rahalla. Firman edustaja ("mä en voi tehdä näit siivouksii kun mul on näit allergioit") kuvittelee tietävänsä varsinaisesta siivoustyöstä jotain ja tarjoaa asiakkaalle ajan ja työmäärän ja hinnan sen perusteella, mihin se kuvittelee työntekijän pystyvän. Työntekijä tietää, että siinä ajassa ei mitenkään saa säihkyvää ja kimaltelevaa, vaikka olisi kaksikin ihmistä tekemässä. Asiakas odottaa innoissaan, työntekijä tulee paikalle, tekee sen mitä ehtii siinä ajassa, joka on annettu (eli sutaisee vähän sieltä sun täältä, pitäen huolta, että kaikki kohdat, mistä on pyydetty sutaisemaan, sutaistaan jotenkin), ja lähtee kiireellä seuraavaan kohteeseen. Asiakas katsoo jäljen, firma lähettää laskun, asiakas pettyy ja valittaa firmalle, joka kaataa haukut työntekijän niskaan, eikä kuuntele sanaakaan siitä, että aikaa ei olisi ollut tarpeeksi.

Tai ainakin näin se mun kohdalla meni. :aukku:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 13 Heinä 2012 10:06

Jotain tämmöistä mä niiden lähdön aikaan odotinkin. Tilasin suursiivouksen ja sain sutaisuja.
Olin vähän hämmentynyt ovella, kun kysyivät "mitä tehdään?". Enkä osannut sanoa, että suursiivous.
Ei tunnissa tehdä mihinkään kämppään suursiivousta. Sanoin jo tilatessa, että menee ainakin neljä tuntia.

No, soitan sinne tänään ja kysyn mitä helvettiä.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 13 Heinä 2012 14:20

Koulumaailmassa on myös tätä, että siivoojilla on yleensä esittää pitkä lista asioita, jotka EIVÄT KUULU heidän työnsä piiriin. Ja niillä, mitkä kuuluvat, ei koulu tee paljoakaan, esim. taulun pyyhintä ja lattian lakaisu kohdista, joihin on helppo pääsy. Niitä sitten pallotellaan ja ihmetellään ja rehtori soittaa joka toinen päivä firmaan ja samaa shaibaa. Sitten vaihdetaan siivousfirma ja lähes sama homma toisen kerran.

Kyllähän siivouspalvelun pitäisi olla niin, että jos kolme siivoojaa ei riitä tekemään sovittua, niin sitten tulee neljä. Tai neljätoista. Tai neljäkymmentäneljä. Kunhan tulee puhdasta.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja kermit » Pe 13 Heinä 2012 16:33

Pascal Lemoix kirjoitti:Kyllähän siivouspalvelun pitäisi olla niin, että jos kolme siivoojaa ei riitä tekemään sovittua, niin sitten tulee neljä. Tai neljätoista. Tai neljäkymmentäneljä. Kunhan tulee puhdasta.

Niinhän sen pitäis, mutta arvaa miten käy niiden siivouspalveluiden tarjoajien, jotka miettii paljonko se työn tekeminen asiakasta aidosti tyydyttävällä tavalla vie aikaa, jotka laskee oikeiden työvoimakustannusten mukaan työlle hinnan ja antaa sitten tarjouksen? Se tarjous on parhaimmillaan nelinkertainen halvimpaan verrattuna ja halvin on se, mitä julkishallinto saa ostaa. Muuhun ei ole lupaa. Jos joku on joskus luvan saanut, ei silläkään kolmin-nelinkertaisia hintoja sallita.

Eikä se ainoa siivoustyön laatuun vaikuttava tekijä ole. Kun valitellaan, että on osaajista pulaa, niin kyllä siinäkin saa peiliin katsoa. Kuinka paljon minä olen valmis maksamaan siivoajalle palkkaa. Tai sitten katsotaan, että juu-u, kyllä minä olen valmis maksamaan näin ja näin paljon, on se enemmän kuin siivoajan tuntiliksa, mutta kappas kun pääsee unohtumaan sosiaalikulut ja muut sivukustannukset, jotka suurelle osalle palkansaajia on täysin tuntematon kuluerä. Siitä huolimatta, että osan siitä informaatiosta voisi katsoa vaikka siitä omasta palkkakuitista.

Millä motivoit jotain tyyppiä tekemään hyviä työsuorituksia alle euron vuotuisilla tuntipalkankorotuksilla? Onko siihenkään palkankorotukseen mahdollisuutta?

Harvassa on ne, joilla nämä asiat on jakelussa asti ja jotka pystyvät vastustamaan halvan hinnan houkutusta. Ja ne, jotka niin tekevät, saavat vastaansa yrittäjän, joka ei enää siinä vaiheessa pysty ymmärtämään kuulemaansa, vaan ottaa laatupuheet ja maksuvalmiudet samana sanahelinänä joita on kuultu vuosikaudet kaikilta muiltakin ja jotka kuitenkin ostaa sen halvimman siinä vaiheessa kun tarjoukset on rinnakkain pöydällä päätöstä odottamassa.

Epäilenpä, että Kiballakin on käynyt juuri niin: asiakas sanoo montako tuntia haluaa, yrittäjä joko ei kuule, ymmärrä tai tekee omia olettamuksiaan ja myy jotain muuta. Täällä meillä päin kävi vähän samantyyppisesti viime kesänä, kun tilattiin ikkunanpesu. Siivousfirma teki tarjouksen: 100 euroa kaikki tavalliset ikkunat, 100 euroa iso ikkuna (joka siis yltää kuuden metrin korkeuteen). Kun ikkunanpesijä tuli, sillä oli kädessä riepu, sanko ja kuivaaja. Se katseli isoa ikkunaa ja totesi, ettei tuota pysty mitenkään pesemään ja nöyrästi kannoin hänelle tuolin, jotta hän yltäisi pesemään edes nämä tavalliset ikkunat. Laskun loppusumma oli kyllä sen 200 euroa eli tilauksen mukainen. Sääliksi kävi sitä yksinäistä pesijää. Sillä oli nimittäin kohdattavanaan 14 kertaa sama tilanne...

Off official topic:

Ja tästä voi päätellä miten vähän pystyn käsittämään sitä, kuinka Suomella ja suomalaisilla ei ole varaa yhtään mihinkään. On varaa älypuhelimiin, uusiin autoihin, ipadeihin ja lomailla viikkoja ulkomailla, lennellä ristiin rastiin maapalloa, mutta ei ole varaa mihinkään perusasioihin. Mietin vaan miten ihmeessä 1900-luvun alkupuolella oli varaa rakentaa isoja jugend-linnoja, kun ymmärtääkseni tämä katajainen kansa oli suhteellisen varatonta agraariväestöä silloin. Nykyään pitää rakentaa polkuhinnoilla tasapaksua höttöä, koska kaikki ruutukaavasta, viivottimen viivasta ja 90 asteen kulmasta poikkeava maksaa liikaa.

Toisaalta, asiakas ei välttämättä edes saa tietää realistista, myös tekijää motivoivaa hintaa. Itse olisin suhtautunut tyynesti kaksinkertaiseen ikkunanpesulaskuun, jos sillä olisi se kämpän suurin ikkuna kirkastunut. Vähän minä voin tietää mitä sellaisen peseminen ammattilaisilta vaatii. Töissä olen vuosia kuunnellut - ja vastalauseita esittänyt - tarjousten hinnan laskemista ja keskusteluja, joita siihen liittyy. Lähestulkoon aina firman henkilökunta itse tinkii keskenään hinnan ihan kuralle jo ennen kuin asiakkaan kanssa on hinnasta edes aloitettu keskustelemaan. Miksi? Miksi ei voi suoraan keskustella asiakkaan kanssa siitä hinnasta? Miksi pitää itse itseään aliarvioida ja oma ammattitaitonsa alihinnoitella?
I'm not your type. I'm not inflatable.
kermit

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 13 Heinä 2012 21:23

kermit kirjoitti:Epäilenpä, että Kiballakin on käynyt juuri niin: asiakas sanoo montako tuntia haluaa, yrittäjä joko ei kuule, ymmärrä tai tekee omia olettamuksiaan ja myy jotain muuta.

Lähestulkoon aina firman henkilökunta itse tinkii keskenään hinnan ihan kuralle jo ennen kuin asiakkaan kanssa on hinnasta edes aloitettu keskustelemaan. Miksi? Miksi ei voi suoraan keskustella asiakkaan kanssa siitä hinnasta? Miksi pitää itse itseään aliarvioida ja oma ammattitaitonsa alihinnoitella?

No vähän samaa epäilen itsekin. Soitin tänään firmaan, mutta en saanut henkilöä kiinni.
Yritys hyvä seuraava.

Tästä tuli myös mieleeni tämän kesän vessa-episodi. Meillähän on teatterilla näyttämöalueella kemiallinen wc talkoiden ja näytösten ajan.
Aiempina vuosina on käytetty L&T:tä, jonka kanssa on ollut ongelmia päivämäärien ja hintojen kanssa. Nyt tein tarjouspyyntökierroksen seitsemälle firmalle lähialueella. Keskimäärin tarjoukset puolelletoista kuukaudelle olivat yli kolmensadan+alv+kuljetukset. Sitten tämä yksi vetäisi koko ajalle 65e+alv+kuljetukset. Tyhjennysten ja välihuoltojen kera loppusummakin oli halvempi mitä kalleimman kokonaisvuokra. Voinette arvata miten tässä kävi.
Firman tarjous hyväksyttiin ja vessa tuli. Sellainenhan se on kuin kaikki muutkin. Paitsi että oli valmiiksi paskainen sisältä, oven lukkomenaismi rikki (ovi on kokoajan auki) ja jotenkin kuvottava tunnelma siellä on sisällä. Mutta sou not, halvalla saatiin. Toisaalta, asiakaspalvelu on firmalla parempi mitä L&T:llä tähän mennessä. Ehkä ensimmäisessä välityhjennyksessä tulee kunnon huolto ja vessa peseytyy jotenkin sisältä. Hämähäkin seitit kertovat ettei vessaa ole käytetty ihan hetkeen :virne:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja kermit » Su 15 Heinä 2012 14:22

:jalatylhäälläriippumatossa:

Lainakissa piipahti puolentoista viikon ajan sulostuttamassa arkea ja muistuttamassa elämän tosiasioista. Suloinen pikku kissa, joka kerta kerralta ja päivä päivältä rohkaistuu. Vähän liikaakin. Arka sisäkissa lähti yksi aamu takapihan portin pienestä kolosesta maailmanvalloitukseen. Näin tapahtuman, vähän liian myöhään tosin ja noudin surkean näköisenä kotiin pyrkivän kissan naapurin takaovelta. Hyvä yritys, säikähdyksissä vain erhettyi ovista.

Mutta kyllä tässä ajassa ennätti siivottavaa kertyä. Normaalin lakananvaihtopäivän lisäksi koneeseen sulloutui ekstralakana. Lainakissalla oli eräänä yönä ollut kiusallinen pulma ison hädän kanssa vessassa ja ainoaksi ratkaisuksi näytti löytyneen persuksen raahaaminen valkoisella lakanalla... On se kiva kun on noita koneita hoitamassa pyykkäystä, eikä tarvitse soikon kanssa käsin näitä asioita selvitellä.

Vaan nyt on pölyt pyyhitty, kylppärit pesty kunnolla, sohvat imuroitu, lattiat pesty ja keittiökin kiiltää.

Eikä yhtään haittaa, että tästä eteenpäin on kolme viikkoa lomaa ennen uudessa työpaikassa aloittamista. Huomenna pitkästä aikaa aamujoogaan.

Kehräisin, jos osaisin.
I'm not your type. I'm not inflatable.
kermit

ViestiKirjoittaja skray » To 19 Heinä 2012 13:24

Mä siivosin kämpän viimeks sillon kun loma alkoi. Ja nyt loma on jo kohta loppu ja pitäis ehkä taas siivota. Miksi siivoaminen on niin vaikeeta? Tai eihän se itse homma vaikeeta ole, mutta aiheuttaa saamattomuuden tunnetta. En vain saa aikaiseksi.
Varsinkin kesällä on inhottava siivota jo siksi, että on niin hiostavan kuuma koko ajan ja ahdistaa jo valmiiksi se hiki. :hiki:

Mä en halua. :gaah:
skray

ViestiKirjoittaja Niina-Maria » Pe 20 Heinä 2012 13:36

Joo, kyllä olisi siivousurakkaa ihan riittämiin. Ensin tarvitsee siivota uusi asunto tänään ja siellä on lääniä parikymmentä neliötä
enemmän kuin tässä vanhassa. Kun sen saa tehtyä, niin edessä olisi vanhan asunnon siivous. Ja hei, tuleehan tuohon väliin vielä uuden
asunnon "uudestaan" siivous, koska kuitenkin muutossa sisälle kulkeutuu kengissä roskaa yms. Onneksi vanhan asunnon siivouksessa
ei ole kiire, koska vuokrasopimus on kuitenkin tämän kuun loppuun.
Dictum, factum.
Niina-Maria

ViestiKirjoittaja skray » Pe 20 Heinä 2012 15:35

Onneksi uusi kämppä on tyhjä kun sen siivoaa, se on mielestäni parasta. Muuten siivoamisessa ei oo mitään hyvää.
Ja onneksi vanhakin kämppä on tyhjä loppusiivousta tehdessä.
Mä innolla odotan sitä, kun saan siivota uuden kämpän muuttoa varten, mutta tiedän, että siellä on aivan yyberpaskasta, koska se on nyt rakennustyömaa. Esim. ikkunoissa on betoniroiskeita lattiavalun teosta ja samoja roiskeita on myös takan kyljessä, hormissa... en edes tiedä missä. Ja kaikkea muuta yhtä kivaa. Odotan innolla. :epäilevä:
skray

ViestiKirjoittaja damn » Su 22 Heinä 2012 15:11

Paras hetki tehdä suursiivous on tietysti silloin, kun pitäisi tehdä opinnäytetyötä :epäilevä:.
Oon nyt kaksi päivää siivonnut ja loppua ei näy. Esimerkkinä voin kertoa, että tapanani on heittää yhteen isoon kaappiin kaikki kierrätykseen menevät pahvit. Aloitin sitten niitä pahvipakkauksia litistellä ja laittaa kasseihin, että vien pois. Olen näköjään vienyt pahvit kierrätykseen viimeksi joskus ennen joulua, koska alimmaisena löytyi kaikkea joululahjaksi saamaani, kuten suklaakonvehtirasiat. Toisinsanoen pahvia oli kertynyt monia kassillisia ja laittoi kyllä miettimään, että pitäisköhän vähän useammin tälläisetkin jutut hoitaa, ettei tarvitse käyttää puolenvuoden välein älyttömästi aikaa ja energiaa niiden poisviemiseen. Minulla on paljon kaappitilaa(niin paljon että osa kaapeista on tyhjilläänkin) ja täällä on muutama muukin kaappi, johon vaan survon tavaraa. Pitäisi nuokin kaapit nyt käydä läpi ja heittää kaikki turha menemään. Yksi kaappi oli näköjään täynnä myös kodintekstiilejä, jotka on odottaneet silittämistä varmaan viime vuodesta. Pitäs varmaan hankkia pienempi kämppä, niin tulisi siivottua useammin, kun ei olisi niin paljon tilaa kerryttää tavaroita.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 30 Syys 2012 23:51

Mulle tulee huomenna kaksi siivoojaa :huoh:
Vihdoin, edes jotain.

Toivon niin, että ne on parenpia kuin ne heinäkuun "siivoojat", joiden jälkiä ei nähnyt. Siis tulos oli niin hieno, ettei sitä ollut havaittavissa.

Hölmöä miten tämmöinen asia voi laukaista jännityksen :hullu:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 01 Loka 2012 12:51

Nyt ne kävi :hullu:
Mun koti on puhdas, siisti ja iloinen.
Ihan kuin jotain maagista olisi tapahtunut, kun kaikki roskat, sotkut, pölyt ja karvapallerot on viety täältä pois.
Vähän ehkä itkeä tirautin onnesta.

:sydän:
Kibaya
Hörhökeijotar

EdellinenSeuraava

Paluu Känpillä