Nugat kirjoitti:Kokoan yksikseni keittiökaappeja tupaan ja siinä ruuvailemisen ja vasaroimisen ohella mieleen sitten juolahti ihan tosissaan, että mihin niitä miehiä oikeastaan tarvitsee?

Ikea ja pyhä yksinkertaisuus.

Miehiä tarvitaan kantamaan kaikki Ikea-ostokset autoon ja autosta pois

Odotan innolla Nugsun kuveja, ja skraykin voisi pari pistää

Meillä olisi edessä yhden huoneen fiksaaminen joko nykyiselle jälkikasvulle tai tulevalle. Pohdinnassa on myös työhuoneeksi laittaminen, koska tuleva ei ihan heti omaa huonetta kuitenkaan kaipaa. Sit vaan tarttis tehdä semmosen, että sopisi myöhemmin lastenhuoneeksikin. Tietenkin sisustamalla saa vaikka mistä lastenhuoneen, mutta en jotenkin osaa hahmottaa hyvää työhuone/lastenhuone -pohjaa. Tarve on lähinnä vaan tapettia, maalia ja listoja.
Mulla on edelleen toteuttamatta paljon "hyviä" ideoita kämpän laittoon. Siis joo, onhan tuo periaatteessa valmis, mutta kaikennäköistä pitäisi viilata ja fiksata ja puleerata

Haluaisin mm. edelleen tehdä vessaan lavuaarin taakse itse mosaiikkilaatoituksen. Sellaisen, missä on jokin esittävä kuva tehty epäsäännöllisistä, rikotuista laatoista, ei mitään neliskanttisia mosaiikinpalasia vierekkäin ladottuna. Jotain
tällaista. Tai aavistuksen verran yksinkertaisempaa ja helpompaa

En ole vielä päättänyt, millä tekniikalla sen tekisin. Mä mietin samaa tekniikkaa, kuin millä tein terassille atomipommiräjähdyksenkestävän pöydän. Eli tein lastulevystä kehikon, hajotin vanhat pesuhuoneen laatat, liimasin niitä summittain lastulevylle, betoni ja raudat päälle, kuivuttua pientä saumojen siistimistä ja avot! Siitä tuli ihan
hyvä 
Tuossa ainut huono puoli on se, että valmista kuvaa ei näe, ennen kuin se on myöhäistä

Joten olen yrittänyt miettiä vaihtoehtoja. Onko niitä? Tietenkään mosaiikista ei ole tarkoitus tulla aivan noin massiivista kuin tuo pöytä. Tasaisen haluaisin, joten märkään betoniin palojen upottelu tuntuu riskaabelilta. Mietin palojen liimaamista jollekin levylle ja vain saumaamista, mutta noinkohan se pysyisi kasassa? Plääh. Pitää vissiin vaan tehdä jotain ja katsoa, mitä syntyy

Niin kaikki mun projektit aina menee

Ja taitaa olla jo jotain muuta kuin remppaa... Tulipahan jaariteltua