Remonttia, remppaa, kodin kunnostusta

Re: Remonttia, remppaa, kodin kunnostusta

ViestiKirjoittaja skray » Ti 17 Heinä 2012 10:03

Ja jotta kaikki ei sujuisi suunnitelmien mukaan, oli keittiön kaapeista osa väärän värisiä. :huoh:
Meille tulee siis yläkaapeista osa sellasia limenvihreitä, mutta suunnittelukuvissa käytettiin vähän tummempaa vihreää, koska sitä vaaleaa ei kuulemma ollut saatavilla siinä suunnitteluohjelmassa. No, nyt me sitten saatiin sellaset tummemman vihreät ovet oikeestikin. Mun mielestä ne on melkeen ihanamman väriset noin niinku tummempina, mutta mieheke ei tykkää yhtään. Soitin siis äsken sinne keittiövirmaan ja sieltä kerrottiin, että voivat toimittaa uudet ovet elokuun lopulla/syyskuun alussa, koska keittiötehtaat on nyt kiinni lomien vuoksi kuukauden. Onneks me muutetaanki vasta elokuun lopussa toivottavasti. Onni onnettomuudessa. :hiki: Ärsyttää silti.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja skray » Ti 31 Heinä 2012 09:07

Yhtäkkiä eilen illalla mua alko stressaamaan kaikki, mitä vielä pitäis valita ja ostaa. Esim. tapetit, kaakelit, lattiat, kylppärin kalusteet... Apua.
En olis uskonu, että remontti voi aiheuttaa stressiä tällä tavalla. Luulis, että se stressi tulis siitä, että tuleeko kaikki valmiiks ajallaan. Siitä oon varma, että tulee. Kaikki valinnat vaan tuntuu niin lopullisilta, ehkä se stressaa mua eniten.

Noin niinku remonttiasiana voisin kertoa, että nyt on rännitkin saatu asennettua, eikä yks nurkka enää tulvi joka sateella. Jes! Ja keittiö alkaa muodostua, kun osa kaapeista on jo paikallaan. Nyt on muuten käynnissä eristäminen ja levyttäminen. :täpinä:
skray

ViestiKirjoittaja Nugat » Ti 31 Heinä 2012 16:36

skray kirjoitti:Yhtäkkiä eilen illalla mua alko stressaamaan kaikki, mitä vielä pitäis valita ja ostaa. Esim. tapetit, kaakelit, lattiat, kylppärin kalusteet... Apua.
En olis uskonu, että remontti voi aiheuttaa stressiä tällä tavalla. Luulis, että se stressi tulis siitä, että tuleeko kaikki valmiiks ajallaan. Siitä oon varma, että tulee. Kaikki valinnat vaan tuntuu niin lopullisilta, ehkä se stressaa mua eniten.

Mä olen tässä huokaillut tyytyväisenä edes siitä, että torpassa on vain kaksi huonetta plus suihku. :keijo: Enempään mun pää ei kestäisi juuri nyt. :virne: Kun olisi kiva saada nättiä ja harmoonista. Visioita löytyy päästä, mutta ei kaupasta ja niiden metsästämisessä kestää niin kamalan kauan. Nyt on vielä sellainen tilanne että kaikki hommat jumittuu heti jos jään liikaa funtsaamaan jotain. Sen verran vähän enää tehtävää, mutta ne hommat vaikuttavat sitten kaikkeen.

En osaa päättää tuvan seinien kohtaloa. :pillitys: Oisin halunnut tapetin, mut en nyt löydä semmoista just oikeeta. No nyt funtsasin että voisin toistaiseksi maalta sen jännästi, mutta nyt en osaa päättää sävyjä. :p

Mut huomenna maalaan tuvan lattian. :tilt:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja skray » Ke 01 Elo 2012 08:55

No me maalataan kans osa seinistä, ihan vaan jollain vaalealla, koska ne on joko pelkkiä läpikulkupaikkoja tai sitten niissä tapahtuu myöhemmin vielä muutoksia. Mutta olkkariin mun pitäis valita yhdelle seinälle joku kiva erilaisempi tapetti ja sit pitäis valita lopuille seinille väri. Ja keittiön tapetille pitäis laskea määrää pikkusen, kun luulen jo löytäneeni sen. Ehkä. Ja loput onkin sitten yhtä sekamelskaa. :gaah:
Ainoastaan keittiö on sellainen, mistä mulla on ihan selvät sävelet ja tieto siitä, millanen siitä tulee. Tiedän tasan mitä haluan. Mutta muuten pidän niin monenlaisista kuoseista, väreistä, tyyleistä ja jutuista, etten osaa päättää mitä haluan. Ja pitäis kai miehekkeenkin mielipiteet ottaa huomioon. :keijo:
skray

ViestiKirjoittaja Nugat » Su 05 Elo 2012 20:12

Kokoan yksikseni keittiökaappeja tupaan ja siinä ruuvailemisen ja vasaroimisen ohella mieleen sitten juolahti ihan tosissaan, että mihin niitä miehiä oikeastaan tarvitsee? :keijo:

Ikea ja pyhä yksinkertaisuus. :tilt:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ti 07 Elo 2012 10:36

Nugat kirjoitti:Kokoan yksikseni keittiökaappeja tupaan ja siinä ruuvailemisen ja vasaroimisen ohella mieleen sitten juolahti ihan tosissaan, että mihin niitä miehiä oikeastaan tarvitsee? :keijo:

Miehiä tarvitaan kantamaan kaikki Ikea-ostokset autoon ja autosta pois :gay:

Odotan innolla Nugsun kuveja, ja skraykin voisi pari pistää :D

Meillä olisi edessä yhden huoneen fiksaaminen joko nykyiselle jälkikasvulle tai tulevalle. Pohdinnassa on myös työhuoneeksi laittaminen, koska tuleva ei ihan heti omaa huonetta kuitenkaan kaipaa. Sit vaan tarttis tehdä semmosen, että sopisi myöhemmin lastenhuoneeksikin. Tietenkin sisustamalla saa vaikka mistä lastenhuoneen, mutta en jotenkin osaa hahmottaa hyvää työhuone/lastenhuone -pohjaa. Tarve on lähinnä vaan tapettia, maalia ja listoja.

Mulla on edelleen toteuttamatta paljon "hyviä" ideoita kämpän laittoon. Siis joo, onhan tuo periaatteessa valmis, mutta kaikennäköistä pitäisi viilata ja fiksata ja puleerata :p Haluaisin mm. edelleen tehdä vessaan lavuaarin taakse itse mosaiikkilaatoituksen. Sellaisen, missä on jokin esittävä kuva tehty epäsäännöllisistä, rikotuista laatoista, ei mitään neliskanttisia mosaiikinpalasia vierekkäin ladottuna. Jotain tällaista. Tai aavistuksen verran yksinkertaisempaa ja helpompaa :keijo:

En ole vielä päättänyt, millä tekniikalla sen tekisin. Mä mietin samaa tekniikkaa, kuin millä tein terassille atomipommiräjähdyksenkestävän pöydän. Eli tein lastulevystä kehikon, hajotin vanhat pesuhuoneen laatat, liimasin niitä summittain lastulevylle, betoni ja raudat päälle, kuivuttua pientä saumojen siistimistä ja avot! Siitä tuli ihan hyvä :gay: Tuossa ainut huono puoli on se, että valmista kuvaa ei näe, ennen kuin se on myöhäistä :p Joten olen yrittänyt miettiä vaihtoehtoja. Onko niitä? Tietenkään mosaiikista ei ole tarkoitus tulla aivan noin massiivista kuin tuo pöytä. Tasaisen haluaisin, joten märkään betoniin palojen upottelu tuntuu riskaabelilta. Mietin palojen liimaamista jollekin levylle ja vain saumaamista, mutta noinkohan se pysyisi kasassa? Plääh. Pitää vissiin vaan tehdä jotain ja katsoa, mitä syntyy :p Niin kaikki mun projektit aina menee :virne:

Ja taitaa olla jo jotain muuta kuin remppaa... Tulipahan jaariteltua :keijo:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja skray » Ti 07 Elo 2012 11:04

No esim. mosaiikkimyymälä.comissa on joitakin sellasia "kaavoja" erilaisten mosaiikkijuttujen tekemiseen ja kaikenlaisia kuvioita on saatavilla. Halutun kuvan voi ensin piirtää siihen pohjaan ja sitten vaan liimata halutut mosaiikit oikeille paikoilleen. Mulla on yks mosaiikkikirja, jossa on vaikka minkälaisia ideoita ja ohjeita ja lueteltu kaikki ainekset ja määrät sen mukaan, mitä ollaan tekemässä. Mä haluaisin toteuttaa vaikka kuinka monta juttua kirjasta. Ootan innolla, että saan oman huoneen talostamme ja sinne saan sitte laittaa itselleni askartelupisteen.

Aatteliko Aukku tehdä jotain sellaista kuin siinä mainoksessa, jossa mies kaakeloi kylppäriä ja sit kun kaakeleita meneekin vahingossa rikki, niin hän tekee seinään delfiinin? :virne:
skray

ViestiKirjoittaja Nugat » Ti 07 Elo 2012 13:34

Aurora B. kirjoitti:
Nugat kirjoitti:Kokoan yksikseni keittiökaappeja tupaan ja siinä ruuvailemisen ja vasaroimisen ohella mieleen sitten juolahti ihan tosissaan, että mihin niitä miehiä oikeastaan tarvitsee? :keijo:

Miehiä tarvitaan kantamaan kaikki Ikea-ostokset autoon ja autosta pois :gay:

Totta. :lanppu:

Keksin vielä, että joku vahva mieshenkilö voisi myös nostaa yläkaapit seinälle, että mä saisin ne näppärästi ruuvattua kiinni. :gay:

Nyt on osat kasassa, nyt ne siis pitäisi saada vain jotenkin seinään. :keijo: Ehkä rukoilu auttaa. :keijo:

-------

Yöllä satoi ilmeisen rankasti vettä. Sen verran rankasti että katolla piipun juurella olevat suojat eivät oikein pitäneet. Vettä sitten valunut piipunmuuria pitkin tuvan lattialle :epäilevä: Tai oikeastaan se näyttää siltä, että se vesi tulisi piipun sisältä, sillä vesi on valunnut hellan uunin peltien varsia pitkin. Nyt ne ovat ainakin puhtaat eivätkä inhan nokiset. :keijo: Tutkinnat kuitenkin jatkuvat. Mutta voi keijo, sais olla satamatta pari päivää että ton katon sais oikeasti laitettua viimein valmiiksi. :pillitys:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja skray » Ti 07 Elo 2012 14:25

Nugat kirjoitti:
Keksin vielä, että joku vahva mieshenkilö voisi myös nostaa yläkaapit seinälle, että mä saisin ne näppärästi ruuvattua kiinni. :gay:

Nyt on osat kasassa, nyt ne siis pitäisi saada vain jotenkin seinään. :keijo: Ehkä rukoilu auttaa. :keijo:

Vinkki. Mieheke laitto itse kaappeja seinään ja oli ensin ruuvannut seinään lankun siihen, mihin pitää tulla yläkaappien alareuna. Ja sitten vaan yks kerrallaan nosteli niitä siihen rimalle ja kiinnitti paikoilleen.
Helpompi ruuvata, kun ei tarvi kannatella kaappia, ruuvata ja nostaa samaan aikaan, vaan se kaappi nojaa hyvin siihen lankkuun ja tulee varmasti suoraan, kun vatupassin avulla laittaa lankun suoraan ensin. :)
skray

ViestiKirjoittaja Nugat » Ti 07 Elo 2012 14:28

skray kirjoitti:
Nugat kirjoitti:

Vinkki. Mieheke laitto itse kaappeja seinään ja oli ensin ruuvannut seinään lankun siihen, mihin pitää tulla yläkaappien alareuna. Ja sitten vaan yks kerrallaan nosteli niitä siihen rimalle ja kiinnitti paikoilleen.
Helpompi ruuvata, kun ei tarvi kannatella kaappia, ruuvata ja nostaa samaan aikaan, vaan se kaappi nojaa hyvin siihen lankkuun ja tulee varmasti suoraan, kun vatupassin avulla laittaa lankun suoraan ensin. :)

:O: :lanppu:

Nyt mun täytyy enää päättää, että mihin korkeudelle mä ne kaapit sijoitan. :raps:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja skray » Ti 07 Elo 2012 14:31

Nugat kirjoitti:

Nyt mun täytyy enää päättää, että mihin korkeudelle mä ne kaapit sijoitan. :raps:

:hymyhali:

Me mitattiin laattojen perusteella sopiva korkeus, niin ei tarvi leikata niitä kuin yhdestä päästä seinää. Pääsee helpommalla. :virne:
skray

ViestiKirjoittaja Nugat » Ti 07 Elo 2012 15:11

skray kirjoitti:
Nugat kirjoitti:

:hymyhali:

Me mitattiin laattojen perusteella sopiva korkeus, niin ei tarvi leikata niitä kuin yhdestä päästä seinää. Pääsee helpommalla. :virne:

Tän mä olin jo ajatellut. :juoni: Mulla on laattakin jo mielessä, täytyy vain mittailla vielä. :tilt:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ti 07 Elo 2012 17:09

skray kirjoitti:Aatteliko Aukku tehdä jotain sellaista kuin siinä mainoksessa, jossa mies kaakeloi kylppäriä ja sit kun kaakeleita meneekin vahingossa rikki, niin hän tekee seinään delfiinin? :virne:

En ole nähnyt mainosta, mutta kuulostaa oikealta :keijo: Kiitos linkkivinkistä. Totta tosiaan, mdf-levylle noita näyttävät liimailevan :o: Mä mietin sellaista tai vaneria, mutta kun tuo pöytä hulahti vanerilevyltä liki itsestään pois, niin pohdin liimauksen kestävyyttä. Mutta tottakai, mä käytin Erikeepperiä kun tarkoitus oli vain pitää palat suurin piirtein paikoillaan sen aikaa, kun mätin betonia päälle. Kosteudenkestävä kaakeliliima voisi toimia :lanppu:

Uuh. Sormet alkoi syyhytä :o:

Yläkaappien paikkaa mallaillessa kannattaa tarkistaa mahdollisen liesituulettimen valmistajan antamat ohjeistukset minimikorkeudesta :tilt:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja skray » La 11 Elo 2012 00:09

Mä opettelin tänään paklaamaan. :keijo:
Oli se vaan vaikeeta aluks, vaikka erittäin helpolta näyttääkin. Oikea tekniikka kun löytyy, niin sitten alkaa varmaan sujua paremmin. Olis koko kämpän paklaaminen edessä kuitenkin. Onneks iskä tulee avuks sunnuntaina.
skray

ViestiKirjoittaja skray » La 18 Elo 2012 21:31

Paklaaminen on jäänyt mun osalta, mieheke ja mun iskä saa hoitaa sen. :keijo:
Mä en vaan tajunnu sitä tekniikkaa, eikä mun hermot kestä ton tyyppistä näpertämistä, jos en edes tarkalleen tiedä mitä oon tekemässä ja miten mun kannattais tehdä.
Ja lisäks suurin osa siitä pakkelista sitten hiotaan kuitenkin pois. Tuntuu typerältä se, että ensin laitetaan jotain, jotta se sitten voidaan poistaa. Onhan se homma toki välttämätöntä, mutta mä en vaan jaksa sellasta. :huoh:
Musta on kuitenkin jotain hyötyä, kun saan pohjamaalata seiniä. Tänään pohjamaalasin eteisen kokonaan ja huomenna maalaan sen toiseen kertaan, sekä maalaan pikkukäytävän ekan kerroksen. Tulee hyvä ja valmiimman näköistä! :woohoo:

Tänään käytiin myös ostamassa kylppärin kaakelit sekä lattiaan että seiniin. Kivaa!
Lisäks katseltiin seinämateriaaleja, tapetteja ja sen sellaista. Miehekkeellä meni hermo ja se anto mulle vapauden valita kaikki pinnat. Turha valittaa sitten myöhemmin, kun kaikki on vihreetä. :keijo:
Aiemmin haaveilin myös keltaisesta pikkukäytävästä, mutta nyt näyttää siltä, että siitä tulee turkoosihtavanvihertävänsininen. Tikkurilan väreissä sen nimi on Mosaiikki. On kai se sininen enimmäkseen, mutta värissä on vähän sellasta vihertävää sävähdystä.

Nyt alkaa ihanin vaihe koko hommasta, kun saa alkaa valita juttuja, jotka sitten oikeesti jää näkyviinkin. :sydän:

Enkä malttais oottaa, että päästään muuttamaan, eli mä pääsisin sisustamaan.
skray

ViestiKirjoittaja Nugat » To 23 Elo 2012 19:24

Mää olin jo niin ylpeä, ettei mitään kosteusvaurion näköistä ole koko torpassa ollut, lukuunottamatta muutamaa lattialautaa. Niiden yläpuolella oli sijainnut laskiämpäri, joten ei ihme että joskus jotain on sattunut sieltä lorahtamaan. Kuitenkin poistaessani tapetteja löysin jännyyttä. Yksi keittön ikkkunoista on uuden malllinen. Tämä tarkoittaa jotain, mikä on laitettu 70-80-luvulla. Se ei ole kuulemma toiminut ikinä, en tiedä tarkasti mitä se tarkoittaa :keijo: , mutta ToPo oli jo sanonnut mummulle että ei! Ei tuollaista ikkunaa. Mutku halvalla sai ja mummon päätä ei enää käännetty... :jaaha: ToPo sai murhaavan katseen ja halvalla myyjä kädenpuristuksen.

No tämän ikkunan alla tapetin ja kipsilevyn välissä oli mustaa hometta. :O: Kipsilevy itsessään näytti ihan kunnossa olevalta. Ajattelin, että siitä paskasta ikkunasta on vain jotenkin jännästi tapetin väliin valunnut joskus jotain.

Tämä ikkuna päätettiin jo aikoja sitten vaihtaa vanhan malliseen ja puuseppä nakuttelikin sellaisen. ToPo sitten viikonloppuna repi vanhan ikkunan irti ja mitä sen alta paljastuikaan. Hirttä josta aurinko pääsi lähes paistamaan lävitse. :keijo: Hivenen lahoa. Kerrassaan. Eikun uutta hirttä ja uutta levyä. Ei siinä lopulta suuri homma ollut, mutta piru periköön tommosia ikkunoita. :nirppa: Miten se onkin voinut vuotaa kaikki vedet sillä lailla. Jösses.

Nyt on ikkunan ympärystä levytetty uudelleen ja tasoitettu. Kohta saa kaikki keittiön kaapit kiinni seinään. :täpinä:

skray kirjoitti:Paklaaminen on jäänyt mun osalta, mieheke ja mun iskä saa hoitaa sen. :keijo:
Mä en vaan tajunnu sitä tekniikkaa, eikä mun hermot kestä ton tyyppistä näpertämistä, jos en edes tarkalleen tiedä mitä oon tekemässä ja miten mun kannattais tehdä.
Ja lisäks suurin osa siitä pakkelista sitten hiotaan kuitenkin pois. Tuntuu typerältä se, että ensin laitetaan jotain, jotta se sitten voidaan poistaa. Onhan se homma toki välttämätöntä, mutta mä en vaan jaksa sellasta. :huoh:

Pitää paklaa niin ettei jää hiottavaa. :soosoo: Sitä on ollut pakko opetella tasoittamaan ja kittaamaan niin ettei jää juuri hiottavaa, koska se on niin tavattoman rasittavaa isoilla seinäpinnoilla. :p Helpommalla pääsee kun tasoittaa nätisti. :gay: Ja sen kyllä oppii. :tilt: Riippuu toki millä tasoittaa, joskus tuntuu ihan toivottomalta, jos on jotain ihmekittiä. :p
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja skray » Pe 24 Elo 2012 09:30

No pakkeli meillä ainakin kutistuu kuivuessaan, eli jos sitä laittaa liian vähän, niin saa paklata toiseenkin kertaan. :huoh:
Paklaaminen toiseenkin kertaan on melko välttämätöntä ollut joka huoneessa tähän mennessä.

Eteinen ja pikkukäytävä on pohjamaaleissa nyt ja ihan kivalta näyttää. Eilen tosin aloin katsoa sitä maalipintaa pikkukäytävässä kunnolla ja aika paljon siellä on sellasia kohtia, mitä vois hieman tasoitella vielä ja maalata sitten uudelleen kerran. Esim. jotain isompia naarmuja ja ruuvinkohtia. :huoh:

Mä irtsisanoin vuokrakämpän juuri maanantaina, joten syyskuun aikana on pakko muuttaa täältä maalle. :keijo:
Kaverini muuttaa tähän tilalle ja teki jo vuokrasopimuksenkin viikolla. Kiva, kun voin sitten tulla kylään kaverille vanhaan kämppäämme. :virne:
skray

ViestiKirjoittaja Nugat » Pe 24 Elo 2012 12:36

skray kirjoitti:No pakkeli meillä ainakin kutistuu kuivuessaan, eli jos sitä laittaa liian vähän, niin saa paklata toiseenkin kertaan. :huoh:
Paklaaminen toiseenkin kertaan on melko välttämätöntä ollut joka huoneessa tähän mennessä.

Kaksi kertaa sen melkein joutuu laittamaankin. Ja mikä akryylejä nykyään vaivaa! Kutistuu ja menee kasaan niin, että sitä saa ihan tosissaan truutata pitkin nurkkia. :rulla: Sotkuista ja ikävää. :nirppa: Onneksi tuolla ei ole paljoa akryylille hommia, mutta kun töihin pääsee... :jaaha:

Sain tapettiliikkeestä monta tapettikirjaa lainaksi. :täpinä: Mutta jätin sinne yhden kirjan, missä oli aika kiva tapetti ja nyt se jäi vaivaamaan. :riips: Se on kuitenkin se Oikea. :keijo: No lainaan sitten sen samalla kun palautan nuo. :tilt:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja skray » To 30 Elo 2012 13:02

Toistaakseni itseäni, kerron taas, että keittiön kaapinovista osa on edelleen vääriä. :huoh:
Aiemmin tilattiin väärän väristen ovien tilalle uudet (kävi myös ilmi, että olivat muutenkin eri mallia kuin tilaamamme ovet). Uudet tulivat pari päivää sitten ja todettiin tänään liikkeessä käytyämme, että ne ovat muuten sellaiset kuin pitää, eli oikea malli ja väri, mutta mattapintaiset, kun pitäisi olla korkeakiiltoiset/lakatut tai whatever, väärät ne joka tapauksessa edelleen ovat. Lupasivat taas kerran pistää tilaukseen uudet ovet, toivottavasti kolmas kerta toden sanois ja toisivat oikeat ovet.
Argh sanoisinko.
skray

ViestiKirjoittaja skray » Ke 05 Syys 2012 23:08

Miksi ihmeessä kokovalkoisen kattopaneelin on oltava niin hemmetin kallista verrattuna rumaan valkolakattuun? :gaah:
Mulla menee hermot. Oliskohan jollain vinkkiä siitä, mistä sellasta kannattais metsästää? Kunnon puupaneelia, ei mitään mdf:ää. :kauriinsilmät:
skray

ViestiKirjoittaja ToyWiz » La 08 Syys 2012 00:18

Osaajilta ideoita/tietoa mitä pitää ottaa huomioon, kun muunnetaan oviaukko seinäksi?

Kyseessä siis huone johon nyt kaksi sisäänkäyntiä muutos yksiovelliseksi huoneeksi. Laitetaanko vain levyt sopiviin kohtiin, vai onko jotain muutakin mitä kannattaa ottaa huomioon?
ToyWiz

ViestiKirjoittaja skray » La 08 Syys 2012 07:41

Kysyin huvikseni miehekkeeltäni, ja se sanoo, että kannattaa laittaa eristettä väliin, niin äänet ei kuulu niin hyvin läpi. Ja kaippa runkoa voi tukea myös jollakin. Ei kai siinä muuta sitten. :keijo:
skray

ViestiKirjoittaja ToyWiz » Su 09 Syys 2012 03:06

Kiitoksia.

Eristettä laitetaan jos löytyy. Tärkeintä taitaa tässä tapauksessa olla peitetyn oviaukon osuminen suoraan ympäröivän seinän kanssa.

Kovalla itseluottamuksella vain eteenpäin - eihän se pahasti voi mennä pieleen. :viileä:
ToyWiz

ViestiKirjoittaja skray » Su 09 Syys 2012 09:01

No ei kai se voi mennä kovin pieleen ja pakkeli pelastaa. :virne:
skray

ViestiKirjoittaja skray » Ma 10 Syys 2012 09:55

Talo on edennyt huimaa vauhtia viikonlopun aikana! :superhymy:
Eteinen, pikkukäytävä ja olohuone on lopullisissa maaleissaan, kahteen kertaan maalattunakin jo. Keittiön tapiseeraaminen on edennyt viime metreille, pari lyhyttä pätkää on laittamatta enää ja kaapinpäälliset, jotka on tapetoitava, koska ne näkyy kuitenkin niin paljon, että mua haittais jos niitä ei tapetois. Kattoa on paneloitu keittiön, käytävän ja puolen eteisen verran. Sitten loppui paneeli ja piti tänään hakea lisää, mutta miehekkeeltä poistetaan hammas, joten ei varmaan kannata lähteä rehkimään mitään kattopaneeleja kaupasta.
Enää siis puuttuu kylppärin lattian laatotus, puolet katoista, lattiat kokonaan ja listat. Aika jännittävää. :täpinä:

Tänään meen tilaamaan verhokiskoja ja kaihtimia, sekä kysymään lukoista ja hinnoista. Ja ostamaan uuden postilaatikonkin ehkä, jos löydän jonkun kivan. Ja ulkovalot pitäis ostaa ja keittiön tasojen valot ja kylppärin kattovalo. Valot on vaikeita.
skray

EdellinenSeuraava

Paluu Känpillä