Hiukset oi hiukset

Re: Hiukset oi hiukset

ViestiKirjoittaja Suvi » Pe 20 Heinä 2012 14:39

Onx kuvei? :gay:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja skray » Pe 20 Heinä 2012 15:29

Lettikampauksia olis kiva osata tehdä. Pitäisköhän alkaa harjotella? :raps:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Triple H » Pe 20 Heinä 2012 22:30

Leikkasin yks päivä miehekkäästä He-Man -mallisesta tukastani muutaman takun, kun olin mutsin luona käymässä. Ei mennyt aikaakaan, kun mutsi läväytti mulle hoitoainepurkin käteen. jumaleissön sehän toimii. ei oo takkuja enää.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 22 Heinä 2012 18:36

Pitäis taas leikkauttaa hiukset. :huoh: Vastahan mä ne reilu 2 kuukautta sitten leikkautin ja nyt on jo hirmuinen ylikasvanut rauhka. Lyhyet hiukset.

Pitäisi varmaan opetella leikkaamaan omat hiukset, kun kerran Miehekkeenkin hiukset leikkaan. :tilt:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Maija » Su 12 Elo 2012 13:49

Onko kenelläkään kokemuksia Sante-hennaväreistä? Olen vähitellen alkanut kammoksua kaikenlaisia myrkkyjä, joita hiusväreissä on, joten tekisi mieli kokeilla hennan kanssa läträämistä. Jos ei juuri tuosta merkistä ole kokemuksia, mitä olette käyttäneet ja millaisilla tuloksilla? Ketjun alussa oli juttua hennaväreistä, mutta merkeistä ei tainnut olla puhetta ja Nugsun aloitusviestin kaltaisiin kemiallisiin kokeiluihin en uskalla ryhtyä. :virne:
Maija

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 12 Elo 2012 14:05

:hehei:
Mulla on.
Siirryin Santen kasviväriin viime syksynä. En enää halunnut värjätä kemikaaleilla, kun lopetin sen shampoon käytönkin.

Olen kokeillut erilaisia vaikutusaikoja ja todennut, että sillä parin tunnin pitämisellä saa ihan hyvän värin.
Käytän punaista, oranssihtavaa väriä. Väri tarttuu hyvin, eikä se mun mielestä haalene samalla tavalla mitä kemikaalivärit. Ei tule sellaista kulahtanutta väriä, vaan juurikasvua täytyy värjätä pois.

Värin käyttö on helppoa.
Sekoittaminen vaati vähän harjoittelua alkuun. Tein ensimmäiset mömmöt ihan liian jämeriksi enkä laittanut tarpeeksi vettä. Nykyään lisäisen vettä vähän kerrallaan ja koostumuksesta tulee parempi. Tai teetähän mä lisään. Mustikkateetä. Haluaisin kokeilla miten väri reagoi punajuuren kanssa.
Levittäminenkin on ihan helppoa. Jopa helpompaa mitä ne muut. Tämän totesivat jopa kampaajasukulaiset. Väri hieman varisee kuivuessaan. Joten huppu ja lämpö on tärkeitä. Variseminen ei aiheuta mitään, oikeastaan vaan ärsyttää :keijo:

Mä tykkään tosta kasviväristä. Ostan seuraavallakin kerralla. Päänahka kutisee ehkä vähän värjäyksen jälkeen, mutta sitä se on tehnyt ihan aina värjäyksen yhteydessä.
Toimii :D
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Nugat » Su 12 Elo 2012 16:17

Koska nyt kuljen omalla blondillani, niin mulla olisi pakastimessa pari rasiaa hennaa ja pari pussia indigoa. Muun jos jotain kiinnostaa. :sori: Niiden pitäisi olla kunnossa vielä, mutta mieluummin myisin pois kun säilytän sitten taas siihen kun haluan synkistellä. :keijo: Ostan sitten taas uuden satsin. Mulla on myös yksi Santen musta-hiusväri, mutta en ole koskaan kokeillut sitä. Se on ollut lähinnä hätävarana.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Maija » To 23 Elo 2012 12:29

Kiitos, Kiba! Kiva kuulla, että väri on ihan käyttökelpoista. :D

Mitenkä muuten tyvikasvun värjäyksen kanssa pitää toimia? Normiväreillä värjätessäni olen välttänyt värin levittämistä latvoihin, jotta niihin ei kertyisi kovin montaa kerrosta väriä (en halua heti uudestaan mustaa tukkaa), mutta mitenkä kasvivärien kanssa?
Maija

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 27 Elo 2012 21:35

Tyvivärjäystä pelkästään en ole kokeillut.
Väri ei kuitenkaan käyttäydy samalla tavalla kuin kemikaalivärit, joten olen vetänyt aina koko pään kerralla. Mitään taso- tai sävyeroja ei ole. Aiemminhan juuret jäivät kirkkaammiksi, mutta tuon kanssa kaikki hiukset ovat jääneet yhtä kirkkaiksi ja saman sävyisiksi. Syytän tästä kyllä todella vahvasti sitä shampoottomuutta.
Ja kuten todettua, mulla on punainen väri. En osaa sanoa miten ruskean kanssa. Mutta ei tosiaan ole latvassa yhtään tummempi tai väärän sävyinen juurikasvun (eli koko pään) värjäyksen yhteydessä.

Aivokäpypuoli kertoi että Tigin maahantuoja on mennyt suomessa konkurssiin.
Jossain kohtaa loppuu niiden tavaran saaminen kampaamoihin :keijo:
Tosin tästä on ainakin viikko aikaa kun kuulin koko asian. :tilt:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 30 Elo 2012 10:35

Hiusväreistä taas mielenkiintoista asiaa

Mää haluaisin leikkauttaa hiukset. Ehkä Heidi Klum -polkkiksen. Mutta todennäköisesti ei kannata, koska en pysty pitämään hiuksia korvien päällä tuolla tavalla, vaikka näyttäisi kuinka nätiltä. Ja sitten näytän vain keijolta, jos hiukset on korvan takana. Lisäksi mulla on niin vahva keskijakaus, että ei se etutukka roikkuis kuitenkaan tuollain nätisti.

Hiukset. Vihaan niitä. :huoh:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » To 30 Elo 2012 11:08

Mäkään en pysty pitämään hiuksia tolleen korvilla, kun meen automaattisesti heti vetämään ne korvan taakse. Siksi (ja paksuutensa vuoksi) hiukseni ovatkin 99% ajasta ponnarilla. :keijo:
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 30 Elo 2012 11:09

skray kirjoitti:Mäkään en pysty pitämään hiuksia tolleen korvilla, kun meen automaattisesti heti vetämään ne korvan taakse. Siksi (ja paksuutensa vuoksi) hiukseni ovatkin 99% ajasta ponnarilla. :keijo:

Joo. :femmat:
Mulla on kans. :huoh:
Vaikka ois ihanaa, kun vois pitää auki joskus ja olla kaunis. :huoh:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » To 30 Elo 2012 11:12

Niinpä. :huoh:
Ja jotta tää ei olis vaan yhden sanan ja hyniön viesti, niin voisin pohtia, että mun kasvot näyttää itse asiassa kapemmilta, kun hiukset on kiinni, vaikka hiukset auki oon mielestäni kuitenki ehkä kivemman näkönen. Tosin posket pullottaa sitten ja kaksari näkyy omaan silmään paremmin, mikä on ärsyttävää. :raps: :keijo:
skray

ViestiKirjoittaja theia » To 30 Elo 2012 11:30

Mä aina laitan hiukset korvien taakse kun en osaa pitää niitä muuten. Yritän kyllä monesti :keijo:

Ahh, olen vallan unohtanut kertoa hankkineeni hiustensuoristimen. En yleensä jaksa hirveästi tehdä mitään hiuksilleni, mutta ajattelin että suoristaminen on menneisyydessä ollut kohtuu helppoa.

Kerran oon kokeillut, ja tukasta tuli ihanan suora (mulla on kovin taipuvaiset hiukset), ihan tosi selkeä ero "normaaliin".

Nyt vaan jatkossa jos jaksaisi enempi suoristella - ja joskus kokeilla vaikka kihartaa sillä suoristimellakin :D
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja skray » To 30 Elo 2012 11:47

Joo, suoristin on kyllä kiva, vaikka en mäkään jaksa sitä joka viikko edes käyttää. Ihanan sileäks sillä kyllä hiukset saa ja näyttää siistimmältä, vaikka muutenkin mulla aika suorat hiukset on ja samalla tavalla niitä pidän oli sitten suoristetut hiukset tai ei. Ei oo yhtä pörrönen olo, jos on jaksanu suoristaa. :virne:
skray

ViestiKirjoittaja Wildchild » To 30 Elo 2012 14:02

Mä kävin kampaajalla parisen kuukautta sitten, lyhentämässä ja vaalentamassa koska rupesi ottamaan päähän että
tummensin niitä. Hiuksista tuli malliltaan tosi kivat, mutta se vaalentaminen meni täysin puihin. Se tehtiin runsaasti
raidoittamalla ja ne raidat sitten poltti meikäläisen hiukset ihan huolella. :friikki: Hiuksista tuli hamppua ja pesemisen
jäljiltä olivat aina melkeen kuin rastat. :keijopeukku:
Oon ny käyttäny ties mitä repair-juttuja ja vasta näin parin kuukauden kuluttua alkavat olla vähemmän hamppuiset.
Toki näyttävät kauheilta kun pää on täynnä katkenneita hiuksia, mutta noin niinkö muuten. Odotankin nyt että uusi
hiuksi kasvaisi vähän pidemmäksi ja saisin käydä leikkauttamassa ton huonon hiuksen pois. Sitten voisikin kasvattaa
takaisin pitkiksi. Monen vuoden projekti siis edessä. :huoh:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 08 Syys 2012 11:23

:tilt: Leikkasin eilen illalla (yöllä) hiukseni. Leikatut alueet ovat n. 1,5-4 cm pitkät ja pitenevät siis ylöspäin mentäessä. Ylhäältä jätin n. 4 cm kaistaleen hiuksia leikkaamatta. Kyseisten hiusten pituus on n. 15 cm. :superhymy:

Tykkään kyllä. Jopa hiusten keventäminen onnistui melko hyvin.

Noi pitkät päällihiukset siis kampaan aina toiselle sivulle. Ei, en aio pitää irokeesia (ainakaan kovin usein).
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja skray » Ma 10 Syys 2012 09:48

Marenkin hiustenleikkuu kuulostaa kivalta. :tilt:

Mä varasin äsken ajan kampaajalle. Varasin samalle kampaajalle kuin viimeksi, toivottavasti tulee vähintään yhtä hyvä tulos kuin silloin. Tekis mieli leikata vähän lyhyemmäksi hiusta taas, mutta sitten kasvatusprojekti katkeis. :keijo:
Ostin tänään hiusvärit valmiiksi jo, että saa sitten vielä värjätä. Ostin taas kerran samaa väriä, kuin aina ennen. Pitäisköhän vaihtaa välillä... :raps:
skray

ViestiKirjoittaja skray » Ke 12 Syys 2012 20:24

Hiuksista tuli paremmat kuin viimeksi!
Pituus pysyi suht samana, huonot latvat vaan otettiin pois. Keveyttä tuli oikein roimasti ja olen tyytyväinen. Nyt mun hiukset näyttää ponnarilla ollessaan kivoilta, ei pelkästään roikkuvalta kasalta. Ja aukikin näitä vois kuvitella pitävänsä! :superhymy:
Ostin myös ekaa kertaa elämässäni tuotteen kampaamosta, nimittäin hoitoaineen. Toivottavasti se nyt olisi hyvä ja hiukset pysyis vähän paremman näkösenä. Pääsen testaamaan sitä huomenna tai perjantaina. :raps:
skray

ViestiKirjoittaja Nugat » Ke 19 Syys 2012 14:28

Kun astuin salongin ovesta sisään niin heti tuli kommentti; "Laitetaan tumma väri." :keijo: Mitäs siihen sitten sanomaan, kesäblondi lähti. On mulla kyllä paljon kotoisampi olo tässä tummassa pehkossa. :tilt: Tykkään. Vaaleat värit eivät näytä käyvän mulle, keltaiseksi menee väkisin. :huoh: Nyt saa sitten taas stressata tyvikasvun kanssa jupinaa mutinaa...
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja urakka » Ke 26 Syys 2012 11:06

Kun noista kasvi/hennaväreistä on ollut puhetta, niin miten ne toimii normiväreillä vaalennettuihin hiuksiin, jos haluaa vetää punaiseksi? Olen niitä joskus nuoruudessani kokeillut, ja silloin ainakin sain hyvän värin, mutta toisaalta pohjalla oli oma maantienharmaa. Tällä hetkellä on siis tosi nätillä juurikasvulla varustettu muutamaan kertaan blondattu hamppureuhka, joka pitäis saada eriväriseksi, lopputuloksesta riippuen kenties myös reilusti lyhyeksi.

Mutta onko kellään kokemusta tämmöisistä värihommista? Haluaisin siis mahdollisesti saada oman värin takaisin näkyviin, tai ainakin päästä noista tujummista väreistä eroon.
Miten hyvä on unohtaa: vain silloin voi rakastaa.
urakka

ViestiKirjoittaja Nugat » Ke 26 Syys 2012 16:08

urakka kirjoitti:Kun noista kasvi/hennaväreistä on ollut puhetta, niin miten ne toimii normiväreillä vaalennettuihin hiuksiin, jos haluaa vetää punaiseksi? Olen niitä joskus nuoruudessani kokeillut, ja silloin ainakin sain hyvän värin, mutta toisaalta pohjalla oli oma maantienharmaa. Tällä hetkellä on siis tosi nätillä juurikasvulla varustettu muutamaan kertaan blondattu hamppureuhka, joka pitäis saada eriväriseksi, lopputuloksesta riippuen kenties myös reilusti lyhyeksi.

Mutta onko kellään kokemusta tämmöisistä värihommista? Haluaisin siis mahdollisesti saada oman värin takaisin näkyviin, tai ainakin päästä noista tujummista väreistä eroon.

Tein jo pitkän selostuksen omien kokemuksieni pohjalta, mutta tulin lopulta siihen tulokseen, että parasta olisi mennä kysymään suoraan ekokampaajalta. :tilt: Kysyminen ei mitään maksa ja jos kampaaja vaikuttaa kivalta niin penkille vain. :D Heillä on kuitenkin kaikki tiedot ja kokemukset ja oikeat mömmöt.

Oma hiuseten sävy ja laatu vaikuttaa hyvin yksilöllisesti värjäystulokseen. Ainakin kotiolosuhteissa on hyvä tehdä huomaamattomaan kohtaan koevärjäys. Luulisin, että hennalla saa punaiseksi aina, jos haluaa mustat indigon kanssa niin se onnistuu lähes kaikilta ja on selkeästi musta, mutta välimuodot ja muut sävyt... hmm. Olen mä onnistunut nätin ruskean saamaan aikaan indigolla ja hennalla, mutta eihän se toiseen kertaan onnistunut, kun en tiennyt tarkkoja suhteita ja kuinka kauan värin oikesti pitäisi olla päässä. :p
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja urakka » Ke 26 Syys 2012 19:07

Ekokampaajalle pääsyhän olisi ihan ideaalitilanne, mutta ainakin täkäläinen kampaaja on hintojensa puolesta ihan ulottumattomissa... :huoh: Tosin ei mulla olis varaa värjäyttää normaalillakaan kampaajalla, ei sen puoleen. Pitääpä alkaa tutkailemaan tilannetta vähän aktiivisemmin, eiköhän tilanne johonkin suuntaan ratkea. :)
Miten hyvä on unohtaa: vain silloin voi rakastaa.
urakka

ViestiKirjoittaja Nugat » Ke 26 Syys 2012 19:53

urakka kirjoitti:Ekokampaajalle pääsyhän olisi ihan ideaalitilanne, mutta ainakin täkäläinen kampaaja on hintojensa puolesta ihan ulottumattomissa... :huoh: Tosin ei mulla olis varaa värjäyttää normaalillakaan kampaajalla, ei sen puoleen. Pitääpä alkaa tutkailemaan tilannetta vähän aktiivisemmin, eiköhän tilanne johonkin suuntaan ratkea. :)

Mut jos sinne menis silleen :juoni: -tyylillä, notta: "Määää on tässä vaan aatellu, että mitäköhän tapahtuis JOS värjäyttäis tämmösen... :vihellys: Mut mää mietin viellä mitä teen heiiippa kiitos vinkeistä!" :keijo:

Joo ne taitaa olla vähän hintavampia nuo ekot. Mutta voithan sä aina hommata sitä hennaa ja oikeesti kokeilla johonkin hiussuortuvaan, että mikä punaisuus sieltä tulee. :tilt: Siitä tulee sitä punaisempi mitä kauemmin päässä pitää ja mitä useimmin värjää. Netistä löytyy kun etsii eri henna-laatuja, niissä on vähän sävyeroja. Mulla on pari pakettia Jamilaa (myyn pois jos joku haluaa :tilt: ), mutta en ole koskaan kokeillut pitää sitä niin kauan, että on oikeesti punaiset hiukset. Kun yrittää saada mustaa niin sitä hennaa ei ole tarvinnut pitää kuin sen verran, että näytän Conanilta. :keijo:

Oih kun tekisi mieli taas leikkiä hennalla. :huoh: Vaikka se on semmoista töhräämistä ja heinänhajua, niin se tuntui tukassa niin paljon paremmalta kun nää kemikaalimössöt. :p
Etsin edelleen sitä sennaa. :epäilevä:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 26 Syys 2012 22:04

Nugat kirjoitti:
urakka kirjoitti:Etsin edelleen sitä sennaa. :epäilevä:

Tuu hakemaan. :juoni:
Lyyra
Digipahuus

EdellinenSeuraava