Miten pidät hipiäsi kunnossa? Miten ehostaudut ihmisten ilmoille sopivaksi? Vai onko asialla mitään merkitystä lopulta?

Mun arkimeikki on ripsari. Mun juhlameikki on ripsari. Ehkä mustaa kajaalia alaluomelle jos kajaalia sattuu olemaan.
Vähän aikaa sitten hankin kuitenkin Lumenen silmämeikin pohjustusvoidetta, koska rispari-ja kajaalipuru tuppaa kerääntymään yläluomivakoon ja se on vähän ikävä efekti. Tuo auttaa ehkä vähän.
Laitan sen päälle vielä hivenen irtopuuteria, että niin luomet kiiltelisi, mutta en mä kestävää tulosta osaa saada aikaiseksi.Kulmat olen värjännyt ja kun väri alkaa kulumaan sipaisen hieman kynällä vahvempaa kaarta. Omat kulmakarvani ovat niin vaaleat, että ne näyttävät loppuvan kesken matkaa. Meikkivoidetta tai muuta en käytä, ainoastaan tuolla hikisellä silmäluomella sitä pohjustetta ja puuteria.

Ei mulla ole kunnon meikinpoistoaineitakaan. Pyyhin silmämeikit jojoba- tai oliiviöljyllä. Talvella laitan vielä Dr. Hauschkan silmäluomivoidetta, on sen verran rasvaista että varmasti pitää ihon kosteana, se kuulemma hillitsee milliumejakin. Ruusuvoidetta käytän talvellä myös, kesällä Kevyt Ruusuvoidetta jos sitä sattuu olemaan.
Ihoni on suht hyvässä kunnossa, paitsi ohimoille tuppaa pienestäkin stressistä paukahtamaan finnirykelmät, joita sitten revin ja puristelen. Kerran kuussa tulee pakolliset hormoonifinnit nenän viereen ja leukaan. Tummat silmänaluset harmittavat, mutta niille on vaikea tehdä mitään kunnollista.
Clearasil tappoi ihoni aikoinaan. Mulle tuli tyyliin ensimmäinen finni ikinä ja siihen piti hommata mömmöt. Aika hyvin hävisi luonnollinen rasva iholta, todella pitkäksi aikaa. Iho ei ollut entisensä moneen vuoteen voisi sanoa. Punoitusta ja kuivuutta ja mustapäitä. En sitä tuotetta kauaa käyttänyt. Olen todennutkin, että en tarvitse juuri mitään puhdistustuotteita tai ravitsevia tippoja yms. Saattaisin tarvita niitä, jos valelisin kasvoni oikeasti meikkivoiteilla ja muulla. Ihoni tuppaa herkästi kuivamaan puuterista ja voiteista, joten niille tarvitsisi kunnon pohjustuksen. Kiva tämä sekaiho, rasvainen mutta kuivuu ja hilseilee heti jos on jotain syytä.
Eli kauneudenhoitoni on vähän semmoista ja tämmöistä. En siihen liiemmilti tuhlaa rahaa enkä aikaa. Mutta olisi se kiva osata meikata kunnolla joskus, sillä lailla että osaisi korostaa niitä parhaimpia puoliaan. Edes luomiväriä kun osaisi sivellä.
Raskas meikki ei sovi mulle yhtään. Jos joku ei tykkää musta sen takia että näytän metsästä vedetyltä, niin se ei oo mun kaveri.

Mitäs muuta.

. (Olen siis luonnostani erittäin kalpea ja silmänaluset on mustat. Erittäin kalpealla tarkoitan sitä, että tuntemattomat ihmisetkin kommentoi olenko kunnossa, kun ihonväri on sama kuin ruumiilla. Ja saatan silloin olla vielä omasta mielestäni hyvin ruskettunut.)
Ihoni on muutenkin aika ongelmallinen, varsinkin talvella. Kyseessä on siis perinteinen sekaiho, mutta lisäksi mulle tulee toiselle puolelle atooppista ihottumaa siten, että se on nenän varren ja silmän välisellä alueella ja alue jatkuu osittain yläluomeen ja alaluomeen.
Joten kehitin sellaisen tavan, että pesen naamani puhdistusaineella aina suihkussa käydessäni, eli en ihan joka päivä. Lisäksi käytän kasvovettä silloin kun jaksan (eli melkein joka päivä) ja se raikastaa silleen sopivasti. Jos olen aamulla meikannut tuon kulmakynän ja puuterin verran, en jaksa illalla putsata naamaani ollenkaan välttämättä, mutta silloin kuin on ripsaria, niin huuhtelen naamani vähintäänkin vedellä, joskus jaksan käyttää jopa meikinpoistoainetta. 

Kaveri alkoi viime kesänä ihan tosissaan utelemaan, että miten meikkaan, kun mun iho näyttää niin tasaiselle ja luonnolliselle, eikä meinannut uskoa, kun sanoin etten mitenkään. Mutta silloin olinkin sopivan ruskettunut, levännyt ja iloisella mielellä, ei taida esim. tammikuussa tippua talvenkalpealle meikäläiselle tuommoisia kysymyksiä.
Ainakin voiteissa, puuterit ja luomivärit saa olla halvempiakin. Toki pitää metsästää tarjouksia ja niin edespäin, mutta ovat ne riittoisiakin, ettei se sikäli niin hirveän kalliiksi tule. Nykyisen meikkivoiteenkin ostin viime vuoden kesällä, ja vieläkin sitä riittää kun ei joka päivä käytä. Saattaahan ne kalliit olla vähän turhia, en tiedä.
Tuokin barbivideo on tarkoitettu vaikka halloween-maskiksi. Toisessa videossa se teki ittestään Angelina Jolien näkösen, ihan uskomatonta.

Toivottavasti ei kuitenkaan. Tuntuu kyllä, että tää vartalonpalvonta on jotenkin räjähtämässä ihan täydellisesti käsiin. Mutta on onneksi muitakin ajattelutapoja. Tuli yhtäkkiä mieleeni