Kauneudenhoito ja meikkipussi

Re: Kauneudenhoito ja meikkipussi

ViestiKirjoittaja damn » Ke 10 Loka 2012 11:50

Kaikki meikit on samassa pienessä meikkipussissa ja se on näppärän kokoinen ja on aina mukana mun laukussa, kun lähden kotoa pois. Ihmettelin just viikonloppuna kaverin luona, miten sillä on meikeille varattu kokonainen laatikko. Sitten tajusin, että mullahan ei ole ainuttakaan kynsilakkaa, ei huulipunaa(tai -kiiltoa), en käytä meikkivoidetta, enkä kulmakyniä, joten kyllä mun vähät meikit yhteen pikkuseen pussiin mahtuu. Niin ja samassa pussissa on ripsentaivuttimet ja jotain muuta sälää. Unohdinkin aikaisemmin sanoa, että ripsentaivuttimet on ihan pakollinen juttu mulle. Minulla on tosi pitkät ripset ja ellei niitä taivuta, niin varsinkin ripsarin kanssa ne näyttää hölmöiltä, jos eivät kaareudu nätisti.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja skray » Ke 10 Loka 2012 12:16

Mulla on yks pussukka meikeille. Siellä on ne päällimmäisenä, mitä tulee päivittäin/useimmiten käytettyä ja pohjalla esim. luomivärit ja joku vanha meikkivoide, joka vaan on jäänyt roikkumaan.. Pitäiskin siivota meikkipussi, heittää huonoksi menneet pois ja putsata koko veska. Mukanani en kuljeta meikkejä juuri koskaan. Jos sataa, saatan ottaa kulmakynän mukaan, että jos sattuis niin, että kulmat suttaantuu tai kuluu pois, niin voin tehdä uudet. :keijo: Baariin otan mukaan puuterin, koska inhoan sitä, kun naama kiiltää.

Siskoni käyttää kaikkeen meikkaamiseen siveltimiä. Myös meikkivoiteen levittämiseen. Mä oon aina käyttänyt meikkivoiteen levittämiseen meikkisientä, siis silloin kun vielä meikkivoidetta käytin melkein päivittäin. Mites te muut teette? Jos joku käyttää aina siveltimiä, niin miksi? Miksi ne on parempia kuin sieni? Olen myös joskus kuullut, että meikkivoiteen voisi levittää käsin niin kuin tavallisen voiteen. Tekeekö joku niin? Miksi?
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 10 Loka 2012 12:16

Mullakin on meikit yhdessä meikkipussissa, joka on sitä kokoluokkaa, että sen saa helposti otettua mukaan. Kynsilakat on toisessa meikkipussissa. Kysnsilakkapussukka on siitä kätevä, että siinä on tasainen pohja, joten kynsilakat pysyvät pystyasennossa. :superhymy: Kaikki kynsilakkani yhtä lukuun ottamatta (liian korkea korkki) mahtuvat pussukkaan. Hyvä syy olla ostamatta kynsilakkoja: enää ei yhtään mahtuisi kyseiseen pussukkaan. :virne:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 10 Loka 2012 14:07

Lyyra kirjoitti:Törmäsin tänään Hullujen Päivien katalogia selatessani Meine Base -suolaan (aka Orgon-suolaan). Olen jotain tuollaista vastaavan kaltaista suolaa käyttänyt joskus ihon puhdistuksessa, mutta en tuota nimenomaista tuotetta. Onko kellään kokemuksia tuosta? Törppö oli meinaan aika reilussa alennuksessa.

Tää viesti ehkä hukkui vähän tuonne jonnekin. Suolakokemuksia kellään?

Mulla ei oo meikkipussia, kun ei ole meikkejäkään. :aukku:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja kaneli » To 11 Loka 2012 12:17

Mä pesen naaman päivittäin - oli mulla meikkiä tai ei. Mun kaapista löytyy myös erikseen päivä- ja yövoide sekä naamio ja kuorintavoide. Mun meikit ei mahdu mihinkään pussukkaan, vaikkei niitä mun mielestä ole kovin paljon. Teininä multa löytyi vaikka minkälaista luomiväriä, mutta nyt olen tyytynyt muutamaan palettiin. Myös poskipunia löytyy ainoastaan pari kappaletta. Huulikiiltoja sen sijaan on enemmän, vaikken niitä arkena juuri käytäkään. Juuri siitä syystä, etten koko ajan jaksa lisäillä sitä. Töissä sellaiseen ei ole edes aikaa. Tykkään lakata kynsiä, joten kynsilakkoja mulla on aika paljon. Hankkiudun tosin aina eroon sellaisista, joita en käytä tai joista en enää pidä.

En pidä itseäni hyvänä meikkaajana, mutta yritän aina parhaani meikkipohjan (meikkivoide, peitevoide, puuteri ja poskipuna) kanssa. Arkena en laita välttämättä luomiväriä, mutta kulmien ehostus sekä ripsiväri kuuluvat päivittäisiin rutiineihini. Juhliin yritän väsätä myös rajauksia ja juhlissa käytän myös aina luomiväriä. Pyrin myös ostamaan luomivärit ja poskipunat hieman hintavimmilta merkeiltä, sillä ne levittyvät mielestäni paremmin. Ripsiväreissä ja meikkivoiteissa en sen sijaan ole huomannut eroa halvempien ja kalliimpien merkkien välillä.

Hiuksia en jaksa pahemmin laittaa enkä osaakaan. Pitäisi harjoitella, mutta olen kovin laiska ja taitamaton. En osaa edes föönata tukkaa kunnolla. :hullu:
It's all make believe, isn't it?
kaneli
Vastarannan keijo

ViestiKirjoittaja Maija » To 11 Loka 2012 13:39

skray kirjoitti:Siskoni käyttää kaikkeen meikkaamiseen siveltimiä. Myös meikkivoiteen levittämiseen. Mä oon aina käyttänyt meikkivoiteen levittämiseen meikkisientä, siis silloin kun vielä meikkivoidetta käytin melkein päivittäin. Mites te muut teette? Jos joku käyttää aina siveltimiä, niin miksi? Miksi ne on parempia kuin sieni? Olen myös joskus kuullut, että meikkivoiteen voisi levittää käsin niin kuin tavallisen voiteen. Tekeekö joku niin? Miksi?

Mä levitän meikkivoiteen aina sormilla. En oikein osaa käyttää sieniä ja siveltimiä, joten niiden kanssa lopputuloksesta mulla tulee jotenkin tosi paksu ja tunkkainen. Sormilla saa näppärästi levitettyä ohuen, luonnollisen näköisen kerroksen iholle. Ja eipähän tarvitse murehtia siveltimissä ja sienissä muhivista pöpöistä, riittää, kun pesee kädet huolella ennen meikkaamista. :tilt:
Maija

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 11 Loka 2012 14:07

Näin muuten tässä yhtenä päivänä Sokoksella meikkisiveltimiä, jotka maksoivat lähes 50 euroa. :isosilmä:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja annastindeli » To 11 Loka 2012 14:27

Miä käytän meikkivoiteeseenkin sivellintä. Siihen ei uppoa väriä samalla lailla kun sieneen tuntuu menevän, ei siis tunnu että menee hukkaan niin paljon. Siveltimien puhdistamiseen miulla on tuommoinen antibakteerinen geeli, joka on varmaan koostumukseltaan aika lailla sama kuin mikä tahansa käsidesi. Siveltimet voi pestä myös tavallisella marseille-saippualla tai jopa miedolla shampoolla.

Meikit on kaikki tuommoisessa korissa, n.15x25cm, siveltimet lasissa pystyasennossa.
Kynsilakoille on oma rasiansa, itseasiassa meikkikorin sisälaatikko. Se on ollu joku kynttiläpakkaus.
Muuta kosmetiikkaa, erilaisia voiteita enimmäkseen, on aivan pirusti, ne on yhdellä hyllyllä kirjahyllyssä jossa ei ole kirjoja.
annastindeli

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 11 Loka 2012 17:39

Oikeaoppinen kunnollisen meikkivoiteen levitys tapahtuu kuulema siveltimellä. Ei siis millään muovisella töpötinsienellä, tai sormin, vaan pyörittelemällä sivellintä.
Mulle maskeeraja kertoi, että jos se meikkivoide on liian löysää, niin tämä ei onnistu, vaan kaikki jää siveltimeen. Tai jos se on liian paksua, jämähtää meikkivoide yhteen kohtaan.
Hänen mielestään parhaan ja kestävimmän tuloksen saa soopelisiveltimellä :friikki:
Joo, not gonna happen.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » To 11 Loka 2012 22:21

Ne soopelisiveltimet maksaa varmaan just sen 50 euroa. Soopeli :paijaus:

Mä levitän meikkivoiteen sormin. Siveltimellä naama ei (mun meikkaustaidoilla) ole tasaista nähnytkään ja ne sienet imevät ihan liikaa voidetta itseensä, menee kallista voidetta hukkaan. Sormin tulee ihan riittävän hyvä.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 14 Loka 2012 19:34

skray kirjoitti:Siskoni käyttää kaikkeen meikkaamiseen siveltimiä. Myös meikkivoiteen levittämiseen. Mä oon aina käyttänyt meikkivoiteen levittämiseen meikkisientä, siis silloin kun vielä meikkivoidetta käytin melkein päivittäin. Mites te muut teette? Jos joku käyttää aina siveltimiä, niin miksi? Miksi ne on parempia kuin sieni? Olen myös joskus kuullut, että meikkivoiteen voisi levittää käsin niin kuin tavallisen voiteen. Tekeekö joku niin? Miksi?

Mä käytän sivellintä meikkivoiteen levitykseen. Mun mielestä se toimii paremmin kuin meikkisieni, varsinkin nenänpielissä ja silmänurkissa. Sienellä tulee myös aika paksua jälkeä ja itseäni ärsyttää, että sieneen imeytyy meikkivoidetta niin paljon. Toki voidetta jää siveltimeenkin mutta hukka on huomattavasti pienempi kuin sienellä levittäessä. Sormin en oo meikkivoidetta levittänyt enää siveltimen hommaamisen jälkeen, koska ei tarvitse. Ennen tuli tehtyä sormin lähinnä silloin kun sieni oli ökylikainen tai olin unohtanut ostaa uusia. Oon aika laista pesemään välineitä mutta sivellin on helpompi pestä kuin meikkisieni. Siveltimien pesuun käytän marseillesaippuaa.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja damn » Ke 21 Marras 2012 23:01

Lasketaanko huulirasva kauneudenhoitotuotteeksi? :riips: . No kirjoitan tämän nyt kuitenkin tänne.
Ostin viikonloppuna Body shopista ihanan kookoshuulirasvan. Ensimmäistä kertaa kun laitoin sitä huuliin, niin huomasin, että huulet tuli ihan kuiviksi, ajattelin kuitenkin kuvitelleeni ja jatkoin sen käyttöä. Se ei tosiaan kosteuttanut yhtään, mutta muutaman päivän lisäsin sitä koko ajan, koska se vaan hävis mun huulilta. Ja huulet sen kuin rohtui päivä päivältä enemmän. Tänään heräsin siihen, että mulla oli suupieli ihan haavoilla ja vuoti verta parista kohtaa. Näytin turpiin saaneelta, kun veri on pitkin päivää valunut suupielestä ja huuli on halki. Se siitä kivasta huulirasvasta, taidan olla allerginen.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 21 Marras 2012 23:32

Kookos kuivatti myös mun ihon tosi pahasti. Ei kaikki rasvat vaan sovi kaikille.

Mää haluaisin johonkin sellaiseen paikkaan, joka korjaisi mun kädet. Manikyyri vaikka tms. Sitä ennen vaan pitäis saada kasvatettua iho takaisin sormiin. :friikki:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 27 Marras 2012 18:37

Mulla on ollu bs:n karpalo huulirasva ja se on myös tollanen kuivattava. :( Ei kauheasti kannusta ostamaan body shopin huulirasvoja jatkossa.

Iho on ollut aika kuivana ja herkkänä koko syksyn ja oon käyttänyt meikinpoistoaineena kylmäpuristettua neitsytkookosöljyä. Toimii yllättävän hyvin myös silmämeikkiin eikä jätä kiristävää ja kirvelevää oloa nassulle! :)
Emilia

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 27 Marras 2012 22:33

Mulla on huulille lv-hoitovoide ja avene-huulirasva. Ne ovat olleet ainoita, jotka eivät ärsytä hioa rikki. Bs-tuotteita on minun edes kokeilla.

Noin muuten kauneusalueella iski ärsytys, kun iho räjähtää aina kuukautisten alla. Marssin apteekkiin kysymään pesutuotteita ja sain mukaan acon nuorisosarjan puhdistusvaahdon ja paksumman kasvovoiteen henkilökunnan suorituksesta. Ihan hyvältä tuntuvat, mutta kun on laittanut rasvaa aamulla naamaan, niin päivän hikoilut puskee rasvan jotensakin takaisin... En ymmärrä. Vai onko kyse siitä, että iho yrittää korvata pois pestyä rasvaa?

Tein vielä toisen vierailun apteekkiin ja omin päin ostin rasvaa sitovan mattapintapäivävoiteen jos se vaikka auttaisi.

Hirveesti on kauneusjuttut olleet mielessä viimepäivinä.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Pe 11 Tammi 2013 13:46

Mie olen tykännyt Blistexin hoitavasta huulivoiteesta (lip relief cream) ja apteekista saatavan ACOn hoitavasta huulivoiteesta. Tekevät mitä lupaavat ja maistuvat hyvälle, mikä on miusta tärkeä ominaisuus. :virne:
ACOsta erehdyin ostamaan värillisen version ja se ei toimi yhtään niin hyvin. Ei se nyt ihan niin hyödytön ole kuin jotkut värihuulivoiteet (khyl, olen testannut useamman :pahis: ), mutta ei sitä hyväksi hoitoteholtaan voi kehua. Nyt miulla ei ole jäljellä kuin noita värillisiä voiteita, kun toinen hyvä loppui ja toinen katosi. Yritän malttaa mieleni ja olla ostamatta yhtään uutta huulirasvaa, kun iHerb-tilauksen mukana olis tulossa kaakaovoipuikko ja mehiläisvahapohjainen huulirasva.

Ostin pari uutta juttua, joita testattuani ihmettelen miksen ostanut jo aiemmin. Mie kun en osaa eyelinerilla tehdä nättejä rajauksia, niin ostin kokeeksi litteän kapeakärkisen luomivärisiveltimen ja luomiväritrion, jossa on mukana grafiitinharmaa luomiväri. Noilla mie saan väkerrettyä itselleni pehmeät tummat rajaukset, jotka näyttää siistiltä.

Ja toinen asia minkä hankin oli poskipuna. Kyllä sillä vaan on vaikutusta, kun sipaisee hieman punaa mineraalipuuterin päälle. :tyttö:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

Edellinen

Paluu Känpillä