Sipsit ja snacksit

Re: Sipsit ja snacksit

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Pe 27 Huhti 2012 22:24

Itse ei jaksa tavallisia perunasipisejä muutamaa kourallista enempää ja silloinkin tulee yleensä huono-olo.
Enemmän menee noita maissilastuja ja sitten salsa-dipiä siihen kupeeseen. :kuola:
Joskus tulee ihan itse tehtyä tuota dippiä.
Kunnolla tomaatteja ja säilyketomaatteja (n.1kg), viinietikkaa, suolaa, 2-3 sipulia, mustapippuria, chiliä maunmukaan.
Sitten vain keitellään 1-3 tuntia :keijo:
Ja tuota dippiä yleensä syödään nachojen ohessa :keijo:
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja Triple H » Pe 27 Huhti 2012 22:26

Mä en oo koskaan ymmärtänyt noita maissi"sipsejä", nehän on ihan hirveitä. Dipin kanssa just ja just pystyy syömään ja ilman dippiä sais maksaa joku, että söisin.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 18 Joulu 2012 16:46

Paukkumaissia! :popkorni:

Olen innostunut popcornista vuosikausien tauon jälkeen. Sellaisesta kattilassa paukutettavasta.

Millainen on suhteesi popcorniin?
Miten maustat sen? Käytätkö valmiita mausteseoksia vaiko pelkkää suolaa? Paukutatko mikrossa vai kattilassa, vai omistatko kenties popcorn-koneen? Öljyä vai voita? Oletko koskaan tehnyt mausteseoksia itse? Pidätkö makeasta vai suolaisesta popcornista?

Minä törmäsin tällaiseen yrttimausteseokseen, jota olisi kiva kokeilla. Kun kerran mausteita on kaapissa, niin miksi en käyttäisi niitä popcorniinkin? Ja kun en kauheasti innostu keinotekoisten arominvahvennemausteiden ajatuksesta. :friikki:
Olen joskus törmännyt johonkin suklaasokeridippiin. En muistaakseni kauheasti välittänyt siitä. Mutta kaipa jotkut karamellipopcornitkin voisivat olla hyviä. :raps:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja lumikukka » Ti 18 Joulu 2012 17:11

Popparit :sydän: Helppoa, herkullista ja halpaa (jos tekee itse kattilassa jyvistä) nomitettavaa. Poikaystäväni on yrityksen ja erehdyksen kautta kehittänyt täydellisen "reseptin" kattilassa paukutettaville maissijyville. Poppareissa on juuri sopivasti suolaa, öljyä ja voita. :kuola: Valitettavasti en voi jakaa reseptiä, sillä en sitä tiedä. :virne:

Voisikin ehdottaa, että seuraavan kerran laittaa mukaan myös jotain mausteseosta.
lumikukka

ViestiKirjoittaja skray » Ti 18 Joulu 2012 17:22

Itse kattilassa paukutellut popparit on parhaita. Kattilan pesu vaan on ärsyttävää, kun se on ihan öljyinen. :keijo:
Mikropopparit on ihan ok paremman puutteessa.
Mä en välitä mausteista. Popparit suolan kanssa on parasta.
Mä kehittelin hyvän tavan saada koko popparierän suolattua. Laitan suolaa siinä vaiheessa, kun popparit vielä on kattilassa ja sitten laitan lisää, kun ne ovat kulhossa. Näin kaikkiin poppareihin tulee suolaa, eikä vaan päällimmäisenä oleviin. :lanppu:
Mä käytän yleensä öljyä poppailussa, voita laittaisin jos ei öljyä ole.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ke 19 Joulu 2012 00:42

Itse tehty paukkumaissi! :sydän:
Lapsena söin mummon luona usein aromisuolalla maustettuja poppareita, ne oli suurta herkkua. Aromisuolaa en tahdo enää käyttää natriumglutamaatin takia, mutta pelkällä suolalla maustetut popkornit on vähän tylsiä. Ostin joskus kokeeksi Reformin Luomu kasvisliemijauhetta, kun väri näytti samalta kuin aromisuolassa. :keijo: Sillä saa poppareihin saman tyyppisen maun ilman niitä aromisuolan pahuuksia. Lapsuusmuistoja herättävää onpi paukutella kattilallinen ja ripsiä keltaista jauhetta popkornien päälle. :tilt:

Pääasiassa tulee käytettyä rypsiöljyä paukutteluun, voipoppareita satunnaisemmin. Voissa tehtyihin en lisää muuta kuin tavissuolaa. Oon kokeillut maustaa poppareita kaapista löytyvillä mausteilla, mutta omat makukombot eivät ole vielä vakuuttaneet. Vaatis paneutumista löytää hyvä yhdistelmä. Jos tykkää Tabascosta, niin sitä kannattaa kokeilla. Tulee hyviä, tulisempia poppareita.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 19 Joulu 2012 00:49

Miten sen tabascon saa levittäytymään tasaisesti? Kun jotenkin ajattelisin, että nestemäinen juttu osuu vain niihin tiettyihin. Vai laitatko sen jo paistoöljyyn?
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ke 19 Joulu 2012 01:05

Laitan paistoöljyn sekaan, mikä sitten tietää pientä räiskymistä. Joskus kokeilin tiputella valmiiden popkornien päälle, mutta se oli aika onneton yritys. Tosiaan vain osa popkorneista maistui tabascolta.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja skray » La 11 Tammi 2014 19:36

Ei kai Ranch-dippi ole poistumassa kaupoista? :o:
Oon sitä etsiskellyt nyt kuukauden sisällä kolmesti, eikä sitä ole kertaakaan ollut hyllyssä.
Sen sijaan siellä on ollut mm. juusto-sipuli dippiä, nacho cheese balls dippiä, jotain muuta uutta tulisempaa mallia...
Apua!
skray

ViestiKirjoittaja theia » La 11 Tammi 2014 19:52

Kyllä ainaskin meillä oli Prismassa Ranchia ihan reilusti hyllyssä. Mutta jos olisi poistumassa, sitä kyllä tarvitsisi haalia kaappiin :o:

Snacksit ja sipsit on pannassa tammikuun :huoh:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja skray » Su 12 Tammi 2014 11:21

Hmm... kaikilla kolmella kerralla olen ollut Cittarissa, joten pitänee käydä Prismassa välillä. :virne:
skray

ViestiKirjoittaja Wildchild » Su 12 Tammi 2014 13:07

Ei kai se ole mihinkään poistumassa kun vastahan ne toi Ranch-sipsitkin takaisin. :keijo: Joten suosittelen kaupan vaihtoa. :P
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 24 Heinä 2014 23:48

Olen pidempään haaveillut paahdettujen pähkinöiden tekemisestä. Näin kuumalla tulee syötyä tosi huonosti ja illalla huomaan nälän olevan aika julma. Siispä nappasin kaapista siellä hengailleen pähkinäpussin, otin kourallisen ja heitin kuumenneeseen öljyyn. Perään pikkiriikkisen suolaa, basilikaa ja rosmariinia.
Cashewit muuttuivat jotenkin oudon pehmeiksi, mutta muutoin rapsakoita, paahdettuja pähkinöitä. Nam! Mantelit jäivät kippoon, ne ei maistu miltään :tilt:

Ehkä jotain yrttijuttua olisi vielä kaivannut mausteeksi. Täytyy pähkäillä.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Pe 25 Heinä 2014 14:59

Kokeileppas auringonkukan siemeniä paahdettuna. Maistuvat paljon paremmalle kuin muuten.
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 12 Maalis 2015 21:42

Ostin piiitkästä aikaa maissin jyviä. (Viimeksi olen ostanut poppareita 2008 järjestettyihin tupareihini.) Koska kattilassa tehdyt ovat halvempia ja ne saa maustaa itse ja valita haluamansa rasvan, päätyi 500 g pussillinen ostoskotiini. Hintaa oli 0,99 €.

Tein ohjeen mukaisen määrän 1 dl maissinjyviä, 2 rkl öljyä, vähän suolaa. Lopputuloksena oli 2 litraa poppareita. Koska 1 dl maissinjyviä painoi 76 g, päädyin laskuissani siihen tulokseen, että tuosta pussista saa yhteensä 13 litraa poppareita. :aukku: Eipähän heti lopu. :popkorni:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 10 Kesä 2017 21:05

Mulla on uusi snäkki-suosikki on Lidlissä myytävät omenasipsejä. Eli kuivattuja omenalastuja. Kiva juttu noissa on se, että sisältävät vain omenaa ja sitruunahappoa. En oikein edes tiedä, miksi nuo ovat olevinaan niin hyviä. Niitä on ostettetava joka kerta (parin viikon välein), kun käy Lidlissä, mutta eivät ne nyt niin ultimaattisen hyviä ole. :raps:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 23 Kesä 2018 22:14

Erilaisia, jänniä sipsuja!

Mun tupareissa Pascal taisi tuoda jänniä quinoa-sipsejä, joita en ole nähnyt missään.

Toinen mistä olen nyt innostunut on Estrellan linssisipsit. Tuusin mielest tällä hetkellä "parhaita sipsejä ikinä. Koostumus on just sopivan rapsakka, eikä pussista jää pyörimään kaappiin jos kahdestaan syö. Eikä tule sitä sipsiähkyä, kun on muka pakko syödä lisää ja lisää.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

Edellinen

Paluu Murkina