Miksen mä lue nykyisin kunnolla
Hirveästi mukihäröjä viimepäivien aikana.
Ja näitä ihmeellisesti luettuja viestejä.
Seuraava mitä mietin, että jos guacamole on seissyt jonkun aikaa, eli avocado on ollut ilman kanssa tekemisissä jonkun aikaa. Olen kuullut, että osalla se auttaa allergisiin oireisiin. Jotenkin tuote reagoi ilman kanssa ja jotain vapautuu ilmaan, mikä vähentää allergista reaktiota. Tai se, että sen rakenne on rikottu. Yritin etsiä sitä lukemaani juttua, mutta enhän mä sitä enää tässä hetkessä löydä
Tämä on siis täysin mutu. Tai sitten se vaihtoehto, että edellisillä kerroilla on ollut alla jotain ristiallergiaa aiheuttavaa ruoka-ainetta.
Ei mullakaan välttämättä pieni määrä currya vaikuta mitenkään, mutta jos lähiaikoina on syönyt vaikka tietyn määrän vehnää tai suklaata, on reaktio taattu. Jos syö samassa ruuassa perunaa ja currya - tiedossa sairaalareissu

Koostumus on ihanan samettinen. Lisäksi keitto oli helppo valmistaa. Ainoa miinus oli se, että linssejä laitettiin ohjeen mukaan sen verran vähän, että proteiinin saanti jää aika niukaksi. (Ajattelinkin ensi kerralla laittaa n. 1,5 dl linsseja 0,75 dl sijaan.) Korianterin siementen sijaan käytin jauhettua korianteria. Ohje löytyi kivasta

Siihen ei tarvitse kuin desilitran juustoa tai vähempikin ehkä riittää. 
Meilläkin on kaapissa kuivattuja kikherneitä. Olisivat ihan hyviä sellaisenaan salaatissa tai maustettuna, mutta kynnyskysymys tuntuu olevan se 12 tunnin liotusaika ja tunnin keittoaika.
Toki johonkin pääruokaankin voisi noita herneitä käyttää. 

Laitan sitä kaikkiin hedelmä/marjasörssöihin, kastikkeisiin, leivoksiin, mysleihin.. Joskus tein tuoreesta inkivääristä teetä puristamalla siitä öljyt jotka lisäsin maitoon tai jotain tämmöstä.