Vaivaisten valitukset

Re: Vaivaisten valitukset

ViestiKirjoittaja damn » Ma 10 Joulu 2012 16:49

Mun kroppa hajoaa. Olin äsken suihkussa ja laitoin sen suihkuosan pidikkeeseen ja jouduin vähän kurkottamaan/venyttämään kylkeä että yletin laittaa sen. Samantien iski aivan järkyttävä kipu. En ensin edes mieltänyt sen johtuvat kylkilihaksista, vaan se kipu oli sellanen räjähdysmäinen ja tuntui, että joku sisäelin olisi räjähtänyt. En pystynyt liikkumaan ja ajattelin, että elämä oli nyt tässä. Olin kippurassa suihkun lattialla ties kuinka kauan ja oli pakko sammuttaa suihku ja lähes tulkoon ryömin sieltä pois sänkyyn makaamaan. Ihme kyllä se kipu meni ohi melko nopeasti ja vaikka tuntuu se sellaisena juilimisena vieläkin. Vaikka jonkinlaisia lihaskramppeja olen jalkoihin saanut, niin se ei ole kyllä mitään verrattuna tuohon. Minun pitäis kohta lähtee keskustaan kävelemään ja pelottaa jo etukäteen jos se kipu tulee takaisin ja olen ihan toimintakyvytön.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 16 Joulu 2012 15:03

:friikkibubbles:

Kävin torstaina Töölössä vähän vilauttamassa tota selkää. Siinä on ollut outo punoittava patti jo jonkun aikaa ja se on vähän ihmetyttänyt. Sama kun se, että toi yksi haava haavanen on vähän sotkenut kudosnesteillä vaatteita. Aika inhaa ja sitten se tohtorisetä halusi nähdä ton haavan.
Tökittyään ja kutitettuaan mua hetken aikaa tökkimällä sitä pattia päätti se setämies poistaa yhden osan piuhasta siltä seisomalta.
Puudutuksen jälkeen se rönkläs ja kaivoi selkää ja niin se kolahti piuha pöydälle. Semmoista kierteellä olevan rautalangan näköistä tavaraa, jonka toinen pää oli ihan repaleinen. Repalepää oli se joka ärsytti sitä haavapäätä. :epäilevä:

Eilen haavat oli niin kipeitä, että niitä hoitaessa meinasi lähteä taju. Kipu oli ihan älytön, enkä ihan oikeasti tiennyt että tavallaan pieni tunne voi olla kuitenkin olla niin kova, että keho vähän reagoi :keijo:

Tänään sieltä sitten vähän tirskahti, kun pelattiin Muussin kanssa palloa. Nyt jännätään miten tässä käy. Onko se koko laitteen ympäristö tulehtunut vai oliko se vaan purskautus vaan vahinko sen pelin vuoksi.

:töktök:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 17 Joulu 2012 14:15

Mahapäivitystä: kivut jatkuu, tosin happosalpaaja on auttanut vähäsen ja pystyn syömään joten kuten normaalisti. Kipulääkkeitä silti kuuluu päivittäin.
Huomenna on sitten se ultraus, mikä vähän jänskättää. Jengi on puhunut mulle että meikäläisen vaivat kuulostaa sappiongelmilta. Great. No huomennahan se selviää. Ja jos se on sitä, se on sitten leikkaus edessä. Melkeen toivon että se olisi sappi. Loppuisi tää ainainen arvuuttelu. :friikki:

Ja voi hemmetti että mun tekee mieli pizzaa. Sellaista kunnon rasvaista pizzaa jossa on extra-paljon juustoa päällä. Tiedän siis mikä on ensimmäinen ateriani jahka olen kunnossa. :pahis:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 18 Joulu 2012 11:07

Jos se on sappi ja se poistetaan (ei sii kivet...) Et kyll syö rasvapitsaa sen jälkeen ihan heti :pahis:

Tää makaa taas sairaalassa. Kyporkipiuha tulehtui kunnolla ja otettiin pois. Stafylococcus aureus siellä riehui. Aureus on staffareista ärhäkkäämmästä päästä, joka vaatii kunnon pojootit. Suoneen ne niitä lykkii. Peukalon suonesta. Ei tunnu kivalta.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ti 18 Joulu 2012 11:22

Kibaya kirjoitti:Jos se on sappi ja se poistetaan (ei sii kivet...) Et kyll syö rasvapitsaa sen jälkeen ihan heti :pahis:

Ei ollut sappi. Ultrassa ei löytynyt yhtään mitään, kaikki näytti juuri siltä miltä pitikin. Mahamysteeri siis jatkuu. :epäilevä:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 18 Joulu 2012 13:30

Kiba ja Wildis :paijaus:

Vatsakivut on kyllä ärsyttävä juttu, kun monesti niille on vaikea löytää selvää syytä. :epäilevä:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 19 Joulu 2012 22:36

Kotona
Meinasi tänään tehdä vähän tiukkaa, mutta pääsinpä.

Tuli sitten vähän pidempi reissu. Piti mennä maanantaina vaan vähän vilauttamaan tota haavaa ja sen ulkonäköä.
Ensimmäisissä puheissa kyporkipiuhat piti poistaa tämän viikon sisällä, mutta sitten tosiaan tohtormiäs tuli ja kertoi että sinne pääsee heti. Heti mentiin. Puolessa tunnissa olin pöydällä unessa.

Tämän jälkeen ei sitten mitään tapahtunutkaan enää nopeasti.
Pääsin osastolle, jaloilleni, eikä pahoinvointiakaan ollut. Ei muuten haitannut.
Se mikä haittasi, oli peukalossa oleva tippa ja sen voimakas kirvely. Yöllä tiputettiin antibiootteja (=pojootteja) ja naamalle lyötiin maskia ja sieltä tuli pahanhajuista lääkettä. Oli aikamoinen härdelli koko yön.

Eilen aloin puhumaan että haluan kotiin. Kotiin, kotiin, kotiin. Yritin saada selville miksen pääse kotiin. Mitään tulehdusarvoja tai muita tarkkailua vaativia kokeita ei ollut otettu. Aloin hermostumaan ja kun lääkäri melkein juoksi pakoon (no ehkä sillä oli jotain töitäkin) niin se lisäsi epäilyksiä. Illalla vielä yksi hoitaja, joka näiden juttujen kimpussa hääri enemmänkin sanoi että syy siihen miksen päässyt kotiin, oli tämän karkuun painelleen lääkärin takana. Siis joku syy oli.

Tänään aloitin aamulla sen, että kotiin. Olin kierrolla kärppä ja tiedutelin pitikö tehdä jotain testejä, ottaa röntgeneitä, labroja, mitä?! Koska aioin päästä kotiin!

Tämän ohella taas pistettiin. Peukalopojootin jälkeen oli vielä pari reikää ja pari reiän yritystä. Kanyylinlaitossa katos suonet
Ei muuten ole hauskaa olla neulatyyny. Pojoottineulatyyny :epäilevä: Oikeassa kädessä 8 reikää. Vasemmassa vaan kaks, kun se toinen hajos ja sen jälkeen ei voinut koskea koko käteen.

Lopulta eräs osaston ulkopuolinen, mutta tärkeä lääkäri saatiin kiinni. Sain tarvittavat ohjeet ja lääkkeet ja kotiinlähtölupa!
En olisi kestänyt enää yhtään yötä. En ainakaan sitä jatkuvaa ramppaamista.

Lähtöä tehdessäni ja kotiuttavan hoitajan antaessa informaatiota tuli ilmi, että salissa oli tapahtunut jotain ja olin saanut allergisen reaktion. Tätä ei kuitenkaan ollut kukaan voinut kertoa, kun lääkärin piti. Sen, joka juoksi karkuun! Olin saanut joko astmakohtauksen tai allergisen reaktion jollekin aineelle, joka ei selvinnyt. Ihmettelinkin miksi minulla oli hirveä yskä ja vaikea hengittää kun olin heräämössä. Puhuminen oli vinkuvaa ja keuhkoputkessa oli painon tunnetta. Yskin vielä eilen ja tuntui kun keuhkoissa olisi ollut jotain. Joku röntgenkuva otettiin heräämössä, mutta mikä - en tiedä. Ehkä se oli keuhkokuva, kun nyt ajattelen miten siinä piti olla ja mitä tehdä.

Onneksi sain paperit mukaan mitä siellä oli ollut ja käynyt. Samoin leikkauskertomuksen. Jään mielenkiinnolla odottamaan mitä teksteihin tulee.
Odotan myös vähän mielenkiinnolla sitä, että miten selviää tämä kun ei näistä asioista voinut kukaan mitään kertoa. Ehkä olisin eilen ymmärtänyt paremmin sen odottamisen ja olemisen. Kun maanantaina oli puhetta että pääsen pian sitten pois. Ei tarvitse hankkia kissoille hoitajaa :epäilevä:

Semmonen pikareissu :töktök:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 20 Joulu 2012 00:07

Kibaya kirjoitti:Onneksi sain paperit mukaan mitä siellä oli ollut ja käynyt. Samoin leikkauskertomuksen. Jään mielenkiinnolla odottamaan mitä teksteihin tulee.

En tajunnut. Sait paperit mukaan, mutta mitä teksteihin tulee? :riips: Eikö niissä papereissa ollut tekstiä? :riips:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 20 Joulu 2012 15:19

Oli papereissa tekstiä, mutta noi eivät olleet vielä ne viralliset paperit.
Tsirurki (tai osastonlääkäri) tekee vielä käynnistä epikriisin eli hoitojakson tekstin ja toivottavasti Kelaa varten oman tekstin. Periaatteessa noiden juttujen pitäisi tulla niihinkin, mutta oman työn kautta on tullut opittua ettei ne aina tule. Siksi on hyvä että mulla on noi paperit jo itellä. Toinen on leikkauskertomus ja toinen anestesiakaavakkeen kopio. Ei siis mitään mitkä vielä käy virallisista lausunnoista.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja damn » La 22 Joulu 2012 18:47

Kipeenä :( . Kolme päivää sitten alkoi niin järkyttävä kurkkukipu, että ilman jatkuvaa särkylääkkeitten vaikutuksen alaisena olemista en kestä. Ilman lääkettä en voi syödä tai nukkua ja senkään avulla aika huonosti. Eilen kävin todistustenjaon jälkeen lääkärillä. Ei kuulemma usko tämän olevan angiina, mutta ehkä joku muu viruksen aiheuttama nielutulehdus. Pitäisi nyt illalla soittaa päivystykseen, onko ne jo saanut mun nielunviljelyntulokset. Mulla on resepti valmiina ja säntään kyllä heti apteekkiin, jos tämä on jotain, minkä voi hoitaa antibiooteilla, vaikka normaalisti antibiootteja välttelen. Tulee ihan helvetin kiva joulu, kun ainoa asia mistä joulussa edes pidän on ruoka, ja nyt siitäkään ei voi nauttia. Samoin kun Poika olis vienyt mut valmistujaisten kunniaksi syömään ihanaan ravintolaan, niin arvatkaa pystyinkö lähtee. Hiphei. Olen lähinnä nukkunut muutaman päivän, vaikka varsinaista kuumettakaan ei ole ollut kuin yhtenä päivä muutaman tunnin. Huomenna pitäisi aamusta lähteä kotikotiin. On tässä onneksi tää ja huominen aikaa koittaa parantua edes vähän, että vois ruuasta nauttia aattona. Ja ensimmäisenä porukoiden luona menen kyllä saunaan ja saunon kaikki pöpöt pois mun kropasta.
damn

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 22 Joulu 2012 19:07

damn :paijaus:
Onneksi valmistujaispäivälliselle pääsee myöhemminkin. :tilt:

Toivottavasti paranet pian. Kurkkutaudit on ihan mätiä. :norsu:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 24 Joulu 2012 16:14

Mulla on ollut eilisaamusta asti vatsa sekaisin. Eilen aamulla jopa oksensin. :( Hetkellisesti huono olo menee ohi ja sitten taas on huono olo. Onneksi tämä ei sentään syömistä estä. :pahis:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja damn » Ma 24 Joulu 2012 19:21

Lyyra kirjoitti:damn :paijaus:
Onneksi valmistujaispäivälliselle pääsee myöhemminkin. :tilt:

Toivottavasti paranet pian. Kurkkutaudit on ihan mätiä. :norsu:

Mätiä nimeomaan. Terveisin yksi, jonka kurkkukipu oli astetta pahempi ja joka vietti aattoa Kuopion yliopistollisessa sairaalassa. Eli löytyi kurkkupaise. Ensin sanoivat, että tulee monen päivän osastoreissu, mutta lopulta puhkaisivat sen mätäpaiseen ja pääsin onneksi kuitenkin kotiin(tai tässä tapauksessa porukoiden hoiviin). Onneksi isä(joka on sairaanhoitaja) katsoi aamulla kurkkuun ja sanoi, että näyttää paiseelta ja nyt mennään lääkäriin. Ilman sitä kärvistelisin varmaan vieläkin kauheissa tuskissa. En pystynyt syömään, juomaan, puhumaan tai nukkumaan ja aamulla vain itkin, kun olo oli niin kurja ja tuntui etten parane ikinä. Nyt sen paiseen puhkaisun jälkeen olen jopa voinut syödä ja juoda vähän, ja puhuminenkin sujuu jo ihan eri tavalla. Että sellanen joulu.
damn

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 25 Joulu 2012 22:48

Mun maha kärsii antibiooteista. Muutenkin vähän kärsin niistä.
Neljä tablettia pitää vetää päivittäin. Ei ihan meinaa jotenkin pysyä hollissa, kun niistä tulee ihan tajuttoman paha olo. Semmoinen kiva allerginen reaktio niihin tulee, mutta siitä selviää kun ottaa astmalääkettä päälle. Vähän sen jälkeen alkaa vatsan korvennus. Tähän mennessä siihen ei oikein auta mikään. Paitsi ettei syö mitään. Jaffa auttaa vähän. Tai vichy.

Puolitoistaviikkoa vielä jäljellä :epäilevä:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja skray » Ma 07 Tammi 2013 20:37

Limayskä ja flunssa iski. :epäilevä:
Onneks ei vielä tarvi töissä tehdä puhelutöitä, vaan kuunnella vaan muiden juttuja ja rampata koulutuksissa. Muuten olisin jo joutunut ottamaan sairaslomaa.
Toisaalta mietin, että on kivempi olla nyt sairaana kuin muutaman viikon päästä, kun meillä on kihlajaiset sukulaisille ja kavereille. Parempi olla sitten terveenä.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja theia » Ke 23 Tammi 2013 14:36

Nuha :epäilevä: ja satunnainen tukkoisuus :epäilevä: kuukausikaupalla :epäilevä:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja damn » Ma 04 Helmi 2013 19:36

Tuntuu, että se nielupaise on tulossa takaisin. Kurkku on todella kipeä samalla tavalla kuin joulukuussa. Äärimmäisen huono juttu tämä on sen takia, että jos se on taas paise, niin joudun sairaalaan ja nielurisaleikkaukseen :( .
damn

ViestiKirjoittaja skray » Ma 04 Helmi 2013 19:59

damn kirjoitti:Tuntuu, että se nielupaise on tulossa takaisin. Kurkku on todella kipeä samalla tavalla kuin joulukuussa. Äärimmäisen huono juttu tämä on sen takia, että jos se on taas paise, niin joudun sairaalaan ja nielurisaleikkaukseen :( .

:paijaus: Onni onnettomuudessa olis se, että sen jälkeen sais syödä niin paljon jätskiä kuin huvittaa.

Miehekkeellä oli viimeyönä oksennustaudin poikasta, toivottavasti ei tuu mullekin. :huoh:
skray

ViestiKirjoittaja damn » Ma 04 Helmi 2013 20:02

skray kirjoitti::paijaus: Onni onnettomuudessa olis se, että sen jälkeen sais syödä niin paljon jätskiä kuin huvittaa.

Huonompi homma, jos ei tykkää jäätelöstä... :hullu:
damn

ViestiKirjoittaja skray » Ma 04 Helmi 2013 20:03

damn kirjoitti:
skray kirjoitti::paijaus: Onni onnettomuudessa olis se, että sen jälkeen sais syödä niin paljon jätskiä kuin huvittaa.

Huonompi homma, jos ei tykkää jäätelöstä... :hullu:

Niin no, kaippa mehujäätkin kelpais. :raps:
Mehujää on itse asiassa parempaa kuin jäätelö.
skray

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 11 Helmi 2013 15:41

Tänään oli vesikidutuspäivä :keijo:

Huomasin siellä jännän jutun!
Kun piti laittaa kädet selän taakse ja nostaa niitä ylöspäin joko kyynärpäät suorana tai sitten liu'ittaa selkää pitkin ylös, taittaen kyynärtaipeesta.
Kun tein liu'utusta ja suoristin kädet suoraksi hävisi muutamasta sormesta tunto oikeasta kädestä. Samalla tuntui lapaluun takana puristusta ja hauiksessa myös :keijo:
Tuntu palautui, kun laittoi käden taas koukkuun. Jonkin hetken tätä heiluttelin menemään ja aina sama juttu :virne:

Kädet särkee muutenkin tällä hetkellä aika tavalla. Täytyy varmaan tehdä sormijumppaa. Josko se samalla vähän aktivoisi käsien verenkiertoa ja nesteet poistuisi :huoh:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 14 Helmi 2013 17:42

Viikonloppuna pitäisi jaksaa juhlia oikein pidemmän kaavan kautta, joten tietysti meinaa flunssa iskeä päälle. :epäilevä: No, d-vitamiinia ja sinkkiä ja ties mitä muuta naamaan. Ehkä tää tästä. Taistele elimistö, taistele!
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja theia » Ke 20 Helmi 2013 17:31

Taas on kunnon nuha. :huoh: en jaksa.
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ke 20 Helmi 2013 20:56

Ätshiu!
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja heartless » To 21 Helmi 2013 19:56

Silmätulehdus :bubbles:
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa