Naisten oma ketju! (miesvaroitus!)

Re: Naisten oma ketju! (miesvaroitus!)

ViestiKirjoittaja Pvi » To 21 Helmi 2013 11:25

Musta väitöstilaisuuteen saapi mennä tavallisissa työvaatteissa. Ei tarvitse erityisesti panostaa. Tietty voi kattoa, että vaatteet on puhtaat, eikä haise naapurin nenään.
Karonkka ja muut teemajuhlat ovat homma erikseen. Väitös on kuitenkin osa työpäivää ja yliopiston arkea, vaikkakin hieno tilaisuus.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja L-S » To 21 Helmi 2013 11:33

No joo, olen mä nähnyt väitöstilaisuuksissa ihmisiä farkuissakin. Mutta toki kohteliasta on pukeutua edes vähän siistimmin. Kuulemma tämä ohje pätee varsinkin silloin, jos väittelijä on itselle tuttu.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » To 21 Helmi 2013 14:42

L-S kirjoitti:Mun puvustossa huiveista on tullut vakiovaruste, koska palelen herkästi. :keijo: Pitäisi vaan jaksaa panostaa huivin valintaan kun niitä kaapista löytyisi eikä päätyä siihen, että joka toinen päivä pitää vaan ulkohuivia sisälläkin kaulassa...

Hiukan ootee, mutta mä en tajua tätä nykyistä huivivillitystä. Tajuan kyllä, että joku ohut vaikkapa silkistä tehty huivi menee asusteesta, kun sen kietoo kaulaan. En kuitenkaan ymmärrä tätä nykyistä muotivillitystä, että ne huivit muuttuvat koko ajan suuremmiksi ja muhkeammiksi. Onko se muka nättiä, kun kaulassa on kolme metriä kangasta niin, että koko kaulaa ei enää näy ollenkaan? Siis muualla kuin ulkona - huivien käyttö talvisaikaan ulkona on ihan toinen juttu.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja L-S » To 21 Helmi 2013 14:51

No, maku- ja tyylikysymyksiähän nämä ovat. Mulla on tänään kirkasvärinen pitkähkö viskoosihuivi kaulassa, sellainen että kyllä se suurimman osan kaulasta peittää, jos ei nyt ihan kokonaan, ja mun mielestä se näyttää ihan hyvältä. :keijo: Sellaisia korviin asti ulottuvia tuubihuiveja en ehkä ymmärrä (tai tuubihuiveja muutenkaan). Pitkä kaulaliinatyyppinen sisähuivi kiedotaan siististi siten, että se taitetaan keskeltä kahtia ja huivin päät laitetaan siitä lenkistä läpi. :tilt:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 21 Helmi 2013 14:54

Tuubihuivit on mulle taas isoimpia helpotuksia ikinä. Se riittää kun huivi roikkuu kaulasta. Ei tartte pelätä että se putoaa pois, kun solmu olisi vain ratkaisevasti näkökentä edessä. Lisäksi tuubihuiviin voi kerätä tavaraa, kun se on vähän kuin kaulasta roikkuva pussukka. Siis semmoista pikkutavaraa. Maitopurkki nyt esimerksiksi :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 21 Helmi 2013 15:41

Totesin juuri, että jos nämä mun kipupäivät laitettaisiin peräkkäin, niin olisin käytännössä työkyvytön kahdesta kolmeen viikkoa vuodessa. Äsken kramppasi maha niin pahasti, että itkin. Enkä oikeasti itke kivusta juuri koskaan. Valitan ja kierin ja pyörin, mutta en itke. Tänään tuli myös ensimmäistä kertaa sellainen olo, että haluaisin pillerit, jotka vievät kuukautiset kokonaan pois. En tiedä, haluanko oikeasti, vai onko nyt vaan joku epätoivon hetki. Haluaisin apua tähän, mutta viime kevään kokemukset iskostivat mun päähäni sellaisen gynekologikammon, että ei mitään määrää. En ole varma, uskallanko pyytää lääkäriltä uutta kipulääkereseptiäkään ronkkimisen pelossa. Olen alkanut jopa harkita homeopatiaa, joka on mun mielestäni pahinta huuhaata heti horoskooppien jälkeen. Siihenkään ei ole varaa, vaikka periaatteessa olen valmis kokeilemaan lähes mitä tahansa. Ja homeopaatti, jolta kyselin, vaikutti kyllä ihan luotettavalta tyypiltä. Ja tunnen ihmisiä, jotka on saaneet siitä apua.

Ei tälle fiilikselle oo edes hymiötä.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 21 Helmi 2013 19:45

Vaikka tämmöinen heteronormatiivisuus usein saa mut lähinnä ärsyyntymään, niin tällä kertaa tästä tuli jopa ihan hyvälle tuulelle.

Nainen, tämä video saa sinut tutkimaan rintojasi :virne:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Pvi » La 23 Helmi 2013 04:16

L-S kirjoitti:No joo, olen mä nähnyt väitöstilaisuuksissa ihmisiä farkuissakin. Mutta toki kohteliasta on pukeutua edes vähän siistimmin. Kuulemma tämä ohje pätee varsinkin silloin, jos väittelijä on itselle tuttu.

Tajusin juuri että eri tiedekunnissa ja opinaloilla on omat pukeutumistyylit ja koodistot. Tämä käy hyvin selväksi, kun käy piipahtamassa eri kampuksilla.
Joillain farkut saattaa olla se siistimpi työvaate, kun navettahaalari on toinen vaihtoehto. Meillä väitösten kuuntelu kuuluu osaksi opintoja ja ollaan menty metsäasemalla ihan verkkareissa ja metsälenkkareissa väitökseen. Toisaalta pari viikkoa sitten olin ystävän väitöksessä, jonka karonkkaan olin kutsuttu. Halusin juhlistaa tapahtumaa paremmilla vaatteilla, polven alle ulottuvalla villakangashameella ja mustalla kauluspaidalla. Tilaisuudessa näkyi farkkuja, talvipyöräilyyn sopivia ulkoiluhousuja, perus metsätiede/biologivaatetusta ja vastaväittäjän hienonhieno punainen professorin kaapu.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 23 Helmi 2013 19:14

Laitoin lopulta melko arkisen, mustan vakosamettihameen; paksut, mustat sukkikset ja mustan kauluspaidan, jossa on hopeisia lankoja raitoina. Ihan hyvä valinta. Suurin osa tutkijoista ym. oli ihan farkkulinjalla, mutta toki mukana oli huomattavasti paremmin pukeutuneita henkilöitä. :tilt: Mutta hyvältä tuo valinta tuntui. Kiva tuollaiseen tilaisuuteen on kuitenkin edes pikkuisen parempaa laittaa päälle. :)
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 04 Maalis 2013 13:48

Tosiaan, eri tiedekunnissa on varmaan hyvin eri käytäntöjä. Omat kokemukseni rajoittuvat hum. tdk:hon.

Ostin äskettäin deodoranttia, jonka tuoksuna on "warm cotton", eli vähän kuin tuoksuisi puhdas pyykki. :pönde: Ihan hauska tuoksu ja kuitenkin aika mieto, toivottavasti se ei muutu ihan pian ärsyttäväksi. Useimpien deodoranttien kukkaistuoksut sun muut rakkaudet ovat oikeastaan aika ärsyttäviä, ja olen yrittänyt käyttää hajusteettomia deodorantteja, mutta niistäkään ei ole oikein löytynyt mieleistä: joku oli ihan tehoton, jossain muussa taas oli hajusteettomuudesta huolimatta joku hyvinkin epämiellyttävä ominaistuoksu, ja niin edelleen.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 05 Maalis 2013 21:03

Oliko meillä kynsille oma ketjunsa? Ostin kynsinauhaleikkurin ja kynsilakkaa. Haluan päästä eroon kynsien pureskelusta, ja ainakin lukioikäisenä sain sen aisoihin lakkaamalla kynnet. Kynsinauhaleikkurin käytöstä ei ole kokemuksia, mutta eipä tuo paljoa maksanut. Jos sen avulla pääsisi kynsinauhojen -> sormien pureskelustakin eroon... :toiveajattelu:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 05 Maalis 2013 21:46

Mäkin onnistuin lopettamaan kynsien pureskelun teininä, kun aloin lakata kynsiä, enkä ole sitä sittemmin aloittanut. Kynsinauhojen repiminen taas ei ole yhtä helppoa lopettaa... :epäilevä: Varsinkin näin talvella ne on kaikenlaisista rasvoista, öljyistä ja leikkureista huolimatta usein sen verran kuivat, että repeilevät jo itsestäänkin, ja niitä on vaikea olla repimättä. Kynsinauhaleikkuri toimii joskus kyllä ihan hyvin, mutta valitettavasti usein onnistun myös repimään sillä jonkun verta vuotavan kohdan, ja ne ei sitten meinaa lakata vuotamasta pitkään aikaan. :keijo: Kannattaa siis olla varovainen.

Joo, tää varmasti kiinnostaa paljon kaikkia. :keijo:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 05 Maalis 2013 23:04

L-S kirjoitti:Kynsinauhaleikkuri toimii joskus kyllä ihan hyvin, mutta valitettavasti usein onnistun myös repimään sillä jonkun verta vuotavan kohdan, ja ne ei sitten meinaa lakata vuotamasta pitkään aikaan. :keijo: Kannattaa siis olla varovainen.

En mää vaan saanut sillä haavoja. Ehkä en vaan osannut. :aukku:

Nyt on pinkit kynnet. :gay:
Yritin ostaa lakan, jota ei helposti huomattaisi, mutta on tää näköjään ihan liian pinkki silti. Tämmöinen vaahtokarkin värinen. :töktök:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 06 Maalis 2013 00:10

No, ehkä sä onnistut seuraavalla kerralla. En mäkään joka kerta. :aukku:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 06 Maalis 2013 10:55

Olen myös maailman huonoin kynsien lakkaaja. En saa mitenkään tasaista pintaa, ja suttaan ihan miten sattuu ympäri sormia. Varsinkin oikean käden kynsien lakkaaminen on hankalaa. Olen tarkoituksella opetellut käyttämään vasuriani (väärää kättäni) vuosien varrella, mutta ihan näin tarkkoja hommia varten en ole harjoitellut.
No, ehkä tämä on vain harjoituksen puutetta.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ke 06 Maalis 2013 18:18

Lyyra kirjoitti:Olen myös maailman huonoin kynsien lakkaaja. En saa mitenkään tasaista pintaa, ja suttaan ihan miten sattuu ympäri sormia. Varsinkin oikean käden kynsien lakkaaminen on hankalaa.

Kuulostaa ihan samalta kuin minun kynsien lakkaamiset. :virne:
Minulla on kanssa ongelmana kynsinauhojen repiminen. Välillä onnistun jättämään ne rauhaan, mutta huomatessani kynsinauhan repsottavan jostakin kohdasta se on pakko repäistä ja loppujen lopuksi tulen repineeksi ja leikelleeksi joka sormesta nauhoja. Taitas vaatia rasvaamista ja tahdonvoimaa päästä kierteestä eroon. :hullu:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Nugat » Ke 06 Maalis 2013 18:46

Me ollaan töissä mietitty tyttöjen kanssa, että kaikenmaailman pikkutarkkaa maalausta sitä tekee, mutta omien kynsien lakkaaminen on ihan mahdottomuus. :virne: Ei onnistu. :keijo:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja skray » Ke 06 Maalis 2013 19:49

En tiedä oletteko tulleet ajatelleeksi, mutta mä ainakin teen kynsiä lakatessani siten, että aloitan lakkaamisen väärällä kädellä ja sitten on helpompi lakata sillä oikealla kädellä se väärä käsi, vaikka kynsissä on jo lakka, kun jotenkin sitä sutia osaa käyttää paremmin, vaikka pitäisi siitä kiinni vain parilla sormella pikkurilli pystyssä. :virne:

---

Mun tekis mieli vähän tyttöillä. Käydä kaupungilla kiertelemässä kauppoja ja muutenkin ehkä mennä kampaajalle yms, mutta en tiedä antaako rahavarannot taas tässäkään kuussa periksi. Ehkä huhtikuussa sitten, jos sähkölaskukin sitten olis jo vähän pienempi. :huoh:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ke 06 Maalis 2013 22:30

skray kirjoitti:... aloitan lakkaamisen väärällä kädellä ja sitten on helpompi lakata sillä oikealla kädellä se väärä käsi, vaikka kynsissä on jo lakka...

Noin miekin teen, mutta ei se auta, yhtä suttua se jälki silti on. :virne:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 07 Maalis 2013 18:19

puolikarkea kirjoitti:
skray kirjoitti:... aloitan lakkaamisen väärällä kädellä ja sitten on helpompi lakata sillä oikealla kädellä se väärä käsi, vaikka kynsissä on jo lakka...

Noin miekin teen, mutta ei se auta, yhtä suttua se jälki silti on. :virne:

:raps: Mä kyllä aina laikkaan oikealla kädellä ensin. Ikään kuin harjoittelen helpommalla kädellä ja jätän sen vaikeamman viimeiseksi. Lakkaan kynsiä sen verran harvoin, että joka kerta pitää uudelleen opetella (ainakin jollain tasolla) homma uudelleen. :virne:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 07 Maalis 2013 23:02

Rintaliiviasiaa!

Nyt löytyi! Kuten vaatepäiväkirjassa jo laitoinkin, marssin erikoisliikkeeseen ja vaadin palvelua. Kävelin Changeen, kerroin ongelman ja pyysin apua. Myyjä mittasi ensin ympäryksen sekä seisten, että istuen. Sovitukseen tuli ensimmäisenä hyvin simppelit liivit. Ongelma oli siinä, etten saanut niitä kiinni! :keijo: Yritin ensin laittaa normaalisti, eli hakaset suoraan taakse kiinni. Ei onnistunut, kun toinen käsi ei veny taakse. Sen jälkeen yritin laittaa hakaset edessä kiinni ja siirtää liivit toisinpäin, mutta ei siitäkään tullut mitään, koska selkä :töktök: :virne:
Lopulta pyysin myyjän avuksi kiinnittämiseen. Ongelmahan oli siinä, että varashälyttimen viemä tila oli juuri se ratkaiseva, minkä vuoksi en saanut niitä itse kiinni. :keijoei:
Lopulta kokeilin ainakin puolisen tusinaa liivejä läpi. Osa ihan hirveän huonoja mallilta, istuvuudelta tai hörsökkeiltä :töktök: Lopulta päädyin ostamaan rintaliivit, joiden toisessa kupissa on lisätoppausta ja toisesta se on revitty kaikki huitulan ketolaan.

Ongelmahan on vähän koominen :virne:
Suurin osa huonouksista johtui "isommasta" rinnasta. Kun sillä oli hyvä olla, oli toisessa hirveästi ylimääräistä tilaa. Sen lisäksi oikealla puolen mun olkavarsi on edempänä ja alempana kuin vasemmalla. Joko olen vino tai sitten se on noi kepit. Jopa vääränlainen leikkaus poisti kivoja liivejä listoilta. :huoh:

Lisäksi liivit täytyy vielä sijoittaa vähän "normaalia" ylemmäs, koska selkä.
Alempana liivien tukevuus vetää selkää väärään asentoon seistessä ja ihan kamala olo. Sen lisäksi toi leikkaushaava jää tyhmästi alle, jos liivit ovat oikealla paikallaan. :töktök: :keijoei:

Mulla meni siellä hiton kopissa melkein puolitoista tuntia tän takia.
En ole ihan heti menossa uudestaan.

Kostoksi ostin itselleni pinkkiä kynsilakkaakin :tyttö:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 07 Maalis 2013 23:05

Kibaya kirjoitti:Rintaliiviasiaa!
Nyt löytyi!
Mulla meni siellä hiton kopissa melkein puolitoista tuntia tän takia.
En ole ihan heti menossa uudestaan.

Hei jee! :jami:
Vaikka aikaa ja äherrystä kului, niin on varmasti mukavaa, kun löytyi sopivat liivit. :tilt:

Mulla oli taannoin naisongelma, josta en viitsi edes kertoa. :pahis:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 07 Maalis 2013 23:07

Mulla on tullut joku hassu ajatus siitä, että haluaisin huulipunia juhlakäyttöön. :friikki: Ainakin joku nätti viininpunainen jne. Ja minähän en siis osaa tehdä huulimeikkiä, enkä varsinkaan osaa olla sen kanssa niin, että se ei menisi pilalle. :keijoei: Hieno dilemma.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 07 Maalis 2013 23:13

L-S kirjoitti:No, ehkä sä onnistut seuraavalla kerralla. En mäkään joka kerta. :aukku:

Onnistuin. :keijotäpinä:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja theia » Pe 08 Maalis 2013 09:42

marenkienkeli kirjoitti:Mulla on tullut joku hassu ajatus siitä, että haluaisin huulipunia juhlakäyttöön. :friikki: Ainakin joku nätti viininpunainen jne. Ja minähän en siis osaa tehdä huulimeikkiä, enkä varsinkaan osaa olla sen kanssa niin, että se ei menisi pilalle. Hieno dilemma.

Suosittelen kokeilemaan Make Up Storen Lipstick Sealeria - sillä pysyy huulipuna paikoillaan. Tosin en oo kun kerran kokeillut (saatoin itseasiassa tännekin siitä puhua?) sitä käytännössä, mutta sillon pysyi huulipuna kunnossa koko illan :tilt:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa