Puhelinasiaa.

Re: Puhelinasiaa.

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Pe 08 Helmi 2013 14:45

Tuo on theia ihana! Mulla on samanlainen puhelin... Mistä ostit? Onko siinä myös se suojakansi, joka tulee näytön päälle, vai vaan pelkkä kuori?
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja theia » Pe 08 Helmi 2013 15:56

Anttilasta löysin (oli myös sinistä vaihtoehtoa, joka oli aika ihku myös, mutta mun puhelin on punainen niin se ei oikein sopinut), oli (taka)suojakuoret + kalvo näytölle. Hinta 20 :tilt:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Pe 08 Helmi 2013 21:44

Täytyy käydä ensi tilassa tarkastamassa paikallinen Anttila! Se sininen varmaan sopisi mun siniseen puhelimeen...
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Yabba » To 07 Maalis 2013 20:03

Onkos kukaan muu Galaxy S2:n omistaja törmännyt viimeisimmän päivityksen (4.1.2) jälkeen huomattavasti kasvaneeseen akunkulutukseen? Kun itellä tuo kulutus kasvoi huimasti, enkä kyllä ole asennellut mitään ylimääräistä ja uutta tähän.

Tuli nyt palauteltua tähän tehdasasetukset ja jos se ei auta tuohon akkuun niin sitten taitaa tähtäin siirtyä AOKP rommin suuntaan, saispahan sivussa Nexusen käyttöliittymän...

EDIT ja ennen kuin seuraatte esimerkkiäni niin tehdasasetuksiahan ei kannata sitten palauttaa jollei ensin ole väkertänyt varmuuskopioita tärkeimmistä asioista ;)
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Yabba

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 07 Maalis 2013 20:05

^Onko sulla Battery Defender?

En edelleenkään ole huomannut mitään Android-päivitystä. Tästä on kohkattu jo viikkokaudet. :riips:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Yabba » To 07 Maalis 2013 20:17

En käytä tollasia softia :D Ihan virranhallintaa vaan :D

Ja nuo päivitysjutut löytyy:
Asetukset => Tietoja puhelimesta (pohjalla) => Ohjelmistopäivitys (ja alempana lukee Android-versio + numerosarja (eli tämänhetkinen asennettu versio, uusin ja viimeinen (samsungin) julkaisema on 4.1.2). Päivitykset kannattaa suorittaa langattomasta (eritoten jos on Soneran mobiililaajakaista, siinä kun on järjettömät siirtorajat) on suht iso paketti.

Suurin ero 4.1.2:ssa aiempaan on se, että tuohon telakkariville tulee yksi sovellus lisää ja lukitusnäytölle voi laittaa pikakuvakkeita "suoralinkkejä" sovelluksiin. Näin ainakin minun silmään. Niin ja sovellusvalikko muuttuu hieman. Asetuksiin tuli jonkin verran parannuksia (mm. datankäyttövartija) ja Tehtävänhallinta ja muutama muu pikkujuttu paranee myös, tiedä sitten kuinka moni niitä käyttää...

Miinuksena tosiaan kuitenkin ainakin minulla kasvanut akunkäyttö, aiemmin kun meni päivä yhdellä latauksella (tai puolikas jos käytti paljon), nyt tuntuu että puolikas idlaten (eli ei mitään suurempaa käyttöä) ja jos pelaa/väkertää jne niin muutama tunti :( Tämä voi tieten johtua Samsungin rakkaasta TouchWichistä joka ei ole mikään pieniruokainen mutta kiva vain jos sen uudistus vain pahensi tuota syöpöttelyä => ainoa ratkaisu on tuo vaihtoehtoisiin android-versioihin siirtyminen
Yabba

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 07 Maalis 2013 20:20

Yabba kirjoitti:Miinuksena tosiaan kuitenkin ainakin minulla kasvanut akunkäyttö, aiemmin kun meni päivä yhdellä latauksella (tai puolikas jos käytti paljon), nyt tuntuu että puolikas idlaten (eli ei mitään suurempaa käyttöä) ja jos pelaa/väkertää jne niin muutama tunti :( Tämä voi tieten johtua Samsungin rakkaasta TouchWichistä joka ei ole mikään pieniruokainen mutta kiva vain jos sen uudistus vain pahensi tuota syöpöttelyä => ainoa ratkaisu on tuo vaihtoehtoisiin android-versioihin siirtyminen

Mulla on kestänyt kahtakin päivää akku tuolla Battery Defenderillä höystettynä. Tosin ennen päivitystä ilmeisesti.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Yabba » To 07 Maalis 2013 20:23

pitääpä laittaa kokeiluun, kun minulla kuitenkin on tarkoituksena siirtyä noihin epävirallisiin jakeluihin vasta kun Google julkaisee 5:s andyn (joskus syksyllä/alkutalvesta veikkaan ma) niillä kun on se paha tapa että ne vie luurista takuun :virne:
Yabba

ViestiKirjoittaja Yabba » Pe 08 Maalis 2013 19:08

Djoo, eipä tuosta akunsäästäjästä/ Battery Defenderistä oikein hyötyä ole, tai kyllä se tieten akkua säästi, mutta kun säästö tapahtuu näemmän pätkimällä verkkoyhteyksiä aina kun sulkee näytön. Tokin se ettei wifi/mobiilidata ole jatkuvasti päällä todellakin säästää akkua, mutta kun ei se ainakaan minulle sovi, kun suurin osa puhelinkäytöstäni vaatii sen jatkuvan netin (some ilmoitukset, whatsapp, sähköposti,...) ja muutenkin miksi pitää älyluuria (joka on synonyymi nettipuhelimelle) jos se ei ole jatkuvasti netissä.

Olihan tuossa BD:ssä tietysti se päivämodi jonka aikana noita yhteyksiä ei katkota niin surutta, niin se ei jostain syystä ainakaan minulla näytä toimivan (eli vaikka päivämodi oli asetettu välille 7:00-23:00, verkko ollu silti poissa toistuvasti kun olen luurin avannut.

(Ja tuo verkon käynnistys/sammutus/käynnistys/sammutus rulianssi muuten myös syö akkua hetkellisesti enemmän kuin tasainen verkko päällä/pois päältä, sillä aina yhteyden käynnistyessä suoritetaan käytettävissä olevien verkkojen sniffaus mikä syö akkua enemmän kuin pelkkä verkkoyhteyden ylläpito.)
Yabba

ViestiKirjoittaja Walker » La 09 Maalis 2013 09:30

Yabba kirjoitti:Onkos kukaan muu viimeisimmän päivityksen (4.1.2) jälkeen huomattavasti kasvaneeseen akunkulutukseen? Kun itellä tuo kulutus kasvoi huimasti, enkä kyllä ole asennellut mitään ylimääräistä ja uutta tähän.

Akun kulutus kasvoi pikkuisen aikaisempaan softaversioon verrattuna. Mutta kulutuksen kasvu
on niin pientä että minua se ei ole haitannut. Mitä muilta keskustelupalstoilla olen lukenut samasta
aiheesta niin lisääntynyt akun kulutus on todella yleinen ja tuonut ongelmia monelle.
Itsellä ei ole akunsäästäjää. Gps ja netti voi olla poissa päältä joka osittain selittää
tilannetta, kun elämä sujuu ihan hyvin vaikkei joka 5min välein käykään tarkistamassa
some päivityksiä.
"Without music, life would be a mistake" - Nietzsche
Walker

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 09 Maalis 2013 11:47

No internetin vuoksihan minullakin älypuhelin on, mutta suurimman osan ajasta käytän nettiä kuitenkin ihan tietokoneella. Silloin puhelimen nettiyhteydet on kiinni. Pidän yhteydet päällä vain kun olen esim. kaupungilla, ja tarvin vaikka bussiaikatauluja.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Emeritus » La 09 Maalis 2013 14:30

Näistä puhelinten verkko- ja nettiasioista puheen ollen. Viimeksi kun tuli puhelinlasku, oli mukana toinen lirpake, jossa kertoivat kuinka paperilasku tulee maksulliseksi (1,90/lasku, 'tu mitä ryöstöä... Saahan e-laskuista ilmoituksen säshköpostiin?) ja kuinka nyt nykyiset liittymät, joiden kuukausimaksuun ei sisälly datasiirtoa. No, nyt olisi tulossa em. liittymiin käyttökatoton 256kbit/s nopeuksinen kotimaan datayhteys. Liittymän kuukausimaksu moisesta lystistä sitten nousisi 1,99. Okei, ihan kiva diili. Kai, jos jotain datayhteyksiä käyttelisi säännöllisesti. :epäilevä:

Aika nyhtämistä, sanoisin, kun en datayhteyksiä käytä juuri ollenkaan tällä liitukautisella kapulalla. Tästä uusimmasta laskustani (2,71) tuon hienon datayhteysuudistuksen tuoma kiinteä hinnankorotus olisi 73%. Olen ajatellut että soittaisi ihan pokkana Elisalle ja kertoisi kuinka massiivisen prosentuaalisen korotuksen tuo minulle toisi, ja eivätkö he nyt voisi tarjota jotain edullisempaa ratkaisua, kun kerran olen vanha ja luotettava asiakaskin ja kaikki. :virnu:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 09 Maalis 2013 14:33

Minusta on ylipäätään käsittämätöntä, että joku vielä tähän maailmanaikaan edes haluaa paperilaskuja. Kyllä kai e-laskusta saa sähköposti-ilmoituksenkin halutessaan. Ainakin ennen on saanut, vaikkei halunnutkaan. Toki tässä varmaan on pankkikohtaisia käytäntöjä.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja L-S » La 09 Maalis 2013 14:39

Mä huomasin äskettäin, että mun pankki näemmä jopa laskuttaa niistä e-laskutiedotteiden lähettämisestä sähköpostiin. :epäilevä: Okei, jotain 10 senttiä kappale, mutta silti.

Paperilasku on siitä kätevä, kun sen voi laittaa pöydälle muistuttamaan olemassaolostaan. Sähköpostilasku ei toimi samoin, kun ilmoitus hukkuu kaiken muun inboxiin päivittäin saapuvan materiaalin alta hyvin äkkiä, jos ei sitä maksa heti pois. Mutta sitten täytyy tietysti keksiä muita muistutuksia.

Sähköpostiin saapuvat varsinaiset laskut ovat ärsyttävimpiä. Niin, että ne tiedot pitää sitten itse kopioida tai näppäillä sinne verkkopankkiin, ja ylipäätään se, että sen laskun sitten muistaa maksaa.

Nyt meni off-topiciksi ja tietysti turhaksi valittamiseksi. :keijo: Puhelinasioissa sen verran, että mä en ole ikinä uskaltanut päivittää oman Galaxy SII:ni ohjelmistoa tohon nelosella alkavaan. :keijo: En jaksa sählätä ja pelkään että se vaan sotkee.
Viimeksi muokannut L-S päivämäärä La 09 Maalis 2013 14:43, muokattu yhteensä 1 kerran
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 09 Maalis 2013 14:42

Mää käyn verkkopankissa muutenkin lähes päivittäin, niin mun saamani e-laskut näkyy kyllä siinä ihan etusivulla niin kauan kunnes oon hyväksynyt ne maksuun. En siis koe tarvivani edes niitä sähköposti-ilmoituksia.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja L-S » La 09 Maalis 2013 14:47

Niin, mutta mä en käy siellä päivittäin. Viime aikoina on tullut käytyä useammin, mutta jossain välissä meni jostain syystä useampikin viikko ettei tullut käytyä, tai lähinnä siten että maksan laskut huomenna, en jaksa tänään kirjautua verkkopankkiin ja sit se unohtuu. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja @gen.fi » La 09 Maalis 2013 19:42

Juu itsekin havaitsin tuon akun kulumisen jellybeanin päivityksessä.
Mutta alkaa tuo akkukin olemaan jo melkein 2 vuotta ollut kovassa käytössä.
Joten tilasin ebaystä 1800 mAh akun tuon alkuperäisen 1650 MAh:n tilalle.
Tuli eilen ja tänään ajattelin testata miten toimii.
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja @gen.fi » La 09 Maalis 2013 19:46

Muuten jos on se kello/sää ohjelma päällä niin tuntuu kuluttavan enemmän kuin ennen.
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja Yabba » La 09 Maalis 2013 22:27

@gen.fi kirjoitti:Juu itsekin havaitsin tuon akun kulumisen jellybeanin päivityksessä.
Mutta alkaa tuo akkukin olemaan jo melkein 2 vuotta ollut kovassa käytössä.
Joten tilasin ebaystä 1800 mAh akun tuon alkuperäisen 1650 MAh:n tilalle.
Tuli eilen ja tänään ajattelin testata miten toimii.

Joo, tehoakku on itelläkin käyny mielestä.

Itse asiassa tuo tehdasasetusten palautus taisi auttaa, kun eilen annoin mennä akun tyhjäksi ja yön yli latasin. Nyt on edelleen yli 45 % akusta jäljellä. Kun viimeaikoina olisi jo nyt uudestaan laturissa. Edelleenkin kyllä menee enemmän kuin pitäisi, mutta tämän kanssa voi jo elää.

Mutta toisaalta tuo AOKP tai Cyanogen on alkanut entisestään houkuttaan, eri toten kun muutenkin on asetukset ja varmuuskopiot tuoreita ja modeilla sais 4.2:n jota ei tähän muuten saisi. Toisaalta ubuntukin olisi nykyään mahdollista..

Ja oma luuri+akku on nyt reippaan vuoden ikäinen eli pitäisi kyllä potkua löytyä.
Yabba

ViestiKirjoittaja Emeritus » Su 10 Maalis 2013 21:58

L-S kirjoitti:Mä huomasin äskettäin, että mun pankki näemmä jopa laskuttaa niistä e-laskutiedotteiden lähettämisestä sähköpostiin. :epäilevä: Okei, jotain 10 senttiä kappale, mutta silti.

Paperilasku on siitä kätevä, kun sen voi laittaa pöydälle muistuttamaan olemassaolostaan. Sähköpostilasku ei toimi samoin, kun ilmoitus hukkuu kaiken muun inboxiin päivittäin saapuvan materiaalin alta hyvin äkkiä, jos ei sitä maksa heti pois. Mutta sitten täytyy tietysti keksiä muita muistutuksia.

Ihan kuin niitten sähköpostimuistutusten lähettämisestä koituisi firmalle juuri mitään lisäkuluja, saati vaivaa. No, korkeintaan kai sen verran että aktivoivat sen omalle kohdalle. Pakostakin tulee tuosta mieleen Unicafen tapa maksattaa korttimaksamisen 4 sentin lisämaksu asiakkaalla. Heti aloittivat sen kun tuli mahdolliseksi. Vielä ei ole missään muussa liikkeessä ikinä tullut vastaan tuota. No, ei tuo taloutta kaada, ja opiskelijakortille jos lataisi rahaa niin sillä maksaisi normaalihintaa vähemmän, mutta kun ei ole vielä nyt toisen vuoden keväälläkään saanut aikaiseksi... :P

Mutta Unicafe-ruikutuksesta taas asiaan. Juu, tuosta juuri tykkään paperilaskuissa, ne voi laittaa fyysisesti näkösälle muistuttamaan olemassaolostaan. Ainakin joo OP:lla maksamattomat e-laskut näkyvät siinä etusivulla, äiti vahvisti. Tosiaankin, kyllä varmaan itselläkin ne sähköpostimuistutukset hukkuisivat nopeasti muiden viestien alle. Tarttis Gmailiin tota varten ns. sticky topic -toiminnon! :D Tuleehan tuossa nettipankissa käytyä itsekin ainakin pari-kolme kertaa viikossa, tuskin sieltä jäisi mitään pahemmin erääntymään, mutta olisi joka tapauksessa yksi paikka lisää mitä kyttäillä säännöllisesti.
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja Yabba » Su 10 Maalis 2013 23:23

Emeritus kirjoitti:Tarttis Gmailiin tota varten ns. sticky topic -toiminnon! :D

Eikös siinä joku tuommonen ole? Minulla on jonkin mielikuva tämmösestä. Pitää tarkistaa kun koneelle ehdin. Ite tosin käytän tärkeä viesti toimintoa noihin.
Yabba

ViestiKirjoittaja skray » Ma 11 Maalis 2013 08:43

Kyllä mä ainakin suurin piirtein muistan mitä laskuja on tulossa ja koska, sillä niissä on yleensä aika pitkälle samat eräpäivät aina. Joten jos joudun siirtymään e-laskuihin, niin eipä se paljon haittaa toimintaa. Osa laskuista mulle tulee jo netpostiin muutenkin ja se on aika näpsäkkä, tavallaanhan se on myös e-lasku, koska niistä ei tule paperiversiota kotiin, mutta erojahan toki on. Tosin kerran, kun oon e-laskua kokeillut pankissa, en osannut vaihtaa siihen päivämäärää (halusin maksaa viikko ennen eräpäivää kun tili tuli) ja peruinkin koko homman ja nyt lasku tulee paperisena. Kaiken lisäksi pidin hankalana sitä tapaa, jolla e-lasku otettiin käyttöön. Mutta jos niihin alkaa olla pakko siirtyä siksi, että paperilasku maksaa, siirryn mielelläni e-laskuihin. Kaippa se päivämäärän vaihto jostain sitten onnistuu. :keijo:

Puhelinasiaa:
Nokian lumia on muuten jees, mutta en tykkää siitä, että se ei mene ns. perustilaan, jos esim. puhelun jälkeen en paina sitä nappulaa, josta perustilaan siirrytään, vaan laitankin puhelimen lukkoon. Seuraavan kerran avatessa se on siinä tilassa mihin jätin, eikä perusruudussa. Haluan siirtyä suoraan perusruutuun, enkä jatkaa siitä mihin jäin. :norsu:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 11 Maalis 2013 11:09

[Täysin OT]

Lyyra kirjoitti:Minusta on ylipäätään käsittämätöntä, että joku vielä tähän maailmanaikaan edes haluaa paperilaskuja.

Sori, mutta tää on kalvanut mua viikonloppuna.

Virastot vaativat paperilaskuja nähtäville, kuitteja maksetuista laskuista myös. Siis kuittia, ei tilitapahtumatulostetta. Kela on vaatinut multa näitä pariinkin eri hakemukseen. Enkä ole ainoa kenelle näin on käynyt. Ei oikeasti auta pätkääkään selittää miten laskut on sähköisessä muodossa ja elää vähäpaperista elämää. Mun mielestä on helpompi pitää järjestyksessä paperiset versiot kuin yrittää selvittää sähköisistä, että mitkäs kaikki sieltä pitääkään tulostaa. Toki, jos kokee toisen tavan helpommaksi niin antaa palaa.

Sen lisäksi on ihmisiä jotka eivät käytä verkkopankkia, eivätkä sähköisiä palveluita ollenkaan. Eivätkä he kaikki suinkaan ole +70-vuotiaita munmoja.

Mun mielestä on hyvä, että on sähköisiä palveluita, mutta pitää olla myös toinen vaihtoehto sitä haluaville. Kyllä niitä aika paljon on. Tässäkin maassa on edelleen kolkkia mistä ei pääse kännykällä nettiin tai nettiin ollenkaan!

Joo, tämä mua on vaivannut. Over and out.

[/täydellinen OT]
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 11 Maalis 2013 11:50

Kib: Ainakin mun pankista saa e-laskun tuollaisia varten tulostettuakin, jos haluaa. Ja halvempi kai se on itse tulostaa, kuin maksaa kaksi euroa siitä, että laskuttaja sen tulostaa ja postittaa.

Ja joo, tiedän, että maassa on kolkkia, joissa ei netti kauheesti toimi. On myös paikkoja, joissa edes puhelin ei kauheesti toimi.

Sori, jos pahoitin mielesi.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Yabba » Ma 11 Maalis 2013 20:50

Kibaya kirjoitti:Virastot vaativat paperilaskuja nähtäville, kuitteja maksetuista laskuista myös. Siis kuittia, ei tilitapahtumatulostetta. Kela on vaatinut multa näitä pariinkin eri hakemukseen. Enkä ole ainoa kenelle näin on käynyt. Ei oikeasti auta pätkääkään selittää miten laskut on sähköisessä muodossa ja elää vähäpaperista elämää. Mun mielestä on helpompi pitää järjestyksessä paperiset versiot kuin yrittää selvittää sähköisistä, että mitkäs kaikki sieltä pitääkään tulostaa. Toki, jos kokee toisen tavan helpommaksi niin antaa palaa.

Itseasiassa tuo on järjettömän typerä käytäntö. Nykyaikana kun kaikki paperit (jopa Kelan) löytyy myös sähköisessä muodossa, niin minusta taas on järjetöntä että esimerkiksi Kela, vaatii kaikesta paperikopion (kun ne paperit 99%sti vain skannataan sähköiseen arkistoon eikä niitä koskaan enää katotoa) mikä tuottaa valtavasti turhaa paperijätettä, jota ei voi edes kierrättää kun ne on "luottamuksellisia". Ja tässä tapauksessa vielä valtion virastot on siinä jälkijunassa, kun esimerkiksi sen mitä olen liiton kanssa asioinut, on voinut 100%:sti tehdä sähköisesti, jopa ne kelankin vaatimat liitteet ovat kelvanneet skanneina => ei turhaa paperityötä.

Mielestäni siis virastoilta olisi oikeasti ympäristöteko siirtyä sähköiseen paperinpyörittelyyn (ja siinä ne liitteetkin katoavat huonommin). Totta kai tässä tapauksessa myös paperinen rulianssi on sitä haluaville oltava olemassa, mutta nykyisessä mallissa tuo sähköinen vaihtoehto uupuu kokonaan.

Mun mielestä on hyvä, että on sähköisiä palveluita, mutta pitää olla myös toinen vaihtoehto sitä haluaville.
Tarjotaanhan tuota vaihtoehtoa, mutta kuten niin moni muukin vaihtoehto, se on maksullinen, ehkäpä sen vuoksi, että sen paperin pyörittämiseen vaaditaan useampi kuin vain yksi ihminen (sähköiset palvelut on aika pitkälti automatisoituja).
Yabba

EdellinenSeuraava

Paluu Multimedia