Penninvenytys!

Re: Penninvenytys!

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 12 Kesä 2012 20:57

Dyy dyy dyykkaus!
Kerran kuussa tai viikossa kun käy kaupan sijaan kaupan takana säästyy jokunen ropo. Koskaan ei tiedä mitä löytyy. Usein leipää on yli oman tarpeen ja siihen kylkeen jotain yllätystuotetta.
Viime keikalla Aamupala-juustoa, muffineita, banaaneita, evässalaatti ja kolmioleipä päätyivät mun mukaan. Muu porukka taisi ottaa samanlaista settiä mukaansa.

Säästää voi myös kulkemalla sellaisissa paikoissa, joissa ei ole houkutusta ostaa asioita. Kirjastot, puistot ja muut ulkoilualueet tai sitten kaupunkikeskustaa siihen aikaan kun liikkeet ovat jo menneet kiinni.

Jos kantti riittää, niin kannattaa pitää kirjaa menoista. Kuukauden parin jälkeen voi tarkastella olisiko menoissa säästettävää.

Yksi konsti on jättää pankkikortti kotiin ja ottaa mukaan sen verran rahaa, kun päivän pakollisiin ostoksiin on suunnitellut.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja heartless » Ti 12 Kesä 2012 21:10

Mä oon havainnut hyväksi kokopäivätyön naapurikunnan puolella, työmatkoihin kuluu mukavasti aikaa ja työpäivien jälkeen on niin poikki, ettei jaksa lähteä mihinkään, missä rahaa saattaisi kulua.
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 12 Kesä 2012 21:54

Täällä ei kauheesti dyykkimestoja ole, ja ne vähät mitä on, ovat niin kaukana että jalkapatikalla ei jaksa eikä bussit kulje öisin (ja pyörät on rikki). En muutenkaan oikein ole dyykkityyppiä, kun öisin pitäisi luikkia ja muuta. Täällä saa lisäksi yöaikaan kovin herkästi puukosta.
Kesädyykkauksen ongelmana on myös kylmäketjun katkeaminen. Koskaan ei tiedä kuinka pitkään ne ruuat on seisseet huoneenlämmössä ennen dumppausta. Eli mainitsemasi maitotuotteet, salaatit, kolmioleivät ynnä muut kylmäsäilytystä vaativat jutut jäisivät kyllä ottamatta. Olen siis nk. laiska kermaperse.

Mutta joo, periaatteessa ihan kannatan dyykkailua, vaikkei siltä ehkä kuulostakaan. :keijo:

Äidin kanssa juuri puhuimme puhelimessa ja totesimme, että juhannuksesta on ainakin se hyöty, että ei pääse kauppaan tuhlaamaan pennosiaan. :keijo:
Säästökuuri lienee syytä aloittaa pakastimen tyhjennyksestä. Se on näet täynnä hirven- ja poronlihaa ja marjoja ja ties mitä.

Ja tätä kirjoittaessani heartless on näköjään kertonut oman vinkkinsä. Mulla naapurikunnan puolella työskentely aiheuttaisi sen luokan väsymystä, että rahaa kuluisi valmis- ja pikaruokiin ihan luvattoman paljon. En mää jaksa väsyneenä laittaa ruokiani itse. :ei:
Siitähän tässä mun kroonisessa rahapulassani onkin eniten kyse: syön varallisuuteeni nähden ihan liian usein ulkona, tai valmisruokia. Totuin Australiassa siihen, ettei oikeastaan tarvinut miettiä ulkona syömisen kustannuksia kun se oli niin halpaa, ja jotenkin en ole koskaan oppinut siitä pois. Ja siitä on jo neljä vuotta. :huoh:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 12 Kesä 2012 22:56

Hapatetut maitotuotteet on melko turvallisia. Pilalle menneen tuotteen esim. rahkan tunnistaa aistinvaraisesti. Lihat syön heti usein lämmitettynä.
Sunnuntaina on lyhyt kauppapäivä, niin silloin uppoaa myös majoneesileivät yms eväät sillä jos sellainen olisi ollut muutaman tunnin laukussa eväänä niin söisin sen kyllä.

Paisuneita pakkauksia pitää välttää. Ja jos joskus satun olemaan raskaana, niin silloin en riskeeraisi.
Mä luulen, että tälläiselle atoopikon on hyvä saada pikkasen immuunisysteemille hommia, ettei tarvitsisi ihoa vastaan hyökkiä.

Mutta tää on vaan mun omaa ajattelua.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 06 Helmi 2013 12:59

Satunnaisista kysymyksistä siirrettyä keskustelua:

Mr. Smith kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:Seuraava kysymys: Oletteko koskaan laskeskelleet, minkä verran on yhdelle hengelle kohtuullinen, mutta säästeliäs päiväbudjetti (sis. suurinpiirtein ruuat ja muut päivittäistarvikkeet)?

Olen (taas) kokeillut elää säästeliäämmin eli otan muutaman kympin viikonlopulla ja valmistan sillä ruuat viikoksi + muut tarpeet.
Olen onnistunut tässä vaihtelevasti: välillä on jäänyt rahaa seuraavalle viikolle, välillä on pitänyt turvautua pankkikorttiin.

En tiedä päiväbudjetista mutta jos eläisin todella askeettisesti selviäisin ehkä noin 2 eurolla per päivä :raps: Mutta tosiasiallisen kulutuksen selvittämiseksi pitäisi tehdä tilastointia ja laskea keskiarvo.
Yhdellä viikolla kun tulee ostettua esim. rasvaa seuraaviksi muutamiksi viikoiksi ja se lisää rahanmenoa, mutta toisaalta siihen ei tarvitse seuraavilla viikoilla kuluttaa jne.

Mun alustava suunnitelmani olisi n. 5 euroa päivä. Kahteen euroon tuskin pystyisin. Ajatuksena olisi konkretisoida hanke siten, että joka neljäs päivä saisin nostaa 20 eur, ja käydä ostamassa sillä kaapintäytettä. Tässä on tosiaan hankalaa se, että joitakin asioita ei tarvi ostaa joka kerta, mutta ne vievät sitten toisinaan isomman lohkon budjetista.
Ja, laskenko Moukarinkin ruuat tähän, vaiko en? Koska Moukarin ruoat (ainakin kuivamuona) kannattaa ostaa isoissa erissä. Kovasti kutkuttelisi siirtyä sen kohdalla johonkin markettinappuloihin, mutta sitten sen kyllä haistaa. Ja haluaisin sen pysyvän terveenä ja saavan kaikki tarpeelliset ravintoaineet.

Laitoin itseni talouskuurille jokunen viikko sitten, koska tahdon saada vähät rahani riittämään.
Viimeisin säästöjuttuni on, että aloin syödä joka ilta iltapalaksi puuroa. Iltapuuro on jotenkin lohdullista. Ja saanpahan pakastimesta marjat hyödynnettyä pois. :tilt:
Uudenvuodenlupaukseni kahvin juonnin vähentämisestä pitäisi kanssa säästää vähän. Jos juon vähemmän kahvia, sitä ei tarvi ostaa niin usein. Kahvi on kamalan kallista. :(
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja SirPet » Ke 06 Helmi 2013 16:20

Ehkäpä Moukarin ylläpitoon voisi asettaa kuukausibudjetin, joka sitten sisältää ruoat ja hiekat ja vastaavat isompina kertaostoina hankittavat tarpeet.

Noin muutoin itsellä ei juuri olekaan sanottavaa aiheeseen, pyrin olemaan tarpeettomasti tuhlaamati rahojani, mutta tarvetta suoranaiseen venyttämiseen ei ole.
SirPet

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 11 Helmi 2013 11:19

Okei, nyt meni luotto minuun.
Minulla oli rahaa vielä äsken, nyt minulla ei ole enää rahaa. Mitä ihmettä tapahtui?

Kun joulu II eli palkkapäivä koittaa ensi perjantaina, alan tekemään excel-pohjaista kirjanpitoa. Jos ei muuta, niin ainakin kikkailemaan sarakkeilla ja kaavoilla ja linkityksillä ja ja ja... :nörtti:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 11 Helmi 2013 12:09

Mun excel-kirjanpitoni on kovin epäsystemaatttinen. Yritin joitain kertoja Marttojen lomakkeella, mutta hitto että se oli monimutkaista. Mun taulukossani on vain päivät, ja sitten erittelen suurin piirtein, mitä päivän aikana oon ostanut. Sitten lasken marginaaliin aina, paljonko on mennyt viikossa, ja paljonko on mennyt kuukaudessa. Reilun kahden kuukauden seurailun myötä oon saanut jo kulutusta pienenemään. Ja toivon, että tämä uusin 5 euron päiväsääntöni pienentää sitä entisestään.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 11 Helmi 2013 12:22

Lyyra kirjoitti:Marttojen lomakkeella

Missäs tällainen? Voisin tsekata sen ennen kuin teen omani.

Ps. Ja googlettamalla löytyi. Pikkaisen liikaa muuttujia makuuni, mutta tuollaista olin itsekin ajatellut eli pystyrivillä viikot ja rinnakkain rahareiät.
Katsotaan jos pikkaisen edes rahankäyttöni järkiintyisi.
Viimeksi muokannut Mr. Smith päivämäärä Ma 11 Helmi 2013 12:46, muokattu yhteensä 1 kerran
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Nugat » Ma 11 Helmi 2013 12:26

Mulla ei ole ollut koskaan tarvetta ajatukselle "venyttää penniä". Mietin tässä opiskeluaikojakin kun asui vuokralla. Pärjäsin suht mukavasti kesätyörahojen kanssa pitkälle talveen ja sen yli. En mä muutenkaan ole ollut kova ostamaan mitään turhaa ja tuon aikana se oli jotenkin selvää, ettei kannata heräteostostella, mut ei se kai ollut vaarana. :sori: En mä edes hirveästi katsonut kuinka paljon ruokaan meni rahaa, ostin mitä teki mieli. Silloin mä taisin stressata rahasta vähemmän kuin nykyään, vaikka sitä on huomattavasti enempi. :friikki: Toisaalta rahaa menee nykyään kertaheitolla paljon, laskut tulee yhdessä läjässä ja renppa nieli suuren osan. Yritän kuitenkin valmistautua yllätysmenoihin, esim. jos auto hajoaisi. Ja kyllä ruokakaupassakin kirpaisee, jos tietyn summan yli menee ja yritän sitä välttää. Mutta luulen, että mulla olisi huomattavasti enempi varaa tehdä kaikkea hauskaa, jos alkaisin venyttämään penniä tosissani. Tai jos alkaisin oikeasti haaveilemaan siitä isosta talosta... Mutta sekin on niin kaukana vielä tämän hetkisestä tilanteesta etten osaa siihen vielä asennoitua. Eikä tuollaista isoa hankintaa ja puuhaa ole kiva tehdä yksin...

Mä kadotin mun punaisen langan. :riips: :keijo: Mistä mä aloin puhumaan? :raps:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 11 Helmi 2013 12:51

Mr. Smith kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:Marttojen lomakkeella

Missäs tällainen? Voisin tsekata sen ennen kuin teen omani.

Ps. Ja googlettamalla löytyi. Pikkaisen liikaa muuttujia makuuni, mutta tuollaista olin itsekin ajatellut eli pystyrivillä viikot ja rinnakkain rahareiät.
Katsotaan jos pikkaisen edes rahankäyttöni järkiintyisi.

Täällä, ja näköjään ehdit jo itsekin. :P
Tosiaan koin tuon itsekin liian laajaksi. Ei mulla oo esim. lainanlyhennyksiä ja jatkuvia vaatemenoja tms.
Ja Temppu-Moukari-sarake puuttuu! :norsu:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 14 Maalis 2013 14:23

Jahas se olis sit (tuo jää päälle :pepsis: ) aika läpikäydä kuukauden excelöinnin ja tiukan taloudenpidon tulokset.

Kiitämme:
+ Rahaa oikeasti jäi seuraavalle kuukaudelle :isosilmä:
+ Kiitos excelin pidon näin heti paljonko massia on, eikä tarvinnut joka kerta verkkopankkia avattaessa mumista "come on, big daddy needs a new pair of boots..."
+ Kun otin viikon ruokarahat käteisenä, kulutus mukautui siihen. Kun fyysisesti maksoin, näin paljonko meni ja paljonko jäi. Ei tullut enää niin vaan tehtyä heräteostoksia.
+ Lisäksi rahat lähtivät heti tililtä eli tilanne pysyi reaaliaikaisena; kun maksoin kortilla, tapahtuma ei rekisteröitynyt heti ja välillä sitä kuvitteli että rahaa on enemmän kuin olikaan.

Miinusta:
- Kirjanpito on vaikeaa :pahis: Laitoin exceliin meno-sarakkeet vain ruualle, laskuille, ja "muulle". "Muu" paljastui liian yleismaailmalliseksi; se ei kertonut tarpeeksi selkeästi tuhlasinko rahani blu-ray:hin vai esim. joogaan. Pitää luoda lisää sarakkeita ensi kuulle.
- Pahuksen pankkiautomaatti pyysi joka kerta lahjoitusta jollekin hyväntekeväisyydelle. Havaitsin myös että summa kasvoi yhdellä eurolla jossain vaiheessa. Kokeillaankohan tässä porukan kivunsietokykyä? No joo, muutama euro hyväntekeväisyyteen ei nyt niin kauheasti tässä konkurssissa tunnu, mutta kun pointtina oli säästää niin tuota kun joo...:nolo: :huono ihminen:

Saas nähdä miten käy seuraavan kuun aikana: lehtilaskut alkavat saapua, sähkölasku on tulossa ja kohta varmaan tulee taas vedenkulutuksen tasauslasku...:seko:
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 14 Maalis 2013 14:38

Budjetti lipsuu. :pillitys:
Viimeviikkoinen Jyväskylän-retki sai rahatilanteen heittämään ihan täysillä häränpyllyä, ja jotenkin se tilanne on vaan jatkunut. :friikki:
Nyt pyrin olemaan taas käyttämättä rahaa mihinkään koko loppuviikon, ja mielellään vielä alkuviikostakin. En kyllä tiedä, kuinka realistinen ajatus se on, kun siskoni tulee kylään, ja kuitenkin pitää humpastaa.

Tuntuu myös, että opiskelijalounas (2,60 ) on liian kallis budjetilleni. Monestihan sen hyödyntämistä kyllä perustellaan sen monipuolisuudella ja siitä johtuvalla hinta-laatusuhteella, mutta... Jos kotiruoka on "ilmaista" (ja opiskelijaravintolassa nyhdetään kuumasta vedestäkin vähintään 0,50 ), niin valinta ei ole vaikea. Ainoa vaan, että sitten kärsii kaikki muukin. Opintoja tulee tehtyä yliopistolla paremmin kuin kotioloissa. Yliopistolla saattaa jopa välillä joutua kontaktiin ihmisten kanssa.

Tietenkin tätä ahdinkoa helpottaisi, jos en itsepäisesti laittaisi rahaa säästöönkin joka kuukausi ja maksaisi yilmääräistä visalaskun lyhennystä. Mutta kun haluan säästää, ja haluan eroon siitä visalaskusta!
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja puolikarkea » To 14 Maalis 2013 18:38

Minulla on tavoittena saada rahaa säästöön useampaa eri juttua varten ja seuraan nyt ainakin jonkun aikaa kuittien avulla minne rahani hassaan. Ihan varmasti sieltä paljastuu jotain, mistä voi nipistää vähän lisää säästöön. Päätin seurata kuluja puhelimen avulla, koska se on aina matkassa ja parin kokeilun jälkeen löysin sellaisen android-sovelluksen, joka sopi tarpeisiini. Samalla on tarkoitus miettiä uusiksi lainanlyhennyksen määrää, haluaisin sanoa opintolainalle heipat.

Seurannan alla on nyt ainakin ruokaostokset (en tiedä paljon ruokaan kulutan rahaa) ja hupibudjetti (herkut, alkoholi, ulkona syömiset), jonka kooksi määrittelin 100e per kuukausi. Oon paukutellut siitä menemään yli puolet reilussa viikossa, hupsheijaa. :kauhistunut: :keijo:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 14 Maalis 2013 18:57

Hupibudjetti olisi kyllä hyvä olla olemassa. Tosin mulla sellaiset menot on sitten sarjaa "apteekin kallis shampoo", "lankaa", ja "bussikortti". :keijo:
On tää oikeesti tiukkaa. Asuisinpa kimppa-asunnossa. :huoh:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Lex » Ma 15 Huhti 2013 20:40

Mulla on ihana itse rakennettu Excel-taulukko, jonka ainoa puute on se, että sitä pitää täyttää manuaalisesti käsin ja sen takia säästää kaikki kuitit.

Taulukkoon kategorisoitu (8 kpl) esim. asumiskulut, pukeutuminen, vapaa-aika, säästäminen jne. ja lisäksi vielä kategorioissa avattu tarkemmin (48 kpl) onko kyseessä puhelinlasku, salikortti, urheiluvaatteet vai baarihumputtelu. Esitäytettynä on toistuvat, samansuuruiset maksut kuten vuokrat, yhteiselle taloustilille menevät ruokarahat, matkakortti yms. sekä suuntaa-antavat arviot palkka- ja muista tuloista.

Taulukon avulla sain höylättyä läskiä pois semiturhista menoeristä ja muutenkin pystyy hieman suunnittelemaan paremmin tulevaa.

Lisäksi ylläpidän taulukkoa, johon syötän saamani palkat ja maksamani verot ja piirätytän pylväs- ja viivadiagrammeja tiedoista :friikki:

Ainoa miinus on tosiaan manuaalisen työn määrä. Jotkut pankit kai tarjoavat jonkinlaista omaa palvelua, joka ottaa tietonsa suoraan tilitapahtumista mutta oma pankkini ei moista tarjoa.
Lex

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 17 Kesä 2013 10:06

Penninvenytys onnistui viime kuussa paremmin kuin edellisenä.

En tiedä paljonko auttoi se, että olen alkanut hippi-it-teytyä (varmasti tuo on oikea sana. Valehtelisinko minä? Teille?) eli alan uskoa kasvavassa määrin tietokonepilveen.
Tarvitsenko fyysistä kappaletta tv-sarjasta tai leffasta, jos katson sen vain kerran ja sitten annan eteenpäin ja/tai unohdan kaappiin? Varsinkin kun se joko A) tulee telkkarista ennen kuin ehdin oman kappaleeni katsoa ja B) voin nähdä sen missä vain, milloin vain näppärästi esim. Netflixistä.

Sarjakuvat ostan yhä fyysisesti mutta niitä taas ei ole tullut hommattua muuten vaan.

Lisäksi saattoi auttaa että isoja laskuja ei nyt ole tullut.
Myöskin olen kokeillut hamstraamista; ostan isot erät (kuivia) elintarvikkeita kerralla, ja nuukailen loppuviikon l. ei osteta extraa.
Seuraavilla viikoilla jää rahaa talteen, koska ei tarvitse ostaa samaa määrää ruokaa. En tiedä onko tässä kyse vain rahankäytön siirrosta aikaisempaan, mutta en voi kieltää tiettyä kyökki-psykologista (pun unintended) tasoa; ainakin tuntuu siltä että rahaa menee vähemmän :raps:
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 18 Kesä 2013 21:16

Martat sanovat, että rahaa säästyy, kun käy kaupassa vain kerran viikossa. Ainakin säästyy heräteostoksilta ja ruokakaapin sisältö tulee ehkä käytettyä suunnitelmallisemmin, mikä vähentää pilaantumishävikkiä.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 15 Heinä 2013 14:05

Hassu huomio, tai no ainakin mielenkiintoinen minusta, tai no varmaan sille on oikeasti järkevä selitys, mutta kuunnelkaa nyt ennen tuomiotanne.

Sähkölasku on pienentynyt suhteellisesti muun harrastustoiminnan myötä. Jotenkin valoisan ajan sekä kesän edetessä lasku on pudonnut lähes satasesta muutamaan kymppiin.
Fiksut siellä jo etsivät linkkejä juttuihin joissa mainitaan kesä- ja talvisähköhinnoista, mutta tahtoisin uskoa että syytä on muuallakin.
Voisiko se vaikuttaa että olen taas alkanut lenkkeilemään, pyöräilemään, joogaamaan ja muutenkin tekemään muuta kuin tv:n ääressä istumista? Nykyään saattaa mennä päiviäkin että en aukaise töllöä.

Mitenkähän mahtaa käydä taas talven tullessa, kun pyöräily-kausi on ohi (ainakin minulle. Liikaa vaivaa ja vaaratilanteita minun makuuni), lenkkeilykausi on hiinä ja hiinä (en ole kokeillut sitä vielä, ja en tiedä millainen talvikunnossapito täälläpäin on. Suksia en viitsi hankkia, koska pitäisi kulkea pari kilometriä päästäkseen hiihtämään = hyöty-sihde on heikko) ja ainoat huvit ovat siis jooga & töllön tuijottaminen pakkasilla?

Elämme jänniä aikoja :keijo:
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja damn » Ke 24 Heinä 2013 17:31

Minä yritän tästä viikosta alkaen loppuvuoteen asti venyttää penniä, kun on pikkuisen kurja rahatilanne erinäisten sattumuksien takia. Toki on jollain tapaa toivottavaa, että ensi vuonnakin osaisin olla säästeliäs. Ajattelin tehdä homman niin, että joka viikolle nostan x määrän rahaa, jonka olen laskeskellut riittävän viikolle. Tai jonka on siis pakko riittää viikolle. Se raha koostuu kahdesta osiosta, toinen on ruokakauppa ja toinen on mun viihderahoitus. Itsellänihän menee rahaa kuppiloissa istuskeluun ihan luvattoman paljon. Enkä aikonut sitä lopettaa, sillä tulen hulluksi, jos en nää ihmisiä, mun on pakko päästä ihmisten ilmoille kerran tai pari viikossa. Nyt vain on sitten tietty rahamäärä, jonka mukaan siellä litkitään kaljaa tai mitä ikinä juonkin(en mä aina juo vain alkoholia). Laskin myös karkean arvion kuinka paljon menee laskuihin kuukaudessa ja sitten joka kuussa saan tietyllä rahalla ostaa kosmetiikkaa yms tarvittavia. Nyt ei ainakaan ennen talvea tarvitse ostaa vaatteitakaan, joten siihen ei pitäisi mennä rahaa. Jos nämä laskelmat nyt edes suunnilleen pitäisivät paikkansa, niin rahankäyttöni pitäisi vähentyä nykyisestä ainakin parisataa euroa kuukaudessa. Minulla on ihan kirjakin, johon joka viikko kirjoitan miten menee. Katsotaan kuinka käy.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 25 Heinä 2013 10:56

Onnea penninvenytykseen :)

Itse huomasin että kirjanpito pysyy parhaiten kurissa kun pitää oikeasti viihde- ja ruoka-summat erillään. Aluksi aina välillä paikkailin toisella toista ja lopulta sitten homma meni ihan :seko:
Nyt ruoka on ruoka on ruoka, ja viihde on viihde on viihde.

Vesilaskuni oli muuten tipahtanut pariin kymppiin useammasta kympistä :woohoo:
Luin sähköyhtiöni mainoslehdestä, että mikäli sulkee suihkun esim. tukan shampoamisen ajaksi, säästää rahaa JA luontoa.
Aiemmin suihku oli koko ajan päällä ja litroja meni :hullu:
Mutta nyt siis olen kitupiikki-ekohippi :parsis:
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 08 Elo 2013 10:40

Halusin vinkata penniä venyttäville avokadon ystäville, että viime aikoina on ollut Lidlissä tuollaisia n. 700 gramman avokadopusseja hintaan 1,99. Mun eilen ostamassa pussissa on 5 pientä avokadoa ja ne kypsyvät kotona ihan mukavasti. Edellisestä pussista taisin syödä ekan jo samana päivänä. Eikä ollut yhtään huonoa mukana!
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja damn » Pe 16 Elo 2013 16:55

Penninvenytys ei ole mennyt ihan toivotulla tavalla. Pari ensimmäistä viikkoa pysyin budjetissa, nyt on sitten taas pari mennyt vähän huonommin. Tämä kuukausi on aika haastava, kun on ollut sellaisia viikonloppuja, että olen ollut valmistujaisissa toisella paikkakunnalla, yövyttänyt toiselta paikkakunnalta tulevaa ystävää ja ensi viikolla on kavereiden häät. Ei pysty nuukailemaan, kun on reissussa ja pitää maksaa matkat, ruuat ja juomatkin on kalliimpia kuin vain kotona ollessa. Ja kun ystävä oli käymässä niin ei kehdannut kaupassakaan olla kauhean pihi. Täytyy ehkä koittaa penninvenytystä paremmalla onnella, kunhan ensi viikonlopun häähumu on ohi. Sinne pitäs ostaa vielä lahja ja se juhlapaikka on jossain peräperseessä keskellä metsää ja matkat maksaa ihan kauheasti.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Triple H » Pe 16 Elo 2013 20:43

Slight OT. Päivystyksessä makoillessa kuulin kun Robinin näköinen ja kokoinen pikkupoika löysi jonkun automaatin vaihtoraha-aukosta 2e kolikon. Tuli jotenkin hyvä fiilis, kun löytäjä ei ollut hamppi, elämänehtoopuolella oleva, manne tai joku muu epämääräisyys.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

ViestiKirjoittaja skray » La 11 Tammi 2014 19:26

Nyt jos koskaan pitäis ilmeisesti venyttää penniä. :huoh:
Tili tuli eilen, tänään siitä on jäljellä 0 euroa.
Millos se seuraava tuleekaan...
Ahdistavaa.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

EdellinenSeuraava

Paluu Känpillä