Askartelu-paskartelu

Re: Askartelu-paskartelu

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 28 Helmi 2013 12:36

heartless kirjoitti:Jee, huomenna alkaa muistikirjamaaliskuu! :) Oon tässä jo monta päivää odotellut tarvikkeet valmiina homman alkamista, (Tuossa siis blogin pitäjä antaa päivittäin jonkun aiheen, jonka mukaan sit toteutetaan oma näkemys siitä omaan muistikirjaan/vihkoon/mihin kukin näitä tekeekin). Teen näitä juttuja ihan omaksi ilokseni kun omaa blogia tuotosten esittelylle ei löydy.. ja itseni tuntien innostus riittää ehkä ekan viikon ajan tähän. Onko muita keijoja osallistumassa?

:isosilmä: Olisipa ollut kiva tietää tästä vähän aiemmin, niin olisi voinut varautua. :keijo:

Ois kyllä ihan kiva osallistua, mutta ei mulla oo aikakauslehtiä. Enkä tiedä, jaksaisinko tosiaan joka päivä...
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 28 Helmi 2013 13:08

Mä törmäsin tähän pari päivää sitten ja se oli kyllä liian myöhään.
Ensin ajattelin että hakisin lehtiä meidän paperinkeräyksestä, mutta jos olisin tiennyt vähän aiemmin olisin ehkä saanutkin aikaiseksi.

Ainakin tuon toisen aiheesta blogia pitävän tekstissä lukee että jokainen voi tehdä omaan tahtiin, eikä tarvitse kirjoittaa joka päivä. Voi siis yhdistää haasteita ja ideoita.

Hitto, eilen olisi Hyvinkään Tigerista saanut kahdella eurolla ison valokuvakirjan mihin olisi voinut tehdä tämmöisen :hullu:
Toisaalta, ne haasteethan voi ottaa talteen ja tehdä itselleen myöhemminkin :raps:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Annis » To 28 Helmi 2013 17:04

Mä aattelin kans osallistua tuohon muistikirjailuun. Tosin mulla ei ole vieläkään hankittuna sitä muistikirjaa, mihin aattelin tän toteuttaa, pitää tänään yrittää muistaa ostaa sellainen.
Kun haluun tietty ruuduttoman ja kotona ei ole mitään ruudutonta valmiina, paitsi yksi itse tehty ja se on aivan liian moni sivuinen ja liian vänkyrä.
Eikä mulkaan mitään blogia ole, missä näitä voisi esitellä, mutta omaksi iloksikin tää vaikuttaa kivalta.

Eikä mullakaan kyllä mitään lehtiä suuremmin ole, kun mä olen jo silpunnut kaikki aikoja sitten projektia x varten,
mikä siis meinaa sitä, että se kaikki paperi on silppuna vaatehuoneessa ja odottaa inspiraatiota.
Pitäisi ehkä alkaa väsää jotain kortteja, että saisi tätä askaerelutavaran määrää pienemmäksi :hullu:
Annis

ViestiKirjoittaja damn » To 28 Helmi 2013 17:17

Voisin osallistua. Minulla oli hillitön pino aikakauslehtiä kouluhommia varten, kun siellä aina liimailtiin ja leikkailtiin ideatauluja, mutta kippasin koko pinon roskiin kun koulu loppui. Täytyy vähän mietiskellä mistä materiaalit repäisen, mutta enköhän mä jotain keksi, kun on ainakin erilaisia papereita ja muuta härpäkettä ihan kauheasti. Valmista vihkoa ei ole, mutta taidan koota senkin alusta asti itse(terveisin nörtti kirjansitoja). Voi olla etten joka päivä kerkeä/jaksa, mutta fiiliksen mukaan mennään. :D
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 01 Maalis 2013 19:17

Tein decoupage-tekniikalla kalenteriin uuden kannen aikaa sitten.
Olen pitkään suunnitellut tekeväni samalla tekniikalla myös itselleni säilytysratkaisuja. Kaivoin aiemmin tekemäni seoksen kaapista, sekoitin sitä railakkaasti ravistamalla ja pensselilläkin. SIlti se oli vähän oudon löysää, mutta annoin mennä. Puolessa välissä huomasin että se on ihan pelkkää vettä ja kaikki liimaava osuus on painunut purkin pohjalle :töktök:
Ei toimi decoupage pelkällä vedellä :keijoei:

Sain kyllä homman toimimaan uudella yrityksellä, mutta tuntuu että liimaa on joka puolella :virne:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 11 Maalis 2013 11:54

Ostin vesivärikynät :hullu:
Ne on aika ihanat. Mietin ensin vesivärejä, mutta noi on niin paljon parempi hankinta. Oikastaan kaikki samassa paketissa mitä tähän hätään tartten. On se tarkkatteräinen kynäosuus ja sitten saa ihanasti vesiväritaustoja tehtyä noihin mun tuherruksiin :hullu:

Tein viikonloppuna parikin piiperrystä, joiden tekemiseen sai ihanasti uppouduttua.
:kyllä:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 14 Maalis 2013 14:17

Lyyra kirjoitti:
heartless kirjoitti:Jee, huomenna alkaa muistikirjamaaliskuu! :) Oon tässä jo monta päivää odotellut tarvikkeet valmiina homman alkamista, (Tuossa siis blogin pitäjä antaa päivittäin jonkun aiheen, jonka mukaan sit toteutetaan oma näkemys siitä omaan muistikirjaan/vihkoon/mihin kukin näitä tekeekin). Teen näitä juttuja ihan omaksi ilokseni kun omaa blogia tuotosten esittelylle ei löydy.. ja itseni tuntien innostus riittää ehkä ekan viikon ajan tähän. Onko muita keijoja osallistumassa?

:isosilmä: Olisipa ollut kiva tietää tästä vähän aiemmin, niin olisi voinut varautua. :keijo:

Ois kyllä ihan kiva osallistua, mutta ei mulla oo aikakauslehtiä. Enkä tiedä, jaksaisinko tosiaan joka päivä...

Mä haksahdin tähän sitten vähän myöhässä.
Toisaalta, ei mua haittaa etten ole ajantasalla. Olen nyt menossa päivässä 6. Teen tänään ehkä kaksi, jos löydän idean.
Yhden päivän kanssa tappelin pari hetkeä, kun ei vaan tullut mieleen mikä olisi se "mun juttu". Nukuin yön yli ja sitten se vaan tupsahti, miten sen pitää mennä, kun katselin mun askartelumateriaalistoa.

Tällä hetkellä toi sopii mun elämään ihan tosi hyvin.
Pääsee tekemään jotain konkreettista ja pikkunäppärää aina välillä.

:keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 14 Maalis 2013 14:26

Olin kokonaan unohtanut koko jutun. Oispa edelleen se muistikirja. Vaikka onhan mulla noita tyhjiä valokuva-albumeita tuolla, joihin voisi periaatteessa paskartaa jotain. (Kun en näköjään saa niitä valokuviakaan ikinä teetettyä. :jaaha: ) Mutta sitten siitä ois 31 sivua käytetty ja loput jäis tyhjilleen.

Mutta onpa tuolla ollut hauskoja teemoja! :superhymy: (vaikka niitä pitikin kyllä etsiä aika pitkään ennen kuin löytyivät)
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 14 Maalis 2013 15:21

Mä ostin Tigerista kolmella eurolla skräpbook-pohjan.
Käytän aina yhden aukeaman, jolloin tosta tulee jäämään tyhjilleen vain alle 10 sivua :keijo:

Ne voikin sitten käyttää muuhun askarteluun tarpeen vaatiessa. Vaikka korttipohjiksi.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 22 Maalis 2013 23:49

Aloitin sittenkin. Vain kolme viikkoa jäljessä. Eikä kirjassani taida edes olla tarpeeksi sivuja. :keijo:

Tein kaksi ensimmäistä. Haluaisin esitellä nämä kaikille. :keijo:

Varsinkin tuon esittelysivun tekeminen oli jotenkin oudolla tapaa jopa terapeuttista. :keijo:

Ehkä huomenna lisää. :keijo:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 23 Maalis 2013 23:58

Mä haluaisin myös, mutta toisaalta haluan osan pitää vain itselläni.

Tuon tekeminen on kyllä loppupeleissä terapeuttista, vaikka aina ajoittain koen stressiä, kun en tiedä mitä laitan. Teinkin yksi ilta pohjia aiheille, kun en keksinyt itse tehtävään mitään. Sekin oli rentouttavaa ja virkistävää :hullu:

Roskaa kertyy kyllä älyttömän nopeasti, vaikka periaatteessa tuohon voi käyttää aivan kaiken silpun mitä löytää.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 24 Maalis 2013 00:27

Laitoin omani Flickriin juuri. En oo ehtinyt vasta kuin kolme sivua. :P
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 24 Maalis 2013 00:31

:raps:
Saiskohan noista sivuista skannattua kuvia.
Täytyy huomenna kokeilla.
Nyt on jo liian myöhä :haukotus:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja damn » Su 24 Maalis 2013 16:19

Ei mennyt tää muistikirja maaliskuu ihan niinkuin ajattelin :virne: . En ole tehnyt sivuakaan. Olin alussa tosi innoissani ja suunnittelin mitä teen, mutta en pystynyt toteuttamaan, koska mulla ei ollutkaan kämpillä liimaa ja unohdin ostaa. Ja nyt onkin kulunut jo näin kauan. Pitää katsoa jaksaisinko tehdä tuon pikkuisen jäljessä ja ihan omaksi iloksi.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja L-S » Su 24 Maalis 2013 18:09

Lyyran jutut näyttivät kivoilta. :D

Ja muutenkin toi muistikirjamaaliskuu tuntuu kivalta idealta, mutta ei mulla taida olla sellaiseen energiaa eikä tarvikkeita eikä ehkä ideoitakaan, tai ehkä on jotain luovuutta rajoittavia ajatustekijöitä. :hullu:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 24 Maalis 2013 23:17

Mä skannailin kuvia omastani :keijo:
Kaikkia ei todellakaan ole tehtynä, koska tulostin ja aika ja niin edelleen.

Kansi
Esittely
Asioita mitä haluaa/tarvitsee
Kirjaimet lehdistä
Maaliskuussa 2012
Reseptin kansi Sisällä on irtoresepti.
Mitä söit tänään
Top10 vapaavalintaisesta aiheesta :keijo: :inkkari:

Siinä joitain :tilt:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 25 Maalis 2013 00:46

Kiba :virne: Tai siis - virne euroviisulistalle ja reseptille.

Tosiaan näistä jotenkin iskee innostus tehdä jotain omaakin tuollaista. Jos ei kuukautta, jokapäiväistä askartelua, niin jollain epämääräisellä aikavälillä. Osa noista jutuista toimisi ehkä kivasti itsensä todentamisen metodina. :keijo:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 26 Maalis 2013 12:56

Laitoin pari sivua lisää. Tunnistaakohan eräs fordelainen itsensä? :juoni:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 26 Maalis 2013 13:21

Joo :virne:
Tai ainakin mielestäni mä sanoin ton lauseen, en kyllä muista enää mihin se liittyi.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 26 Maalis 2013 13:23

L-S kirjoitti:Joo :virne:
Tai ainakin mielestäni mä sanoin ton lauseen, en kyllä muista enää mihin se liittyi.

Niin sanoit, enkä minäkään muista, mihin se liittyi. :keijo:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 28 Maalis 2013 13:19

En kyllä tajua osaa noista teemoista. Ettäkö pitäis liimailla sivulle roskia ja sotkea. Miksi? :sori:
No, jätän moiset tekemättä. Teen vaan kivemmat. :keijo:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja theia » Ke 16 Loka 2013 09:38

Onkosta kukaan tehnyt saippuaa itse? Katselin Sinellin sivuilta, että siellä on saippuanvalmistuspaketteja, jotka sisältää 2 kg saippuamassaa, ja yritin oikein kuukeloida että paljonkohan siitä tulisi sitten valmista saippuaa. Se sama 2 kg vai katoaako siitä sitten tehdessä jotain? Joululahjoja "jo" ajattelen.. Tai mahdollisesti niitä juttuja jotka annetaan häihin osallistuneille :aukku: en ees tiiä miksi niitä sanotaan...
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

Edellinen

Paluu Känpillä