Hiukset oi hiukset

Re: Hiukset oi hiukset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 18 Tammi 2013 17:29

Maija kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:Olen kärsinyt koko talven kauheasta päänahan kutinasta. :bubbles:

Tänään ostin apteekista Decubal-merkkistä kutiavan ja ärtyneen päänahan hoitoon tarkoitettua ainetta. Ja ajattelin alkaa pesemään palashampoolla. Väittävät sellaisen ainakin olevan parempi. Tiedä sitten, onko, kun minusta tuntuu, että on kutissut ihan samalla tavalla. No muutaman kokeilun jälkeen kai tämä selviää. Ensin pesu palashampoolla, sitten muutaman minuutin hiusnaamio tuosta apteekkitökötistä.

Mä olen käyttänyt kutiavaan päänahkaan system 4 -sarjan tuotteita. Mulla on auttanut tosi hyvin, se on jopa hillinnyt mun niskassa olevan atooppisen ihottuman aiheuttamaa kutinaa. Kun kutinatilanne on hallinnassa, koko ihottumaläiskäkin pääsee parantumaan helpommin. Pahimmillaan kutina on ollut sitä, että en ole öisin saanut nukuttua tai jos olen nukkunut, olen kuulemma unissani raapinut niskaa. Voi luoja sitä kirvelyä sitten aamulla!

Tuo System 4 -sarja on ollut mulle pelastus ja kampaajakin kehui, että mun päänahkani on vuodenaikaan nähden ihmeen hyvässä kunnossa verrattuna moneen muuhun asiakkaaseen. :tilt:

Kiitos, Maija, vinkistä. Mulla ei tietääkseni ole edes mitään atopiaa, joten jos ne tehoaa atoopikolle, niin saattaisivat tehota minullekin.
Muistelisin törmänneenikin noihin tuotteisiin apteekissa, mutta olisinkohan sitten päätynyt Decubaliin hinnan vuoksi, tai jotain.. :riips:
Mennään nyt tällä, mitä on, ja mietitään noita sitten, jos tämä ei auta.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 23 Tammi 2013 20:02

Mun reuhkaa lyhennettiin tänään.
Ihan vain tasattiin reunat ja vedettiin otsassa kasvavat haituvat vinoon, että siitä kasvaessaan ja kihartuessaan eivät ajaudu silmään.
Hieman himotti eräs radikaalimpi malli, mutta ehkä sitten keväällä, kun tämä tästä vielä vähän kasvaa ja on materiaalia mistä sen saa muotoiltua.
Periaatteessa malli on suht sama mitä ennenkin. Toiselta sivulta pörheä, takaa sileä ja toinen sivu lyhyempänä ja korva esillä. Sekameteli kuten pää sen alla. Tykkään myös itse siitä lyhyen ja pidemmän kontrastista. :keijo:

Kevyempi hius on kuitenkin aina kiva :tyttö:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 31 Tammi 2013 21:18

Mulla on uudet hiukset. :jami:

Kävin taas leikkauttamassa hiukseni Helpassa ja tällä kertaa kokemus oli huomattavasti parempi kuin edellinen. Hiukseni leikannut jätkä oli oikein mukava ja välillä rupateltiin kaikenlaista, välillä luin lehteä. Homma sujui melkoisen ammattimaisesti. Päähieronta oli ehkä paras (kampaamossa) saamani päähieronta, hiustenleikkuu sujui jouhevasti. Mun ei edes tarvinnut pyytää leikkaamaan lyhyemmäksi. :tipahdus: Oltiin heti samalla aaltopituudella sen suhteen, että yleensä kampaamoissa saa moneen kertaan pyydellä leikkaamaan lyhyemmäksi. :keijo: Olen erittäin tyytyväinen. :superhymy:

Päällihiukset leikkautin saman pituiseksi kuin viimeksikin, mutta sivuilta hiukset ovat sellaiset ihanan lyhyet. Ei nyt ihan koneella leikatut, mutta melko lyhyet silti. Tykkään! Paljon! :superhymy:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja theia » Ke 06 Helmi 2013 10:46

Värjäsin hiukset kevytvärillä "punamustiksi" (tummat, punertavat, mutta ei ne punamustat oikein oo. paketissa luki värinä se punamusta), nää on kivat :D

Tänään frendi leikkaa mun tukan myös, kuolleet latvat pois nyt ainaskin.

Jee :D
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 28 Helmi 2013 16:36

Olin eilen hiusmallina Elumen-koulutuksessa.
:keijo:

On kuulkaas kirkas väri.
Kai ny, kun se vaalennettiin alle.

Mutta mää tykkään. Suunnitelmissa on myös että ehkä jossain kohtaa laitetaan juureen vielä tummempaa, mutta ei värjätäkää latvaa!

Tämän pitäisi pysyä hyvin ja tiukasti ja hyvin tiukasti.

Jännä sinänsä se, että edellisen hennauksen jäljiltä mun tukka oli tunkkaisen ja elottoman värinen. Nyt tämä väri on kyllä kaikkea muuta kuin eloton.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 02 Huhti 2013 12:30

Kävin kampaamokoulussa leikkauttamassa hiukseni. Kivat tuli. :hullu: Entistäkin lyhyemmät sivuilta ja päältä pikkuisen pidemmät kuin viime leikkauskerran jälkeen. Tykkään! :superhymy:

Ainut vika on se, että näin lyhyillä hiuksilla meinaa olla vielä tähän aikaan vuodesta pikkuisen kylmä. :keijo:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 08 Huhti 2013 19:36

Avokälypuoli napsi vähän paksuutta pois reuhkasta.
Nyt en näytä ehkä ihan niin tulipäältä.
Samalla lähti takaraivolta ja sivulta kuolleet latvat, jotka takkuuntuivat aika paljon.

Mietin oikeasti pidempien hiuksen kasvattamista, mutten tiedä kestääkö hermoni kesällä tätä operaatiota.
Ja mitä sanoo shampooton elämäni? En haluaisi luopua siitä! :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja skray » La 13 Huhti 2013 10:02

Mä pääsin vihdoin kampaajalle! :pomppuhymy:
Keskiviikkona pääsin töistä ja piti odottaa kaveria pari tuntia, soitin toiveikkaana kampaajalle ja kerroin, että haluaisin heti leikkuuseen. Hän taikoi minulle ajan vartin päähän ja tässä sitä nyt ollaan taas lyhyemmillä ja ah niin kevyillä hiuksilla! Kevättukka jee!

Ostin kampaajalta shampoonkin, kun olin niin innoissani. Rahaa paloi paljon enemmän kuin oli tarkoitus, mutta en malttanut olla ostamatta sitä. :hullu:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 14 Huhti 2013 13:44

Jostain kumman syystä eilen tuli sellainen olo, että haluan taas lyhyemmät hiukset. :juoni: Ehkä nää mun hiukset lyhenevät taas seuraavalla leikkuukerralla. Jospa uskallaudun jopa pyytämään sivuhiusten leikkaamista koneella. :hullu:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 14 Huhti 2013 13:49

Mun hiukset on vaan huonot. Luulen, että tuo huono vesi on pilannut nekin. Menevät takkuun ihan minivähästä (ennen eivät menneet takkuun oikeastaan koskaan), ja sitten kun niitä selvittää, niin ne katkeilee.

Enkä halua leikata niitä lyhyeksi. Näytän ihan idiootilta lyhyillä hiuksilla.

:epäilevä:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja L-S » To 18 Huhti 2013 12:38

Omatkin hiukseni ovat ärsyttävän huonossa kunnossa. :P
Mitähän niille keksisi? Vähän kuivat ja hapsottavat sotkuisina.

Luultavasti ihan jo leikkauskin auttaisi asiaa kun saisi sotkuisimmat latvat pois, mutta en viitsi mennä just nyt kampaajalle, kun otsatukkaa lyhensin äskettäin itse ja nyt se on liian lyhyt. :P Pitää odotella että se kasvaa vielä vähän niin kampaaja saa sitten leikata sen kunnolliseksi. Pitää yrittää laittaa väriä seuraavaksi. Eilen kun ostin sitä, tuli myös jostain syystä hinku kokeilla jotain vaalennusta tai sellaista liukuvärjäystä, mutta ehkä en kuitenkaan osaa sellaiseen lähteä. :keijo: Olen aina ollut konservatiivinen hiusteni kanssa.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 18 Huhti 2013 12:55

Mä tykkään kyllä mun hiuksista nyt, kun shampoottomuus oikeasti toimii. Shampoopesusta värjäyksen yhteydessä on nyt puolitoista kuukautta ja nyt reuhka on taas palannut omaan luonnolliseen tilaansa.
Väri on pysynyt ehkä ihan hyvin, ainakin mitä sitä itse näkee.
Juurikasvu on ehkä vähän hämäävä, mutta sou not.
En kyllä tiedä miten aion värjätä tätä seuraavaksi. Kasvivärijuttu toimi ihan hyvin. Henna toimi ensimmäisellä kerralla ihan hyvin, toisella ei enää niinkään. Tykkään oikeastikin tästä oranssihtavasta reuhkasta :hullu:

Haluaisin ehkä pitkät hiukset. Tai pidemmät.
Tämän hetken tila on semiräjähtänyt, leikkaukseton malli, joten kasvattaminen ei olisi ongelma. Ehkä. Lyhyimmätkin hiukset alkavat olla niin pitkiä, että helpostihan ne tuosta kasvattaa :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja skray » To 18 Huhti 2013 18:31

Eilen jaksoin värjätä hiukseni. Innostuin ostamaan Garnierin Oliaa. Yleensä käytän Garnierin Nutrissea, se on ollut luottoväri jo monta vuotta. Tuo Olia oli muuten ihan jees, eikä se haissut niin pahalle kuin se Nutrisse, mutta hiukset jäi jotenkin karheammiksi. Ehkä se on sit se ammoniakittomuus, en tiiä. Mut muuten oon tyytyväinen tulokseen ja värin käytön helppouteen. Hintavampi se on kuin normivärini, muistaakseni kolmisen euroa on hintaeroa, joten en tiedä ostanko tätä jatkossa vai sitä toista, mutta sen näkee sitten kun taas jaksaa ja viitsii värjätä. Niin harvoin kuitenkin tulee värjättyä.
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 19 Huhti 2013 19:55

Lyyra kirjoitti:Mun hiukset on vaan huonot. Luulen, että tuo huono vesi on pilannut nekin. Menevät takkuun ihan minivähästä (ennen eivät menneet takkuun oikeastaan koskaan), ja sitten kun niitä selvittää, niin ne katkeilee.

Totesin tänään, että mulla on näiden hiusteni kanssa nyt kaksi vaihtoehtoa. Joko leikkaan ne lyhyeksi (vähintään polkkis) tai pidän niitä palmikoilla yötäpäivää seuraavat x kuukautta tai vuotta. :friikki:

Enkä halua leikata niitä. :pillitys:

Oikeesti, kun ei näitä oo ikinä ennen tarvinut edes harjata päivittäin. Nyt nää menee takkuun jo perusponinhännästä. :friikki:
En keksi mitään muuta syytä kuin tuon huonon veden.

Onko kellään tiedossa mitään hyvää tököttiä, jolla saisi edes sellaisen mielikuvan, että se vähän korjaisi vahinkoja? (Vaikka eihän hiusta voi korjata, kun se on kuollutta "kudosta"..)
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja lumikukka » La 20 Huhti 2013 01:05

Aloe vera? Auttaa ainakin sähköisyyteen/kuivuuteen.
lumikukka

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 03 Heinä 2013 12:07

Ajelin...tai siis ajelutin parturi-kampaajalla millin sängen l. kesätukan.

Työkaverit hippitukkineen ovat käyneet ihmettelemässä kun naama on smittyn naama mutta tukka ei :keijo:

Mutta kun täällä on kuuma :hiki: niin miehen on tehtävä mitä miehen on tehtävä. Nyt kelpaa :virne:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 07 Heinä 2013 23:06

Leikkasin äsken hiuksiani. :tilt: Sivuhiuksista lähti noin puolet, keesin jätin lyhentämättä.

Leikkaaminen meni yllättävän hyvin. Viimeksi hiuksieni leikkaamiseen meni noin 2 tuntia (leikkasin silloin omia hiuksiani ekaa kertaa itse). Nyt meni noin 45 min. Nyt en tosin leikannut ollenkaan noita ihan takana olevia hiuksia. Ihanan lyhyet hiukset taas. :hullu:

Perjantaina leikkasin Miehekkeen hiukset ja kyllä mä vissiin oon kehittynyt. Normaalisti mulla on mennyt pikkuisen reilu tunti ja aina on löytynyt muutama yksittäinen haaiven, joita olen jälkikäteen halunnut lyhentää. Nyt meni 45 min ja leikkausta ei ole tarvinnut jälkikäteen korjailla. :D
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 26 Syys 2013 21:52

Hiukset alkoivat olla sivuilta jo melkoisen pitkät. Jo hiustenleikkuuajan varaaminen on tuntunut ihan ylitsepääsemättömältä. Päätinkin sitten ekaa kertaa elämässäni leikata koneella hiuksiani. Sivuilla on siis vihdoin ja viimein siili. :hullu: Keskireuhkan jätin hiukset lähes ennalleen. Takahiuksia tosin hieman lyhensin.

Sivusiili. :sydän:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 26 Syys 2013 22:29

Musta tuntuu että stressi alkaa näkymään mun hiuksista. Pitäisi tehdä jotain ja pian. Sen lisäksi mulla on kohta tosi muodikas liukuvärjäys hiuksissa. Osa omaa väriä ja osa hamppuuntunutta värjättyä hiusta :jaaha:
Ehkä mä vaan soitan sille värjäystyypille ja kysyn mitäs nyt pittäis tehhä. :huoh:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 27 Syys 2013 10:10

Olen vihdoin ja viimein löytänyt täältä Helsingistä kampaajan, josta voin sanoa että hän on miun hiusten uusi paras kaveri. :aukku:
Mun ei ole tarvinu sanoa sille koskaan kokonaista lausetta kun hän on jo jatkanu "niin ja sitten näin ja näin". Ja olen ollut tyytyväinen. :D
Plus että kun valittelin miten karkeat ja kuivat mun hiukset ovat olleet aina, se hankki mulle tukusta ei-myyntiin tarkoitettua hoitsikkaa joka toimii kuin unelma. :hullu:

Hiuksellisesti mulla on nyt menossa jonkin sortin kasvatus, mutta väri on jälleen täysblondi. Ei ihan täysvalkoinen, mutta ei kaukanakaan siitä. :keijo:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Pe 18 Loka 2013 20:03

Tuli mitta täyteen. :keijo:
Muutaman vuoden sykleissä kasvatan hiukset pitkiksi ja sitten leikkaa täräytän lyhyiksi. Pitkät hiukset on kivat juu johonkin pisteeseen asti. Alkoi tuntua, että oma reuhka oli vaan pelkkää takkua, jatkuvasti tiellä ja kuivui moooonta tuntia. Kun tuossa muutama ilta sitten tukistin itseäni jättämällä takkutukkani kainaloni väliin, päätin tulleen aika näyttää saksia. Tänään lähti vähän enemmän kuin kuivat latvat, kuten kampaaja totesi. Vinkeä tunne, kun päätä kääntäessä latvat hipoo niskaa, ei lapaluita.

Tykkään tästä epäsymmetrisestä leikkauksesta :tyttö: , ollaan aika lähellä tätä kuvaa. (Hoppas kuvalinkki toimii.)
Tähän asti oon aina vaihtanut kampaajaa ne harvat kerrat, kun sellaisen luona on tarvinnut asioida, mutta nyt tais tärpätä. Tuntui selkeästi tuntevan luonnokiharan hiuksen kommervenkit ja teki mallikuvan pohjalta minun hiuslaatuun ja pyörteisiin (niitä muuten tuntu löytyvän!) sopivan leikkauksen. Niin ja henkilökemiat pelas, se on aika olennaista minusta. :tilt:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja skray » Ke 06 Marras 2013 15:10

Mä oon niin menossa kampaajalle, kun veronpalautukset tulee. :tyttö:
skray

ViestiKirjoittaja Suvi » To 07 Marras 2013 00:03

skray kirjoitti:Mä oon niin menossa kampaajalle, kun veronpalautukset tulee. :tyttö:

Samoin. Haaveilen polkkatukasta. Ärsyttää kun pitkät hiukseni ovat melko huonossa kunnossa ja kun laittaa "hätäponnarin" se on pelkkää hiirenhäntää. :P
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » To 07 Marras 2013 00:43

Suvi kirjoitti:Ärsyttää kun pitkät hiukseni ovat melko huonossa kunnossa ja kun laittaa "hätäponnarin" se on pelkkää hiirenhäntää. :P

Tästä tuli mieleen, että olen ihan fiiliksissä siitä, kun kävin viime viikolla kampaajalla ja se kehui mun hiusten olevan tosi hyvässä kunnossa. Mikä tarkoittaa sitä, että saan jatkaa kasvattamista.
Viime kerralla kun sitä yritin, mulle tapahtui kanssa tuo hiirenhäntäilmiö.

Mietin sitten, että miksiköhän ne hiukset on nyt paremmassa kunnossa kuin ennen ja kehitin kaksi teoriaa. Se johtuu joko siitä, että mun elintavat on nyt paremmat tai sitten siitä, että käytän nykyään eri shampoota. Tai ehkä se on molempien suotuisa yhteisvaikutus.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja damn » Pe 08 Marras 2013 21:50

Hiuskriisi. Haluaisin leikata lyhyet hiukset, mutta olen nyt kasvattanut tätä monta vuotta, niin se kasvattaminen olisi sitten mennyt hukkaan. Ja mulle ilmeisesti käy paremmin pitkä tukka. Haluaisin värjätä hiukset, mutta olen kasvattanut omaa väriä kohta kolme vuotta pois, niin sekin olisi sitten mennyt hukkaan. Hemmetti. Tämä on niin tylsä ja laimee, mutta en haluaisi värjäyskierrettä, kun sitten pakkomielteisesti kerran kuukaudessa värjään hiukset ja hiukset on värjättyinä paljon huonokuntoisemmat kuin nämä omat värjäämättömät. ÄÄÄ. Onneksi mun ongelmat on nyt näin pieniä ja turhia, kiva kriiseillä vaihteeksi jostain näin turhasta.
Fail, fail again, fail better.
damn

EdellinenSeuraava

Paluu Känpillä