Suuri kirpputorikeskustelu

Re: Suuri kirpputorikeskustelu

ViestiKirjoittaja annastindeli » La 06 Loka 2012 17:41

Itsekin varasin kirpparipöydän 16. päivä alkaen kaheks viikoks. Huomenna meinasin käydä hakemassa
hintalappuja ja sitten alkaakin armoton hinnoittelu. Tavaraa on aika paljon, siks otin sen kaks viikkoo.
Hankalinta lienee se varsinainen hinnan päättäminen, miten jäis vielä plussan puolelle ja sais mahdollisimman
paljon tavaraa myytyä, alkaa tila loppua kaapeista kun kamaa on niin mahdottomasti.
Ja uutta tulee vähän väliä lisää :töktök:
Enimmäkseen laitan vaatteita myyntiin, parit kengät ja laukut. Joitakin kirjoja varmaan pistetään kans, ja
Aku Ankan taskukirjoja ja lehtiä.
annastindeli

ViestiKirjoittaja Mediocrity » Su 07 Loka 2012 03:45

Kirppiksiä on tosi kiva kiertää. Niistä löytyy aina hauskoja, kummalisia juttaja ja toisinaan taas tosi tarpeellistakin.
Parasta on levyjen ettiminen. Viikonloppuna löysin crash test dummissien levyn, sen missä on se mmm mmm mmm mmm -biisi. :) Ja sitten löyty noin 10 litran tammitynnyri, sellanen vanha, vähän vuotava ja jossa on metalliset vahvikkeet ympärillä. Tosi hieno! Ja makso vaan 20. Täytyy pitää sitä sateessa jos se turpoisi niin, että sinne uskaltaa laittaa nestettä.
Välillä ottaa se päähän että osassa kirppiksissä hinnat on tosi korkeat. Käsittääkseni idea on myydä tavaraa sillä hinnalla että se kattaa nähdyn vaivan. Luonnollisesti hinta määräytyy myös tuotteesta, mutta että esimerkiksi osa vaatteista ja koriste-esineistä on todella kalliita. Toisaalta tyhmä on se joka ostaa, ei se joka myy...

Oon menossa Seinäjoelle ens viikolla. Onko kenelläkään tietoa onko ja missä siellä olis hyviä kirppiksiä?
Mediocrity

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 07 Loka 2012 10:19

Seinäjoella on jossain Lakeuden Shoppis, josta ostin elämäni lampun (ks. aiempana ketjussa). Se (kirppis siis) oli iso, mutta ei liian iso. Paljon kiinnostavia juttuja. Sitten siellä on joku mystinen "Ullakkokirppis", joka on kuulemma Seinäjoen paras. En muista sen oikeaa nimeä, koska se oli kiinni silloin, kun itse olin Seinäjoella. Jotenkin se nimi liittyy ullakkoon tai vinttiin tai sellaiseen.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Annis » Pe 02 Marras 2012 16:39

Kirppisjumalat selkeesti rakasti mua tänään. Käytiin muksun kanssa pyörähtämässä kirppiksellä, vaikka eka aattelin ettei jaksakaan.
Hyvä ett jaksettiin :D

Ostin kuusi sydänkuosista juomalasia :sydän: , 0.50e kpl.
Kyseisiä laseja mulla oli yksi ennenkin, mutta se hajos ja mä olin tosi surullinen ja nyt mulla on niitä monta!
Sitten samassa pöydässä oli kolme punaista, sydänkuosista peltipurkkia :sydän: ,
yksi iso ja kaksi vähän pienenpää, tosi hyväkuntoiset purkit maksoivat pienet euron kappale ja iso 1,5e.
Yleensä noista samanlaisista pyydetään reippaasti yli vitosta ainakin. Mä vähän niinkuin kerään sydänkuosisisia astioita,
tai sellaisia missä on tietynlaisia sydämiä ja niiden pitää olla puna valkeita tai kirkkaita,
missä on punaisia sydämiä, muut ei käy ja noi oli kaikki just oikeanlaisia :D

Sitten löysin viisi pientä lasipurkkia kansilla (tulivat tosi tarpeeseen), kaikki viisi 0,60e.
Sitten löysin vielä tosi hienon t-paidan kahdella eurolla,
ja kolme niittivyötä, joista kolmirivinen maksoi 2e ja kaksi yksi rivistä 0,50e kappale.
Ja pillejä, joissa oli kumiankkoja, ne maksoi euron ja niitä oli monta.
Ja pääkallokuosisen viskilasin, se maksoi euron.

Muksu sai tosi ison transformerin, joka pitää mökää, se oli musta vähän kallis, 6e,
mutta yleensä niistäkin pyydetään ihan järkyttäviä hintoja, enkä mä keksinyt, että miten sen ois saanut jätettyä sinne,
koska transformerit on nyt se juttu eikä sitä ole laskettu kädestä kertaakaan sen jälkeen, kun se siitä pöydästä napattiin...

Muuten kirppisasiaan liittyen. Mun työpaikka sijaitsee kierrätyskeskuksen kaa samassa tavallaan ja se on parasta ja pahinta ikinä.
Yleensä tupakilla jo näkee, et mitä sinne tuodaan sisälle ja sit pitää olla aina tosi nopea ja mennä heti varaamaan.
Yhden kulmahyllyn kotiutin jo sieltä, se maksoi vitosen ja olin halunnut sellaista kauan (tosin se ei sit mennyt sinne minne mä olin suunnitellut,
lapsi ilmoitti, että se haluaa sen ja se sopikin tosi hienosti sen huoneeseen..).
Ja ostin sieltä myös uudet matot olkkariin, nekin oli just sellaiset, mitä etsin ja tosi isot ja hyväkuntoiset,
niistä jouduin maksaa 15e, mikä oli tosi vähän, mutta kympin sain henkilökunta-alennusta :virne:
Annis

ViestiKirjoittaja skray » Ma 10 Joulu 2012 20:07

Eipä ole kunnolla tullut käytyä kirpparilla pitkään aikaan. Pitäis taas mennä, kun hakusessa olis mm. adventtikynttelikkö. Sellaisen, mitä mä haluan ostaa, ei saa kaupasta, joten kirppari on ainut vaihtoehto ellei joku tee mulle sellasta. :keijo:
Muutenkin olis kiva mennä kiertelemään oikeen kunnolla ja penkoa. Tekisin varmasti jotain löytöjä.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja skray » Su 03 Helmi 2013 21:21

Kävin eilen äitin kanssa kirpparilla ja tein löytöjä. :D

Ekalta kirpparilta löytyi paistolasta. Varsi puuta ja lastaosa terästä. Oon sellasta muutaman kerran ruokaa laittaessa kaivannut, kun muoviset lastat on vähän huonoja mm. leikkaamaan asioita. Lasta maksoi 2e. Oli ehkä vähän tyyris, mutta olen tyytyväinen hankintaan.

Toiselta kirpparilta tuli sitten todelliset löydöt mukaan.
Nimittäin ensin löytyi Nanny Stillin Riihimän lasille suunnittelema maljakko Lucullus ja tarkemmin sanottuna tämä kirkkaana. Lucullus-maljakoita on muutamalla eri kuosilla ja värillä ja niitä valmistettiin 60-luvun loppupuolella. Maksoin maljakosta 5e, mutta veikkaanpa, että siitä vois ihan hyvin saada esim. 30e jos myyn sen ja silloinkin hinta on kohtuullinen, eikä kiskuri. En tiedä vielä haluanko sen itse, vai pistänkö myyntiin. Ostaessani en ollut varma maljakon alkuperästä, mutta siinä oli tarra "finncristall" ja kotiin päästyä tutkin netistä asiaa. Nuutajärven lasi on käyttänyt viennissään nimeä "finncristall" Ruotsissa ja "finncrystal" britteihin viedessä. Jännää, eikö?

Lisäks löytyi Aarikan iso peltipurkki punamustana eurolla ja Aarikan Allu-ankka teesiivilä parilla eurolla. Tuo purkki oli todellinen löytö, koska ne on hyvissä hinnoissa nykyään, kun samanlaisesta pyydetään 20e parhaimmillaan. En kyllä tajua, kuka haluaa maksaa sellaisesta 20e. 8 mä maksaisin korkeintaan ja silloinkin purkin pitäisi olla priimakuntoinen. :friikki: Tuossa mun purkissa on vähän naarmuja siellä täällä ja kannen reunoissa on jotain kulumaa, mutta ei se haittaa.

Vietin eilisen illan äitin kanssa tietokoneen ääressä selaten designlasi.comin ja astiataivaan nettisivuja. Kylläpä tekis mieli lähteä kirppareita tutkimaan löytöjen varalta. Syyhyää oikeen.
skray

ViestiKirjoittaja skray » Ke 27 Helmi 2013 10:42

Mä vaan tänne raportoin koko ajan, eikö kukaan muu tee löytöjä enää? :virne:

Kävin kavereiden kanssa parisen viikkoa sitten kolmella kirpparilla ja mukaan tarttui seuraavat asiat:

- tumman vihreä matto SPR:n kirpparilta tai myymälästä, miten sen nyt ottaa. Maksoi 6,50 ja on todellinen löytö, koska olen aika nirso mattojen suhteen. Vielä se pitäis pestä ja tutkia sitten mihin se laitetaan.
- ruskea iso olkalaukku samaisesta paikasta 4,50e. Päätettyäni ostaa sen huomasin vielä, että sisäpuolella onkin vihreä lappu, jossa lukee united colors of benetton ja olin iloisempi kuin aiemmin.
- Nuutajärven lasin kannellinen lasipurkki, joka nyt koristaa olohuoneen pöytää. Siinä pidetään pähkinöitä naposteltavaksi. Maksoi 2e.
- maitolasinen pikkupurkki mausteille, maksoi euron ja oli ehkä vähän kallis, mutta juuri sopiva, joten ostin sen.
- pieni lasipullo hassulla korkilla, pullon kyljessä lukee "pirteyttä, terveyttä, elinvoimaa". Maksoi vaan 0,20e, joten ostin sen ja aion joskus sijoittaa sen johonkin sopivaan paikkaan koristeeksi. Sopivaa paikkaa etsitään edelleen.

Harmittamaan tältä reissulta jäi ehkä hieman sellanen todella retro tarjotin, jossa oli sivulle taittuva kantokahva, materiaali jotain metallia/peltiä ja väri sellanen oikee retron myrkyn vihreä tai sellanen joku. Hinta oli 8,50 joten siksi jäi ostamatta. Mutta ehkä harmittaa hieman silti.

Seuraavana päivänä kävin kotikotona miehekkeen ja äitin kanssa kirpparilla ja löysin sieltä meille jo valmiiksi lampun johonkin päin vinttiä sijoitettavaksi.
Semmonen vanha eteisenlamppu tms. tiiättekö sellanen plafondi, joka on lasia ja pinnaltaan sellanen kuprunen. Tuo ostamani on kirkas, mutta niitä näkee myös keltasena ja ruskehtavina. Neliön muotoinen tuo on ja se maksoi 4e. Otin siis mukaani.
Lisäks samaiselta kirpparilta löytyi vielä koristeeksi keittiöön maustehylly, jossa on valkoisia maustepurkkeja, joissa on sininen maalaus ja mustalla tekstit. Jotain japanilaista posliinia nuo on ja aika vanhat. Purkkeja on 6 ja hylly on juuri niille tehty. Hinta 10e, eli mukaan oli otettava.

Lisäks kävin vielä viime lauantainakin kotikotona kirpparilla ja mukaan lähti 7 eurolla lasinen vihreä kanapurkki, johon voin laittaa pääsiäiskarkkeja. Noita myytiin kaupoissa muutama vuosi sitten pääsisäisen aikaan ja jäi harmittamaan, etten sillon ostanut tollasta. Tuosta tuli meidän talon ensimmäinen pääsiäiskoriste ja aion tehdä siitä sen koristeen, joka otetaan esille joka pääsiäinen, satoi tai paistoi. :)
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 27 Helmi 2013 11:38

Mää kävin puolisentoista viikkoa sitten kiertelemässä kirppiksiä. Löysin venäläisen teepurkin kahdella eurolla ja Tampere-aiheisia postikortteja postcrossingia varten. Lisäksi siskoni bongasi Iittalan Krouvi-oluttuopin kahdella eurolla. Yleensä noista pyydetään kirppiksillä paljon enemmän. Sain sen tuopin itselleni.

Siskoni bongasi muutenkin enemmän juttuja: ainakin ruskean, lapsuudestamme tutun näköisen emalivuoan, Pentikin kannellisen lasipurkin sekä äitiysfarkkuhameen, joka oli kuulemma ollut haussa jo pitkään, mutta uutena ei ollut viitsinyt ostaa. Kaikessa rehellisyydessä olin kyllä bongannut sen vuoan itse jo pari viikkoa aikaisemmin, ja puhunut siitä siskolleni. Ja nytkin se olin minä, joka sen sieltä hyllystä hänelle kaivoi. Jos mulla olisi isompi ruokakunta, niin varmaan olisin ostanut sen jo silloin alunperinkin itse. Siskollani on sille varmaan enemmän käyttöä. :tilt:

Mun kirppistelyt on vähentyneet melko reilusti sen jälkeen, kun lopetin työt kirppiksellä. :keijo:
Tietenkin voisi alkaa käydä vähän useammin, jos sitä vaikka onnistuisi löytämään uuden talvitakin tai jotain muuta tarpeellista...
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » Ke 27 Helmi 2013 23:32

Niin joo, puuttuuhan tuosta listasta vielä yks reissu. :virne:
Kävin pikaisesti kääntymässä kaverin kanssa yhdellä rompetori-tyylisellä kirpparilla täällä ja sieltä lähti mukaan juurikin Krouvi-tuoppi, jonka lyyra mainitsi ja josta koko reissu muistuikin mieleen. Mun ostama Krouvi oli vain 30cl kokoinen ja maksoi 2 euroa.
Lisäksi ostin Iittalan Napin tuollaisena isompana, eikä sellasena, johon mahtuu vain pieni tuikku. Nappi maksoi 7e ja on vihreä. Ostin sen ehkä enemmän investointimielessä ensin ja ajattelin myydä sen jollekin hieman kalliimmalla kuin 7e, koska se on enemmän arvoinen, mutta aloinkin itse pitää siitä niin paljon, että taidan pitää sen itse. :keijo:

Edelleen hakusessa on adventtikynttelikkö. Punainen ja puinen. Muutkin käy, jos on ekstrahieno ja tukeva.
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 01 Huhti 2013 17:00

Mulla alkaa huomenna kirppispöytä. Koko huhtikuun ois sitten tarkoitus käydä sitä täyttelemässä ja järjestelemässä. Kävin lauantaina viemässä ensimmäisiä kamoja. Meillä on se siskoni kanssa, kun se raivaa kotiinsa lapselle tilaa. Salaa toivon saavani jotain myös hänen tuotoistaan, kun pöytä on Tampereella ja sen hoito jää käytännössä kokonaan mun harteilleni. Ainakin se aikoo maksaa kaikki vuokrat.

Pitäis jaksaa kaivella kaappien perukoilta vähän lisää kamaa. Vähensin näitä kas aika reilusti silloin vuosi sitten kun tein muuttoa. Ainakin DVDeitä menee myyntiin, kun en mää näköjään katso niitä koskaan. Ehkä vien myös DVD-soittimen ja digiboksin ja blenderin sinne.

Saa nyt nähdä. Kivaa, että sieltä tulee päivittäin myyntirapsa. :)
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 03 Huhti 2013 18:46

No niin. Kaksi päivää on myyty, ja ekan viikon vuokra on jo tienattu takaisin. :)
Olisipa kiva tietää myös myytyjen tuotteiden lukumääriä, mutta ehkä ne selviävät sitten tilityksen yhteydessä. Tänään vein rinkallisen kamaa, josta osa oli aika isojakin tavaroita. Huomenna siskoni ajelee tänne, ja viemme taas lisää. Tai jos emme vie, niin ainakin hinnoittelemme. Kyllä sinne pöytään vielä mahtuukin. Toisaaltahan se on parempikin pitää vähän tyhjempänä, että se pysyy paremmin siistinä, eikä tavarat pursua lattialle. Harvemmasta pöydästä on myös helpompi ihmisten katsella, että mitä on tarjolla.

Näin siellä ihanan tuolin. :tipahdus:
Se olisi mulle oivallinen verhoiluprojekti syksyksi. :juoni:
Näinköhän tässä onnistuu pitämään lupauksensa, ettei osta sieltä mitään, kun on vielä oma pöytä pystyssä. :P

Edit: Ja oli siellä pyykkikoneitakin pari kappaletta. 70 euroa per. :raps:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » Su 07 Huhti 2013 12:17

Kävin pitkästä aikaa eilen kirpparilla kääntymässä ja mukaan tarttui pari juttua. Yks jäi ehkä vähän häiritsemään ostamattomana.
Ostin siis valkoisen peltirasian sininsellä ruusukuviolla. Vanha rasia on kysymyksessä pinnan kohtuullisen kulumisen ja muutoinkin muodon puolesta. Maksoin rasiasta ehkä hieman liikaa, 6e. Mutta se oli niin kiehtova, että en osannut jättää sitä sinne. En vielä tiedä mitä siihen laitan, mutta se näyttää siltä, että se kaipaa ompelutarvikkeita. Ehkä laitan sinne niitä.
Lisäksi ostin valurautapadan, jossa oli teräskansi. Pata on soikion muotoinen ja aika iso, maksoi vain 4e. Kansi on todella kevyt ja outoa, että padassa on sellainen. Pata on ihan hyvässä kunnossa, kunnon rasvaamista vailla ehkä. Katsotaan otanko sen käyttöön vai joutaako kukkapurkiksi terassille, en tiedä vielä. Hieno se kuitenkin on. :)

Harmittamaan jäi ehkä hieman vanhahko vesi- tai mehukannuksi sopiva rusehtavankeltainen lasikannu, jossa oli kiva kuviointi ja hyvä ripa. Hintaa oli 4e ja olisin sen voinut ostaa, mutta jätin silti sinne.
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 07 Huhti 2013 13:08

Ettäkö valurautapata kukkapurkiksi terassille?! :isosilmä:
Rasvapoltat sen ja otat käyttöön. Et tarvi uutta pataa enää ikinä. Varsinkin, jos oot maksanut siitä vain neljä euroa.

Edit. Meillä oli eilinen tän viikon paras myyntipäivä. Arkipäiviin verrattuna yli kaksinkertaiset myyntitulot. Kolmen viikon vuokrat on jo tienattu takaisin. :jami:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » Su 07 Huhti 2013 14:44

No jos mä en keksi sille padalle muuta käyttöä, niin mikä ettei kukkapurkiksi. :virne:
Olishan se varmasti käyttökelponen muutenkin, mutta en tiedä osaanko käyttää sitä. Enkä jotenkin usko, että meidän uuniin vois noin painavaa pataa laittaa siihen ritilälle, se ei ehkä kestäis, enkä tiiä voiko sitä laittaa uunin pohjallekaan. Joten missä sitten käyttäisin sitä? Jääköön nähtäväksi mitä sille tapahtuu.
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 08 Huhti 2013 19:43

Päh, mikä mahalasku. Lauantaina oli toistaiseksi parhaat myynnit, tänään huonoimmat. :kieli:
No, ehkä maanantai on tuolla hiljainen päivä. Saisi tuo kyllä olla sunnuntaisinkin auki, kun viikonloppuisin kai ihmiset kirppiksiä kiertelee enemmän.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » La 13 Huhti 2013 09:54

Kummallinen kirppari, jos ei oo sunnuntaina auki. En oo varmaan koskaan kuullut kirpparista, paitsi jostain kristillisestä, joka ei olis myös sunnuntaina auki. :keijo:

Mun tämän päivän suunnitelmat meni vähän uusiks, kun yks kaveri ei tulekaan kylään. Mulla ei siis periaatteessa ole mitään tekemistä, paitsi ruokakaupassa käynti. Joten nyt pohdin, josko lähtisin kirpparille. :raps:
Tosin olin viime viikonloppunakin, joten en tiedä kannattaako nyt taas mennä, kun kuitenkin intoudun ostamaan jotain.
skray

ViestiKirjoittaja heartless » La 13 Huhti 2013 10:08

Mä en ikinä muista et tuo yks kirppis ei oo sunnuntaisin auki ja ollaan ties kuinka monesti käyty pihassa havaitsemassa ettei se olekaan auki. Ihan typerää musta, sunnuntai on parhaita kirppistelypäiviä.
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 13 Huhti 2013 11:37

Tiistaina tulikin sitten vielä lauantaitakin parempi myynti. Siitä lähtien myynnit on kuitenkin menneet laskusuuntaisesti, ja kahtena peräkkäisenä päivänä on ryömitty pohjamudissa (5 ja 3 ). Toivottavasti tänään on taas lauantaitaikaa ja tavara lähtee liikkeelle. Me vietiin sinne eilen taas hulluna uutta kamaa.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » La 13 Huhti 2013 21:13

Mä intouduin puolivahingossa kiertelemään yhdelle tylsähkölle kirpparille pikaisesti ja käteen jäi euron maksanut lasinen maustepurkki, jossa on korkki korkkia.
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 17 Huhti 2013 19:33

Äh. Tällä viikolla on mennyt tavaraa paljon huonommin kuin ekalla viikolla. :kieli:
Tai oikeastaan nyt mennään jo kolmatta viikkoa, mutta kuitenkin. Yhtään nollapäivää ei kuitenkaan ole (vielä) onneksi ollut, mutta kylläpä sitä soisi tavaran kelpaavan. Kävin tänään hinnoittelemassa halvemmiksi kaikki meidän vaatteet ja osan muistakin tavaroista. Toivottavasti ne lähtee sieltä llikkeelle. Vaatteet on kyllä käsittämättömän hankalia myydä. :friikki:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » To 18 Huhti 2013 18:38

Joo, vaatteet on aika vaikeita. :friikki:
Huomasin itse, että parhaiten menivät kaupaksi ns. biletopit, eli sellaset, joissa itse ainakin oon paljon baarissa käynyt ja niissä oli jotain ekstraa kuvan/glitterin/tekstin muodossa. Tavalliset paidat ja t-paidat yms. on hankalia myytäviä, niitä kai saa tarpeeksi halvalla uutenakin, ettei ketään kiinnosta ostaa mitään peruspaitaa kirpparilta. Farkut meni mulla myös aika hyvin kaupaks. Huiveja on myös ollut helppo myydä, ne kelpaa jollekin aina, kuten myös mekot ja tunikat.
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 18 Huhti 2013 18:52

Tännään oli ihan hyvä myynti, taisi olla 3. paras päivä tähän mennessä. Pöydän harventaminen ja hintojen alentaminen taisi toimia.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 24 Huhti 2013 18:30

Ennätyspäivä. :jami:
Tänään keikahti myös kulujen ja tuottojen vertailuvaaka ekaa kertaa meidän puolelle. Eli ollaan tienattu pöydällä enemmän, kuin mitä siitä menee/on mennyt vuokraa ja muita kuluja. Tätä vauhtia seuraava sataluku menee rikki tällä viikolla, mutta en innostu vielä; päiväkohtaiset tuotot on vaihdelleet ihan liikaa. Edellisen ennätyspäivän jälkeen myynti suorastaan romahti.

Ja viime viikolla sattui myös se, mistä vannoin kieltäytyväni. Ostin kirppikseltä tavaraa. Ostin pari juomalasia siskolleni ja vanhan lampun itselleni.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » Su 05 Touko 2013 20:11

Lähistöllä oli kylän marttojen kirppari eilen ja tänään.
Kävin eilen siellä pyörällä, enkä voinut ostaa kaikkea mitä olisin halunnut. Ostin kuitenkin pienehkön kannellisen säilytyskorin (2,50e), kaksi lasista punaista jälkkärikippoa (jotka vaikuttaa vanhoilta yht. 1e), salaattiottimet, kastikekauhan ja ison lusikan (yht. 5e) ja neljä ~70-80-luvuilta olevaa mukia (yht. 0,80e), joista kaksi on Disneyn ja kaksi Warner Brosin. Disneyn mukeista toisessa on Aku ja pojat ja toisessa on urheileva Hessu Hopo heittämässä keihästä. Warner Bros -mukeissa on kummassakin sama kuva, eli Kelju K. Kojootti ja Maantiekiitäjä. Mukit ovat enemmänkin sijoitus kuin omaan käyttöön. Arvelin niiden olevan hieman arvokkaampia, kun kyseessä on kuitenkin Disney. Muutenhan en paljon menettänytkään, kun olivat kappaleeltaan 20snt. :keijo:

Kirpparille jäi todella paljon hyviä ostoksia siksi, että olin liikkeellä pyörällä ja vain yksi kangaskassi mukana, mikä idiootti olinkaan.
Joku oli tuonut myyntiin Iittalan Ultima Thule -vadin 8 euron hintaan, en saanut sitä ostettua, kun en olisi saanut sitä ehjänä kotiin. Katsoin kotona hinnan ja se oli Iittalan nettikaupassa n. 80e. Olis ollu hyvä sijoitus. :läps:
Harmittamaan jäi myös lääkekaappi, joka olis ollut vaan 3e ja sit yks pikkupöytä.

Pöydän kävin tänään hakemassa autolla. Sen hintakin oli eilisestä laskenut, nyt se oli enää kympin. :virne:
Pöydässä on kivat jalat ja voin kuvitella kuinka se on meillä joskus huvimajassa rottinkituolien kanssa.

Erinomainen kirppariviikonloppu siis, Ultima Thulea lukuun ottamatta.
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 05 Touko 2013 20:21

Täällä oli tänään peräkonttikirppis keskustan isolla torilla. Se on ideana ihan hauska. Sinne saa ilmoittautua kuka vain, ja sitten osallistujat arvotaan, ja jokainen saa tuoda henkilöautollisen tavaraa myyntiin. Tulijoita on aina enemmän kuin paikkoja, joten siksi paikat arvotaan.

En ollut käynyt siellä ennen, vaikka niitä on järjestetty jo vuosikausia. Ihan hauska tapahtumahan tuo oli. Kerrankin torilla oli jotain muuta kuin metrilakua ja pyttipannutelttoja. :virne:

Löysin yhden levyn, ja harkitsin nuppipalapeliä siskoni tulevalle lapselle. Siinä oli kuitenkin pieniä kulumia, niin jätin ostamatta.

Ainoa harmi oli, ettemme ehtineet kiertää kaikkia autoja, kun tulimme niin myöhään. Myös tapahtuman laajuus yllätti. Tori oli ihan täynnä autoja, ja nekin osiot oli täynnä autoja, joita en aina edes miellä siksi toriksi.
Lyyra
Digipahuus

EdellinenSeuraava

Paluu Känpillä