Urheilevat fordelaiset

Re: Urheilevat fordelaiset

ViestiKirjoittaja Shay » La 23 Maalis 2013 12:10

Maija kirjoitti:Mutta hei! Tajusin, että liikunta voi olla kivaakin!

Se on! :superhymy:

Hauskaa katsella esim. zumbassa ja salilla ihmisiä, jotka eivät ole koskaan harrastaneet liikuntaa, mutta yrittävät sitä aloitella. :virne: Perusliikkeet tuntuvat heille heprealta, koordinaatiokyky on täysin hukassa ja raajat menevät ihan ihme suuntiin.

Itsellekin kuntosaliharjoittelu oli samanlaista alussa... Mutta hienoa, että alkuvaikeuksista huolimatta jotkut jaksavat jatkaa ja kehittyvät jopa aktiiviharrastajiksi.

Mää oon addikti. Liikunta on nykyään mun pääharrastus ja kun otin pilateksen vakituiseksi osaksi liikuntaohjelmaani (kun olen maailman laiskin venyttelijä) eivät ole paikatkaan hajoilleet samalla lailla. :tilt:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 23 Maalis 2013 13:01

Shay kirjoitti:Hauskaa katsella esim. zumbassa ja salilla ihmisiä, jotka eivät ole koskaan harrastaneet liikuntaa, mutta yrittävät sitä aloitella. :virne: Perusliikkeet tuntuvat heille heprealta, koordinaatiokyky on täysin hukassa ja raajat menevät ihan ihme suuntiin.

Just tämän takia mua ei ihan hevillä mihinkään zumbaan tai aerobiciin saisi. Tunnen kuinka ne katseet porautuu johonkin syvälle asti ja sitten ahdistaa, kun on niin paska, ettei edes osaa jalkaa nostaa musiikin tahdissa. Katsojasta se ehkä on hauskaa, mutta ei kokijasta. :P

Edit. Pitänee vielä lisätä tähän disclaimeriksi, että olen kyllä harrastanut "koskaan liikuntaa. Kaikki lajit vaan ei sovi kaikille. Lisäksi tuollaisissa nämä "perusliikkeet" on usein takaperinvoltti suorin vartaloin 2,5 kierteellä, ja oletetaan, että ne osataan heti tai vähintäänkin kahden kokeilukerran jälkeen.
Viimeksi muokannut Lyyra päivämäärä La 23 Maalis 2013 16:21, muokattu yhteensä 2 kertaa
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Maija » La 23 Maalis 2013 15:34

Lyyra kirjoitti:
Shay kirjoitti:Hauskaa katsella esim. zumbassa ja salilla ihmisiä, jotka eivät ole koskaan harrastaneet liikuntaa, mutta yrittävät sitä aloitella. :virne: Perusliikkeet tuntuvat heille heprealta, koordinaatiokyky on täysin hukassa ja raajat menevät ihan ihme suuntiin.

Just tämän takia mua ei ihan hevillä mihinkään zumbaan tai aerobiciin saisi. Tunnen kuinka ne katseet porautuu johonkin syvälle asti ja sitten ahdistaa, kun on niin paska, ettei edes osaa jalkaa nostaa musiikin tahdissa. Katsojasta se ehkä on hauskaa, mutta ei kokijasta. :P

Tämän takia tein vähän tutkimusta ja kävin kasvotusten juttelemassa liikuntapaikoissa työntekijöiden kanssa. Valitsin sitten sellaisen matalan kynnyksen paikan, jossa käy ihan kaikenikäisiä ja -kuntoisia ihmisiä. Ratkaisevin asia mulle päätöksen tekemisessä oli se, kun ohjaaja kysyi multa, että tykkäänkö tanssista tai zumbasta. Vastasin, että en todellakaan, johon ohjaaja totesi, että ei hänkään. :tilt:

Eli tärkeintä mulle oli, että ohjaajan kanssa synkkasi ja liikkeet ovat sellaisia, joita tällainen tumpelokin pystyy tekemään.
Maija

ViestiKirjoittaja damn » La 30 Maalis 2013 13:15

Lenkillä käyminen on taas pitkästä aikaa mukavaa, kun on niin upeat kelit ulkona. Toivottavasti jatkuu tämä hyvä fiilis ja innostus, koska olisi kiva päästä kesäkuntoon, etten näytä ihan valaalta, kun tulee t-paitakelit :viha: .
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja puolikarkea » La 30 Maalis 2013 15:28

Pitkän vetkuttelun jälkeen kävin muutama viikko sitten uimassa uimahallissa ensimmäistä kertaa, jotain mitä olen aatellu useamman vuoden. (Khyl, oon hidas ja laiska.) Kokeilin samalla reissulla huvikseni vesijuoksua ja totesin sen mukavaksi touhuksi. Yleiskuntoa pitäis kohottaa ja vesijuoksun kerrotaan olevan varsin tehokasta, joten päätin alkaa käydä vähintään kerran viikkoon juoksemassa. Sarjakortti on hankittu, nyt on vähän niinku pakko käydä. Tulee muuten aika hemmetin hyvä olo, kun on jaksanut raahautua hallille polskimaan (ja saunomaan).

Ja voin muuten kertoa, ettei damn oo valasta nähnytkään.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja damn » Ma 01 Huhti 2013 20:25

puolikarkea kirjoitti:Ja voin muuten kertoa, ettei damn oo valasta nähnytkään.

Kiitos. En vaan ole ikinä painanut niin paljon kuin nyt ja sen takia on tosi ahdistunut ja epämukava olla, vaatteet kiristää ja mikään ei tunnu hyvältä.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Maija » Ti 02 Huhti 2013 21:44

Avokki huijasi minut eilen kanssaan lenkille "vähän kävelemään". :virne:

Ihmettelin ääneen jossakin vaiheessa, että tuntuupa tossu kevyeltä tällä kerralla. Avokki ehdotti, josko kokeilisimme hieman juosta. Suostuin ja yhtäkkiä olimme juosseet noin kilometrin matkan. Ilman yhtäkään lihaspistoa. :o: Tätä ei ole tapahtunut sitten... ikinä. Vitsit, että oli kivaa.
Maija

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 10 Huhti 2013 22:04

Lyyra kirjoitti:

Lyyra :femmat:

Itse en kyllä välitä vähääkään siitä, mitä muut ajattelevat mutta on se silti ahdistava ajatus, että joku on selän takana naureskelemassa. Eikö sinne tunneille tulla zumbaamaan eikä kyttäämään toisia? :hullu:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Shay » Su 21 Huhti 2013 21:05

Vähän vaikea olla näkemättä toisia, kun ne heiluu edessä. :jaaha: Kyllähän kaikki ovat joskus aloittelijoita olleet...

Mulla ei oo ollu ongelmia kyttääjien kanssa zumbassa eikä nykyisellä salilla paitsi toisinaan naisten vuorolla. Salilla on suurimmaksi osaksi sellaista porukkaa, joka on tullut treenaamaan eikä haahuilemaan ja tuijottelemaan toisia.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Wiggin » Ke 24 Huhti 2013 17:01

Kuva

Kilometrikisa 2013

Se on täällä taas! Viikon päästä lähtee ketjut kiristymään joukkueen hyväksi. Muutin viime syksynä "uudelle" paikkakunnalle ja homma alkoi nollasta. Kuvittelin että täällä ei ole pyöräilijöitä laisinkaan ja talven haudoin mielessäni että miten saan perinteeni jatkumaan. Parin vinkin jälkeen alkoi lumipallo vyörymään ja nyt meillä on kasassa lähes paikallisvoimin kasattu joukkue jossa on tällä hetkellä jo 16 pyöräilijää! Pitkästä aikaa into piukeena ja odotukset korkealla. Ja niin tuntuu olevan muillakin. Ei sillä että tässä mitään voittoa lähdetään hakemaan, vaan se että saadaan mahdollisesti kimppalenkkejä ja muuta mukavaa pyöräilyyn liittyvää aikaiseksi. Saapi nähdä..

Itse hankin syksyllä pari fillaria lisää. Eli maantierunkoisen sinkulan ja täysjousto maasturin. Nyt saa vähän vaihtelua siihen tienvarsiajeluun kun saa lähiseudun polut kunnolla käyttöön!
"Rasittava huumorimies seikkailee typerässä kansankomediassa"
Wiggin

ViestiKirjoittaja Pvi » Pe 26 Huhti 2013 01:11

Kilometrikisa alkaa ja mulla ei ole joukkuetta.
Pari vuotta olen polkenut kilometrejä ainejärjestön lipun alla. Lähinnä matkaa kertyy asiointipyöräilystä, jonka kulkisin luultavimmin muutenkin pyörällä. Vaan kun saa kirjata kilometrit ja verrata muiden ajamiin matkoihin, niin haluaa ottaa seuraavaa pikkasen kiinni ja lähteä sateisenkin päivänä pyörällä tai ajaa kotiin pienen lenkin kautta.

Mukavaa kannustinta on se, kun oma ryhmä on edes vähän tuttu ja omilla kymmenen kilsan päivämatkoilla ei ole ihan hännillä.

Kävelykin on muuten mukavaa.
En muista milloin viimeksi olisin lähtenyt ihan vaan iltakävelylle. Ihana astella eteenpäin ilman kantamuksia. Laukut ja reput kaikessa kätevyydessään kuitenkin rajoittavat liikkumista. Tuntui vapaalta ja keholliselta saada kävellä. Antaa käsien heilahtaa ja askeleen siirtyä vartalon läpi.
Linnut varailivat pesäpuita, kentillä pelailtiin koripalloa ja jalkapalloa, tavallista ja amerikan versiota. Kuu nousi esiin valtavana ja pyöreänä... voi olla, että juustonaaman takia ei nyt nukuta.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja theia » Pe 26 Huhti 2013 12:04

Hmm :raps: Ostin pyörän (sen pinkin jopon :sydän: ), joka ei sinänsä ole kovin urheilupyörä, mutta pitäisiköhän osallistua? Olisikohan työpaikalla vaikka muita osallistujia? Kuinka iso joukkueen pitää olla? (Yritin selailla noita kilometrikisan sivuja, mutta en sieltä löytänyt tietoa..)

Milläköhän pystyisi parhaiten mittaamaan ajettua matkaa, olisikohan puhelimeen jotain sovellusta? :raps:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 26 Huhti 2013 12:23

Mää taisin perustaa jonain vuonna Fordelle oman joukkueen. Kai sellaisen voi perustaa nytkin?
Puhelimiin lienee jos jonkinlaista urheilusovellusta, jotka mittaa matkaa ja laskee liikuntamuodon perusteella jopa kulutetut kaloritkin.

Mun polkupyörät on rikki. En osaa korjata niitä, joten pitäisi kai viedä jompikumpi huoltoon. En vain osaa päättää, kumman veisin.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja L-S » La 27 Huhti 2013 00:57

Eikös Sports Tracker toimi juuri siten, että se mittaa matkan ja piirtää siitä jopa kartankin? En ole kyllä kokeillut.

... Mistä tulikin mieleeni, että voisi kyllä kokeilla jotain sellaista, jos siitä saisi lisäinnostusta kulkemisiin. Pyörää en ole tänä vuonna kaivanut vielä esille, itse asiassa en ole varma onko se edes varastossa tallessakaan. :keijo: Mutta lähinnähän pyörää tulisi käytettyä työmatkoilla, ja se pitäisi ajaa ikävästi vilkasliikenteisten keskustakatujen kautta.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Pvi » La 27 Huhti 2013 09:29

Kannattaa kokella etsiä hyvä pyöräreitti keskustaan ja töihin. Sitten kun tietää, milloin on pyörätietä ja milloin ajaa ajokaistalla, on paljon helpompi seurata liikennettä.

Helsingissä on onneksi vähän ruvettu miettimään pyöräilyä osana liikennesuunnittelua. Kahdeksasta kymmeneen kuukautta vuodesta on kuitenkin kelvollista pyöräilykautta. Talvirenkailla ja kunnon vaatteilla sinnikkäät vetävät ympäri vuoden. Omilla työmatkoilla autojen seassa joutuu ajamaan yhden kadun verran, eli muutaman sata metriä. Muuten on pyörätietä ja vielä niin, että risteyksissä ei montaa kertaa tarvitse pysähtyä. Toiseen paikkaan mennessä ajan puiston laidan pyörätietä ja toisaalla urheilupuisto mahdollistaa pitkän yhtenäisen tien ilman risteyksiä autoteiden kanssa.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Wiggin » La 27 Huhti 2013 11:07

Kilometrikissa ei ole määrätty muuta kuin että alle 25 pyöräilijää sisältävä joukkue on automaattisesti Piensarjassa ja yli 25 pyöräilijää siirtyy Suursarjaan. Ja sitten jos on oikein Pro joukkue, niin voi ilmottautua Tehosarjaan. Ja sitten säännöistä vois poimia vielä "Jos joukkueessa on alle 5 henkilöä, joukkueen yhteensä polkemat kilometrit jaetaan kuitenkin viidellä". Eli kisa muuttuu joukkueen osalta mielekkääksi kun on tuo 5 tai enemmän polkijoita.

Itsellä on ollut käytössä useamman vuoden Sports Tracker. Pääosin on toiminut ihan ok. Suorituksen voi pitää ihan vain puhelimen tiedossa tai sitten siirtää Sports Trackerin palveluun nettiin. Ohjelma kerää itselle kyllä ihan riittävästi tietoa. Eli matka (piirtää tosiaan tuon reitin), aika, keski- ja maksiminopeus. Lisäkisi jos kännykällä ottaa kuvia ohjelman kautta niin ne asettuvat kartalle. Itselle tuo on tarpeellinen kun sitten piirtelen polkuja Openstreetmappiin ja voin sitten kuvan myötä tarkistaa että minkä tasoinen polku on ja syöttää atribuutit OSMiin.
"Rasittava huumorimies seikkailee typerässä kansankomediassa"
Wiggin

ViestiKirjoittaja theia » La 27 Huhti 2013 14:52

Lyyra kirjoitti:Mää taisin perustaa jonain vuonna Fordelle oman joukkueen. Kai sellaisen voi perustaa nytkin?

Olisko täällä sitten sitä viittä kiinnostunutta? Mä ainakin olisin mukana pienine kilometreineni :tilt:

Wiggin kirjoitti:Itsellä on ollut käytössä useamman vuoden Sports Tracker.

Kiitti vinkistä - latasin tän ja pääsen varmaan piakkoin kokeilemaankin sen toimivuutta. Jos toi sää tosta ei muutu pahaenteisemmäksi. :tilt:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Pvi » Su 28 Huhti 2013 09:11

Kaksi viidestä ois kasassa.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja kmaria » Su 28 Huhti 2013 21:22

Mä voisin lähteä mukaan. :tilt:
kmaria

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 29 Huhti 2013 12:07

Mäkin voisin lähteä mukaan Forden joukkueeseen. :superhymy:

Toukokuussa taidan pyöräillä melko vähän, mutta kunhan matkakortista loppuu kausi, pyöräilen todennäköisesti noin 100-150 km/vko. :tilt: Työmatka on suuntaansa 13 km, joten matkaa kertyy 128 km, jos pyöräilen joka arkipäivä töihin. Matka-aika on suunnillee sama kuin bussilla, joten enköhän mä ainakin koko kesän pyöräile töihin. :superhymy: (Tosin toi alkaa olla jo niin pitkä matka mulle, että kaatosateella tuollainen matka saattaa tehdä pikkuisen tiukkaa. :huoh: ) Toisaalta, jos bussikortilla ei ole kautta, voi raha toimia hyvänä motivaatiotekijänä, vaikkeivät matkat paljoa maksakaan. :virne:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja skray » Pe 03 Touko 2013 18:24

Firman kautta osallistun Kilometrikisaan, eli tähän SPR:n pyöräilyhommaan, joka jokakesäisesti on taas alkanut 2.5. ja jatkuu syyskuun loppuun.
Kävin rekisteröitymässä meidän joukkueeseen ja heti eilen tuli halu lähteä pyöräilemään vaan siksi, että saisin käydä laittamassa sinne jonkun matkan jo. :täpinä:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Wildchild » La 11 Touko 2013 15:55

Joko kilometrikisan alku meni? Koska olen huomannut että pyöräily on kivaa ja jospa sitä kautta saisin myös painoa pois. :tilt:
En mä paljoa pyöräile, ainakaan vielä. Ei vain kunto kestä. :keijo:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja theia » Su 12 Touko 2013 15:49

Ei me olla ainakaan vielä ilmottauduttu, mutta vielähän ehtii kyllä. En mä kyllä oo käynyt pyöräilemässäkään :keijo:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 20 Touko 2013 18:44

:pepsodent:

Tänään ft:n luona.
Perjantaina tehdyt harjoitteet kipeyttivät kylkiä ja se vähän haittasi.

Fytsari kokeili mun hartioita. Ne on kuulema kuin puuta :epäilevä:
No aijjaa! Noshitsherlock :töktök:
Ihan vaan pikkasen näkyi tähtiä kun se paineli lihaksia selkärangan myötäisesti :keijo:

Sitten se mietti mitenkähän niiden lihasten käy kun me junppaillaan. Jos ne siitä kovasti vielä jumahtaa, niin se ei ole hyvä asia. Elämme jänniä aikoja.

Muutoin junppaliikkeiden vaihtelevuus kyllä tuntui hyvältä. Ei aina sitä samaa, josta tulee tosi kipeäksi.

Pitäisi vain vielä löytää motivaatio tähän touhuun. :huoh:
Onk' näkyny?
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 02 Kesä 2013 21:46

Puunasin polkupöyrän tänään kesäkuntoon ja kiinnitin osittain irronneen takarapakaaren...rautalangalla. :pepsodent:

Huomenna pitäisi aloittaa työmatkapyöräily. Matkaa on 13 km suuntaansa, joten se ei ole ihan vähän tällaiselle sunnuntaipyöräilijälle. Eniten mietityttää tuo aurinko. Mä en nimittäin halua palaa ja toisaalta myös toivon, että ei tulisi ihan hirmuisia helteitä, kun silloin ei ole kiva pyöräillä. Nytkin jo tuntuu liian kuumalta. :hiki: Toisaalta kovin sateinenkaan sää ei ole kivaa pyöräilyyn. :blah:

Motivaationa mulla toimii tänäkin kesänä raha. Kun ei ole enää bussikortilla kautta, jokaisesta matkasta on maksettava seutulipun hinta. Silloin harkitsee kaksi kertaa, viitsiikö olla niin kermaperse, että ei pyöräile töihin. :virne:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

EdellinenSeuraava

Paluu Urheilu