Onhan noita työprofiileja nuorten kanssa työskentelevillä kai aika yleisestikin. Tosin luulen, että niillä henkilöillä on myös se henkilökohtainenkin profiili.
Itse käytän paljon sosiaalista mediaa, mutta välillä hirvittää mihin maailma on menossa. Sosiaalinen media vaatii paljon osaamista, joka ei todella ole itsestäänselvää. Sen lisäksi kokoajan tulee jotain uutta, muutosta, joten joidenkin oppien kanssa voi mennä jo metsään alusta asti. Sen lisäksi mun mielestä sosiaalisten mediakanavien kanssa on isoja eroja, joten pitää muistaa vielä mikä oppi soveltuu mihinkin osaan sen käytöstä. Mun mielestä tämän hetken väestöllekin voisi olla sosiaalisen median ajokortti, sillä niiiiiiiiin monella jo peruskäyttö on hukassa. Tarkoitan näissä sitä, mitä linkkejä kannattaa klikkailla, mitä sovelluksia/pelejä käyttää esim. fb:ssä jne.
Puhumattakaan siitä, miten mielestäni sosiaalinen media köyhdyttää kommunikaatiota. Se on useimmiten kylmää ja kasvotonta. Siitä puuttuu niin usein se lämpö, joka on suorassa kommunikaatiossa. Ymmärrän hyvin sen, ettei halua sinne maailmaan lähteä.
Itsekin käytän tätä kanavaa paljon, mutta tällä hetkellä netti on iso osa mun sosiaalista elämää. Samoin puhelin. Mutta se ei ole pysyvää. Itse koen sosiaalisen median myös aika-ajoin lisäävän yksinäisyyttä. Mutta se on vain mun kokemus, eikä ehkä yleistä. En tiedä, en ole perehtynyt.
Miksi tietyn ammattiryhmän pitäisi olla sosiaalisessa mediassa?
Ymmärrän sen jotenkin, mutta sitten taas en. Onko sitten kuitenkaan paremmin tavoitettavissa, jos on työprofiili? Luoko työnantaja sisällön siihen profiiliin vai onko sen tarkoitus vain olla siellä "paremman tavoitettavuuden" takia? Ei mielestäni kuitenkaan ole päiviksen ammattiryhmän tehtävä lähteä valvomaan mitä nuoriso sosiaalisessa mediassa puuhaa.
Tämä on vähän ristiriitainen asia, jotenkin.