Lumikki75 kirjoitti:päivänpolttaja kirjoitti:Mielestäni paras tämän tyyppinen sarja on ollut Babylon 5, joka onnistui minusta välttämään jossain määrin sitä keijoutta, mikä taas on Star Trekille tyypillistä.
Komp! Babylon 5 on mulle aina SE scifisarja. Ja toisin kuin monien muiden lapsuudessa/nuoruudessa hyvien, mutta jälkikäteen katsottuna ihan surkeiden sarjojen kohdalla, Babylon 5 oli edelleen hyvä, kun katsoin sen uudelleen näin aikuisiällä. Jopa ne meikkaukset/lavastukset olivat kestäneet aikaa yllättävän hyvin.
Mulle taas Babylon 5 oli se komediallinen scifisarja. Ei sillä, että star trek olisi ollut se oikeampi. Farscape sensijaan oli myöhemmin se, jota pidän edelleen paremmin toteutettuna ja "oikeampana". B5:n lavasteet on niin kamalat ja Super-Xenat, etten koskaan ottanut sitä kauhean tosissani
Xena-asteikkolla se on jo paljon, koska X:n lavasteet ja trikkikuvat on jo itsessään tosi pahat. Samaa on havaittavissa legendaarisessa Herculeksessa
Mun "scifi"lemppari on kuitenkin Salaiset Kansiot. Toki B5 ja ST ja moni, moni muu menee science fictionin storylineillaan ohi x-filesistä, mutta silti se oli se
mun juttu. Tykkään kyllä B5:sta aika paljonkin ja suurimmalti osin niiden onnistuneiden maskien ja kerronnan vuoksi. Hieno sarja!
Mutta en mä koskaan päässyt yli niistä heiluvista lavasteista, savukoneista ja selkeistä vaneriseinistä