Tv/elokuvatyyppistä ilmoituttelua

Re: Tv/elokuvatyyppistä ilmoituttelua

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 03 Touko 2013 19:12

Pakko tanssia. :sydän:

Semifinaaleissa on ollut mielettömiä esityksiä. Silti on sellainen olo, että kahdessa viimeisessä semifinaalissa ihmiset ovat äänestäneet väärät tyypit jatkoon - tai siis toinen on ollut todella hyvä ja toinen ei kuulunut suosikkeihini. Esimerkiksi viimeisen semifinaalin Ruttu olisi kuulunut mielestäni ehdottomasti finaaliin. :hullu:

Ei löytynyt Youtubesta, mutta Areenalla on jakso vielä jonkin aikaa nähtävänä. Kohdassa 7:20 Ruttu ja katsomisen arvoinen on ehdottomasti ihanan tuomarin, Ätän, show kohdassa 49:06. :sydän: :tipahdus: :hullu:

Muoks. Ätän esitys myös Youtubessa.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja L-S » La 04 Touko 2013 22:35

Kas, täältähän löytyikin linkki tuohon Dennis Nylundin esitykseen, jota yritin itsekin tuubista etsiä. :D En osunut katsomaan viime viikon jaksoa, mutta kun siitä on niin monella taholla mainittu, niin pitihän se nähdä. Ihastuttava esitys ja toimiva New York -tunnelma, sekoitus vanhaa ja uutta ja samalla kannanottokin. :D :sydän:

Olen valitettavasti saanut aikaiseksi katsoa tätä ohjelmaa vain silloin tällöin, finaalin nyt kuitenkin näin. Voittajaksi olisin ehkä itse kannattanut jotakin toista ryhmää, mutta nuorille suon mieluusti voiton. :D
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 05 Touko 2013 11:00

Ihan mieletön finaali Pakko tanssia -ohjelmassa. :täpinä: Mun top 3 (aakkosjärjestyksessä) oli Machina, Swing busters ja UMC. Paritanssi-ihmisenä Swing busters sai mut haluamaan tanssimaan. Kaksi muuta esitystä olivat muuten vaan mielettömän hyviä.

Voittaja oli odotettu. Vetoaa suureen yleisöryhmään - teineihin. :tilt: Ei sillä, olihan noikin ihan törkeen hyviä. :D
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Jorssi » Su 05 Touko 2013 14:17

Ai tuota ohjelmaa sentään katsookin joku. Itse jätin katsomatta Jani Toivolan takia. Ylehän ei toista kautta kyseisestä formaatista tee, koska ilmeisen kallis ohjelma oli ja katsojaluvut, suoraan sanottuna, perseestä. Ylen jättisatsauksesta floppi
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 05 Touko 2013 16:07

Harmillista ettei toista kautta tule. :( Juontajat olivat kieltämättä huonot, tuomarit olivat sen sijaan ihania.

Muakaan ei noissa katsojaluvuissa näy. Olen katsonut jaksot jälkikäteen Areenalta, kun telkkaria ei ole...
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 13 Touko 2013 10:48

Itse pääpahis Samuel Leroy Jackson esittää Yhdysvaltain presidenttiä Jalmari Helanderin (Rare Exports) uudessa, Suomen metsiin sijoittuvassa elokuvassa. :aukku:

English, motherfucker, do you speak it?!
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Haahuilija » Ke 22 Touko 2013 08:27

Tänään alkaa Star Trek: The Next Generation uusintana alusta asti, edellisestä aloituksestahan jäi näkemättä 4 ensimmäistä jaksoa, korjataan nyt tilanne.
Haahuilija

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 23 Touko 2013 21:59

Mä aluksi katsoin noita uusintoja, sitten tallensin ihan hullun määrän. Sitten taas välillä katsoin. Lopetin tallennukset, koska tuntui, että noita on jokseenkin loppuelämän tarpeiksi.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 25 Touko 2013 11:41

Olen katsonut uutuusohjelmaa Splash Neloselta. Siinä julkkikset hyppivät uimahyppyjä ja sitten äänestetään ja virtuaalitaputetaan (älkää kysykö :hämillään: ) joku jatkoon. Ja ensimmäisestä ryhmästähän kaksi menee jatkoon, kolme taputetaan splashoffiin, yksi hasselhoffiin ja loput suoraan kotiin :keijo:

Mutta ihan hauska ohjelma :keijo: Ihan tällaista ei ole ollut. Tänään katsoin olympiatallenteista oikeata uimahyppyä ja on siinä aika iso ero. :virne:
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » La 25 Touko 2013 15:24

Tänään alkaa Star Trek: The Next Generation uusintana alusta asti, edellisestä aloituksestahan jäi näkemättä 4 ensimmäistä jaksoa, korjataan nyt tilanne.

On muuten hyvä tuon sarjan ensimmäinen tuotantokausi. Mielestäni siinä on lavastuksessa, kuvakulmissa, musiikissa ja juonessa vielä paljon sellaisia alkuperäisen Star Trekin elementtejä yhdistettynä TNG:n parhaisiin puoliin. Viimeisillä tuotantokausilla TNG meni sekä visuaalisen ilmeen että juonen suhteen hieman keskinkertaisempaan suuntaan. 1980-luvun lopussahan tietokonegrafiikkaa jo käytettiin, mutta mukana on vielä paljon maskeerauksella ja lavastuksella aikaan saatua, mikä miellyttää silmää. Mitä Star Trekiin muuten tulee, niin TNG on kyllä mielestäni sarjoista paras. Deep Space Ninesta en tykännyt niin paljoa.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 25 Touko 2013 22:08

Kyllä Next Generationissakin on joskus ihan uskomattoman keijoja lavastuksia ja myös näyttelysuorituksia. :keijoi: Siis hyvä sarja, mutta joskus miettii, että tätäkö se tosiaan oli :läps:

Deep Space Ninea olisi kiva nähdä uudestaan, jotta näkisi, oliko se NIIN huono. (Varmaan oli. :P )
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Su 26 Touko 2013 14:33

Usein juuri se keijous on mielestäni tässä yhteydessä myönteinen asia. :virne:

Siis silloin, kun se muistuttaa sitä alkuperäisen Star Trekin estetiikkaa. Itse ainakin katson Star Trekiä tietynlainen Star Trek-asetus mielessä. En minä missään nimessä mitään Star Trek-sarjoista sillä tavalla tosissani ota, vaan Star Trek nimenomaan on Star Trekiä ja viihdettä. Sikälihän monet myöhemmät sci-fi-sarjat polveutuvat Star Trekistä, että teemat tulevat siitä. Mielestäni paras tämän tyyppinen sarja on ollut Babylon 5, joka onnistui minusta välttämään jossain määrin sitä keijoutta, mikä taas on Star Trekille tyypillistä.

Vähän aikaa sitten tuli muuten ensimmäinen Alien-elokuva, ja sitäkään en väsy katsomaan sen hienon 70-luvun sci-fi-estetiikan takia. Ja onhan siinä ne alushousutkin :pahasetä:.
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Su 26 Touko 2013 15:40

päivänpolttaja kirjoitti:Mielestäni paras tämän tyyppinen sarja on ollut Babylon 5, joka onnistui minusta välttämään jossain määrin sitä keijoutta, mikä taas on Star Trekille tyypillistä.

Komp! Babylon 5 on mulle aina SE scifisarja. Ja toisin kuin monien muiden lapsuudessa/nuoruudessa hyvien, mutta jälkikäteen katsottuna ihan surkeiden sarjojen kohdalla, Babylon 5 oli edelleen hyvä, kun katsoin sen uudelleen näin aikuisiällä. Jopa ne meikkaukset/lavastukset olivat kestäneet aikaa yllättävän hyvin.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 26 Touko 2013 16:03

Lumikki75 kirjoitti:
päivänpolttaja kirjoitti:Mielestäni paras tämän tyyppinen sarja on ollut Babylon 5, joka onnistui minusta välttämään jossain määrin sitä keijoutta, mikä taas on Star Trekille tyypillistä.

Komp! Babylon 5 on mulle aina SE scifisarja. Ja toisin kuin monien muiden lapsuudessa/nuoruudessa hyvien, mutta jälkikäteen katsottuna ihan surkeiden sarjojen kohdalla, Babylon 5 oli edelleen hyvä, kun katsoin sen uudelleen näin aikuisiällä. Jopa ne meikkaukset/lavastukset olivat kestäneet aikaa yllättävän hyvin.

:virne:
Mulle taas Babylon 5 oli se komediallinen scifisarja. Ei sillä, että star trek olisi ollut se oikeampi. Farscape sensijaan oli myöhemmin se, jota pidän edelleen paremmin toteutettuna ja "oikeampana". B5:n lavasteet on niin kamalat ja Super-Xenat, etten koskaan ottanut sitä kauhean tosissani :virnei:

Xena-asteikkolla se on jo paljon, koska X:n lavasteet ja trikkikuvat on jo itsessään tosi pahat. Samaa on havaittavissa legendaarisessa Herculeksessa :keijoei:

Mun "scifi"lemppari on kuitenkin Salaiset Kansiot. Toki B5 ja ST ja moni, moni muu menee science fictionin storylineillaan ohi x-filesistä, mutta silti se oli se mun juttu. Tykkään kyllä B5:sta aika paljonkin ja suurimmalti osin niiden onnistuneiden maskien ja kerronnan vuoksi. Hieno sarja!
Mutta en mä koskaan päässyt yli niistä heiluvista lavasteista, savukoneista ja selkeistä vaneriseinistä :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 26 Touko 2013 22:28

Babylon 5 oli mun mielestä tarinaltaan aivan ylivoimainen verrattuna Star Trekeihin. Johtuen muun muassa siksi, että sen tarina oli suunniteltu alusta loppuun ja nimenomaan viisivuotiseksi.

Star Trekissä on paljon jaksoja, joissa mennään holokannelle ja ovi menee kiinni ja voi kääk. :virne:

Pitäisi pitää scifi-keijo-ilta joskus :keijo:
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ma 27 Touko 2013 19:48

Disclaimer: Kun sanoin, että B5:n lavasteet ja meikkaukset ovat kestäneet aikaa yllättävän hyvin, en missään tapauksessa tarkoittanut, etteikö joskus olisi naurattanut. :virne:
Mutta ei naurattanut niin paljon kuin etukäteen luulin.

Ja se tarina oli edelleen äärimmäisen hyvä. Jonkun pitäisi säätää sellainen laki, että sarjat pitää aina suunnitella niin, että niissä on selkeä alku, keskikohta ja loppu, eikä niistä saa poiketa, vaikka sarja olisikin odotettua suositumpi.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja DarkSide » Ti 18 Kesä 2013 00:19

Teemalla tulee sunnuntaisin sarja Sounds of the Seventies, joka esittelee musiikkia ajalta, jolloin itselläni herääminen populaarimusiikin maailmaan alkoi. Kyseessä on BBC:n tuotanto, joten aika vahvati brittipainotteista tavaraa tuolta tulee, mutta sitähän silloin paljolti kuunneltiinkin.

En tiedä, mitä tämä vanha kama teille nuorille merkitsee, mutta minulle tämä on aikamatka nuoruuteen. Hassuiltahan nuo näyttävät erikoisine hiusmalleineen, ja onhan se musiikkikin paikoitellen aikamoista roskaa, mutta kyllä tämä nostalgiakuohuja nostaa. :hullu:
"Asiat eivät ole vielä niin pielessä, etteivätkö ne menisi vielä huonommiksi keskustelemalla."
- Papparaisen piinapenkki 16.10.2003 -
DarkSide
Tilastopappa

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 18 Kesä 2013 23:26

Downton Abbeytä odotellessa kannattaa katsoa vielä kolmen päivän ajan areenasta Tulisielu.
Tämä on toinen osa kolmesta. Viimeinen tulee lauantaina :hullu:

Tulisielu - eli South Riding - sijoittuu 30-luvun englantiin ja kuvitteelliseen paikkaan Yorkshiressa. Sarja pohjautuu saman nimiseen Winifred Holtbyn kirjaan.

Sopii erittäin hyvin DA-puutokseen :hullu:
Vaatteet, murteet, ajankuvaukset :hullu: :sydän:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 19 Kesä 2013 00:01

Kibaya kirjoitti:Downton Abbeytä odotellessa kannattaa katsoa vielä kolmen päivän ajan areenasta Tulisielu.
Tämä on toinen osa kolmesta. Viimeinen tulee lauantaina :hullu:

Tulisielu - eli South Riding - sijoittuu 30-luvun englantiin ja kuvitteelliseen paikkaan Yorkshiressa. Sarja pohjautuu saman nimiseen Winifred Holtbyn kirjaan.

Sopii erittäin hyvin DA-puutokseen :hullu:
Vaatteet, murteet, ajankuvaukset :hullu: :sydän:

Tämä oli muuten hyvä. Jäin katsomaan sitä "vahingossa" DA:n edellisellä tauolla ja jäin vähän niinkuin koukkuun. :D
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ma 01 Heinä 2013 19:55

Eikö kukaan tosiaan ole kirjoittanut tänne mitään Sohavasurffaajista? Mielestäni sekä idea että toteutus vaikuttavat kiinnostavilta ja Libanon ainakin näytettiin monipuolisessa valossa. Tämä on vähän kuin tietyllä tavalla vakavampi versio Madventuresista. Tietysti erona myös se, että tässä yövytään lähinnä ihmisten kodeissa ja saadaan sitä kautta lähempi kosketus maan ihmisiin ja elämäntapoihin.
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ma 01 Heinä 2013 22:45

päivänpolttaja kirjoitti:Eikö kukaan tosiaan ole kirjoittanut tänne mitään Sohavasurffaajista?

Mä katoin ihan vahingossa yhden jakson. Ihan viihdyttävä, tosin ne tytöt on mun makuun vähän liian Duracell-pupuja. Mua ahdisti koko ajan katsoessani se ajatus, että joutuisin menemään kadulla kysymään joltain ihan tuikituntemattomalta, että saanko mennä niille yöksi, vaikka eihän mun mitään tarvi keneltäkään kysyä. :virne:

Mutta oikeasti käsi sydämelle: kuinka moni sanoisi joo, jos joku tulisi tosta noin vaan kadulla kysymään yöpaikkaa? Mä en ainakaan harkitsisi sekuntiakaan vastaavani myöntävästi.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja damn » Ti 02 Heinä 2013 06:22

Lumikki75 kirjoitti:Mutta oikeasti käsi sydämelle: kuinka moni sanoisi joo, jos joku tulisi tosta noin vaan kadulla kysymään yöpaikkaa? Mä en ainakaan harkitsisi sekuntiakaan vastaavani myöntävästi.

Minä oon ottanut yöksi täysin tuntemattoman, kun sattui kysymään. Hyvin meni, mukava immeinen ja ottaisin jatkossakin tuntemattomia yöpymään. On minun luona tilaa :) .
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ti 02 Heinä 2013 12:42

damn kirjoitti:Minä oon ottanut yöksi täysin tuntemattoman, kun sattui kysymään. Hyvin meni, mukava immeinen ja ottaisin jatkossakin tuntemattomia yöpymään. On minun luona tilaa :) .

Ehkä se on luonnekysymys. Mä olen aika lailla epäsosiaalinen ihminen, joten ei kävisi pienessä mielessäkään, mutta ehkä sosiaalisemmat tyypit sitten suostuvatkin.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 10 Heinä 2013 14:19

Silta, YLE TV1
Torstai 11.7. klo 23:05
Uusi sarja alkaa. (Bron) 1/10. Keskeltä Juutinrauman siltaa löytyy ruumis. Malmön ja Kööpenhaminan rikospoliisi kutsutaan paikalle. Tutkinnassa käy ilmi että kyse onkin kahdesta murhasta.
---
The Bridge, FOX
Perjantai 12.7 klo 21:55
UUSI SARJA ALKAA! Murhatutkimukset käynnistyvät, kun Yhdysvaltoja ja Meksikoa yhdistävältä sillalta löydetään naisen ruumis. Murhaa alkaa tutkia amerikkalainen rikostutkija Sonya Cruz ja meksikolainen virkaveli Marco Ruiz. Rikosdraamasarja.

Mitä... :riips:
Eikun ruåttalaiset ovat onnistuneet myymään formaattinsa amerikkalaisille. Nyt saa jännätä paitsi sarjaa, niin myös sitä että kumpi on parempi versio :virne:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ke 10 Heinä 2013 14:38

Tuosta on olemassa myös Britannia-Ranska -versio, mutta en ole nähnyt kuin tuon ruotsalais-tanskalaisen ja se on yksi parhaimmista sarjoista, mitä on viime aikoina tullut katsottua. Löytyy myös Netflixistä, jos haluaa katsoa silloin kun huvittaa ja paremmalla kuvanlaadulla.
Aranwe

EdellinenSeuraava

Paluu Leffa.tv