Naapurustossa suhisee.

Re: Naapurustossa suhisee.

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 15 Marras 2012 09:45

Naapurikyttäys. :friikki:
Mua ei kiinnosta naapureiden tekemiset niin kauan, kuin eivät aiheuta häiriötä mulle.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 15 Marras 2012 17:15

Naapurirapussa nousee pystyyn Ravintolapäivän kunniaksi Cafe Fourth Floor.
What madness is this!? :kauhistunut:

Totta kai käyn siellä :D
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Outolintu » La 20 Huhti 2013 19:55

Mulle ei ole osunut kuin näkymättömiä/hiljaisia/mukavia naapureita, kunnes sitten edelliset alakerran asukkaat. Muuttoviikonloppuna (näin, että joku muuttaa sisään) heräsin yöllä klo 3 aikaan siihen, että seinät resonoi ja sänky hyppi basson tahtiin, kun taisivat juhlistaa muuttoaan. Onneksi joku oli siellä järjissään ja meteli vaimeni noin 15 sekunnin kuluttua sellaiseksi taustajumputukseksi. Ajattelin silloin, että joku tönäisi vahingossa volyyminappulaa ja saahan sitä nyt viikonloppuna silloin tällöin juhlia.

Mutta sitten alkoi se muu elo. Pitkin iltaa/yötä joku putoili sängystä lattialle (ainakin siltä se kuulosti. Jos olisi tauluja seinillä, ne olisi luultavasti tippuneet) ja rymsteerasi sohvia (en tiedä, mistä muusta voi sellainen ääni lähteä).. Välillä kuului huutoa, välillä musiikkia. Juuri, kun ajattelin etten kestä enää, niin hiljeni aina pariksi päiväksi. Ja sitten taas joku armas maanantain ja tiistain välinen yö klo 2:
Mies: "Looove mee tender.. :kailotus: "
Vaimo: "Ole hiljaa, ole hiljaa!! :gaah: "
Mies: "Love meee truuue :kailotus: "
Vaimo: "Jumalauta!!!!"

Äänieritys talossa on sivullepäin erittäin hyvä, mutta pystysuunnassa kuuluu asunnosta toiseen. Makuuhuoneessa kuulosti siltä, kuin miekkonen olisi laulanut mun kämpässä. Se lauloi yleensä vain Love me tenderiä. Välillä niillä oli isompi porukka ryyppäämässä, silloin ne lauloi kaikki yhes koos. :friikki:

Mutta pahinta oli tupakka. Kun ne poltti sisällä. Jatkuvasti. Ei mua häiritse, mitä ihmiset tekee asunnossaan, jos se pysyy siellä asunnossa. Mutta mun kämppä haisi baarilta. Suihkussa kun lotrasit hajustetulla shampoolla ja hajustetulla pesunesteellä, niin nenässä haisi vain tupakka. Siellä veden allakin haisi tupakka. Kaverit sanoi, että haisee siltä kuin olisin polttanut itse vessassa. Parvekkeella haisi tupakka. Joko ne poltti sielläkin tai sit ne hajut vain imeytyi jonkin ilmastoinnin mukana mun parvekkeelle. Kesällä asunnossa oli sellaiset 32 astetta lämmintä, mutta jos avasi parvekkeen oven, oli löyhkä vielä kamalampi. Mutta kun ihmisillä on oikeus polttaa asunnossaan. :töktök: Ihmisillä on ilmeisesti pienempi oikeus olla asunnossaan altistumatta toisten tupakansavulle. Onneksi, onneksi ne muutti sitten pois, kun muutkin ilmeisesti sai tarpeekseen ja niistä valitettiin aika urakalla. Niiden alakertalainen oli ihan helisemässä, kun sinne kuului äänet kahta kauheammin.

Toivottavasti en enää ikinä saa sellaisia naapureita.
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Cats, he said eventually. Cats are nice.”
Outolintu

ViestiKirjoittaja Maija » To 25 Huhti 2013 13:08

Mulla on uusi seinänaapuri. Juuri ja juuri 18 vuotta täyttänyt (mun silmissä se näyttää kyllä ihan 15-vuotiaalta :P) pojankloppi, jolla ravaa kavereita. Koko ajan. Poika ja hänen kaverinsa myös ramppaavat koko ajan tupakilla. Talossa ei ole parvekkeita, joten ulko-ovi käy jatkuvasti. Ulko-oven paukahdukset vielä pystyisin sivuuttamaan, mutta naapuri ja hänen vieraansa läiskäisevät kämmenellä rappukäytävän valot päälle niin, että osuvat kädellään aina myös meidän ulko-oveemme melko kovalla voimalla. :epäilevä:

Monena yönä on ollut vaikeuksia nukkua, sillä naapurin poika on ilmeisesti öisin aktiivisimmillaan. Seinän takaa kuuluvat jatkuvat kanta-askeleet ja epämääräiset kolinat. Niidenkin kanssa voisin elää, mutta pojalla on yökylässä usein kavereita ja he puhuvat todella kovalla äänellä. Huutelevat toisilleen kämpän toiselle puolelle ja nauraa höröttävät. Oli viime yönä todella lähellä, etten astellut naapurin ovelle kertomaan, etten todellakaan kello yhdeltä yöllä halua kuunnella juttuja jonkun Teemun bemareista. Viikonloppuisin sekin menisi, mutta arkisin aikaisen aamuherätyksen odottaessa... Ei.

Kaipaan vanhaa, hiljaista naapuriani. :huoh:
Maija

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 25 Huhti 2013 13:29

Laita lappu oveen, missä lukee "valokatkaisia ei ole tässä ovessa" ja nuoli kohti sitä katkaisijaa.

Mun mielestä siitä voi käydä sanomassa ystävällisesti, että voitteko öisin olla huutelematta kuin päivällä, että jotkut yrittää käydä töissä. Ehkä porukat ovat asuneet omakotitalossa, eikä tämä kloppi kavereineen tajua mistä on kysymys.

Mun hermot on olleet viime aikoina tiukemmilla kuin yleensä oman seinänaapurini suhteen. Se äiti huutaa siellä aina aamuisin, päivisin ja iltaisin. Samalla ne niiden lapset huutaa. Eniten kuitenkin se, että ne kakarat itkee ja raivokiljuu kun se perhe liikkuu ovesta. Kyse ei ole siitä, että se olisi vain kivaa, vaan siinä huutaa koko perhe. Äiti karjuu "turpa kiinni" ja lapset kiljuu falsetissa kuin sikaa tapettaessa. Tätä sitten useamman kerran päivässä. :epäilevä:

Ilmeisesti joku raahaa ne ulos/sisään, kun kaikuminen vaimenee. Parhaimmillaan kiljunta kuuluu ulkoa sisään asti. Kiljunta jatkuu usein sisään menon jälkeen ja kaikuu radion yli. Yleensä siinä kohtaa laitan vähäksi aikaa volyymiä kovemmalle :epäilevä:

En tiedä, ehkä mä kestän ton kiljukaulaporukan. Ehkä :epäilevä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Annis » To 25 Huhti 2013 14:42

Meillä on joku ihmeellinen iskelmä ongelma nykyään.
Ei sillä, on täällä ollut pahempia häiriöitä ja tuuletuskin pitää taas lopettaa, kun naapurin äijä on huomannut ilman lämmenneen ja siirtynyt takaisin partsille huutaa puhelimeen.

Mutta siis iskelmä. Mä ymmärrän musiikin huudatuksen, teen sitä itsekin, mutta tää on sen verran outoa, etten mä ymmärrä.
Ne ei tosiaankaan soita koko biisiä, vaan välillä tulee noin 20sek-minuutti ihan täysiä jotain (yleensä joku kahdesta toistuvasta) iskelmää, sitten on viisi minuuttia noin hiljaista ja sitten taas uusi pätkä.
Tätä saattaa jatkua tunninkin verran. Ja useana päivänä. Et mitähän hittoa noi naapurit oikein puuhaa?
Annis

ViestiKirjoittaja Dnd » To 25 Huhti 2013 23:24

Annis kirjoitti:Ne ei tosiaankaan soita koko biisiä, vaan välillä tulee noin 20sek-minuutti ihan täysiä jotain (yleensä joku kahdesta toistuvasta) iskelmää, sitten on viisi minuuttia noin hiljaista ja sitten taas uusi pätkä.
Tätä saattaa jatkua tunninkin verran. Ja useana päivänä. Et mitähän hittoa noi naapurit oikein puuhaa?

Empiirisen tutkimuksen perusteella olen todennut että pahasti alkoholiongelmaisethan tekee tollasta jatkuvasti. Ne kuuntelee, mielestään hyvääkin biisiä, vaan lyhyen pätkän ja sitten pitääkin jo kiireesti vaihtaa seuraavaa...
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 25 Huhti 2013 23:26

Mun ikkunan alta on taas alkanut ravata ihmisiä. Se kärttyinen ukkeli ei sentään enää marssi tuosta, mutta nyt menee teinejä ja tenavia vuoron perään. Mulkoilen niitä aina pahalla silmällä.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 26 Huhti 2013 08:39

Joku naapuri on joko ostanut pianon tai sitten muuttanut vasta taloon ja tuonut pianon mukanaan. Mutta se pimputus. :ei:
Ei onneksi ole kukaan mein ns. suora naapuri, mutta seinänaapurimme kertoi että se soittaa suoraan heidän yläpuolellaan
jolloin se tuntuu kuin pianoa soitettaisiin heidän omassa olohuoneessa. Telkkarin volyymiä saa kuulemma laittaa huomattavasti
kovemmalle, lähes täysille, ja tietenkin naapurimme on vuorotöissä oleva ihminen ja yrittää nukkua päivisinkin. Kuulemma
ovat hakemassa uutta asuntoa tuon pianon pimputtajan vuoksi. :friikki:

Mutta onhan se nyt häiritsevää tuollainen pimputtelu. Eikä siitä vissiin oikeasti voi mennä sanomaankaan että se häiritsee muita
talon asukkaita kun kumminkin soittaa vain päivisin? :keijoei:
Onneksi omista stereoista lähtee sen verran ääntä ettei tarvitse välttämättä kuunnella ketään jos ei halua. :pahis:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja lumikukka » Pe 26 Huhti 2013 10:16

Edellisessä osoitteessa asuessamme meidänkin yläkerrassa asui pianonpimputtelija. Soittoa kuului muutamana päivänä viikossa iltapäivisin, ehkä puolisen tuntia kerrallaan. Varmaan siis kyseessä oli lapsi, joka harjoitteli soittotuntia varten. Soitto kuului toki selvästi, muttei sentään niin kovaa kuin Wildchildin naapurin tapauksessa. Taitaa olla superhuono äänieristys, jos yläkerrasta tuleva soitto kuulostaa siltä kuin omassa asunnossa joku soittaisi.

Wildchild kirjoitti:Mutta onhan se nyt häiritsevää tuollainen pimputtelu. Eikä siitä vissiin oikeasti voi mennä sanomaankaan että se häiritsee muita
talon asukkaita kun kumminkin soittaa vain päivisin?

Niin, taitaa kuulua ns. normaaleihin elämän ääniin. Voihan sitä tietysti käydä naapurin kanssa juttelemassa, olisiko mahdollista että soittaisi silloin kun alakerran vuorotyöläinen ei ole nukkumassa yövuoron jäljiltä. Tai sitten vuorata katto jollain äänieristysmateriaalilla. :P
lumikukka

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 26 Huhti 2013 12:41

Tää on ihan mutu-tuntumalla pääteltyä juttua, mutta...

Todennäköisestihän tuossa ääni ei välttämättä kulkeudu pelkästään lattian läpi vaan suurimmaksi osaksi rakenteita pitkin. (Joskus on sellaisia tilanteita, että esimerkiksi viistosti yläpuolella olevasta asunnosta äänet kantautuvat hyvinkin selvästi seinärakenteita pitkin.) Ja sitten se mutu-osio: voisiko pianon ääntä saada vaimennettua jonkin verran siirtämällä pianoa edes pikkuisen irti seinästä, jos se sattuu olemaan seinässä kiinni? (Onko jollain tietoa tuollaisisra rakennusteknisistä asioista?) En pidä mahdottomana, että naapurilta kävisi kohteliaasti kysymässä, onnistuisiko tällainen kokeilu. Mun mielestä voi ainakin kysyä asiasta. Kun kukaan ei kuitenkaan ole vaatimassa pianonsoiton lopettamista...
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja skray » Pe 26 Huhti 2013 18:43

Pianosta tuli mieleeni, että meidän fammon ja faffan talossa asuu myös jossain asunnossa pianon soittaja iltapäivisin se soitto kuuluu heille asti, mutta he eivät sitä kuule. Tästä voisimme päätellä, että pianonsoittajat ja -omistajat voisivat muuttaa sellaisiin taloihin, missä asuu paljon huono(mpi)kuuloisia vanhuksia, joita soitto ei häiritse. :virne:

Meidän naapurustossa on niiiiin hiljaista.
Koskaan ei ketään näe, kaikki kulkee niin omia aikojaan. Edes puoli kahdeksan aikaan, kun itse lähden töihin, ei naapurustosta lähde ketään muita. Iltapäivisin kun tulen kotiin, ei ketään missään. Hyvä kun edes illalla on jollain valot päällä talossa, tiedän että ovat kotona ainakin. Vaikka tässä nyt ei naapurit nyt ihan lähellä ole, näkyy joidenkin talot kuitenkin ja pihat siten myös. Mutta koskaan ei oikeestaan ole ketään missään.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 28 Huhti 2013 16:58

Skray, tule joskus käymään täällä. :friikki:

Olin tänään lähdössä ulos ja olin valmistautumassa eteisessä, kun kuulin miten naapurin Kakara I tai II kiljuu falsettiaan. Kiljuu "aijjai, au, aih, AU! AIJ! Sattuu!" ja sen perään sitä korkeinta ääntä katkonaisesti ää-äää-ää-äää-ää-äää. :epäilevä:
Päätän jäädä kuuntelemaan kauan se kestää. Laitan vielä vessan oven kiinni, jotta voin todeta että se kuuluu siitä huolimatta koko kämppään. Seison olohuoneen (eli täysin vastakkaisella puolella asuntoa) nurkassa ja kuuntelen kun kiljuminen vaan jatkuu ja jatkuu ja jatkuu. Lopulta on pakko avata vessan ovi (koska kissa) ja ääni vain pahenee. En tiedä kiljuuko se *kirosana* sentään siellä vessassa.

Lopulta tilanne raukeaa siihen, että äiti tulee huutamaan vielä kovempaa ja hirveällä vihalla "NYTVITTULOPPUUSEHUUTAMINENTÄÄLLÄ!!" :friikkipeukku: Äiti huutaa vielä perään "hommaan sut sinne saatanan sairaalaan" ja "et voi huutaa täällä kuin hullu", "lopeta nyt, saatana, et voi kiljua kuin mikäkin hullu", "nyt hullu lopeta" ja "pääset uuteen kotiin jos et nyt lopeta!". Äänenvoimakkuuden vain kasvaessa. Kaikki tämä kuuluu täysin selkeästi läpi huoneiston.
Okei, ei ollut radiota enää päällä, eikä telkkaria tai mitään muutakaan ääntä. En olisi ehkä niin selkeästi saanut selvää jos olisi ollut. Hätkähdin kyllä aika tavalla noita kommentteja, varsinkin uuden kodin ja sairaalan mainitsemista. Tuo kundi on mun mielestä esikoulussa. Korkeintaan jollain apuluokalla.
:friikkipeukku: :ei:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Maija » Su 28 Huhti 2013 20:20

Seinänaapuri kohdattu heti edellisen viestin jälkeen. :virne:

Olin tulossa kaupasta, kun seinänaapurin poika avasi juuri ulko-oven. Tervehdin reippaasti poikaa ja sain vastaukseksi pitkän tuijotuksen ja hädin tuskin kuuluvan "Mmhhh :isosilmä:"-mutinan. Poika ilmeisesti hämmentyi minusta kovasti, sillä hän jähmettyi paikoilleen kunnes olin päässyt kämppäämme sisälle.

Kohtaamisen jälkeen ääniä ei ole kuulunut naapurista. Tajusi kai, ettei ole ainut talossa asuva. Toivottavasti tämä rauha kestää.
Maija

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 29 Huhti 2013 12:40

Kibaya kirjoitti:Olin tänään lähdössä ulos ja olin valmistautumassa eteisessä, kun kuulin miten naapurin Kakara I tai II kiljuu falsettiaan. Kiljuu "aijjai, au, aih, AU! AIJ! Sattuu!" ja sen perään sitä korkeinta ääntä katkonaisesti ää-äää-ää-äää-ää-äää. :epäilevä:
Päätän jäädä kuuntelemaan kauan se kestää. Laitan vielä vessan oven kiinni, jotta voin todeta että se kuuluu siitä huolimatta koko kämppään. Seison olohuoneen (eli täysin vastakkaisella puolella asuntoa) nurkassa ja kuuntelen kun kiljuminen vaan jatkuu ja jatkuu ja jatkuu. Lopulta on pakko avata vessan ovi (koska kissa) ja ääni vain pahenee. En tiedä kiljuuko se *kirosana* sentään siellä vessassa.

Lopulta tilanne raukeaa siihen, että äiti tulee huutamaan vielä kovempaa ja hirveällä vihalla "NYTVITTULOPPUUSEHUUTAMINENTÄÄLLÄ!!" :friikkipeukku: Äiti huutaa vielä perään "hommaan sut sinne saatanan sairaalaan" ja "et voi huutaa täällä kuin hullu", "lopeta nyt, saatana, et voi kiljua kuin mikäkin hullu", "nyt hullu lopeta" ja "pääset uuteen kotiin jos et nyt lopeta!". Äänenvoimakkuuden vain kasvaessa. Kaikki tämä kuuluu täysin selkeästi läpi huoneiston.
Okei, ei ollut radiota enää päällä, eikä telkkaria tai mitään muutakaan ääntä. En olisi ehkä niin selkeästi saanut selvää jos olisi ollut. Hätkähdin kyllä aika tavalla noita kommentteja, varsinkin uuden kodin ja sairaalan mainitsemista. Tuo kundi on mun mielestä esikoulussa. Korkeintaan jollain apuluokalla.
:friikkipeukku: :ei:

Mitä enemmän sun juttuja noista naapureista kuuntelee, sitä enemmän mulle tulee sellainen olo että sun kannattais ehkä harkita lastensuojeluilmoituksen tekoa. Ei ole normaalia että äiti puhuu lapselleen tuolla tavalla tai että lapsi huutaa "ai ai ai, sattuu!". Voisit laittaa siihen ilmoitukseen ettet osaa sanoa miksi lapsi huutaa että sattuu, mutta että pelkäät pahinta. Kun tätä on kumminkin jatkunut jo niin pitkään että ilmoitukselle on aihetta. Se olisi eri asia jos joskus äidillä kiristyy pinna ( :vihellys: ), mutta teillä tää taitaa olla vissiin jatkuvampaa? :epäilevä:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 29 Huhti 2013 12:50

Mä en tosiaan tiedä miksi se sitä "ai, ai"-juttuaan huusi. Mutta äidin askeleiden töminän perusteella hän ei ollut siinä lähellä :keijo:. Tai mistäs mä sitäkään tiedän.

Toi äiti huutaa tuolla ihan päivittäin. Ei nyt kirosanoja, mutta jotain. Sen lisäksi että ne huutaa kaikki tossa rappukäytävässä. Edellisen ilmoituksen jälkeenhän se niiden yksin ulkona hengaava poika (se sama joka kiljuu kotona) lopetti ovikellon käytön. Sen sijaan rämpyttää niiden postilaatikkoa halutessaan sisään. Vähän semmonen kosmeettinen toimenpide :keijoei:

Kieltämättä oon harkinnut lastensuojeluun soittamista. Meillä ei, ainakaan ennen, ole voinut laittaa netissä ilmoitusta.

Se hullun, sairaalalla uhkailun ja vielä pisteeksi i:n päälle uhkailu uudella kodilla oli aika rankkaa. Siis kun tietää että se huutaa siellä alle kouluikäiselle (no ihan sama toisaalta minkäikäiselle) ja samassa asunnossa hengaa kaksi pienempää veljeä. Ja hei! Neljäs tulossa :friikkipeukku:

Ihan totta, miksi ihmiset tekee lapsia? Miksen mä ymmärrä tätä yhtälöä?
Onneksi on olemassa vastapainoksi niitä hyvinvoiviakin perheitä.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 02 Touko 2013 10:58

Mun ikkunan alta on taas alkanut rampata väkeä. Se yksi yrmy setäkin, jonka sain jo onnistuneesti karkotettua, on palannut. Hitto että ahdistaa. Pidetään sitten koko kesä verhoja kiinni. Mitäpä tuota suotta päivänvalosta nauttimaan, kun sitä kerrankin on tarjolla?

Minkä ihmeen takia nuo puskat on noin kaukana ikkunasta? Jos ne olisivat lähempänä, niin ei tuosta mahtuisi kulkemaan.

Tulis jo talvi. Hangessa ei kukaan rampannut.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ma 06 Touko 2013 14:33

Annis kirjoitti:Mutta siis iskelmä. Mä ymmärrän musiikin huudatuksen, teen sitä itsekin, mutta tää on sen verran outoa, etten mä ymmärrä.
Ne ei tosiaankaan soita koko biisiä, vaan välillä tulee noin 20sek-minuutti ihan täysiä jotain (yleensä joku kahdesta toistuvasta) iskelmää, sitten on viisi minuuttia noin hiljaista ja sitten taas uusi pätkä.

Annis. Tiedän tunteen. :paijaus:
Meillä oli edellisessä asunnossa tuollainen naapuri. Hyvä luoja että se oli ärsyttävää! V*tutusaste oli noin 200 % korkeammalla kuin se olisi ollut, jos olisi soittanut ihan normaalisti musiikkia rempsuttamatta. Ei ole tullut sitä naapuria ikävä.

Muoks:
Ai niin, piti sanomani tuohon Kiban huutavaan naapuriin liittyen, että se että lapsi huutaa "aiai sattuu" ei vielä välttämättä tarkoita yksinään mitään. Mäkin olin pienenä huutanut kerrostalossa kurkku suorana "Ei lasta saa lyödä!" kun äiti oli kieltänyt tekemästä jotain, mitä olisin halunnut tehdä (eikä siis ollut muhun sormellakaan koskenut). Sen äidin käyttäytyminen sen sijaan kuulostaa siltä, että munkaan mielestä lastensuojeluilmoitus ei olisi liioittelua.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 06 Touko 2013 14:56

Joo, en mäkään siitä lapsen huutamisesta huolestunut. Ärsyynnyin vain, koska se kiljuminen on niin jokapäiväistä ja jatkuvaa. Nyt on ollut taas pari päivää hiljaista. Ilmeisesti lapset oli muualla, kun nyt se neljäs lapsi on syntynyt :epäilevä:

Mutta hei! Onhan mulla muitakin ihania naapureita :epäilevä:
Alakerran Aino - mies, joka kyttää hulluna kuka meilla ajaa autolla pihaan ja tulee siitä nostamaan meteliä. Sama jäpikkä on asettanut nuo pihan kivet niin, ettei niiden oli pääse rikkomatta autoaan :epäilevä: :friikkipeukku:
Lisänä vielä asukastoimikunnan kyylääjät, joiden mielestä isännöitsijälle ilmoitetaan kaikesta epäilyttävästä toiminnasta tästä eteepäin. En kyllä saanut selville mitä se sitten pitää sisällään.

Sen sijaan eivät tervehtineet, vaikka tervehdin heitä ihan asiallisesti tullessani kotiin ja mennessäni ulos. Puhuivat siinä heitä ohittaessaan kyllä kovaan ääneen siitä, että kun lähettää isännöitsijän edustajille kirjeen "saadaan kaikki epämiellyttävät muut asukkaat pois täältä" . En tiedä ketä meinasivat, mutta tommosta täällä on. Alakerran-Aino on yrittänyt sen parin vuoden ajan mitä olen täällä asunut valittaa yläkerrassa asuvasta lapsiperheestä, kun se poika juoksee siellä. Niin, se on kai nyt jotain viiden vanha :töktök:
Lisäksi puhuivat siinä vielä mun ohittaessa siitä, miten tässä maailmassa on kaikille samat säännöt, eikä kukaan ole erityisasemassa tai etuoikeutettu mihinkään. Kysyin siinä vieressä, että mitä hän sillä tarkoittaa, mutta sain vain tuhahtelua vastaukseksi ja "no päättele itte" tokaisun. :epäilevä:
Tuli vähän semmoinen olo, että kivakiittimoikkamoi. Enkä todella tiedä tarkoittiko se sillä mua vai jotain muuta.
Täällä pihassa vaan on välillä ihan oudot systeemit. Onhan se hienoa, että noi äijät viitsii tehdä täällä pihassa huoltojuttuja, mutta sitten on tämä toinen puoli.

Ajattelin hakea itselleni toista asuntoa :huoh:
Mikä onkin tosi helppo juttu :epäilevä: :huoh:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 27 Touko 2013 16:30

:tsau:
Voisko joku hankkia mulle uuden asunnon, jooko :kauriinsilmät:

Lähdin aamulla fysioterapiaan. Taksilla.
Meidän sisäpihalta laskeutuu mäki parkkipaikalle. Näin että meidän asukasyhdistyksen (mikä sisältää vain kolme ihmistä..) tyypit tulivat autostaan ulos. Hmm, olivat varmaan kotiin tulossa, ajattelin. Ajoimme taksin kanssa ohi. Moikkasin, kuten hyviin tapoihin kuuluu. Yritin jopa vähän hymyillä ja ajatella, että toivottavasti heidän päivänsä on kiva.
Mitä sain vastaukseksi?
:norsu:n ja :soosoo:n! Nomutkivahei! Hyvää päivää vaan teillekin. Teki mieli nostaa Kansainvälinen takaisin. :epäilevä:
Joo, meillä ei saa periaatteessa ajaa pihaan. :epäilevä:
Se mäki on aika jyrkkä.
Oli aamu.
Olisi jäänyt fysioterapiat väliin jos ei taksia pyytäisi sisäpihaan :epäilevä:
En toivonut heille enää kivaa päivää. Hetkeen.

Pihapoliisi on heidän uusin nimi. Asukasyhdistyksessä on siis Pihapoliisit ja Alakerran-Aino-mies. Nam.

:epäilevä:

Voisko nyt joku auttaa mua ettimään asuntoa :kauriinsilmät: :epäilevä:
:gaah:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja lumikukka » Ma 27 Touko 2013 16:52

Kibaya, kuulostaapa inhottavalta porukalta tuo teidän asukasyhdistys. :( Ilmeisesti henkinen kotinsa olisi jossain yläasteen kiusaajaporukan tupakkaringissä. :P

Vähän jänskättää, millaista jengiä meidän uudessa kotitalossa on. Muutto kuukauden päästä. Vanhoja asukkaitahan siellä ei ole, sillä talo on aivan uusi. Ei siis ainakaan ole päässyt muodostumaan mitään pihapoliisipartioita. Tykkään meidän nykyisen talon meiningistä tosi paljon. Ei huutavia lapsia (tai ylipäätään lapsia :P ), kreisibailaajia tai kyttääjämummoja. Porukka on rentoa ja ystävällistä. Lisäksi kunnon kalliolaiseen tapaan röökin sijaan rappukäytävässä vastaan leijailee harva se päivä se coffee shopeista tuttu tuoksu. :virne:
lumikukka

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 03 Heinä 2013 17:37

En ymmärrä mitä tapahtui. Paitsi, että yläkerran naapurit on ilmeisesti vaihtuneet.

Ennen sieltä kuului töminää ja juoksuaskeleita sekä hyppimistä. Vaikutti pikkulapselta, mikä oli ihan ok, koska muuta ääntä sieltä ei oikeastaan kuulunutkaan. Nyt heinäkuun puolella on alkanut kuulua musiikkia ihan helvetin kovalla ja eilen illalla tosi myöhään vielä kovaäänistä puhetta. Ihan kuin olisivat istuneet meidän makuuhuoneessa. Lisäksi, joku (ei ehkä samat) oli kussut yläkerran luhtikäytävässä ja se valui kivasti tänne meidän kerrokseen. :viha: Vittu.

:huoh: Haluan takas ne edelliset naapurit.

Taitaa olla taas aika lämmitellä Pomppista omistusasumisen ihmemaailmaan. Siten lienee pienempi todennäköisyys saada joku sosiaalitapaus naapuriksi.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Wildchild » Su 07 Heinä 2013 19:56

Miten kauan yläkerran naapureiden urpåmaisuutta pitää kestää?

Harva se päivä sieltä tulee jotain moskaa mein partsille, yleensä "vain" kukkien kasteluvettä pienen lammikollisen verran, mutta juuri äsken keräsin keksin palasia jotka olivat syöntitavasta päätellen lasten syömisiä. Keräsin ne ja kävin rimputtamassa heidän ovikelloaan aikeena palauttaa keksit oikealle omistajalleen, mutta eivät mokomat avanneet ovea. Taisivat ehkä kuulla meikäläisen kiroilun eivätkä uskaltaneet avata ovea. :pepsodent:
Nämä samaiset naapurit antavat (äänistä päätellen alle kouluikäisten) lastensa mesota kotona vielä yhdeltätoista arki-iltaisinkin, ja nyt kesällä mesoavat myös parvekkeellaan jolloin ne äänet kuuluvat meidän pihan kaikuefektin myötä todella hyvin kaikkialle. No okei joo, mitäs nukutaan makkarin ikkuna auki. :pahis:

Joo, on pikkujuttuja, mutta häiritsee kun itse yrität elää mahdollisemman paljon naapureita häiritsemättä ja sitten yläkerrassa on tuollainen "maalta muuttanut" perhe. :friikki:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 08 Heinä 2013 16:29

Wildis, oon niin miettinyt noita samoja asioita. Itellä on kyllä pinna melko pitkä, mutta aina ei vaan jaksa.

Parveke on kyllä jo niin yksityistä aluetta, että sinne ei sovi yläkerrasta tiputella mitään. Ehkä voisit jättää lapun postiluukkuun, että ei ole kivaa kun murustelevat. Voi olla, ettei vanhemmat ole huomanneet riiviöidensä roskaamistapoja. Tai eivät välitä, jos kukkien kasteluvedetkin heitetään miten sattuu. :P

Joku on tainnut jo hoidella popittajan, koska nyt ei ole moneen päivään kuulunut oikeastaan ollenkaan musiikkia. Ainakaan niin kovalla. Tuntuu, että yläkerrassakin on taas tömistelty vanhaan malliin. Ehkä se popittelija asuikin jossain kauempana. No, samapa tuo, kunhan ovat hiljaa. :pepsodent:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ti 09 Heinä 2013 12:26

Napurisuhteet koetuksella: joku tekee hyväntuoksuista ruokaa!

Mahtollisesti vitsi, mutta onpahan päässyt lehteen :virne:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

EdellinenSeuraava

Paluu Känpillä