Lumikki75 kirjoitti:skray kirjoitti:Ylämäki hampaiden hoidossa alkakoon!
Mä tein saman päätöksen juurihoidon jälkeen. Hyvin on pitänytkin. Muista myös käyttää hammaslankaa tai hammasväliharjaa!

Mäkin päätin nyt ryhdistäytyä, tosin ei siitä taida enää tässä vaiheessa olla hyötyä.

Viisaudenhampaassa taitaa olla reikä ja pitäis kai tehdä asialle jotain. Mä olen lykännyt asiaa jo pari vuotta sillä verukkeella että "no sitten kun jatkan opiskelujani". YHTS:n hammashuolto kun on ihan toisesta maailmasta kuin tuo kunnallinen. Jonot on kaupungin puolella niin pitkät että oon ajatellut että opintoja jatkamallakin pääsee nopeammin hoitoon... En ole käynyt aikuisiällä kunnallisessa hammashoidossa muutoin kuin kerran kun en pystynyt pureskelemaan ruokaani hammaskivun takia.

Ihan tyhmäähän se on, rangaista itseään siitä että systeemi ei toimi.

Yksityiseen ei todellakaan ole varaa.

Mun viisaudenhampaat piti pari vuotta sitten poistaa, mutta mulle puhkesi huuliherpes juuri ennen sovittua aikaa. Ja seuraava aika olis tullut vasta seuraavalle lukukaudelle, jolloin olin jo poissaoleva, enkä siis oikeutettu YTHS:n terveydenhuoltoon.

Nyt kuitenkin näyttää siltä, että tää opintotauko on mulla kuitenkin aika pitkä, että ehkä olis pitänyt heti vaan mennä kiltisti siihen kunnalliseen jonoon.

En siis ole kahteen vuoteen kiinnittänyt erityistä huomiota hampaiden hoitoon, paitsi syönyt täysksylitolipurkkaa aterioiden jälkeen ja harjannut hampaat tavallisella harjalla kahdesti päivässä. Eilen hampaaseen sattui ja luin tätä ketjua, niin kaivoin myös ne hammasväliharjat jostain piilosta esiin. Kummasti niitä jaksoi muutaman kuukauden käyttää suuhygienistin suositusten jälkeen, mutta sitten pikkuhiljaa alkoi unohtua...