Mut ihan hyvää se on ulkonäöstä huolimatta.

). Eipähän ruoka ainakaan ihan heti lopu meidän kahden hengen taloudesta. 
En vaan malttanut kypsentää valkosipulia pannulla riittävästi ja se meinasi peittää alleen muut maut. Puolisoni, joka on vannoutunut lihansyöjä, kommentoi että on parempaa kuin odotti, joskin ilme oli luokkaa
. Seuraavana päivänä söi jo paljon luottavaisemman oloisena ja totesi, ettei olisi huomannut lihan puuttumista, jos en olisi etukäteen asiasta maininnut. 

) juomassa ja todennäköisesti miulle jää juotaviks se 9,5 litraa. Keittiössä miulla naksahtaa päässä ja mottona toimii ennemmin överit kuin vajarit. 

marenkienkeli kirjoitti:Ostin kaupasta mustaa makkaraa.
En ole aiemmin mustaa makkaraa ostanut, mutta jotenkin se on profiloitunut mun päässä sellaiseksi herkkuruuaksi, jota syötiin silloin, kun oli isän vuoro tehdä ruokaa. Muut vaihtoehdot olivat paistinperunat ja joskus myös pitserian pitsa.

Lyyra kirjoitti:marenkienkeli kirjoitti:Ostin kaupasta mustaa makkaraa.
En ole aiemmin mustaa makkaraa ostanut, mutta jotenkin se on profiloitunut mun päässä sellaiseksi herkkuruuaksi, jota syötiin silloin, kun oli isän vuoro tehdä ruokaa. Muut vaihtoehdot olivat paistinperunat ja joskus myös pitserian pitsa.
Musta.
Marengin täytyy myös tehdä joskus ekskursio Tampereelle, niin voin viedä sinutkin mustamakkarabaariin. Sieltä sitä saa uunituoreena.
Oon siellä käymisestä haaveillut jo kauan. Sukulainen asuu Tampereella, mutta ikinä siellä käydessäni en ole (muka) ehtinyt käydä syömässä tuoretta mustaa. 
mulle. Mustamakkara on yhdyssana.marenkienkeli kirjoitti:Lyyra kirjoitti:marenkienkeli kirjoitti:Ostin kaupasta mustaa makkaraa.
Musta.
Marengin täytyy myös tehdä joskus ekskursio Tampereelle, niin voin viedä sinutkin mustamakkarabaariin. Sieltä sitä saa uunituoreena.
Joo!Oon siellä käymisestä haaveillut jo kauan. Sukulainen asuu Tampereella, mutta ikinä siellä käydessäni en ole (muka) ehtinyt käydä syömässä tuoretta mustaa.
muoks.mulle. Mustamakkara on yhdyssana.
Mustamakkara on vakava asia.
Äiti ja isä kävivät taannoin hotellissa ja mukaan oli tarttunut pari suihkumyssyä. Nyt joku tietysti ajattelee tämän viestin olevan ihan väärässä ketjussa, mutta ei se ole. Nimittäin Jauhot suussa -blogista sain jokin aika sitten mainion vinkin. Esimerkiksi kohoavan leipätaikina kulhon voi peittää suihkumyssyllä!
Kuinka kätevää! Ei enää tappelua Elmu-kelmun kanssa ruisleipää tehdessä! 
Missä sinä olet ollut koko elämäni?!
Mr. Smith kirjoitti:Olen löytänyt kurkuman.

marenkienkeli kirjoitti:Esimerkiksi kohoavan leipätaikina kulhon voi peittää suihkumyssyllä!Kuinka kätevää! Ei enää tappelua Elmu-kelmun kanssa ruisleipää tehdessä!

puolikarkea kirjoitti:marenkienkeli kirjoitti:Esimerkiksi kohoavan leipätaikina kulhon voi peittää suihkumyssyllä!Kuinka kätevää! Ei enää tappelua Elmu-kelmun kanssa ruisleipää tehdessä!
Mie olen heittänyt kulhon ylle aina puhtaan keittiöpyyhkeen leipätaikinaa ym. pidempään kohoavia taikinoita tehdessä.

marenkienkeli kirjoitti:puolikarkea kirjoitti:marenkienkeli kirjoitti:Esimerkiksi kohoavan leipätaikina kulhon voi peittää suihkumyssyllä!Kuinka kätevää! Ei enää tappelua Elmu-kelmun kanssa ruisleipää tehdessä!
Mie olen heittänyt kulhon ylle aina puhtaan keittiöpyyhkeen leipätaikinaa ym. pidempään kohoavia taikinoita tehdessä.
Niin mäkin teen sämpylöitä ym. tehdessä. Ruisleivät ovat kuitenkin eri juttu...vaikka en mä tiedä, onko tuolla asialla edes mitään merkitystä.

puolikarkea kirjoitti:marenkienkeli kirjoitti:puolikarkea kirjoitti:marenkienkeli kirjoitti:Esimerkiksi kohoavan leipätaikina kulhon voi peittää suihkumyssyllä!Kuinka kätevää! Ei enää tappelua Elmu-kelmun kanssa ruisleipää tehdessä!
Niin mäkin teen sämpylöitä ym. tehdessä. Ruisleivät ovat kuitenkin eri juttu...vaikka en mä tiedä, onko tuolla asialla edes mitään merkitystä.
No ruisleipätaikina osaa olla melkoisen tarttuvaa tavaraa, että ihan ymmärrettävä valinta.
Ja liikaa laajentunut juuri saattaa välillä olla jääkaapissa muovikulhossa kelmun alla odottamassa sopivaa leivonta-ajankohtaa. Tuolloin suihkumyssy on erityisen tarpeellinen.

Maksalaatikkoa! 
)
Lyyra kirjoitti:Vertahan myydään ihan perusruokakaupoissa pakasteosastolla.
Lyyra kirjoitti:Valmislaatikoista en pidä, vaan miellän ne enemmän koiranruuaksi (ja siksikin hätätapauksessa).

Ei mikään pieni klöntti.Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa