Mulla on reilun vuoden vanha Lenovon Thinkpad -tabletti Android honeycomb -käyttiksellä, joka ei aina oikein toimi, niin kuin pitäisi. Viime aikoina ongelmaksi ovat muodostuneet oudot ohjelmien kaatuilut käytössä, jonka ei pitäisi olla niin raskasta. Esim. netti tuppaa kaatumaan, kun yritän avata Facebookia. Tuntuu hönöltä valittaa Facesta, mutta se on iso osa tämän tabletin käyttöä, kun tämän olisi tarkoitus olla niinkuin matkakone. Palautin tehdasasetukset tuossa muutama päivä sitten, ja sillä poistuivat suurimmat ongelmat, mutta osa jatkuu vain.
Tässä on myös tällainen näppäimistötelakka, muka helpottamaan koulujuttujen tekoa bussissa tai junassa. Mutta näppiksellä kun kirjoittaa, niin toisilla sivustoilla tökkii niin että siinä ehtisi vaikka kynnet lakkaamaan kun odottelee, että painetut kirjaimet tulevat näytölle asti. Jostain syystä esim. Fordessa kirjoitus toimii hyvin, mutta sitten saattaa netti kaatua kesken vastauksen kirjoittamisen. Faceen taas on tuskaa kirjoittaa yhtään mitään, kun menee sellainen kolme minuuttia viiteen sanaan. Olen raksinut pois kaikki Autocorrectit ja muut ennustavat tekstinsyötöyt, mutta tämä tuntuu olevan enemmän sivukontainen ongelma.
Sitten taas esim. Forde hymiösivu ei suostu avautumaan tällä tabletilla. Eka sivu saattaa aueta, mutta pysähdyksissä (siis animaatiot ei toimi), mutta jos yritän navigoida toiselle sivulle, niin se on vain valkoinen. Ja jos yritän avata esim. Google play-storen ennen kuin nettiyhteys on valmis, niin se sanoo luonnollisestikin, että ei voida yhdistää, koska nettiyhteys puuttuu. Vaan kun netti tulee päälle, niin en edelleenkään pääse play-storeenkoska mulla ei muka ole nettiyhteyttä. Mutta pääsen kuitenkin selaimeen jne. Eli jotenkin se herja jää päälle.
Soitin huoltoon, jossa sanoivat, että vika softassa, ei mene takuuseen. Olisin voinut lähettää sen heille maksua vastaan, mutten nyt jouda kun asun täällä kaukanakin. Sitten soitin myyjäliikkeeseen, josta neuvoivat tuon tehdasasetusten palauttamisen ja sanoivat, että jo ongelma jatkuu, niin vika ei olisi softassa vaan raudassa. No ne ongelmat poistui, mutta tosiaan näitä joitain outouksia esiintyy edelleen.
Kysyisinkin, onkohan vika a) Lenovossa, b) Androidissa c) mun tuurissa ja d) voinko vielä tehdä jotain asian eteen vai heitänkö tällä törkeän kalliilla lelulla vesilintua? Kun mä ainakin olettaisin, että näiden kuuluisi toimia näppärästi

“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Cats, he said eventually. Cats are nice.”