Viikon puheenaiheet

Re: Viikon puheenaiheet

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 21 Maalis 2013 00:03

Se ihminen pitää niin tiukasti yhdestä periaatteesta kiinni, joten en usko sen koskaan taipuvan siihen lapseen.
Sen sijaan katkeroituminen lisääntyy ja muu ihme perseily :ei:

Onneksi me ollaan vain "hyvänpäivän tuttuja" :jaaha:
"Säälin" ehkä vähän mun ystävää, joka on sen kanssa parempaa pataa.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Emilia » To 21 Maalis 2013 09:10

Kibaya kirjoitti:Se ihminen pitää niin tiukasti yhdestä periaatteesta kiinni, joten en usko sen koskaan taipuvan siihen lapseen.

No morjens... Tajusin juuri, mistä katkerat vanhukset tulevat.

Kävin kansalaisaloite.fissä allekirjoittamassa avioliittoaloitteen. Yllätyin, että siellä oli vaikka miten monta muutakin aloitetta, eivät tosin vaikuttaneet kovinkaan tärkeiltä ainakaan itselle.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 21 Maalis 2013 10:43

Emilia kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:Se ihminen pitää niin tiukasti yhdestä periaatteesta kiinni, joten en usko sen koskaan taipuvan siihen lapseen.

Kyllä. Mä en oikein vieläkään tiedä miten siihen olisi pitänyt suhtautua.
Se, että hänellä on periaate, josta ei todellakaan aio joustaa tippaakaan ennekuin yhteiskunta tai tekijä X taipuu hänen ajatusmalliinsa, ei kukaan saisi kärsiä siitä, mitä hän haluaa. Vaikka nyt että hän haluaisi talon ja joku kiroaa ison talon siivoamista, niin hän suuttuu. :töktök:
Yritin löytää tästä jotain pintaa mitä voisi ymmärtää, mutta se tuntuu lähes mahdottomalta.

126 404 allekirjoittanutta.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 21 Maalis 2013 12:13

Kibaya kirjoitti:
Emilia kirjoitti:

Se, että hänellä on periaate, josta ei todellakaan aio joustaa tippaakaan ennekuin yhteiskunta tai tekijä X taipuu hänen ajatusmalliinsa, ei kukaan saisi kärsiä siitä, mitä hän haluaa.

Mua alkoi nyt kiinnostaa, että mikä tää periaate on? :popkorni:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 21 Maalis 2013 13:16

Lyyra kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:
Emilia kirjoitti:

Se, että hänellä on periaate, josta ei todellakaan aio joustaa tippaakaan ennekuin yhteiskunta tai tekijä X taipuu hänen ajatusmalliinsa, ei kukaan saisi kärsiä siitä, mitä hän haluaa.

Mua alkoi nyt kiinnostaa, että mikä tää periaate on? :popkorni:

Sanotaanko että se liittyy isyyden tunnistamisen prosesseihin, yksinäisten naisten oikeuksiin saada lapsi ja jollain oudolla tavalla homoihin.
Jos se periaate edes olisi jotenkin yksinkertainen, niin siihen saattaisi päästä paremmin perille, mutta ei.

En mä kyllä ehkä ymmärrä sitäkään, ettei lesbo "hanki" lasta koska homojen oikeudet. Mutta näihinkin on tullut törmättyä. Siis että periaatteena on pysyä lapsettomana ennenkuin homoilla on paremmat oikeudet ja silti samalla kärsiä isosti lapsikuumeesta. :sori:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Emeritus » To 21 Maalis 2013 19:48

"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja Maija » To 21 Maalis 2013 21:40

"Ra­han riit­tä­mi­nen opis­ke­luun on vain bud­je­toin­ti­ky­sy­mys." :eijo:

En vain osaa tuohon suhtautua mitenkään vakavasti. Todellisuudentaju tuntuu Ainolla olevan pahasti kadoksissa.
Maija

ViestiKirjoittaja Aranwe » Pe 22 Maalis 2013 00:03

Aranwe

ViestiKirjoittaja Yabba » Pe 22 Maalis 2013 00:04

En sano muuta kuin että Trololololl ja vahva kiinnitys Trolli-Finlandiaan.
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Yabba

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 22 Maalis 2013 10:43

Yabba kirjoitti:En sano muuta kuin että Trololololl ja vahva kiinnitys Trolli-Finlandiaan.

Todellakin. :keijopeukku:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ti 30 Huhti 2013 01:39

No nyt tuli toinen väkevä ehdokas! :virne:

Kuva
"Opintotuki lakkautettava ja yliopistot yksityistettävä"

Nyt menee kyllä harvinaisen karkean ad hominem -kuittailun puolelle, enkä nyt itsekään voi kehua oman habituksenkaan oleva kovin vanhan oloinen, mutta ei nyt helvetti oikeesti. Näyttää tossa kuvassa ehkä max 14-vuotiaalta! :rotflmao:
Tai sitten on vaan wanha kuva? :pepsis:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 02 Touko 2013 15:22

Joko olet saanut hyppysiisi uudenlaisen viitosen? Minä en, vaikka makselin kaiken tänään käteisellä, ja sain viitosia vastarahaksikin. Odotan jännityksellä, että pääsen vertailemaan. :tilt:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 14 Touko 2013 10:49

Lotto lähtee Yle:ltä.

Öööh :riips:
En kyllä nyt ymmärrä miten se yhtäkkiä on laitonta?
42 vuotta on Ylellä hengattu ja nyt se on hoksattu että ohhohhoo! Tämähän ei olekana sallittua! Lopetetaan lotto Ylellä!
RAY vie nyt rahansa siis pois ja YLE-vero nousee? :friikki:

Siirtyykö Lotto nyt Maikkarille vai Neloselle? Avalle, Jimille vaiko Foxille? Tiedossa tunnin ohjelma, jossa kymmenen minuutin välein mainoksia :epäilevä:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 14 Touko 2013 14:24

Aika älytöntä tosiaan.
Syy on Kokoomuksen. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 14 Touko 2013 14:34

Mää oon kyllä vanhemmiten kääntymässä hämmentävän oikeistolaiseksi joissakin asioissa. Olen nimittäin ihan samaa mieltä Grahn-Laasosen kanssa. Onhan nuo arvonnat olleet räikeää veikkauksen pelien mainontaa. Mutta toki tämän voisi nähdä myös ensiaskeleena vaikkapa ns. kaiken kieltämiselle (vrt. "kaiken salliminen" Pentti Oinosen päättelyketjussa homoliitto -> hauvaliitto).

Tietenkinhän lottoarvonnan tulokset voitaisiin vaan ilmoittaa uutislähetyksessä ilman mitään Veikkaus-rekvisiittaa ja arvontahulinoita. :pepsodent:
Veikkaan myös, että kaupallisilla kanavilla on paremmat resurssit tehdä tästä kiinnostava(mpi) viihdeohjelma. Tai ainakin mun silmään esimerkiksi ne uudet Jokeri-vitsiosiot on lähinnä :läps: -osastoa, jota en Ylen kanavilta edes haluaisi nähdä. Ei sillä että haluaisin nähdä mistään muualtakaan, mutta Maikkarilla se ainakin sopisi kanavan linjaan. :aukku:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 14 Touko 2013 14:39

Mun mielestä olisi riittänyt että räikeä mainonta karsitaan pois ja that's it. Arvotaan ne numerot, kerrotaan miten kävi ja sitten hyvää iltaa. Ei mitään pelien mainontaa tai muutakaan.

Onhan Veikkauksen monopolista ollut ennenkin puhetta, mutta mun mielestä ei tartteta yhtään enempää arvontoja tai tommosia pelejä. Mua karsastaa jo nämä eurojackpotit ja viking lotto. :munmo:
Uhkapeliä voi sitten pelata ihan muissa ympyröissä enemmänkin, jos sitä pelihinkua on.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 14 Touko 2013 15:06

Munkin mielestä olisi voinut hyvin vaan karsia räikeän mainonnan pois.
Viralliset valvojat vaan toivottaa hyvää iltaa ja arvotaan numerot. Kaipaako joku lottoarvonnasta kiinnostavampaa viihdeohjelmaa? Julkisen kanavan tehtäviin voisi silti hyvin kuulua ilmoittaa tulokset jokaviikkoisesta monopoli-Veikkauksen tarjoamasta koko kansan mahdollisuudesta äkkirikastumiseen (tää lause ei nyt skulaa). Kuin suoraan 80-luvulta, jolloin kaikki oli muutenkin harmaampaa (paitsi vaatteet) ja televisiokanavia ei niin hirveästi ollut tarjolla. :munmo: :keijo:

Ei sillä että itse katsoisin lottoarvontaa telkkarista. Jos joskus harvoin lottoankin, katson tulokset netistä. Mutta lapsena viralliset valvojat oli jänniä (Aulis & Aulis).

Sellainenkin uutinen tosin oli, että nykymuodossaan lottoarvontaa ei saisi esittää millään kanavalla, koska siinä suoraan kehotetaan pelaamaan Veikkauksen pelejä.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ti 14 Touko 2013 17:19

Mun mielestä vika on tuossa jo ihan suomen uhkapelilainsäädännössä, joka turvaa monopolin kolmelle toimijalle (RAY, FinToto ja Veikkaus). Toimiala pitäisi vapauttaa muillekin toimijoille muuallekin kuin nettiin.

Mitä taas tulee tuohon lottoarvonnan loppumiseen YLEllä tai TV:ssä kokonaan, niin sehän on vuosituhannen huonoin pr-temppu viestintävirastolle. Neljä vuosikymmentä kestäneen arvontaperinteen katkaiseminen ei varmasti kansassa herätä ymmärrystä.

Ja tosiaan, kun kerran ilmeisesti TV:ssä ei saa tuota enää millään kanavalla näyttää, niin hyvin todennäköisesti lähetys siirtyy nettiin.
Aranwe

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 14 Touko 2013 17:41

Voi :munmo: - ja :darkkis: -raukat. Tulee olemaan kova pala heille, jos Lotto-tuloksia ei voi katsoa tv:stä.
-------------

Olen aina ihmetellyt sitä, miten minulla voi olla niin kovin erilainen miesmaku kuin keskiverrolla suomalaisnaisella. Tämä uutinen valaisi asiaa. Miehekkäät (ja parrakkaat) miehet = :sydän: :pusu: Monien muiden ihannemiehet ovat mulle ihan liian nättejä poikia. :P
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 14 Touko 2013 19:46

marenkienkeli kirjoitti:Olen aina ihmetellyt sitä, miten minulla voi olla niin kovin erilainen miesmaku kuin keskiverrolla suomalaisnaisella. Tämä uutinen valaisi asiaa. Miehekkäät (ja parrakkaat) miehet = :sydän: :pusu: Monien muiden ihannemiehet ovat mulle ihan liian nättejä poikia. :P

Täytyy kyllä sanoa, että tuosta jutun esimerkkikuvasta mikään aste ei oo erityisen viehättävä. :friikki:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ti 14 Touko 2013 19:51

Veikkaus ja RAY ovat siinäkin mielessä jänniä, että kyllä sitä rahapelien yhteydessä mainostetaan ett veikkaus- ja automaattipelituloilla kustannetaan sitä ja tätä, mutta eipä vaan samaa nähdä alkomahoolin yhteydessä missään. (kai siitäkin menee rahoja noihin, tuskin on pelkästään rahapelien ja veikkauksen korvamerkittyä territoriota?) "Ota Karhu, tuet pikkuleijonia. Ota kuusi - tuet enemmän!" :virne:

Ja mitäpä ilmaantui kauppojen kassoille tupakkatuotteiden jättämään tyhjiöön kun kuolemankääryleet piti siirtää kirkassilmäisen varhaisnuorison silmistä piiloon? Veikkauksen rahapelit! Ajattelisivat edes lapsia. :darkkis:
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 14 Touko 2013 20:58

Lyyra kirjoitti:
marenkienkeli kirjoitti:Olen aina ihmetellyt sitä, miten minulla voi olla niin kovin erilainen miesmaku kuin keskiverrolla suomalaisnaisella. Tämä uutinen valaisi asiaa. Miehekkäät (ja parrakkaat) miehet = :sydän: :pusu: Monien muiden ihannemiehet ovat mulle ihan liian nättejä poikia. :P

Täytyy kyllä sanoa, että tuosta jutun esimerkkikuvasta mikään aste ei oo erityisen viehättävä. :friikki:

Ei niin. Tosin se muokkaamaton (keskimmäinen) oli ainakin mun mielestä vähiten ei-miellyttävä. Ja ei toi tosiaan ollut ainut kuvasarja, jota oli koehenkilöille näytetty. :tilt:

Muoks. kehenkilö=koehenkilö
Viimeksi muokannut marenkienkeli päivämäärä Ti 14 Touko 2013 21:01, muokattu yhteensä 1 kerran
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 14 Touko 2013 21:00

marenkienkeli kirjoitti: Ja ei toi tosiaan ollut ainut kuvasarja, jota oli kehenkilöille näytetty. :tilt:

Enpä niin ajatellutkaan. :)
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 15 Touko 2013 21:52

Mä oon ehkä osallistunut tuohon naisellisen ja miehekkään miehen miellyttävyyden arviointiin. Kovasti paljon oli kuvia samoista miehistä ja kuvaparista piti klikkailla kummasta tykkäsi enemmän sillai. Ja oli ihan hirmu vaikeaa, kun suurelta osalta ne miehet ei olleet mua säväyttäviä ja kaikkien kohdalla piti kuitenkin tehdä valinta. Kumpi kuumottaa... Ihmettelinkin testissä punaiseksi värjättyjä naamoja. Ne näyttivät varsin oudoilta ja epäluonnollisilta minun silmään.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 29 Touko 2013 12:09

Marimekko-gate. :eijo:

Isola kommentoi:
"En kopioidessani toisen työtä ajatellut kopioivani toisen työtä." :läps:
Lyyra
Digipahuus

EdellinenSeuraava

Paluu Uutiset ja Sä