Ricky Tick Big Band & Julkinen Sana - Se On JatsiiMunkin mielestä tää big band hip hop -konsepti toimii, mutta aika epätasaisesti. Ei tunnu missään on munkin suosikkibiisi ja pidän muutenkin enemmän hip hopin poliittisesta kuin bile- ja uhopuolesta, jota näiden tuotanto pääosin edustaa. Suhtaudun myös ristiriitaisesti tällaiseen pelkästään itseensä viittaavaan musiikkiin. Tehdään big band hip hop -biisejä siitä että tehdään big band hip hop -musaa.

Se ehkä toimii sisäpiirille, koska kyllä mäkin tykkään vastaavanlaisista biiseistä niissä genreissä, joihin mulla on kaikkein läheisin tunneside. Se on jatsii jättää mut kuitenkin jotenkin kylmäksi. Se jatsin ymmärtämättömyyteni ehkä näkyy siinä että toi n. ajassa 2:14 alkava väliosa tuntuu musta täysin irralliselta jazz-kliseeltä. Vastaavia on kyllä monissa muissakin levyn biiseistä, mutta tässä se jotenkin pistää pahiten korvaani. Tyyppien flow'kin on paljon parempi monissa muissa biiseissä.
7/10Garbage and Screaming Females - Because the NightHui kauhea mikä määrä kitaratiluttelua!

Tällainen rokkaus tappaa tästä biisistä mielestäni kaiken tunteen. Mutta mä tykkäänkin eniten
tästä versiosta, joten ehkä mun mielipiteellä ei ole kauheasti painoarvoa.

Toi pianointro on niin kaunis, että en ymmärrä miksi biisistä ei ole tehty slovariversioita. Springsteenin ja Smithinkin levytykset kuulostavat mielestäni jotenkin jyrääviltä. Ja jos jyräystä haluan, niin kyllä
Cascadakin sen asian ajaa.

Tykkään tästä biisistä teoriassa siis tosi paljon, mutta en ole kuullut siitä vielä yhtään täysin tyydyttävää levytystä, ja tää Garbage on juuri sieltä huonoimmasta päästä.
3/10Sólstafir - Fjara Musta taas tuntuu että islanti ei kuulosta hyvältä tällä tavalla huutolaulettuna, toisin kuin vaikkapa siinä euroviisussa.

Tällainen laulutyyli vie nyanssit kielestä kuin kielestä, eikä toisaalta vakuuta minään tunteenpurkauksenakaan. Olisin varmaan pitänyt enemmän instrumentaalina, tai ainakin jos lauluna olisi ollut vain tuota kuiskailua. Video on kyllä hieno - liiankin hieno, koska se vie niin paljon huomiota äänestä visuaaliseen puoleen. Jos tää olisi videoraati niin arvosana olisi reilusti parempi, koska tämä on selvästi audiovisuaalinen kokonaisteos - ääni tai video pelkästään eivät oikein toimi.
6/10