Pascal Lemoix kirjoitti:1000 x
Vettä sataa ja pito on olematon. Voi kuvitella, että tällaista on ajaa huonoa formulaa (esim. Caterham) läpi vuoden. Huomattavan turhauttavaa. Esimerkiksi tuo oheinen n. 84 kilometriä pitkä mäki oli kiva liu'uskella alas. Ylöspäin tulin jo bussilla.
Itse olen tapellut jäälyhtyjen kanssa, eihän niiden tekeminen ole sinällään hankalaa (kuhan vettä sankoon ja ulos), mutta ongelmia tekee se, että illalla on 15-20 astetta pakkasta, eli juuri sopiva yönyli jäädyttelyyn, mutta ongelmia tulee, kun yön aikana lauhtuukin ja aamulla on mittarissa 5 astetta pakkasta, yritä sitten silmämääräisesti arvella koska ovat valmiita => eräässä erässä oli ensimmäisellä yrityksellä vain puolen sentin seinät (loput lyhdyt vielä päivän yli ulkona ja sai edes osan onnistumaan). Tämän päiväisessä erässä sen sijaan paksu pohja, mutta niin myös kansi (kun seinät olivat sopivat), yritä siinä sitten vasaralla naputella se rikki, ilman että lyhty menee tuhannen pirstaleiksi => lopputuloksena kaksi epäonnistunutta ja yksi kahtia menny (tämä onneksi on vielä käyttökunnossa, kuhan sitä ei siirtele). Mutta en valita, tapaninpäivästä lähtien noita kolme erää tehty ja kymmenen lyhtyä odottaa asemissaan huomista, ärsyttää kyllä seittämän epäonnistuneen tuoman huonon onnistumisprosentin ja yhen haljenneen ämpärin. Tappiota oli myös se, että noita lyhtyjä on kaksi vähemmän kuin oli tarkoitus (plus se yksi ylimääräinen erä, kun onnistuessaan kaksi erää olisi riittäny).
Kaikista v-mäisintä oli kuitenkin se, että talo puotti toissa yönä ensin lumet katolta ja sitten jäädytti ne mukavaksi palanteeksi tuohon ajotielle. Normaalin vartin lumityöt venyivätkin sitten tuntiin kun sitä kolalla ja lapiolla siittä pois siirteli, mutta palopahan kinkkukilot hyvin

Niin ja huomiseksi lupaileekin sitten jo plussaa ja vesisadetta

Jestas, mikä lumipyry. Ja kotiin muka pitäisi lähteä. 
Jos ei helteet jatku heinä-elokuussa, kun pääsen rakkaaseen kotimaahan, niin tulee kyllä itku. Vaan ehkä tämä on hinta siitä, että säästyin talvelta. Lunta oli muutaman viikon ajan ja parina satunnaisena päivänä. 9 astetta ympäri vuoden, niin kuin yksi paikallinen sanoi 

Mä tykkään, että makkarissa on selkeesti viileämpää.
Sitä kaipaisin Suomessakin.
Töihin lähtiessä luulin ulkona olevan lämmmmmin (joo, okei, kellokin oli vasta seitsemän), mutta olikin aika viileää.