Puhutaan säästä!

Re: Puhutaan säästä!

ViestiKirjoittaja Yabba » Su 30 Joulu 2012 16:44

Pascal Lemoix kirjoitti:1000 x :gaah:

Vettä sataa ja pito on olematon. Voi kuvitella, että tällaista on ajaa huonoa formulaa (esim. Caterham) läpi vuoden. Huomattavan turhauttavaa. Esimerkiksi tuo oheinen n. 84 kilometriä pitkä mäki oli kiva liu'uskella alas. Ylöspäin tulin jo bussilla.

:paijaus:

Itse olen tapellut jäälyhtyjen kanssa, eihän niiden tekeminen ole sinällään hankalaa (kuhan vettä sankoon ja ulos), mutta ongelmia tekee se, että illalla on 15-20 astetta pakkasta, eli juuri sopiva yönyli jäädyttelyyn, mutta ongelmia tulee, kun yön aikana lauhtuukin ja aamulla on mittarissa 5 astetta pakkasta, yritä sitten silmämääräisesti arvella koska ovat valmiita => eräässä erässä oli ensimmäisellä yrityksellä vain puolen sentin seinät (loput lyhdyt vielä päivän yli ulkona ja sai edes osan onnistumaan). Tämän päiväisessä erässä sen sijaan paksu pohja, mutta niin myös kansi (kun seinät olivat sopivat), yritä siinä sitten vasaralla naputella se rikki, ilman että lyhty menee tuhannen pirstaleiksi => lopputuloksena kaksi epäonnistunutta ja yksi kahtia menny (tämä onneksi on vielä käyttökunnossa, kuhan sitä ei siirtele). Mutta en valita, tapaninpäivästä lähtien noita kolme erää tehty ja kymmenen lyhtyä odottaa asemissaan huomista, ärsyttää kyllä seittämän epäonnistuneen tuoman huonon onnistumisprosentin ja yhen haljenneen ämpärin. Tappiota oli myös se, että noita lyhtyjä on kaksi vähemmän kuin oli tarkoitus (plus se yksi ylimääräinen erä, kun onnistuessaan kaksi erää olisi riittäny).

Kaikista v-mäisintä oli kuitenkin se, että talo puotti toissa yönä ensin lumet katolta ja sitten jäädytti ne mukavaksi palanteeksi tuohon ajotielle. Normaalin vartin lumityöt venyivätkin sitten tuntiin kun sitä kolalla ja lapiolla siittä pois siirteli, mutta palopahan kinkkukilot hyvin :virne:

Niin ja huomiseksi lupaileekin sitten jo plussaa ja vesisadetta :huoh:
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Yabba

ViestiKirjoittaja Nugat » Su 30 Joulu 2012 18:04

Joo mun jäälyhdyt on ihan sulia. :nirppa:

Tykkäsin kovasta pakkasesta paljon enemmän kuin tästä liukkaasta ja märästä. :pillitys:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja skray » Su 30 Joulu 2012 20:35

Täällä on niin paljon jäätä, loskaa ja liukasta, että hyvä kun päästiin edes pihaan autolla. :keijo:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Yabba » Su 30 Joulu 2012 23:10

Minusta optimi talvikeli olisi 15-20 astetta pakkasta, ei olisi liian kylmä olla ulkona mutta silti riittävän kylmä että tuntuu talvelta + ei ole loskakelejä. Lunta saa minun puolesta tulla miten tulee, kuhan ei yli 20 senttiä kerralla.
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Yabba

ViestiKirjoittaja Tr*ina » Ti 01 Tammi 2013 13:34

Yabba kirjoitti:Minusta optimi talvikeli olisi 15-20 astetta pakkasta, ei olisi liian kylmä olla ulkona mutta silti riittävän kylmä että tuntuu talvelta + ei ole loskakelejä.

Pudottaisin pakkasta hieman. 5-10 astetta on paras, viidessätoista on jo epämiellyttävämpi harrastaa ulkoilua. Kaupungissa alle viisi pakkasastetta tarkoittaa jo jonkin asteista loskaantumista kaduilla.

Nyt jälkikäteen ajateltuna jouluun asti talvi oli ihanteellinen Helsingissä. Tämä vesisadetalvi on kammottava! (Tosin tästäkin on yksi ilo: ihoni voi paljon paremmin nyt kun pakkaset ovat takanapäin. ) Saa nähdä kestääkö lumet sittenkään kevääseen asti. Joulun tienoilla Helsingissä hätyyteltiin kaikkien aikojen joulukuun lumiennätystä, mutta ehkä sekään ei takaa lumen pysymistä.
Juha Mieto: "Onnellisuus syntyy vuodenaikojen tarkkailusta."
Tr*ina

ViestiKirjoittaja damn » To 31 Tammi 2013 01:02

Voi hemmetti mikä ilma. Olisi lumikengät tarvinnut, kun äsken kaupungista kotiin kävelin. Toivottavasti auraisivat aamuksi tai en mitenkään kerkeä töihin.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja skray » Ti 12 Maalis 2013 07:50

Mä jo luulin ja toivoin salaa, että tällaisista lumituiskuista olisi päästy. :gaah:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 08 Huhti 2013 16:08

:isosilmä: Jestas, mikä lumipyry. Ja kotiin muka pitäisi lähteä. :ei:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Outolintu » La 01 Kesä 2013 00:00

"Helteet jatkuu". "Kuopiossa lämpimämpää kuin Kanarialla". "30 asteen rajapyykki kolkuttelee".

Ja täällä päästään hyvänä päivänä 12 asteeseen! http://www.yr.no/place/Norway/Rogaland/ ... /long.html

Ei ole kesäihmisen valinta tämä :epäilevä: Jos ei helteet jatku heinä-elokuussa, kun pääsen rakkaaseen kotimaahan, niin tulee kyllä itku. Vaan ehkä tämä on hinta siitä, että säästyin talvelta. Lunta oli muutaman viikon ajan ja parina satunnaisena päivänä. 9 astetta ympäri vuoden, niin kuin yksi paikallinen sanoi :virne:
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Cats, he said eventually. Cats are nice.”
Outolintu

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 14 Kesä 2013 10:22

Outolintu :paijaus:
Ei kuulosta Norja kyllä munkaan paikalta. :keijo: Toivotaan, että helteet jatkuvat. Nyt tuntuu tulleen sateista ja viileämpää.

Jotenkin arvasin, että tässä käy just näin: kaksi viime viikonloppua kun olen joutunut hengaamaan enimmäkseen sisällä tekemässä töitä, on ollut aurinkoista ja lämmintä, ja nyt kun olisi aikaa tehdä muutakin, on ankean harmaata, 15 astetta ja sataa. :epäilevä: :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Pe 14 Kesä 2013 18:25

Outolintu kirjoitti:9 astetta ympäri vuoden, niin kuin yksi paikallinen sanoi :virne:

:lanppu:
Mun pitää muuttaa Norjaan! Musta ihanteellinen lämpötila olisi juuri tuommoinen suunnilleen 10 - 15 astetta koko ajan.
Onneksi loppuivat ne helteet ainakin tältä erää. Jaksaa taas tehdäkin jotain.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Outolintu » Pe 14 Kesä 2013 21:37

Mä taas voin hyvin, kun on noin 25 astetta sisällä ja ulkona :virne: Suomen kämpissä se on vain ikävä kyllä mennyt yleensä niin, että sisällä on 30, kun ulkona on sopiva helle :epäilevä:

Ooo, kesän lapsi mä ooon :kailotus:
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Outolintu

ViestiKirjoittaja Aranwe » La 15 Kesä 2013 00:26

Mulle sopii kans hyvin 25 sisällä ja ulkona. Jos jostain löytyy sellainen maa, jossa on ympäri vuoden tuollainen lämpötila, niin voisin muuttaa sinne.
Aranwe

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 16 Kesä 2013 11:59

25 sisälläkin? :O:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Outolintu » Su 16 Kesä 2013 12:14

Kyllä, se olisi ideaali. Ehkä voisin selvitä 24:ssä, ehkä jopa 23:ssa, mutta sitten alkaa palella :hullu:
Death thought about it.
Outolintu

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 16 Kesä 2013 12:28

Minulla tulee hiki jo pelkästä ajatuksesta.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Su 16 Kesä 2013 15:56

Lyyra kirjoitti:Minulla tulee hiki jo pelkästä ajatuksesta.

:femmat:
Meillä pyritään siihen, että sisällä on korkeintaan 21. Kesällä se ei tietysti aina onnistu, mutta talvella on miellyttävää.
Sisko kun muutti omakotitaloon, sen piti hankkia ylimääräinen sähköpatteri, koska lämpö sisällä putosi alle 23 asteen. 23 asteen? Sisällä? Menenkin aina siskolle kylään niin, että mulla on t-paita ja hame, jos ei päällä niin ainakin repussa mukana. Muuten mä sulaisin sinne. :virne:
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja heartless » Ti 18 Kesä 2013 10:23

Lyyra kirjoitti:Minulla tulee hiki jo pelkästä ajatuksesta.

Sama täällä! Enkä edes halua ajatella nukkumista tuollaisessa lämpötilassa :kauhistunut: Mä tykkään, että makkarissa on selkeesti viileämpää.
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ti 18 Kesä 2013 19:45

Mulla on talvella sisällä noin 20 ja ikkunan vieressä siinä 17-18 astetta ja veto käy. Tietysti mun sänky on ikkunan vieressä kun ei se muuallekaan sovi, joten talvella on pakko nukkua vaatteet päällä viltin alla.
Aranwe

ViestiKirjoittaja Outolintu » Ti 18 Kesä 2013 21:30

Ja sit jos/kun on sopivan lämmin sisällä (ei sellainen hiostava 30 astetta), niin on ihana kun voi nukkua pelkän pussilakanan kanssa :hullu: Suihkustakin on paljon kivempi tulla ulos, kun hypotermia ei iske heti. Molemmissa Norjan kämpissä on ollut lattialämmitys kylpyhuoneessa :sydän: Sitä kaipaisin Suomessakin.
Death thought about it.
Outolintu

ViestiKirjoittaja theia » Ke 19 Kesä 2013 08:07

Mä en jotenkin tykkää nukkua pelkän pussilakanan kanssa, vaan tarvitsen siihen jotain paksumpaa. Yleensä lakana onkin erikseen, jotta voi "säädellä" lämpöjä - yleensä jaloille tulee vilu mutta ylempää lämmittää.

Nyt on ollut kyllä aika kivoja säitä. Lämmintä, ei kuumaa, sateita, kivaa. :tilt: Töihin lähtiessä luulin ulkona olevan lämmmmmin (joo, okei, kellokin oli vasta seitsemän), mutta olikin aika viileää.
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja damn » Ke 26 Kesä 2013 10:54

Mä en kestä tätä hellettä. Kotona on tuskaa, ulkona on tuskaa, puhumattakaan töistä, jossa on sisällä kuumempi kuin ulkona, ilma ei vaihdu ja työvaatteet on pitkähihaisia ja housuissa on pitkät lahkeet, eikä materiaali hengitä yhtään. :gaah:
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 26 Kesä 2013 11:55

Tällä hetkellä mun käy sääliksi mun kollegoita töissä. Olisin itse lämpöhalvauksen partaalla niissä oloissa, kun jo tämä omalla parvekkeella paikallaan oleminen on välissä liikaa.
Mieli tykkää lämmöstä, mutta kropalle alkaa olemaan jo liikaa. Onneksi on tässä sentään tämä parveke. Tässä käy hetkittäin pieni tuulenvire. Sisälle tukehtuu.

Ei sillä, en valita. Vielä.
Pakkanen olisi pahempi.

Muistakaa juoda!
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 26 Kesä 2013 20:06

Harmitti, että meni hyvä päivä sisällä toimistossa. :hullu:
Töiden jälkeen ajateltiin lähteä piknikille mutta tulikin tummia pilviä, joten tehtiin piknik parvekkeelle. Ei tarvinnut juosta sadetta karkuun.

Vielä kuukausi kesälomaan :huoh:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ke 26 Kesä 2013 22:48

Nyt kun olis lämmin niin menee päivät ilmastoidussa toimistossa palellen. Ei hyvä ei. Onneksi on ensi viikko lomaa.
Aranwe

EdellinenSeuraava

Paluu Uutiset ja Sä