Vaivaisten valitukset

Re: Vaivaisten valitukset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 14 Kesä 2013 09:46

Kiitos Pvi:lle kylmähoidosta muistuttamisesta. :)

Päädyin sitten kuitenkin pitämään pari päivää sairaslomaa, vaikka ajattelinkin aluksi mennä to ja pe töihin. Ehkä ihan hyvä lepuuttaa tuota varvasta kotioloissa.

Tänään sitten otin taas uutta damagea. Leikkasin leipäveitsellä sormeeni. Onneksi ei sentään tarvinnut tikattavaksi lähteä.

Miten voikin olla näin tapaturma-altis ihminen? :keijoei: Kolhimistaipumus johtunee ainakin osittain siitä, että mulla on niin huono kolmiulotteinen hahmotus. (Tajusin vasta joku aika sitten, että samaisesta syystä johtuen en varmaankaan ole koskaan pitänyt pallopeleistä, joissa pallo on pääasiallisesti ilmassa; pesis, koris, lenttis. Mä en vain hahmota kunnolla pallon lentorataa, mikä väistämättä johtaa pelissä turhautumiseen. :O: )
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 14 Kesä 2013 10:05

marenkienkeli kirjoitti:Kolhimistaipumus johtunee ainakin osittain siitä, että mulla on niin huono kolmiulotteinen hahmotus. (Tajusin vasta joku aika sitten, että samaisesta syystä johtuen en varmaankaan ole koskaan pitänyt pallopeleistä, joissa pallo on pääasiallisesti ilmassa; pesis, koris, lenttis. Mä en vain hahmota kunnolla pallon lentorataa, mikä väistämättä johtaa pelissä turhautumiseen. :O: )

Joo, sama. :femmat:
Herkästi mäkin kolhin itseäni milloin mihinkin. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 14 Kesä 2013 10:10

Radio Aallon konsertin jälkimainingit on ihan jännät :pahis:

Ei ehkä auta asiaa eilinen hippaaminen, mutta tulipahan kokeiltua.
Ei näin!
Pitäisi pukea päälle, mutten tiedä miten sen toteutan :pahis:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 18 Kesä 2013 21:55

Tehtiin tänään fysioterapiassa uusia juttuja.
Istuin pallon päällä, tehtiin käsijuttuja ja niin edelleen ja niin edelleen.
Nyt sattuu niin että itkettää ihan helvetisti. Toivon että olisi joku lääke mitä nyt voisi ottaa.
Panadolit oli aivan turhia.

Helvetin hieno yö edessä :friikkipeukku:
Taidan kaivaa pyyhkeitä pakkaseen pahimman varalle. :huoh:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 30 Kesä 2013 15:09

Loukkasin itseäni eilen :läps:
Olin katsomassa festariteltassa vaatteita ja jotenkin käännyin tai liikahdin tai vaihdoin jalan paikkaa ja aivan saman tien iski salaman lailla sähköiskua selästä hermoa pitkin pakaran yli ja takareiteen ja voimistui ja tuntui kuin siellä olisi hermoa väännetty kierteelle. Nugat vissiin vähän säikähti, eikä ihme, koska itsekin vähän tuli jännät oltavat. Jalka ei kestänyt mitään, tai se kipu palasi pahempana. Vedet nousi aika nopeasti silmiin ja hengityskin vissiin piti taukoja.

Vähän sen jälkeen alkoi myös se kipupahoinvointi. Sattuu niin paljon että oksettaa. Oletteko kokeneet? Toivottavasti ette, ettekä ikinä koe. Se on aika kamalaa.
(Ehkä tämän ollessa taustalla ei ihme, että Rammsteinin kappaleiden aikana biiseistä johtuva pahoinovointi meni tämän kanssa käsi kädessä ja siksi huono olo tuli helpommin.)

Kun ei tee mitään, ei satu. Kun yrittää liikkua, sattuu. Onneksi ei ole mitään tänään eikä huomenna. Josko se menisi itsellään ohi. Edes kerran...
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 01 Heinä 2013 09:24

:paijaus: Kibs. Kuulostaa melkoisen kamalalta. :(

Kibaya kirjoitti:Vähän sen jälkeen alkoi myös se kipupahoinvointi. Sattuu niin paljon että oksettaa. Oletteko kokeneet? Toivottavasti ette, ettekä ikinä koe. Se on aika kamalaa.

Komppaan, kipupahoinvointi jo mikä on kamalaa. Ennen e-pillerien aloittamista mulla oli kipupahoinvointia melkein joka kuukautisten aikana. :umpfh: Ei ole kyllä niitä aikoja yhtään ikävä!
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja damn » Ma 01 Heinä 2013 21:03

Ukkosta ilmassa ties monettako päivää ja se tarkoittaa sitä, että koko ajan on paha olla ja särkee päätä. Ei auta lääkkeet, pitäs vaan nukkua koko aika. Mutta nukkuakaan ei voi, kun on niin nihkeen kuuma ja kostea ilma!
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja theia » To 04 Heinä 2013 14:50

Huhhuh. Kesäflunssa iski. Oli kuume, nuha, yskä, kurkkukipu ja jäätävä päänsärky. Muutama päivä on nyt sairastettu, pikkuhiljaa alkaa elämä voittaa. Viis päivää neljän seinän sisällä, lomalla! Aika kaameeta. Onneks beibekin on ollut kotona ja paijannut ja tehnyt ruokaa (josta en oikein mitään tosin maistanut..) ja hakenut irtokarkkeja :sydän:

Ehkä sitä tänään tai huomenna jo uskaltautuu tuonne ulkomaailmaan.
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 25 Heinä 2013 15:40

Polvi (Kirjoitin ensin povi. :rotflmao: ) kipuilee. :( Viime viikon maanantaina seisoin siten, että polvi oli ns. yliasennossa. (Prkleen yliliikkuva polvi! :raivo: ) Siitä sitten käännähdin lähteäkseni kävelemään sivulle ja niinhän siinä taas kävi, että polvihan siitä tykkäsi kyttyrää. Koska myös tiistaina ja keskiviikkona olin samassa paikassa, jossa joutuu käytännössä koko päivän seisoa, polvi ei oikein missään vaiheessa palautunut. :huoh: Sellaista pientä jomotusta on jatkuvasti. Päätinkin sitten aloittaa eilen tulehduskipulääkekuurin (juu, olisi kai pitänyt aloittaa aikaa sitten, eikä vain napsia särkylääkettä vain silloin kun särkee enemmän). Ensi viikolla täytynee suunnata lääkäriin, jos ei tulehduskipulääkekuurikaan auta. :ahistus:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 08 Elo 2013 12:43

Tulehduskipulääkekuuri auttoi.

Viime viikonloppuna veljeni (jolla on myös yliliikkuvat polvet) tutustutti mut kinesioteippauksen ihmeelliseen maailmaan. 10 cm x 5 cm pala kinesioteippiä oikeassa kohdassa ja oikealla tavalla laitettuna => polvi ei mene kovinkaan helposti yliasentoon. :superhymy: Pitäisi joskus varata tutulta hierojalta hieronnan yhteydessä myös teippausaika. Voisi oppia myös muita mulla sopivia teippauksia esimerkiksi selkään/niska-hartiaseudulle. :tilt:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 08 Elo 2013 12:57

Tuohan kuulostaakin kiinnostavalta. Minullakin on yliliikkuvat polvi- ja kyynärnivelet. :raps:
Mutta ei kai niiden teippien kanssa voi koko aikaa olla? :riips:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 08 Elo 2013 15:56

Lyyra kirjoitti:Mutta ei kai niiden teippien kanssa voi koko aikaa olla? :riips:

Käsittääkseni voi. Yksi teippaus kestää noin viikon ja tarvittaessa uutta teippausta sitten kehiin. Tuon munkin teippaus estää lähinnä sen, että en vahingossa seiso polvi lukkoasennossa. (Toisin sanoen kinnaa pikkuisen, jos meinaan laittaa polven yliasentoon.) Ei siis heikennä lihaksia tms. ikävää. Tosin jos tuosta nyt jotain pienen pientä haittaa tulisikin, uskoisin, että hyödyt olisivat kuitenkin paljon suuremmat kuin haitat. En jaksane aina teippailla, mutta jos pitkäaikaista seisomista on tiedossa, tottahan tuo teippaaminen on (olisi) mulle kannattavaa.

Eri asia on toki tilanteet, joissa teippausta käytetään akuuttien vaivojen (esim. noidannuolen) hoitoon.

Mutta en tosiaan ole asiantuntija. Pitäisi käydä hierojalla kyselemässä asiasta.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 08 Elo 2013 16:05

marenkienkeli kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:Mutta ei kai niiden teippien kanssa voi koko aikaa olla? :riips:

Käsittääkseni voi. Yksi teippaus kestää noin viikon ja tarvittaessa uutta teippausta sitten kehiin.

Ai se kestää kuitenkin niin pitkään. :O:
Kiinnostavaa. :raps:

Kerrothan, jos kyselet hierojalta asiasta lisää. :)
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Walker » To 08 Elo 2013 16:32

Lyyra kirjoitti:
marenkienkeli kirjoitti:

Käsittääkseni voi. Yksi teippaus kestää noin viikon ja tarvittaessa uutta teippausta sitten kehiin.

Ai se kestää kuitenkin niin pitkään. :O:

Olen kerran käyttänyt teippejä hierojan laittamana. Noin viikon hieroja sanoi niiden kestävän ja viikon ne kestivät.
"Without music, life would be a mistake" - Nietzsche
Walker

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 08 Elo 2013 17:53

Riippuu paikasta ja tyylistä millä se on teipattu. Teipeillä voi tehdä kuvioita, joilla on jotain merkityksiä.
Mulla on teipattu selkää ja jalkaa parilla eri kuviolla ja on niissä pientä eroa. Samoin teipeissä oon huomannut eroja. Mulla on ollut ohuempaa ja paksumpaa.

Parhaimmillaan teippi voi pysyä parikin viikkoa, jos ei hikoile, eikä teipin väliin pääse mitään suihkua suurempaa kosteutta tai rasvoja.

Jos vaan nahka kestää. Mun herkkä hipiä ei kestänyt kuin neljä päivää :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja outsider » To 08 Elo 2013 19:21

Mun fysioterapeutin laittamat kinesiateippaukset ovat kestäneet kyllä vain pari päivää. :salaliitto: Siihen voi kyllä vaikuttaa se, etten malta olla näpertämättä niillä ja sitten ne alkavat repsottaa rumasti ja leikkelen niitä repsottavia liuskoja pikkuhiljaa kunnes jäljellä ei ole enää mitään! :keijo:
I wish this would be your colour
outsider

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 08 Elo 2013 19:24

outsider kirjoitti:Mun fysioterapeutin laittamat kinesiateippaukset ovat kestäneet kyllä vain pari päivää. :salaliitto: Siihen voi kyllä vaikuttaa se, etten malta olla näpertämättä niillä ja sitten ne alkavat repsottaa rumasti ja leikkelen niitä repsottavia liuskoja pikkuhiljaa kunnes jäljellä ei ole enää mitään! :keijo:

Kuulostaa juuri sellaiselta, mihin minäkin sortuisin! :virne:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 08 Elo 2013 23:12

Sen tyyppisen teippauksen, joka mulla on pitäisi kai kestää oikein tehtynä sen viikon. Riippunee hyvin, hyvin paljon teippauksen luonteesta. Ja teipin laadullakin on tosiaan merkitystä.

Jos niitä teippejä on kokoajan näpräämässä, eivät ne kauaa kestäne. :virne:

Ai niin, oleellinen asia: mun kinesioteippi on pinkkiä. :tyttö:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja outsider » Pe 09 Elo 2013 14:07

marenkienkeli kirjoitti:Ai niin, oleellinen asia: mun kinesioteippi on pinkkiä. :tyttö:

Mullakin oli kerran. :epäilevä: Kerran taas sinistä ja kerran ihonväristä (se vasta näyttikin irvokkaalta kun se lerpatti rumasti :pahis: ). Terapeuttini vaihtaa sitä joka kerta, en tiedä miksi. :virne:
I wish this would be your colour
outsider

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 10 Elo 2013 11:53

Piti olla se operaatio torstaina. Ei ollut.
Siirtyi kuun loppuun :epäilevä:

Vitutus on aika lievä ilmaisu.

:epäilevä:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » La 10 Elo 2013 17:24

No voi hitto. :epäilevä: Kiba :hymyhali:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 14 Elo 2013 11:28

Fysioterapiassa käyty. :)

Olen siis kärsinyt hengenahdistuksesta tässä kevään ja kesän mittaan. Ja nyt alkukesästä sain käytyä lääkärissä asian tiimoilta. Astmat ja allergiat testattiin, eikä mitään sellaisia löytynyt. :helpotus: Sitten alettiin miettiä, olisiko ongelma ihan vaan jatkuvassa rintaranka- ja hartiajumissa. Siispä menin käymään fysioterapeutilla tänään. Olen myös pohtinut kalevalaista jäsenkorjausta täällä.

Fysioterapeutti haastatteli ja tutki ryhdin ja liikkuvuusasiat ja sen sellaiset. Lisäksi sain kotijumppaohjeita. Kalevalainen jäsenkorjaaja oli sitä mieltä, että jos fysioterapeutti tekee manuaalista hoitoa, niin jäsenkorjausta ei kannata tehdä. Kuitenkin tuon äskeisen fysion perusteella olisin vähän sitä mieltä, että jäsenkorjaus kiinnostaisi edelleen. Fysioterapeutti suositteli myös hierontaa lihasjumien helpottamiseksi.

Olen kyllä todennut, että liikunta auttaa näihin vaivoihini. Ja heti kyllä huomaa, jos parina päivänä jää jumppaamatta. Siispä pitäisi varmaan tehdä itselle joku päivittäinen liikunta- ja jumppaohjelma. Jos vaikka syksyllä menisi taas joogaan ja yittäisi pyöräillä ja käveleskellä vähän enemmän. Ja yliopiston liikuntamaksunkin voisi periaatteessa maksaa. :raps:

Edit: Ja olen kyllä tullut siihen tulokseen, että jos jäsenkorjaaja näyttää vihreää valoa, niin varaan hänelle ajan. Lukemani perusteella siitä on saatu apua myös kuukautiskipuihin, joista olen valittanut tällä foorumilla kyllästymiseen asti. Eli jos edes jompaan kumpaan näistä saa jotain helpotusta, niin olen kyllä valmis siitä sen 50 euroa maksamaan. Voin sitten raportoida kokemuksestani tännekin, jos jotakuta kiinnostaa.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja heartless » Ke 14 Elo 2013 21:44

Mua ainakin kiinnostaa kokemukset jäsenkorjauksesta! Yks etäisesti tuttu ihminen on kouluttautunut jäsenkorjaajaksi ja oon ollut pitkään kahden vaiheilla kävisinkö siellä vai en..
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja damn » Pe 16 Elo 2013 06:31

Eilen iski töissä joku migreenin tapainen ja lähdin kotiin nukkumaan. Yleensä mun migreenit menee ohi muutamassa lepäämällä ja nytkin illalla alkoi olla jo parempi olo. Nousin ylös ihan normaalisti kuudelta, että nyt mä lähden töihin. Mutta hetken päästä alkoi taas sellainen epämääräinen pahanolon tunne ja pääkipu. Hirmu kivaa. Pitäisi mennä kaupungille hoitamaan pari pakollista asiaa olin kipeä tai en. Pakko saada myös lisää särkylääkettä :bubbles: .
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 16 Elo 2013 21:29

Lyyra voisi kyllä mennä koekaniiniksi jäsenkorjaajalle, niin ehkä mäkin sitten. :keijo:
Varmaan johonkin pitäisikin mennä taas, jos ei jäsenkorjaajalle niin ehkä fysioterapeutille. Näin kivasti pari viikkoa loman päättymisen jälkeen niska-hartia-osasto on taas ihan tajuttoman jumissa. :friikki:

Lomalla ei tullut istuttua tietokoneen ääressä paljoakaan, mutta heti loman päätyttyä tää on taas tätä, että päivät pitää tietysti istua töissä koneen ääressä, mutta myöskään sen jälkeen ei jaksa muuta kuin istua tietokoneen ääressä. Lomalla tuntui kummasti olevan aina jotain muuta. Nyt sitten sattuu. Mahdollisesti tää viime päivien järjetön uupumuskin on jotenkin yhteydessä noihin hartioihin, samanlaista oli viime kesänäkin, kun jumi oli paha.
L-S
Tohtoripissis

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa