Fysioterapiassa käyty.

Olen siis kärsinyt hengenahdistuksesta tässä kevään ja kesän mittaan. Ja nyt alkukesästä sain käytyä lääkärissä asian tiimoilta. Astmat ja allergiat testattiin, eikä mitään sellaisia löytynyt.

Sitten alettiin miettiä, olisiko ongelma ihan vaan jatkuvassa rintaranka- ja hartiajumissa. Siispä menin käymään fysioterapeutilla tänään. Olen myös pohtinut kalevalaista jäsenkorjausta
täällä. Fysioterapeutti haastatteli ja tutki ryhdin ja liikkuvuusasiat ja sen sellaiset. Lisäksi sain kotijumppaohjeita. Kalevalainen jäsenkorjaaja oli sitä mieltä, että jos fysioterapeutti tekee manuaalista hoitoa, niin jäsenkorjausta ei kannata tehdä. Kuitenkin tuon äskeisen fysion perusteella olisin vähän sitä mieltä, että jäsenkorjaus kiinnostaisi edelleen. Fysioterapeutti suositteli myös hierontaa lihasjumien helpottamiseksi.
Olen kyllä todennut, että liikunta auttaa näihin vaivoihini. Ja heti kyllä huomaa, jos parina päivänä jää jumppaamatta. Siispä pitäisi varmaan tehdä itselle joku päivittäinen liikunta- ja jumppaohjelma. Jos vaikka syksyllä menisi taas joogaan ja yittäisi pyöräillä ja käveleskellä vähän enemmän. Ja yliopiston liikuntamaksunkin voisi periaatteessa maksaa.

Edit: Ja olen kyllä tullut siihen tulokseen, että jos jäsenkorjaaja näyttää vihreää valoa, niin varaan hänelle ajan. Lukemani perusteella siitä on saatu apua myös kuukautiskipuihin, joista olen valittanut tällä foorumilla kyllästymiseen asti. Eli jos edes jompaan kumpaan näistä saa jotain helpotusta, niin olen kyllä valmis siitä sen 50 euroa maksamaan. Voin sitten raportoida kokemuksestani tännekin, jos jotakuta kiinnostaa.