Suuri Levyraati

Re: Suuri Levyraati

ViestiKirjoittaja Aranwe » Su 16 Kesä 2013 22:44

30 Seconds to Mars - Bright Lights
Tää on niitä bändejä, jotka varmasti vetoaa enemmän naisyleisöön, mutta eipä nämä miespuolisia kuulijoitakaan kylmäksi jätä. Tässä on hyvä yöllisen kaupungin tunnelma ja muistuttaa jossain määrin aika paljon Carpark Northia. 8/10

Libraian - Poker face joker
Mulle nää kaukoidän rokit ei yleensä oikein uppoa, eikä tämäkään tee poikkeusta. Hyvin soitettua kamaa ja paljon mielenkiintoisia juttuja taustalla, mutta kun kokonaisuus vaikuttaa enemmän joltain kaoottiselta sillisalaatilta, niin tähän ei oikein pääse kiinni. 4/10

B and the Band - Pakkohoitopotilas
Olin sitä mieltä, että onpas tylsää älykkömusaa, kunnes tuo loppupuolen revittely lähti käyntiin ja biisiin tuli ihan uutta eloa. Laulajan äänestä en tykkää yhtään, siksi vitonen. 5/10

SiCi & the Boogie Brothers - Let's Try
Mukava nähdä entisen kotikaupungin maisemia hienossa videossa, mutta itse biisi ei kyllä yltänyt videon tasolle valitettavasti. 5/10
Aranwe

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 16 Kesä 2013 23:13

Viikko 3 (Aranwe)

Heirs - Hunter: 10/10
Olipas jännä biisi. :O: Kuulostaa päällisin puolin tosi yksinkertaiselta, mutta silti siinä tuntui tapahtuvan tosi kuitenkin koko ajan tosi paljon. :O: Toimisi varmaan paremmin kunnon kajareilla kuunneltuna. Sen takia kasi. Hmm... Tämä jäi vaivaamaan nyt niin paljon, että tajusin laittaa kuulokkeet päähän ja kuunnella biisin niiden kautta. Tässä on jotain tosi hypnoottista. Kuunneltuani tämän kunnon äänentoistolla, annan sittenkin tälle kympin. Ihan järjettömän hieno!

Hexvessel - Woods to Conjure: 9/10
Miksi mulle tulee tästäkin mieleen Pink Floyd? No se ei voi olla huono asia. :hullu: Ai tämä oli suomalainen? :O: Tuollaisen Pink Floyd-henkisen psykedeelisyyden ja trumpetin yhdistelmä on jännä, mutta se toimii. :D Täytyy ehkä tsekata nuo lyriikat joskus, jos siinä oli kyse jostain kansantarusta. :hullu:

Keep of Kalessin - Ascendant:7/10
No niin, katsoin kuitenkin tästä myös tuon videon. :virne: Hevimusiikki/black metal ON hassua, ja nämä ovat oivaltaneet sen. :D Ihan mahtavaa, että hevareidenkaan ei tarvitse ottaa kaikkea niin vakavasti. :D Tekisi mieli antaa kymppi näille ja pelkästä tuosta oivalluksesta. Mutta itse biisistä: oon kyllä tosi huono black/death metallin kuuntelija, kun mielestäni sen genren biisit kuulostavat yleensä ihan samalta. :P Toisaalta näissä on jotain tietynlaista energiaa, jota arvostan, niin en tällekään ihan huonoja pisteitä voi antaa. Annan myös ekstrapisteen tuosta videosta.
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 16 Kesä 2013 23:39

Viikko 4 (Lyyra)

Suomen tulli - Tänä yönä: 9/10
Ja lisää Pink Floyd -mielleyhtymiä. :hullu: Hassua, laulajan äänestä tuli ensin mieleen Tommi Liimatta, sitten Ville Leinonen, sitten hän huusi keuhkonsa pihalle, mutta tykkäsin. Lopun jazz-kohta tuli vähän puun takaa. :O: Sanat kolahtivat minuun. :hullu:

LizZard - The Orbiter: 7/10
Hemmetti, tämähän toimii! :jami: Tykkäsin laulajan huutamisesta. :D Tässä oli taas sitä jonkunlaista energiaa, josta innostuin! :D Annan nyt kuitenkin "vain" seiskan, kun en tiedä, palaisinko bändin pariin uudestaan.

Vijay Iyer Trio - Human Nature (Trio Extension): 8/10
Olen tosi huono kuuntelemaan jazzia, mutta tämä sopisi juuri tällaiseen rauhalliseen sunnuntai-illan istuskeluun, tai esim. rentoutusmusana. Olen vähän kahden vaiheilla tässä. Tällä hetkellä toimii ihan hiton hyvin, mutta jossain tilanteissa en vain jaksa jazzia. Annan kuitenkin varovaisen kasin. :hullu:
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 17 Kesä 2013 00:04

Viiko 5 (theia)

Ricky Tick Big Band & Julkinen Sana - Se On Jatsii: 7/10
Mulla oli suuret odotukset tätä biisiä kohtaan, ja ne ei ihan täyttyneet. Porukalla on kuitenkin hyvä meininki ja olen ihan varma, että tämä toimisi paremmin livenä. Paleface :sydän:

Garbage and Screaming Females - Because the Night: 8/10
Mä tykkään tästä biisistä. :sydän: Eikä tätä hirveän helposti voi pilata. Tämäkin toimii ihan hyvin, mutta Patti Smithin versio on vaan niin paras, eikä sitä voita edes Bruce. :hullu: (Screaming Females on muuten loistava nimi bändille :virne: ) Toi piano oli kyllä ihana. Olisivat voineet tehdä myös pelkän pianoversion, joka olisi varmaan toiminut paremmin (ja sille olisin varmasti antanut kympin :hullu: ).

Sólstafir - Fjara: 10/10
On kyllä ihan mahtavaa, ettei ymmärrä yhtään mitä biisissä lauletaan ja silti on siitä ihan fiiliksissä. Olen jotenkin ihastunut islannin kieleen viimeistään kevään euroviisuista lähtien ( :keijo: ) ja hienoa huomata, että se toimii myös ei-slovareissa. Ensimmäisistä 20 sekunneista olin jo ihan innoissani. Mietin, että antaisin tälle ysin, mutta päädyinkin kymppiin.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 17 Kesä 2013 09:33

30 Seconds to Mars: Bright Lights 6/10

En ole kuunnellut tätä bändiä juurikaan, ehkä olen ollut ennakkoluuloinen, että se on ärsyttävä (en muista enää mistä moinen ennakkoluulo :riips: ). Mutta ei tämä nyt niin huono ollut. Kiva fiilis ja toi o-ouu. :tilt: Mutta ainakin tällä kuuntelulla Jared Leton ääni tuntui ärsyttävän huokailevalta.

Libraian: Poker Face Joker 3/10

Olin kyllä vähän pettynyt, että kyseessä ei ollutkaan Lady Gaga -coveri, kun avasin tämän välilehteen ja välilehden otsikossa näkyi vain se Poker Face kun tein muuta ennen biisin kuuntelemista. :keijo: Japania en ymmärrä, ja se kuulostaa vähän hassulta. Siihen nähden, että japani on itselle ihan vieras kieli, laulua ja sanoitusta on tässä vähän liikaakin sulateltavaksi. Hieman sekava kappale, mutta joitakin hauskoja kohtia kyllä. Pituuttakin oli aika paljon. En kuuntelisi toiste.

The B and the Band: Pakkohoitopotilas 8/10

Aika jännää. Mielenkiintoinen kappale, vaikka laulajan ääni kuulostaakin vähän vaikealta omaan korvaani. Kuuntelin tätä kyllä mielelläni, varsinkin sitten kun laulaja hiljeni pitkäksi aikaa ja se "varpunen aamulla" -kohta jäi jotenkin kaikumaan mieleen.

SiCi & The Boogie Brothers: Let's Try 10/10

No mutta tämä. :sydän: Aiemmasta tuttu kappale toki mulle. Ihanan keveä ja letkeä tunnelma, kivan kesäinenkin biisi mikä korostuu näinä aikoina kuunnellessa. Tätä olisi kiva kuunnella vaikka nyt jos kävelisi ulkona tuolla auringossa, mutta ei taida olla näitä Spotifyssa tai sellaisessa, että sen mobiilisti saisi mukaan. Tekee mieli antaa tälle kymppi, vaikka olen antanut kymppejä varovasti tähän saakka. Ehkä joku muukin olisi sen ansainnut, mutta ainakin näille sen suon.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja outsider » Ma 17 Kesä 2013 16:01

Lyyra kirjoitti:Mitä "etelän puhuminen" tarkoittaa?

Ei sitä sovi kertoa jos joku alaikäinenkin voi olla lukemassa! :o :virne:

Enimmäkseen Sini on tainnut sanoa haastatteluissa että se tarkoittaa stadin slangia mutta epäilen että se on vain se sensuroitu selitys jonka kehtaa Radio Novankin toimittajille kertoa. :salaliitto:

Jännästi olen kyllä oppinut paljon uutta tuosta biisistä, kuten senkin mikä on äläri. :keijo:

Lyyra kirjoitti:Jos tästä lähtien vaikka kukin esittelijä päivittäisi kokonaispistetilanteenkin?

Musta olis parempi jos alkavan viikon biisien esittelijä päivittäisi pistetilanteen samalla kun esittelee uudet biisit. Tällä tavalla viikon vaihtuminen olisi yhden henkilön varassa eli kierros loppuisi silloin kun seuraavana vuorossa oleva on valmis, eikä tarvitse odottaa että edellisen viikon esittelijä ehtii tehdä yhteenvedon. Aranwen taulukko ratkaisisi myös sen ongelman ettei kaikilla esittelijöillä välttämättä ole sitä matikkapäätä. Sitä olisi hyvä käyttää tässä rinnalla, ainakin jos sen saisi auki kaikille niin että tietokone hoitaisi laskemisen meidän puolesta - varsinkin kun näitä jälkikäteen arvostelevia näyttäisi nyt olevan useampikin. Sieltä voi sitten sen tilanteen vaikka viikon välein päivittää tähän ketjuunkin?
I wish this would be your colour
outsider

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ma 17 Kesä 2013 21:04

Voin tarvittaessa antaa muokkausoikeuksia tuohon taulukkoon muillekin, mutta ehkä helpoiten se pysyy ajan tasalla, kun vain yksi editoi. Kokonaistilanteen voi listata ketjuun aina kierroksen päättyessä, mutta kun noita mattimyöhäsiä on nyt ollut arvioimassa, niin ne ei oikein pysy ajan tasalla.
Aranwe

ViestiKirjoittaja Suvi » Ti 18 Kesä 2013 00:11

Viikko 6 (outsider)

Seremonia - Rock 'n' rollin maailma: 7/10
Tämä olikin parempi mitä odotin. :keijo: Tällaista on tosi vaikea arvioida, kun en oikein tiedä oliko tätä tehty tosissaan vai. Todennäköisesti ei (ainakaan täysin). Sanat naurattivat joka tapauksessa ja toivat mieleen MOT-ohjelman, josta on lainaus esim. Walkerin allekirjoituksessa. Musiikillisia viittauksia oli hauska bongata (riffistä tuli mieleen ainakin Creamin Sunshine of Your Love ja Iron Butterflyn In-A-Gadda-Da-Vida). Videon lopputeksteistitkin oli tehty Valkoinen tupla-tyyliin! :tipahdus: :keijotäpinä: Ihan noista ansioista tekisi mieli antaa kymppi, mutta en kuitenkaan jaksaisi tätä kovin montaa kertaa kuunnella, niin annan seiskan.

Austra - Home: 7/10
Oli tosiaan trendikästä hipsterimusaa. Musta tuntuu, että vähän joka toinen naislaulaja kuulostaa nykyään Florence Welshiltä tai Cialta, mutta ei kai se mitään haittaa, koska tykkään heidän äänistään. Tämä laulaja kuulosti tosiaan ehkä vähän siis kummaltakin. :D Biisissä oli myös kiva rytmi ja ihania kilkatuksia. Ei ihan kuitenkaan räjäyttänyt tajuntaani, mutta ehkä useamman kuuntelukerran jälkeen. :D

Wardruna - Fehu: 10/10
Kestikö tämä tosiaan peräti seitsemän minuuttia! :O: Olen viime aikoina ihastunut kansanmusiikkivaikutteisiin biiseihin. Toi jouhikko (tms.), joka tuolla taustalla koko ajan oli, oli ihana. Odotin metallitaustan perusteella jotain hirveää örinää, mutta tämä tosiaan oli yllättävän positiivinen. :O: Yritin vilkaista pikaisesti tuota käännöstä, mutta sitten ajattelin, että parempi edes, etten tiedä mitä tässä lauletaan, joten annoin vain musiikin ja sanojen viedä mukanaan. Tähän fiilikseen ihan täydellinen!
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Suvi » Ti 18 Kesä 2013 00:42

Viikko 7 (L-S)

The Fiery Furnaces - Bitter Tea: 9/10
Ei hitto mikä biisi. :virne: Kaikessa sekopäisyydessään toimi yllättävän hyvin. Aina jossain välissä piti itsekin tarkistaa, ettei minulla ole Youtube jossain toisessa välilehdessä auki, ja ettei siellä ala itsekseen pyöriä joku toinen video. Kuulosti jossain vaiheessa kuin Ray Davies olisi ollut fiittaamassa. :tipahdus: (Mutta tuskin oli, koska aika monien indie-bändien laulajat kuulostavat häneltä.) Mun on pakko antaa tälle ysi, koska olin yhtä hymyä koko biisin ajan, mutta en uskalla antaa kymppiä, jos jotain parempaa on vielä tulossa. :hullu:

Laura Marling - Devil's Spoke: 8/10
Tää tuntui vähän "laimealta" edellisen jälkeen, vaikka kuitenkin tykkään ylensä tällaisesta. Hyvä meininki ja pidin kovasti laulajan äänestä. Kyllä tämäkin ansaitsee ehdottomasti peräti kasin.

Sarah Kivi & Non-Orchestra - Booty call blues: 9/10
Mietin, mistä muistan tuon Sarah Kiven nimen, mutta hänhän lauloi Neil Hardwickin Jos rakastat -elokuvassa, ja pidin silloin tosi paljon hänen äänestään. Nyt tuntuu, että hän on saanut ääneensä vielä lisää syvyyttä. Tosi etäisesti tuli mieleen Yona, vaikka tässä ei varsinaisesti mitään samaa olekaan. Jotenkin tosi hienosti eteenpäin soljuva kappale.

Sini Sabotage - Levikset repee 10/10
Mulla tulee Gangnam Stylea enemmän mieleen Psyn uusin hitti Gentleman. Tässä on jotain samaa kuin JVG:n Häissä-biisissä: saatan kuunnella tätä :läps: -fiiliksellä, mutta baarissa hyvän porukan kanssa olen ihan :inkkari: na. Vaikka en ole yleensä joko/tai -ihminen, tälle ei voi antaa kuin nollan tai kympin. Päätin antaa kympin. :virne: :keijo:
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ti 18 Kesä 2013 08:00

Nyt kun Suvi sai kierroksensa valmiiksi, niin listataas vielä pisteet kuluneiden viikkojen osalta.

1. LizZard - The Orbiter (Lyyra) 7.57
2. Sólstafir - Fjara (theia) 7.56
3. Heirs - Hunter (Aranwe) 7.29
4. Caspian - Halls of the Summer (Jorssi) 7.25
5. Laura Marling - Devil's Spoke (L-S) 7.00
6. Porcupine Tree - Arriving Somewhere But Not Here (Jorssi) 6.75
7. Rammstein - Mein Herz brennt (Piano Version) (Wildchild) 6.75
8. Hexvessel - Woods to Conjure (Aranwe) 6.57
9. Vijay Iyer Trio - Human Nature (Trio Extension) (Lyyra) 6.43
10. Austra - Home (outsider) 6.43
11. Wardruna - Fehu (outsider) 6.43
12. Paramore - Ain't It Fun (Jorssi) 6.25
13. Suomen Tulli - Tänä yönä (Lyyra) 6.14
14. Garbage and Screaming Females - Because the Night (theia) 6.00
15. Jari Sillanpää & Cheek - En se olla saa (Wildchild) 6.00
16. The Fiery Furnaces - Bitter Tea (L-S) 5.63
17. Ricky Tick Big Band & Julkinen Sana - Se On Jatsii (theia) 5.33
18. Melanie C - Burn (Wildchild) 5.25
19. Keep of Kalessin - Ascendant (Aranwe) 5.00
20. Seremonia - Rock 'n' rollin maailma (outsider) 4.71
21. Sarah Kivi & Non-Orchestra - Booty Call Blues (L-S) 4.13
22. Die Antwoord - Enter the Ninja (Wildchild) 4.00
23. Sini Sabotage - Levikset repee (L-S) 3.00
Aranwe

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ti 18 Kesä 2013 18:18

Thirty Seconds to Mars: Bright Lights
Vanhemmassa tuotannossa on hyviäkin biisejä. Tähän uuteen levyyn en ole päässyt oikein sisälle, mitä sitä nyt olen kuunnellut. Bright Lights ei tee poikkeusta. Ei tämä kuitenkaan huonokaan ole, siksi kutonen. 6/10

Libraian: Poker Face Joker
Japanista tulee paljon hyvää musiikkia. Tämä ei valitettavasti kuulunut niihin. Jotenkin välillä tuntui kuin olisi kuunnellut jotain lastenlaulua. Yllätyin, että tää ei kestänyt edes viittä minuuttia, kun tuntui kestävän vähintään kymmenen. 3/10

The B and the Band: Pakkohoitopotilas
Tässä oli mielestäni vokaalit miksattu hieman liian kovalle, eivätkä ne muutenkaan kuulostaneet mun korvaan hyviltä. Loppu oli hyvä ja siksi tämä saa hieman yläkanttiinkin pisteitä. 5/10

SiCi & the Boogie Brothers: Let's Try
Nätti ääni ja kitaristikin osas asiansa. Sen sijaan se beatboxaaja häiritsi suunnattomasti. Ilman sitä tää ois saanu multa kierroksen parhaat pisteet. Nyt on pisteet jätettävä vitoseen. 5/10
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Suvi » Ti 18 Kesä 2013 23:59

30 Seconds to Mars - Bright Lights 9/10
Olin ihan järjettömän ihastunut Jared Letoon teininä. :sydän: Kuitenkin jotenkin myöhemmällä iällä en ole jaksanut innostua kuin parista 30 Seconds to Marsin biisistä. Jotenkin ahdisti ne superkalliit videot (vaikka hienoja olivatkin) ja emoilu. (Siinä oikeastaan mielikuvani koko bändistä.) Tämä on kyllä jotenkin ihana. Tuo Jaredin hönkiminen korvaani :sydän: :hullu: Hän on laulajana sitä paitsi jotenkin järjettömän karismaattinen Tämä nyt meni vähän Jaredista jauhamiseksi, mutta en osaa selittää mikä tässä biisissä iski (vai oliko se sitten tuo Jared :hullu: ) Sori, menin ihan sekaisin. :virne:

Libraian - Poker face joker 7/10
Itselleni ei tullut Lady Gaga mieleen, mutta eikö tämä varmasti ole coveri jostain muusta biisistä? :riips: Tykkään kuunnella japanin kieltä vaikka en ymmärrä sanaakaan. Biisi kuulostaa yllättävän positiiviselta. Luulin, että j-rokkarit ovat sellaisia synkistelijöitä. :keijo: (Ehkä sanat kuitenkin todellisuudessa ovat jotain ranteet auki -meininkiä :virne: ) Olen vähän myös sitä mieltä, että biisi on ehkä pari minuuttia liian pitkä. Tiivistettynä voisi toimia paremmin. Annan nyt tälle seiskan, koska tämä nyt ei ollut ihan superhyvä, mutta ei kuitenkaan mielestäni ansaitse huonompaa arvosanaa.

B and the Band - Pakkohoitopotilas 7/10
Oih, folk-punkkia. :hullu: Tämä olikin slovari. Laulajan ääni on vähän rasittava. Johtuuko se siitä, että laulu on tosiaan miksattu vähän liian kovalle? :riips: Minulta meni vähän ohi nuo sanat, vai oliko niissä mitään järkeä ensinkään? Pidin tuosta lopun vähän yli minuutin kestävästä revittelystä eniten. Jos näiden muut biisit ovat tuota luokkaa, olen ihan myyty! :hullu: (Menin muuten sitten kuuntelemaan noita muita bändin biisejä ja niin kävi! :jami: Tämä levyraati on ihan paras, kun olen löytänyt kaikkea uutta musaa. :D) Mä annan nyt tälle biisille kuitenkin ainoastaan seiskan. Tämä oli kuitenkin hyvällä tavalla tosi jännä biisi ja sai mut innostumaan tästä bändistä. : Ja varmasti toimii keikalla tosi hyvin. :D

SiCi & the Boogie Brothers - Let's Try 10/10
Voi SiCi. :hullu: Nämä ovat vaan niin ihania. Tykkään kaiken muun lisäksi juuri tuosta, että näillä ei ole rumpuja, vaan tosiaan tuo beatboksaaja. Tulee alkuvuosi mieleen. :hullu: Hyvän mielen musaa. Mä en voi mitään muuta tehdä kuin antaa kympin. :sydän:
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 22 Kesä 2013 17:01

Tämä kuulostaa ihan euroviisulta. Goo Goo Dolls meets Euroviisut. Tämä kappale on kuultu noin 8000 kertaa aiemmin. Usein tällaiset paisutetaan loppua kohti ihan älyttömiin äänivalleihin, mutta tästä se jää vähän puuttumaan. Ei herätä sen suurempia tunteita suuntaan tai toiseen. Eikä herätä mitään mielenkiintoa kuulla enempää. Tasapaksua taustamusaa. 5/10

Tässäkään ei ole oikein mitään tarttumapintaa. Minusta tässä on liikaa elementtejä. Kuulostaa hetkittäin Japanin Kuha.lta. Eivät kuitenkaan taida laulaa intervalleista. Voisi olla jonkun keskinkertaisen japanilaisen animaatiosarjan tunnarikappale. Aivan liian pitkä. Ainakin kaksi minuuttia olisi voinut leikata kestosta ihan huoletta. 5/10

B and the Band - Pakkohoitopotilas
Kappaleen nimestä tulee mieleen Arttu Wiskari. :pahis: Paljon kiinnostavampi kappale kuin äskeiset, vaikka sanoituksessa vilahtava "niskaperseote" häiritsee. Täysin liiittymätön laukkakohta 2:30-kohdalla on myös vähän hämmentävä, mutta voittaa lopulta puolelleen. Kitarasoolo kuulostaa viululta, ja rokviulu on aina hyvä juttu. Positiivinen yllätys. 6/10

Yksi sana (yhdyssana): konservatoriomusiikkia. :friikki: Taidokasta mutta sisällötöntä. Tämäkin on ihan liian pitkä. 3/10
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 23 Kesä 2013 11:47

Nostetaanpa tämäkin esille tuolta jostain perukoilta. Olisi kiva, jos tämä pysyisi pistetaulukon päivityksen mukana, ettei tarvi penkoa koko ketjua läpi.

Tulevat esittelyvuorolaiset, ettei tarvi ekalta sivulta aina hakea. (Kursivoidut on menneitä tyyppejä.)

Vko 1 (29.4.) Wildchild
Vko 2 (6.5.) Jorssi
Vko 3 (13.5.) Aranwe
Vko 4 (20.5.) Lyyra
Vko 5 (27.5.) theia
Vko 6 (3.6.) outsider
Vko 7 (10.6.) L-S
Vko 8 (17.6.) Kibaya

Vko 9 (24.6.) Suvi
Vko 10 (1.7.) iisa

Edit: Enää on siis kaksi viikkoa raatia jäljellä. Jatketaanko hommaa sen jälkeen vai pidetäänkö taukoa? Jos jatketaan, mennäänkö samalla esittelyjärjestyksellä, vai arvotaanko uusi järjestys?
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja outsider » Su 23 Kesä 2013 13:31

Minä kannatan jatkamista ja uuden esitysjärjestyksen arpomista!

Kauhea yhdistelmä karheaa makuuhuonelaulua ja autotunea tai jotain muuta vastaavaa efektiä. Muuten ihan mukiinmenevää poppista, mutta toisaalta sen verran mitäänsanomatonta että enempää en tästä keksi sanottavaa.

5/10

Suhtaudun suurella ennakkoluulolla kaikkea japanilaista popmusiikkia kohtaan, ja tämä oikeastaan täytti kaikki ennakkoluuloni. Tällaista kevyttä länkyttelyä joka kuulostaa länsimaisen popin huonolta parodialta. Ja noi nimet... miksi bändin nimi on typotettu kirjastonhoitaja ja miksi biisillä on englanninkielinen nimi, vaikka siinä ei lauleta yhtään englantia? :riips: Nimi olisi englanninkielisellekin biisille ihan typerä. Menee nyt ihan täysin yli hilseen. :sori: Varmaan joku kulttuuriero, vaikka japanilaisista elokuvista ja noise-musiikista tykkäänkin.

Tää oli eka levyraatibiisi jonka läpikuunteleminen tuotti vaikeuksia, joten johdonmukaisuuden nimissä on annettava huonoin arvosana tähän mennessä. Puolivälissä biisiä luovutin ja rupesin tiskaamaan samalla kun kuuntelin. Taustamusiikkina tää olikin sitten jo ihan siedettävää. Tosiaan aivan liian pitkä biisi: jo minuutin kohdalla tuntui siltä että eikös tää ollut tässä. Kolmen minuutin kohdalla kappale sentään hieman muuttui, mutta ei parempaan suuntaan. Tuli kammottavaa kitaratiluttelua...

2/10

B and the Band - Pakkohoitopoitilas

Olis kannattanut laittaa niitä nopeampia biisejä, häröily on tälle bändille eduksi! Tää biisi kuulosti turhan tavanomaiselta. Niistä paremmistakin biiseistä tuli kuitenkin sellainen fiilis että onko tässä mitään ratkaisevasti uutta Jaakko & Jayhin verrattuna, Kyllä akustinen punk -konseptiin silti parikin bändiä mahtuu, varsinkin kun J&J laulaa englanniksi. Joka tapauksessa miellyttävin näistä biiseistä.

7/10

Onhan tääkin oikeastaan tosi kansainvälisen kuuloista eikä tätä sokkona suomalaiseksi välttämättä uskoisi. Mutta tää onkin vähän retrompaa (Sini Sabotagen kohdalla tykkäsin kansainvälisyydestä koska se soundi on niin trendikäs ja aallon harjalla), eikä siksi vakuuta samalla tavalla. Turhan oikeaoppista ja siistiä. Video häiritsi poikkeuksellisen paljon: beatboxaaja elehti ihan epäsynkassa rytmiraidan kanssa ja toi tanssikoreografia oli ihan hirveä. Piti siis kuunnella monta kertaa ilman videota että opin pois musiikin yhdistämisestä tuohon. Ei biisi siitä silti hirveästi parantunut, huomasin vain etten tykkääkään laulajasta vaikka aluksi luulin tykkääväni. Taidokasta musiikkia, mutta en sitä biisin sielua löytänyt, mikä tällaisessa rytmimusiikissa olisi kuitenkin erityisen tärkeää.

6/10
outsider

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 23 Kesä 2013 22:35

Mun puolesta voitaisiin mennä vielä toinen kierros. Itseäni ei haittaa olla esittelyvuorossa tokavikana, mutta voisi sen uuden esittelyjärjestyksenkin arpoa. Listassa ekana olevana on kuitenkin mielestäni ehkä se "pahin" paikka (tai ainakin, jos itse olisin ollut ekana esittelyvuorossa :hullu: ).

Yritän laittaa valitsemani biisit tänään, mutta saattaa mennä huomisellekin.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 23 Kesä 2013 22:52

No jos arvotaan siten, että kukaan ei kuitenkaan joudu peräkkäisiä viikkoja pitämään? (Ja jos joku haluaa jäädä pois, niin kannattaa varmaan ilmoittaa.)
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Aranwe » Su 23 Kesä 2013 23:59

Pisteet (en jaksa tehdä kaikkia muotoiluja)

1. LizZard - The Orbiter (Lyyra) 7.57
2. Sólstafir - Fjara (theia) 7.56
3. Heirs - Hunter (Aranwe) 7.29
4. Caspian - Halls of the Summer (Jorssi) 7.25
5. Laura Marling - Devil's Spoke (L-S) 7.00
6. Porcupine Tree - Arriving Somewhere But Not Here (Jorssi) 6.75
7. Rammstein - Mein Herz brennt (Piano Version) (Wildchild) 6.75
8. Hexvessel - Woods to Conjure (Aranwe) 6.57
9. 30 Seconds to Mars - Bright Lights (Kibaya) 6.50
10. SiCi & the Boogie Brothers - Let's Try (Kibaya) 6.50
11. Vijay Iyer Trio - Human Nature (Trio Extension) (Lyyra) 6.43
12. Austra - Home (outsider) 6.43
13. Wardruna - Fehu (outsider) 6.43
14. B and the Band - Pakkohoitopotilas (Kibaya) 6.33
15. Paramore - Ain't It Fun (Jorssi) 6.25
16. Suomen Tulli - Tänä yönä (Lyyra) 6.14
17. Garbage and Screaming Females - Because the Night (theia) 6.00
18. Jari Sillanpää & Cheek - En se olla saa (Wildchild) 6.00
19. The Fiery Furnaces - Bitter Tea (L-S) 5.63
20. Ricky Tick Big Band & Julkinen Sana - Se On Jatsii (theia) 5.33
21. Melanie C - Burn (Wildchild) 5.25
22. Keep of Kalessin - Ascendant (Aranwe) 5.00
23. Seremonia - Rock 'n' rollin maailma (outsider) 4.71
24. Sarah Kivi & Non-Orchestra - Booty Call Blues (L-S) 4.13
25. Die Antwoord - Enter the Ninja (Wildchild) 4.00
26. Libraian - Poker face joker (Kibaya) 4.00
27. Sini Sabotage - Levikset repee (L-S) 3.00
Aranwe

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 24 Kesä 2013 00:28

Mun vuki! :D Olikin yllättävän vaikeaa valita näitä, mutta tässä nyt tulee:

Gasellit - Mä meen naimisiin
Gasellit on helsinkiläinen, lokakuussa toisen albuminsa julkaiseva räpkokoonpano. Harvemmin olen innostunut näin kovasti suomiräpistä tai räpistä yleensäkään, mutta Gasellit tekee persoonallista musiikkia olematta kuitenkaan liian undergroundia. Ehkä sen takia tykkään tästä. :D
Tämä biisi on toinen sinkku tulevalta levyltä.

Hanggai - Xig Xile
Ihastuin näihin Maailma kylässä -festareilla. Hanggai on Kiinassa perustettu folk(punk)bändi, jonka tyyli koostuu perinteisestä mongolialaisesta folkmusiikista, kurkkulaulusta ja punkimmasta meiningistä. En ole itse vielä kertaakaan tarkistanut, mistä tässä biisissä oikeastaan lauletaan, mutta sen pystyy aika hyvin päättelemään biisinkin aikana. Videon kuvauksesta löytyvät englanninkieliset sanat. :D
Kyseinen biisi on vuonna 2011 julkaistulla levyllä He Who Travels Far

Ken Stringfellow - History Buffs
Ken Stringfellow on power pop -bändi The Posiesin toinen päätyypeistä ja mielestäni (ja monien muidenkin mielestä) musiikillinen nero. Hän on lisäksi soittanut mm. R.E.M.:in kiertuemuusikkona ja tuottanut useita artisteja (esim. näköjään tuon äskeisenkin bändin levyn :virne: ). Biisi löytyy viime vuoden lopulla julkaistulta levyltä Danzig in The Moonlight.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ma 24 Kesä 2013 22:29

"Huhu, sult löytyy sipulii. Oot niin lutunen..." o_O Noin 99% rapista on sellaista, etten voi sietää lainkaan ja typerät sanat tekee siitä vieläkin vähemmän siedettävää. En jaksanut loppuun asti. 0/10

Hanggai - Xig Xile
Okei, tää menee jo johonkin mulle ihan outoihin sfääreihin. Rytmistäkin jo tietää, että hevoslaukkaa tässä mennään, mutta ei voi mitään, että mielleyhtymäksi tulee lähinnä Frederik laulamassa Tsingis Khania. 2/10

Ammattitaidolla tehtyä ja tuotettua kamaa, mutta jotenkin tässä jää vähän odottamaan, että milloin biisi alkaa, eikä saa oikein mistään kiinni. Sopisi jonkin leffan tai tv-sarjan taustalle. Hajuton ja mauton. 4/10
Aranwe

ViestiKirjoittaja outsider » Ti 25 Kesä 2013 12:43

En osaa päättää onko tämä Marry Me -parodia vai ei. Jos tän ottais tosissaan, niin nolla pistettä olis aika lähellä. Koska on kuitenkin mahdollista tulkita lyriikat parodiana, arvostukseni hieman nousee. Miksaus on jotenkin kömpelö, mutta muuten tää on musiikillisesti varsin toimivaa hip hopia.

5/10

Hanggai - Xig Xile

Tykkäsin alun folkahtavasta osasta ihan kympin verran mutta punkahtava loppu ei toiminut ihan niin hyvin, vaikka meno olikin energistä ja rakastan kurkkulaulua. :sydän: Muutenkin kappaleen rakenne tuntui vähän ontuvalta: ihan kuin tässä oli kaksi erillistä biisiä. Mutta hyviä ne molemmat joka tapauksessa olivat!

9/10

Lopetin kuvauksen lukemisen power popin kohdalla, mutta lopusta silmiin osui hauska levyn nimi, joka sai mut kiinnostumaan etäisesti. :virne: Harmi ettei netistä löytynyt lyriikoita, ne vaikuttivat lupaavilta ja olisivat voineet parantaa arvosanaakin jos ei olisi pelkkään kuullun ymmärtämiseen tarvinnut luottaa. Musiikillisesti tuntui aluksi aika tylsältä, mutta kuuntelukertojen myötä avautui vähän paremmin.

7/10
outsider

ViestiKirjoittaja Jorssi » To 27 Kesä 2013 21:51

Gasellit: Mä meen naimisiin
Kaikille on jo varmaan tullut selväksi, etten voi sietää suomiräpätystä, enkä juuri muutakaan räpätystä. Tää oli sekin huomioon ottaen aivan järkyttävää paskaa. Todella laiskaa räpättelyä, sanat mielikuvituksetonta huttua. Kuuntelin loppuun, vaikka gasellit eivät osanneet räpätä ja pää meinas posahtaa.0/10

Hanggai: Xig Xile
Tämä oli erittäin mielenkiintoinen. Eniten pidin niistä kurkkulaulukohdista, muuten biisi ei kummoinen ollutkaan. Ehkä hieman liian pitkä. 4/10

Ken Stringfellow: History Buffs
Tää oli selkeesti paras näistä kolmesta. En tarkkaan tiedä, mitä on powerpop, mutta en olis ainakaan tällaseks kuvitellut (tosin lokerointi on muutenkin persiistä). Ihan jees taustamusaa, mutta intensiivisellä kuuntelulla jää tylsäksi. 7/10
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja iisa » Pe 28 Kesä 2013 22:50

Hei, minä en ole ensi kierroksella mukana, koska olen muilla mailla enkä tiedä miten pääsen nettiin. Niin ja voi olla, että ehdin lähettämään omat kappaleeni vasta maanantaina arvosteltaviksi. Toivottavasti tämä jatkuu syksylläkin vielä. :)
ja miksi sinä
olet aina niin surullinen
iisa

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 29 Kesä 2013 00:49

iisa kirjoitti:Hei, minä en ole ensi kierroksella mukana, koska olen muilla mailla enkä tiedä miten pääsen nettiin. Niin ja voi olla, että ehdin lähettämään omat kappaleeni vasta maanantaina arvosteltaviksi. Toivottavasti tämä jatkuu syksylläkin vielä. :)

Onko kappaleet siis kuitenkin tulossa? :riips:
Maanantai riittää ihan hyvin. On kai muutkin laittaneet omiaan vasta maanantaina.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja L-S » Su 30 Kesä 2013 17:00

Gasellit: Mä meen naimisiin
Mulle suomiräppi putoaa kaiken aikaa paremmin, mutta yleensä tykkään vähän reippaammista kappaleista. Tämä on vähän laiskan kuuloista. Hauskat sanat kuitenkin. En nähnyt syytä pohtia tässä parodiallisuutta tai parodiattomuutta. Itsevarmuus, joka lähentelee naurettavuutta on kai räpissä ihan peruskauraa. :keijo:
7/10

Hanggai: Xig Xile
Alku oli kiva, kunnes laulu alkoi. Tutunkuuloista sinänsä, kai se on jokin geneerinen folk-soundi. Sitten tahti nousi :superhymy: Nopeampi osuus toimi paremmin. En silti oikein tiedä.
5/10

Ken Stringfellow: History Buffs
Ihan miellyttävää, mutta jossain vaiheessa unohdin kuunnella ja rupesin tekemään jotain muuta. Kertooko se sitten enemmän kappaleesta vai keskittymiskykyni puutteesta Omaan makuuni sopivammin olisin kai kaivannut tähän jotain lisää, en vaan oikein tiedä mitä.
3/10
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

EdellinenSeuraava

Paluu Musiikki