Tietokoneongelmia

Re: Tietokoneongelmia

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 26 Touko 2013 16:16

Kibaya kirjoitti:Täällä taas :epäilevä:

Sain vihdoinkin tämän läppärin käyttööni. Reparoija on asentanut tähän nyt jonkun windowsin, en tiedä minkä, eikä näin yöllä edes kiinnosta. Huomenna voi olla toinen ääni kellossa.

Mutta mullahan on mokkulanetti.
Laitoin normisti mokundeeroksen koneeseen kiinni, asensin ohjelman ja ei. Error 600 jotain. Poistin sovelluksen ja asensin uudestaan. Tämän jälkeen alkoi herjaamaan virhettä 720. Meni hermot, revin SIM-kortin irti, kaivoin hirveällä työllä kännykkäni SIM-kortin, jolla nyt surffaan. Prkl.

Ihan joka kerta ei ole mahdollista alkaa kaivelemaan kännykän uumenista simiä, kun haluaa katsoa nettitv:tä illalla nukkumaan mennessä :jaaha:
Osaatteko gurut antaa vinkkejä mitä tehdä?
Jos ei, niin sitten pidän tätä netittömänä niin kauan kuin tuo pöytäkone toimii moitteetta ja on täälläpäin hallussa. :keijo:

Jotta mun hermoni pysyisivät tosi hyvin kasassa, niin tilanne jatkuu.
Langattomalla netillä ei ole mitään ongelmia. Paitsi ettei mulla ole semmoista.
En ole hirveästi ehtinyt vielä perehtymään aiheeseen, mutta ilmeisesti sitä ei saa enää ilman kytkyä elisaviihteeseen tai soneran vastaavaan. Jotka on mulle ihan turhia molemmat. Tai sitten olen käsittänyt ihan väärin sisarusteni puheet heidän uusiessa nettejään viimeisen vuoden sisään.

Kaivoin laatikostani sen toisen omistamani mokkulakoneen eli huawein uudemman laitteen. Ohjelma asentui koneelle ihan ok, eikä mitään. Käyttö vain on vähän hankalaa. Se kadottaa laitteen ja asennetun ohjelman 3.30min käytön jälkeen :friikkipeukku:
Kadottaessaan laitteen, se on asentamassa ohjelmistoa uusiksi (kohta mulla on kone täynnä mobiililaajakaista...) ja katkaisee netin. PIN-koodin jälkeen se avaa vielä jonkun hiton dorkan avaussivun automaattisesti (ei, se asetus ei suostu poistumaan sieltä millään...) ja on päällä taas kolme minuuttia ja katkeaa. Yritin etsiä netistä vastauksia, mutten kestänyt enää kolmen minutin katkeiluiden jälkeen sitä hirveää tökkimistä.

Matkalla mukana toooosi kätevä tommonen kolmen minuutin netti :friikkipeukku:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja lumikukka » Su 26 Touko 2013 17:43

Kibaya kirjoitti:Langattomalla netillä ei ole mitään ongelmia. Paitsi ettei mulla ole semmoista.
En ole hirveästi ehtinyt vielä perehtymään aiheeseen, mutta ilmeisesti sitä ei saa enää ilman kytkyä elisaviihteeseen tai soneran vastaavaan. Jotka on mulle ihan turhia molemmat. Tai sitten olen käsittänyt ihan väärin sisarusteni puheet heidän uusiessa nettejään viimeisen vuoden sisään.

No hyvin oudolta kuulostaa. Operaattoreiden sivuilta saa tarkistettua aika nopsasti, mitä nettipalveluita omaan osoitteeseen on saatavilla. Eipä ole ainakaan itselle tullut mistään vastaan semmoista, ettei saisi langatonta nettiä ilman jotain viihdepakettia.
lumikukka

ViestiKirjoittaja Annis » Su 26 Touko 2013 18:06

Me ainakin vaihdettiin juuri (muutama kuukaus sitten) langattomaan nettiin DNA:lle, eikä meillä ole kyllä mitään viihdepakettia tai muutakaan.
Että kyllä langaton netti pitäisi saada ihan hyvin ilman mitään tuollaisia tyhmyyksiä. Olisihan se jotenkin ihan tyhmää, että pitäisi ottaa joku tuollainen, mitä ei halua.
Annis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 26 Touko 2013 18:28

En mä tiedä mitä pääkaupunkiseudun erikoista noille oli kaupattu. :keijoei:

En tiedä, täytyy tutkailla mikä olisi paras vaihtoehto. Hermo menee tommoseen pätkimiseen kuitenkin.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Yabba » Ma 27 Touko 2013 21:12

Ei lankaverkkoa varmaankaan saa myydä viihdepakettiin pakkobundlattuna (varmasti siis on jos vaatii niin tarjota myös ilman viihdeshaissea, ja jos hinta on sama shaissella ja ilman niin sitten on kyllä jo kuluttajansuojan arvosta). Kun jos lankaverkko on nykyään sama kuin viihdepaketti, se on aikamoista kuluttajan kusetusta (ero kun on lauseissa tähän muuten saa myynti myynti myynti... ja tässä tulee sitte tämä mukana, halusit tai et). Tokin sitä varmaan agressiivisesti myydään siihen päälle (samoin kuin elisalla vahtia), koska niillä se raha nykyään tehdään. Toisekseen niin langaton netti (jossa ei ole missään kohtaa lankamodeemia) on juurikin mokkula (tai joissain harvinaisissa tapauksissa sateliitti/@450), wifi on vain lähiverkkokäyttöön oleva systeemi joka poistaa koneen ja modeemin välistä kaapelin tarpeen (nörttinillitystä, tiedän) ;)

Kokeile ottaa siitä kortista pinkoodin kysely pois (joko mokkulaohjelmalla onnistuu, tai sitten ihan kännykän kauttakin). Toisaalta voit myös kokeilla, onnistuuko surffaus kortilla kun se on kännykässä, jos ei, niin silloin on 100% varmasti risa kortti.

Toisaalta voisi auttaa myös jos raahaat mokkulan+kortin shopittiin ja valitat tuosta, kun jos kuiten kännykortilla mokkula pelitti, voi hyvinkin vika olla simkortissa (saanu magneettia, kosteutta tai vaikka kännykkäsäteilyä väärin ja lakannut toimimasta, ne joskus tekee sitä)
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Yabba

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 28 Touko 2013 10:57

Mun läppäri ei ota yhteyttä langattomiin netteihin. Jossain vaiheessa yhteyden otto oli heikentynyt, joten jonkin osan rikkoutuminen on yksi mahdollisuus. Olen yrittänyt etsiä, josko olisin joskus vahingossa vaihtanut jotain asetuksia, mutta en ole löytänyt mitään, mikä olisi ratkaissut ongelman. Osaisiko joku neuvoa? Jos tuosta on joku osa rikki, mitäköhän sellainen osa voisi maksaa?
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Ti 28 Touko 2013 16:07

10-15 näyttäisi hintaa olevan.
http://www.pcsystems.fi/kannettavien-os ... ortit.html

Ellei sitten ihan vain ole antennijohto irronnut koneen sisällä.
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 28 Touko 2013 16:20

Kiitos! Täytynee pyytää veljeä katsomaan konetta. Hän osannee vaihtaa tuon osankin, jos on tarvis.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Emeritus » Pe 31 Touko 2013 16:57

Juuri kun olin aikaissa avautua ja kysyä tästä, sainkin tuon hiirenmokoman toimimaan. Mutta kysytään silti, vaikka taitaa lähinnä avautumisen puolelle livetäkin. Mistä voi johtua satunnaiset "USB device not recognized" -ongelmat USB-hiiren kanssa?

Yleensä alkaa sillä että alkaa kytkeytyä irti toistuvasti lyhyen ajan sisällä (*plom - plom* *plom - plom*), sitten pukkaa tuota virhettä. Windows 7:n troubleshooting-työkalu tarjoaa flashbackia XP-aikoihin, lopulta toteaa vain että "laitteen kanssa tapahtunut virhe". Laitehallinnassa USB-laitteiden alla näkyy nimellä "unknown device" ja tilaa tarkastellessa kertoo olevan Error 43. Pienen googlailun perusteella tuo voi vissiin tarkoittaa melkein ihan mitä vaan ajuriongelmasta fyysiseen laitevikaan. (miksihän tuommoinen virhekoodi on edes olemassa, aivan sama kuin Windows-virheilmoitusten klassikko "tapahtui virhe" :virne: )

Muutaman kerran on käynyt ko. hiiren kanssa samaa, mutta on ratkennut lähinnä uudelleenkäynnistyksellä, mutta nyt ei. Koitin googlailulla löytyneitä vinkkejä: pistin kiinni eri USB-portteihin, poistin laitehallinnasta USB-ajurit/laitteet + uudelleenkäynnistin konetta, pistin koneen kiinni yöksi irti laturista. Ei vaikutusta.
Tänään koitin sitten vanhan XP-koneen monet vuodet palvellutta hiirtä (samantapainen Logitechin karvalakkimalli), ihan vaan tsekatakseni ettei vaan olisi jotain fyysistä vikaa siinä toisessa. Vanha hiiri kiinni ja kah, Windows asentaa ajurit ja hiiri toimii heti. Kiroan että pitääkö sitä nyt lähteä ostamaan uutta hiirtä. Ei kahta vuotta vanhakaan vielä, eikä ole ottanut osumaa tai mitään, ihan normikäytössä ollut. Vien vanhan hiiren takaisin kiinni toiseen koneeseen ja manailen lisää. Pistän sitten ihan piruuttani sen ryttyilleen hiiren vielä kerran kiinni läppäriin, ja sehän perkeles toimiikin nyt, En taas ihan tajuu... :riips: Vai olisiko siinä johdossa sitten oikeasti jotain häikkää, minkä takia ei toimisi kun tiettyyn asentoon sattuu? :hämillään:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja @gen.fi » La 01 Kesä 2013 15:01

usb-ajuri ongelmalta vaikuttaisi.
Itselläkin on ongelmia usb-muistien kanssa.
Tosin kun nyt laittoi tuon 32gb tikun kiinni se tunnistaa sen :epäilevä:
No kaikenlaisia ajureitten poistoja ja rekisterin puhdistusta se sitten on vaatinutkin.
Ikävä kyllä siihen ei ole ihan suoraa yksinkertaista neuvoa ainakaan minulla.
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja Outolintu » Ma 17 Kesä 2013 10:37

Mistä mahtaa johtua se, että nettiselain rupeaa takkuamaan sivujen kanssa eikä lataa niitä kunnolla, ennen kuin tyhjennän välimuistin? Ensin luulin, että se oli joku asennushärö Chromessa, mutta vaihdoin Firefoxiin ja sama ongelma jatkuu. Sivut rupeaa lautautumaan siis näin. Ja tätä tapahtuu "jatkuvasti", saan olla tyhjentämässä välimuistia useamman kerran tunnissa. Mutta kun menen tyhjentämään, niin siellä ei kuitenkaan ole mitenkään ihan kauheasti, joku 50Mt. Tai enhän mä tiedä, jos se on paljon :hullu: Ongelma ei ole sivukohtainen, sama juttu Youtubessa, Iltalehden sivulla, Facessa...
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Cats, he said eventually. Cats are nice.”
Outolintu

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ma 17 Kesä 2013 13:25

Jos se esiintyy kahdella eri selaimella, niin vika saattaa olla sun nettiyhteydessä. Tekeekö myös IE samoin?
Aranwe

ViestiKirjoittaja Outolintu » Ma 17 Kesä 2013 17:52

Aranwe kirjoitti: Tekeekö myös IE samoin?

Ei ainakaan nyt tuntiin ole herjannut mitään. Ja on nopea kuin tuuli verrattuna surffailuun toisilla selaimilla. Pitänee jatkaa käyttöä hetken aikaa ja katsoa, jatkuuko hyvä onni. Myös Adobe Flash kaatuili Firefoxissa koko ajan, toistaiseksi IE:llä ei ole ollut ongelmia. Onko tää nyt sit joku Win8-juttu, ettei muut selaimet suostu pelittämään? :epäilevä: Nämä ongelmat alkoi vasta tämän uuden koneen kanssa, nettiyhteys on pysynyt samana.

"Uskaltaako" IE:tä nykyään jo käyttää? Itse olen vain urautunut Firefoxiin, kun aiemmin puhuttiin, että IE:ssä on isoja tietoturvariskejä ja Microsoft vakoilee ja ties mitä.
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Outolintu

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ma 17 Kesä 2013 19:18

Kyllä IE10 on melko kelvollinen selain jo, vaikken itse sitä kyllä käytäkään. Nopea se on kyllä, vain Chrome vetää edes joten kuten vertoja. NSA kuitenkin lukee sun mailit, sivuhistorian ja hakuhistorian jo, niin aivan sama vaikka Microsoft vakoilisikin :D
Aranwe

ViestiKirjoittaja Outolintu » Ma 17 Kesä 2013 21:54

Haha, sittenhän tässä ei ole mitään hätää :virne: (Mun nettielämän vakoilusta ei kyllä todennäköisesti saa mitään irti, mutta jos haluaa aikaansa tuhlata niin vær så god) Nuo tietoturvaongelmat mua huoletti, mutta jos ne on korjattu niin hyvä.
Death thought about it.
Outolintu

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ma 17 Kesä 2013 22:37

En minä usko, että IE10 mikään erityisen turvaton selain on, mutta toki sille luultavasti kohdennetaan haittaohjelmia enemmän kuin muille.
Aranwe

ViestiKirjoittaja Yabba » Ma 17 Kesä 2013 23:06

IE:hän on ollut kasistä lähtien monessa mielessä turvallisin selain, joten kyllä sitä saa käyttää turvallisin mielin jos haluaa :)
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Yabba

ViestiKirjoittaja outsider » Ke 19 Kesä 2013 17:33

Mä olen ilmeisesti spämminyt fordelaisia. :epäilevä: Katoin kyseisen sähköpostini inboxiin ja siellä oli aika monta "sähköpostia ei voitu toimittaa" -viestiä ja jotain mun nimellä otsikoituja maileja joissa on joku urli joka alkaa "stampman". :epäilevä: Mitenköhän mä voisin estää sähköpostejani lähettelemästä tollaisia vastaisuudessa? Vaihdoin salasanaa mutta en tiedä vaikuttaako se mitään. Ilmeisesti myös kakkossähköpostini on spammannut kontaktejani koska sielläkin oli yksi delivery failure -viesti vaikka en kyseisestä osoitteesta olekaan toviin mailannut. Nämä osoitteet ovat siis toistensa varasähköposteja salasanan hukkumisen varalta.
I wish this would be your colour
outsider

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ma 24 Kesä 2013 16:31

Itselleni kävi kerran samoin. Noita "delivery failed" -viestejä, sekä muistaakseni vielä sent-kansiossakin joitakin. vaihdoin välittömästi salasanat ja lähetin kaikille niiden vastaanottajille viestiä että poistavat nuo heti ja jne. Tuntui onneksi salasanojen vaihto auttavan. Pistin vielä varmuuden vuoksi päälle gmailin tekstarivarmennuksen.

Pakko mainita vielä noiden mysteeriviestien kummallisuus. Ihan mielenkiinnosta vilkaisin yhtä (vaikkei noita oikeasti saisi ja kannattaisi...). Joku random linkki (mitä en tietenkään klikannut, sekä tieteellisen oloista tekstiä yllättävän pitkät jorinat, joka googletuksen perusteella oli jonkun amerikkalaisen yliopiston tuottamasta, asteekkien kuolleitten kirjaa/kirjoja käsittelevästä artikkelista. :friikkipomppu:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ti 25 Kesä 2013 15:10

Mulla on ollut pari kertaa tuo ongelma. Yleensä tuo johtuu viruksesta. Salasanan vaihto saattaa toimia, mutta koko kone kannattaa skannata virusohjelmalla ja vähintään yhdellä haittaohjelmien poisto-ohjelmalla sekä ajaa sen jälkeen C-cleanerista rekisterien puhdistus. Jos senkin jälkeen ongelma jatkuu, niin kyseessä saattaa olla sellainen virus/haittaohjelma, joka pitää poistaa "käsin". Googlesta saa usein hyvin tietoa ja ratkaisuja noihin, mutta ensin pitäisi toki tietää edes hieman, että mikä tuota aiheuttaa.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 04 Heinä 2013 15:20

Muistui taas kantapään kautta, miksi vihaan Macia. :gaah: :kiro: (Ei ihme, että labrakirjassanikin lukee: "Note to self: Mac on perseestä." )

Siirsin Windows-koneelta tiedostoja Macille. Kun poistan tiedostot tikulta, Mac-pirulainen kadottaa ne kyllä näkyvistä, mutta ei poista niitä. Vuosi sitten oli sama ongelma, mutta en tietenkään kirjoittanut ratkaisua ylös. Eheyttäminenkään ei auta. Mitä voin tehdä, jotta saisin vapaan tilan takaisin vapaaksi tilaksi?
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 04 Heinä 2013 15:25

Kyllä avun kysymisestä on apua. Heti keksin, mitä pitää tehdä. Alustamisvaihtoehto vaan oli pikkuisen "piilossa", joten en sitä vielä yrittänyt. :tilt:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Aranwe » To 04 Heinä 2013 16:05

Mac siirtää poistetut tiedostot piilotettuun .Trash-kansioon, joka sijaitsee sillä tikulla ja ne pysyy siellä niin kauan kunnes tyhjennät roskakorin. Eli roskiksen tyhjennys auttaa.
Aranwe

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 04 Heinä 2013 16:39

Aranwe kirjoitti:Mac siirtää poistetut tiedostot piilotettuun .Trash-kansioon, joka sijaitsee sillä tikulla ja ne pysyy siellä niin kauan kunnes tyhjennät roskakorin. Eli roskiksen tyhjennys auttaa.

:lanppu: Aaa, ok. Hyvä tietää.

Tosin Mac on silti ihan... :kieli:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Aranwe » To 04 Heinä 2013 17:53

Eikä ole. Windows on ihan :hämillään: :pahatyttö: :friikkipomppu: :isosilmä: :kiro: :läps: :itku: :pahis: :puhina: :kops: :ei: :veivi:
Aranwe

EdellinenSeuraava

Paluu Multimedia