Puhutaan säästä!

Re: Puhutaan säästä!

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 27 Kesä 2013 21:46

:helpotus: Onneksi tänään ei ole yhtä kuuma ilta/yö kuin eilen. Eilen oli todella tuskaista. Yritä siinä sitten nukkua, kun lämpötila lähentelee 30 astetta. :epäilevä: Toivottavasti tällaisia kammottavia yli 30 asteen (25:kin on liikaa) helteitä ei enää tänä kesänä tule. :hiki:

"Mutta ei saa valittaa, kun kerrankin on lämmin." :blah: :epäilevä: Ei se ole lämmin vaan tuskaisen kuuma...siinä on vissi ero! :nirppa: Ottaisin mieluummin talvisen kylmyyden. :hymyhali:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 27 Kesä 2013 22:35

marenkienkeli kirjoitti:Ottaisin mieluummin talvisen kylmyyden. :hymyhali:

:femmat:

Hellehelvetti voisi jo vähitellen loppua. Onneksi yliopistolla on ilmastointi. Olen yrittänyt valjastaa sitä ajatusta motivaatioksi lähteä koululle kirjoittamaan.

Viime kesä oli kiva. Lisää sellaisia, kiitos.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja lumikukka » Pe 28 Kesä 2013 12:15

Itseäni ei helteet haittaa, päin vastoin. Kerrankin tarkenee. :P
Jännä, miten kovasti ihmisten lämmön- ja kylmänsieto vaihtelee. Mulla kroppa ei kestä kylmää eikä psyyke pimeetä. Talvi on siis mulle melkoista kryptoniittia. Noin kaksi kuukautta vuodessa tunnen olevani hereillä ja elossa. :pahis:
lumikukka

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 28 Kesä 2013 12:32

lumikukka kirjoitti:Itseäni ei helteet haittaa, päin vastoin. Kerrankin tarkenee. :P
Jännä, miten kovasti ihmisten lämmön- ja kylmänsieto vaihtelee. Mulla kroppa ei kestä kylmää eikä psyyke pimeetä. Talvi on siis mulle melkoista kryptoniittia. Noin kaksi kuukautta vuodessa tunnen olevani hereillä ja elossa. :pahis:

:femmat:

Mun kroppa tosin ei kestä hirveän paljoa semmoista tuskaisen kuumaakaan. Lämpö on hyvä, mutta pitkään jatkuva auringoton helle ei.
Mieli taasen lepää tässä valossa ja väreissä ihan eri tavalla. En kaipaa pimeää, en lunta, enkä mitään syksyä tai talvea. Jos voisin, pitäisin kesää pidempään. :hymyhali:

Itsensä viilentäminen on mielestäni helpompaa kuin lämmittäminen. Toki se vaatii eri ihmisillä eri keinoja. Itse koen eniten helpotusta pään ja selän kastelemisella kädenlämpöisellä vedellä. Toinen mikä on, teen juominen! Tämä on äidiltä opittua, että juodessaan lämmintä teetä, keho reagoi lämpimään juomaan viilentämällä sitä ja näin olo tuntuu vähän helpommalta. Toimii mulla.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Jorssi » Pe 28 Kesä 2013 13:51

Niinhän se vanha kansa sanoo, että helteillä pitäisi muistaa juoda myös kuumia juomia, eikä vaan kylmää vettä/olutta/siideriä/maitoa/whatever. Kyllähän se jokseenkin pöljältä tuntuu välillä 30 asteen helteessä juoda kupponen kahvia, mutta ei se ainakaan tukalammaksi sitä oloa tee.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja damn » Pe 28 Kesä 2013 15:39

[turha tieto]Kahviossa työskennellessäni kuulin, että kahvin ja teen menekki moninkertaistuu kesällä kahviloissa.[/turha tieto]
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 29 Kesä 2013 01:20

Minulle viilentäminen on huomattavasti vaikeampaa. Vaatetta saa otettua pois vain siihen ihorajaan asti, julkisilla paikoilla (ja auringossa) ei senkään vertaa. Sen sijaan pakkasella voi vaatetta aina lisätä.

Juon helteellä kahvia ja teetä ihan samaan tahtiin kuin muulloinkin. Eipä se helpota oloani mainittavasti. Lähinnä tulee vain hiki. Mutta mieluummin siedän sen lisäkuumuuden kuin vielä päänsärynkin muun tukaluuden päälle. Sauna olisi hellepäivien iltoina ihan ehdoton, mutta minkäs teet, kun ei ole. Jossain iltapäivälehdessä oli jonkun mummelin vinkki, että pitäisi ottaa yöksi kasteltu pyyhe peitoksi.. Saa nähdä, milloin niin kova epätoivo iskee.

Kesä on toki kaunis ja pukeutumisen kannalta sikäli helppo, ettei tarvi kerrostaa niin paljoa ja ulos lähteminen on nopeampaa, mutta kun on vaan niin tukalaa. :hiki:
Poppimiitissä koin tällaisen helleuupumuksenkin ensimmäistä kertaa. (Silloin piti sataa, mutta tulikin paahtohelle ja olin ihan väärin pukeutunut.) En kokisi sitä mielelläni uudelleen.

Tänään oli ihana yllätys, kun astuin ulos, ja siellä oli "vain" 20 astetta lämmintä. Sellainen on minulle sopivaa.
Luulen, että suhteeni kesään muuttuisi, jos saisin joskus sellaiset tulot, että voisin hankkia kotiini ilmastoinnin.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Emilia » La 29 Kesä 2013 12:08

Viilentää voi myös kerrospukeutumalla, kun käyttää luonnonmateriaaleja ja vaaleita värejä. Kerroksien välissä kiertävä ilma viilentää. :)
Oma hellevaatesuosikkini on maksimekko. Joskus laitan pyöräilysortsit tai muut vastaavat alle, jos tuntuu, että reidet hinkuttaa yhteen ikävästi.Tämä tosin ei taida hoikemmille olla kovin suuri onglema. :)

Itseä häiritsee kesäkuumilla lähinnä se, ettei juuri missään tunnu ilmastointi toimivan, jos sitä edes on. Ulkona on pätsi = sisällä on pätsi.
Kaupan kylmähyllyn vieressä saattaa olla viileämpää. :P

Pitää itse joskus kokeilla tuota teen juontia. Jotenkin se ei vaan tule ihan ekana mieleen. :D Vettä kyllä tulee juotua runsain määrin.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 29 Kesä 2013 15:40

Emilia kirjoitti:Joskus laitan pyöräilysortsit tai muut vastaavat alle, jos tuntuu, että reidet hinkuttaa yhteen ikävästi.Tämä tosin ei taida hoikemmille olla kovin suuri onglema. :)

Munkin pitäis ostaa jotkut tiukat shortsit hameen alla käytettäviksi. Reisien hinkkaantuminen. :kieli: Hikinäpyt. :kieli:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ti 16 Heinä 2013 09:48

"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 16 Heinä 2013 11:23

Mr. Smith kirjoitti:Talvi on tulossa.

:jami:

Tänään onkin sopivasti vähän viileämpi sää.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 26 Heinä 2013 12:43

Täällä jyrisee. :täpinä:

Yhtään salamaa en tosin ole vielä nähnyt. Toivottavasti pian näkyy niitäkin. :superhymy:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 26 Heinä 2013 13:48

marenkienkeli kirjoitti:Täällä jyrisee. :täpinä:

Yhtään salamaa en tosin ole vielä nähnyt. Toivottavasti pian näkyy niitäkin. :superhymy:

En nähnyt yhtään. :norsu: Nyt on taas vain valkoisia pilviä taivaalla. Jyrinääkään ei ole kuulunut hetkeen.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Outolintu » Ti 13 Elo 2013 16:53

:epäilevä: Huominen sää. Ihan 13 astetta ja vettä taivaan täydeltä. Kyllä arvaa, kenellä alkoi tällä viikolla loma :epäilevä:

Ihan kuin olisi takaisin Norjassa :virne:

:epäilevä:
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Cats, he said eventually. Cats are nice.”
Outolintu

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ti 13 Elo 2013 16:57

Tänäänkin piti enemmän tai vähemmän sadella koko päivä. Eipä ainakaan vielä ole tullut pisaraakaan.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 13 Elo 2013 16:59

Jorssi kirjoitti:Tänäänkin piti enemmän tai vähemmän sadella koko päivä. Eipä ainakaan vielä ole tullut pisaraakaan.

No täällä on tullut sekä enemmän että vähemmän. Yleisesti ottaen se "enemmän" on tullut juuri silloin, kun mun on pitänyt siirtyä paikasta toiseen. :keijo:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Outolintu » Ti 13 Elo 2013 17:01

Ja Ilmatieteenlaitoksen mukaan Mikkelissä ei pitänyt lauantaina sataa ollenkaan. Kengät oli mudassa ja märät vielä maanantainakin :keijo:

Mutta lauantaina satoi. Sunnuntaina satoi. Eilenkin satoi. Tänään ei onneksi. Huomenna varmaan sataa. Ei siinä muuta, mutta salaa toivoin, että lomalle osuisi hienot ilmat ja edes joku semihelle. Kun missasin kaiken ihanuuden alkukesällä. Miksei aina voi olla sellainen sää kuin minä haluan :nirppa:
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Cats, he said eventually. Cats are nice.”
Outolintu

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 13 Elo 2013 17:08

Outo vetää sadetta puoleensa :virne:

Meillä satoi ja paistoi aurinko samaan aikaan. Ilmarissa Hesalaiset ( :keijo: ) puhui miten siellä ukkostaa. Meillä ei mitään. Onneksi :helpotus:

En halua kesän vielä päättyvän :huoh:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 13 Elo 2013 17:15

Täällä ei ole ukkostanut koko kesänä. Tai pari jyrähdystä olen ehkä kuullut, mutta ei mitään kunnollista. Painostavaa hellettä ja kosteutta on kyllä ollut siitäkin edestä, joten luulisi ukkosenkin lopulta tulleen. Ei tullut. :huoh:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 15 Elo 2013 11:12

Kesän ystävät: Ei huolta! Kutuahvenen selkäevästä säitä ennustava Matti Paasonen on luvannut, että kesä jatkuu vielä! :superhymy:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Wildchild » To 15 Elo 2013 13:23

Lyyra kirjoitti:Kesän ystävät: Ei huolta! Kutuahvenen selkäevästä säitä ennustava Matti Paasonen on luvannut, että kesä jatkuu vielä! :superhymy:

:superhymy: :hullu: :hymyhali:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Emeritus » To 15 Elo 2013 15:51

Kiitos, kutuahven! :peukku:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja L-S » La 17 Elo 2013 13:17

Omasta puolestanikin kiitokset kutuahvenelle! :keijo:

Eilen oli vielä aurinkoista, saattoi istua parvekkeella juomassa siideriä. Näinköhän se lie viimeinen kerta tänä kesänä, kun moista viitsii tehdä? Tänä aamuna on satanut kaatamalla. Ei tee mieli mennä ulos, vaikka ehkä pitäisi.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja theia » Ti 03 Syys 2013 11:23

Tule jo, syksy! :huoh:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Maija » Ke 25 Syys 2013 16:55

Talvi on vuodenajoista itsekkäin. Se ei meinaa alkuvuodesta millään antaa keväälle tilaa ja nyt hyppii jo syksynkin varpaille. :norsu:

Lumi ja räntä. :norsu:
Maija

EdellinenSeuraava

Paluu Uutiset ja Sä