Minulle viilentäminen on huomattavasti vaikeampaa. Vaatetta saa otettua pois vain siihen ihorajaan asti, julkisilla paikoilla (ja auringossa) ei senkään vertaa. Sen sijaan pakkasella voi vaatetta aina lisätä.
Juon helteellä kahvia ja teetä ihan samaan tahtiin kuin muulloinkin. Eipä se helpota oloani mainittavasti. Lähinnä tulee vain hiki. Mutta mieluummin siedän sen lisäkuumuuden kuin vielä päänsärynkin muun tukaluuden päälle. Sauna olisi hellepäivien iltoina ihan ehdoton, mutta minkäs teet, kun ei ole. Jossain iltapäivälehdessä oli jonkun mummelin vinkki, että pitäisi ottaa yöksi kasteltu pyyhe peitoksi.. Saa nähdä, milloin niin kova epätoivo iskee.
Kesä on toki kaunis ja pukeutumisen kannalta sikäli helppo, ettei tarvi kerrostaa niin paljoa ja ulos lähteminen on nopeampaa, mutta kun on vaan niin tukalaa.

Poppimiitissä koin
tällaisen helleuupumuksenkin ensimmäistä kertaa. (Silloin piti sataa, mutta tulikin paahtohelle ja olin ihan väärin pukeutunut.) En kokisi sitä mielelläni uudelleen.
Tänään oli ihana yllätys, kun astuin ulos, ja siellä oli "vain" 20 astetta lämmintä. Sellainen on minulle sopivaa.
Luulen, että suhteeni kesään muuttuisi, jos saisin joskus sellaiset tulot, että voisin hankkia kotiini ilmastoinnin.