Suuri Levyraati

Re: Suuri Levyraati

ViestiKirjoittaja Aranwe » Su 30 Kesä 2013 23:26

Päivitän taulukkoa maanantaina. En jaksa nyt.
Aranwe

ViestiKirjoittaja iisa » Ma 01 Heinä 2013 13:50

Tässä mun valinnat levyraatiin:

Volkova Sisters:Das Mädel und die Dunkelheit
Ensimmäisenä Unkarilainen bändi, jonka näin livenä Budapestissa ollessani.
Mielestäni heidän yksi parhaimmista kappaleista ja on mielenkiintoinen bändi. Vai onko? :virne:

Santeri Kinnunen:Teistä miehen teen (Mulan)
Disney-piirretyt on ihania ja usein tykkään niistä lauluistakin kovasti.
Kesti kauan ennen kuin sain tietää, että tämän laulaa kyseinen herra, mutta mahtava kappale!
(Äänenlaatu on vaan valitettavan heikko).

Lana Del Rey: Ride
Tykkään tosi paljon joistakin Lanan kappaleista. Tätä olen kuunnellut eniten, niin siksi valitsin tämän.
Kappaleesta on myös lyhyempi versio (ilman puhetta kai pääasiassa), mutta laitan koko kappaleen.
ja miksi sinä
olet aina niin surullinen
iisa

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ma 01 Heinä 2013 14:20

Pojondoing

1. LizZard - The Orbiter (Lyyra) 7.57
2. Sólstafir - Fjara (theia) 7.56
3. Heirs - Hunter (Aranwe) 7.29
4. Caspian - Halls of the Summer (Jorssi) 7.25
5. Laura Marling - Devil's Spoke (L-S) 7.00
6. Porcupine Tree - Arriving Somewhere But Not Here (Jorssi) 6.75
7. Rammstein - Mein Herz brennt (Piano Version) (Wildchild) 6.75
8. Hexvessel - Woods to Conjure (Aranwe) 6.57
9. 30 Seconds to Mars - Bright Lights (Kibaya) 6.50
10. SiCi & the Boogie Brothers - Let's Try (Kibaya) 6.50
11. Vijay Iyer Trio - Human Nature (Trio Extension) (Lyyra) 6.43
12. Austra - Home (outsider) 6.43
13. Wardruna - Fehu (outsider) 6.43
14. B and the Band - Pakkohoitopotilas (Kibaya) 6.33
15. Paramore - Ain't It Fun (Jorssi) 6.25
16. Suomen Tulli - Tänä yönä (Lyyra) 6.14
17. Garbage and Screaming Females - Because the Night (theia) 6.00
18. Jari Sillanpää & Cheek - En se olla saa (Wildchild) 6.00
19. The Fiery Furnaces - Bitter Tea (L-S) 5.63
20. Ricky Tick Big Band & Julkinen Sana - Se On Jatsii (theia) 5.33
21. Melanie C - Burn (Wildchild) 5.25
22. Ken Stringfellow - History Buffs (Suvi) 5.25
23. Keep of Kalessin - Ascendant (Aranwe) 5.00
24. Hanggai - Xig Xile (Suvi) 5.00
25. Seremonia - Rock 'n' rollin maailma (outsider) 4.71
26. Sarah Kivi & Non-Orchestra - Booty Call Blues (L-S) 4.13
27. Die Antwoord - Enter the Ninja (Wildchild) 4.00
28. Libraian - Poker face joker (Kibaya) 4.00
29. Sini Sabotage - Levikset repee (L-S) 3.00
30. Gasellit - Mä meen naimisiin (Suvi) 3.00
Aranwe

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ma 01 Heinä 2013 14:38

Volkova Sisters:Das Mädel und die Dunkelheit
Ihan mielenkiintoiselta vaikutti, mutta kun siirryin seuraavaan biisiin, niin totesin, ettei tästä jäänyt mitään mieleen, mutta annan tälle luultavasti toisenkin mahdollisuuden. 5/10

Santeri Kinnunen:Teistä miehen teen (Mulan)
Piirrettyjen taustalaulut ei usein toimi kontekstista irrotettuna, eikä ne tahdo kuulostaa miltään. Tämäkään ei ole poikkeus. 1/10

Moni tuttu oli menossa katsomaan Lana Del Reytä ja ihmettelin, että mikäs ihmeen artisti tämä nyt on, kun en ole nimeä koskaan kuullutkaan ja tulee sentään hallikeikalle Suomeen. Sitten tajusin, etten tosiaan kuuntele soittolistaradioita, en katso televisiota, enkä käy yökerhoissa, niin suuremman yleisön suosikeilta välttyy aika tehokkaasti. Tästä tulee ensimmäisenä vaikutelma, että katson jonkun leffan traileria ja ihmettelen, että milloin tää biisi oikein alkaa. Tekee mieli kelata eteenpäin, mutta tyydyn lukemaan videon kommentteja odotellessani. Okei, nyt se alkaa. Hyvin laulaa ja persoonallinen hyvä lauluääni, mutta tämä on vähän kuin Lykke Li, eli aivan liian tylsää mun makuun. Myös aivan liian pitkä tähän genreen. Luultavasti toimii naiskuuntelijoille ihan eri tavalla. Lauluäänestä nelonen, biisistä nolla. En jaksanut loppuun asti. 4/10
Aranwe

ViestiKirjoittaja outsider » Ti 02 Heinä 2013 23:48

Huomasitteko muuten että viime kierros oli melkoinen Ken Stringfellow -teemakierros koska hän on myös tuottanut tuon Hanggain levyn? :raps:

Pitäiskö ensi viikko pitää taukoa ja ottaa uusi ilmoittautumiskierros jatkoa varten?

1. Volkova Sisters: Das Mädel und die Dunkelheit

Tässäpä yllättävä ja vaivihkaa ihon alle hiipivä biisi! Kappaleen alku ei kauheasti vakuuta mutta parin minuutin kohdalla se ottaa ihan eri tavalla tuulta siipiensä alle. Tykkään erityisesti tosta bassokuminasta, ontosti kaikuvasta rumpusoundista ja kertosäkeistöstä. Kokonaisuutenakin alkaa usean kuuntelun mukaan toimia yhä vain paremmin.

9/10

2. Santeri Kinnunen: Teistä miehen teen (Mulan)

Minun mielestäni piirretyjen taustalaulut ei yleensä toimi edes kontekstissaan. :virne: Teki mieli antaa yksi piste näin ekan kierroksen päätteeksi, koska olen allerginen Disneylle (en ole tarpeeksi lapsenmielinen vaan elitistinen tosikko) ja halusin että kaikille arvosanoille tulisi käyttöä. Totesin kuitenkin että tämä oli siedettävämpää kuunneltavaa kuin Libraian, joten oli annettava sitä parempi arvosana. Jos en olisi tiennyt, että tämä on Disneyn leffasta, olisin varmaan pitänyt enemmän. :töktök:

3/10

3. Lana Del Rey: Ride

Eihän tämä nyt siis oikeasti mikään 10-minuuttinen biisi ole, vaan Lady Gaga -hengessä, 1980-luvun ja MTV:n kulta-ajan innoittamana, tehty musiikkivideo jossa biisiä pohjustetaan vähintäänkin itse kappaleen keston mittaisella introlla. Olin vähän epävarma kuinka olennainen osa tän videon katsominen tässä nyt oli, mutta laitoin lopulta sen pelkän viisiminuuttisen biisin Spotify-soittolistalle. Ongelmana oli tietysti sitten myös että millä perusteella tämän arvioisin. Kerran tämän katsoin läpi enkä pitänyt näkemästäni. Jos musiikkivideo ei osaa kertoa tarinaansa biisin aikana, ei sen pohjustaminen tällaisilla mitäänsanomattomien kliseiden jankkaamisella parane. Se mikä popkappaleessa toimii, muuttuu helposti naiiviksi ja turhan toistamiseksi kun konseptia yrittää laajentaa elokuvallisempaan suuntaan.

Pidän Lana Del Reyn musiikista, mutta suhtautumiseni Lana Del Reyn roolihahmoon on parhaimmillaankin neutraali - tämä video kuitenkin alleviivaa sitä sen verran että se alkaa ärsyttää. Grantilla on upea ääni ja korvaa tarttuville popkappaleille, puhumattakaan kiehtovan ajattomasta ja dramaattisesta tuotantojäljestä. Born to Die -debyyttilevyltä löytyi suunnilleen kymmenen viime vuoden tarttuvinta biisiä ja Ride olisi ehkä voinut löytyä sieltä 11. sijalta. Valitettavasti tuo levy ja koko Lana Del Rey -konsepti muutenkin on myös hyvin kertakäyttöinen. Born to Die kuulosti törkeän hyvältä n. 15 kuuntelukertaa, mutta sitten kiinnostus lakkasi kuin seinään. Paradise-EP:tä (jolta Ridekin löytyy) kuunnellessa alkaa jo tuntua siltä, että eiköhän tämä ollut tässä. Hyvä biisi, mutta varsinkin videon nähtyäni olen melko varma ettei Lanalla ole enää tämän jälkeen mitään merkittävää annettavaa.

8/10
I wish this would be your colour
outsider

ViestiKirjoittaja theia » To 04 Heinä 2013 14:51

Mä oon jotenkin muka ollut ihan superkiireinen, eikä mulla oo ollut aikaa osallistua tähän oikein omaa vuoroa enempää. Joten jään pois ensi kierrokselta - tosin jos vaikka aikaa ilmaantuisi, ainahan voi tulla arvostelemaan vaikka ei omia biisejä olisi tulossakaan :D
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 05 Heinä 2013 23:20

Volkova Sisters: Das Mädel und die Dunkelheit
Aika jännä. Hienoja epämääräisiä tunnelmia. Kuitenkin enemmän taustamusiikkityyppistä, en jaksa hirveän keskittyneesti kovin pitkään tätä kuunnella.
6/10

Santeri Kinnunen: Teistä miehen teen (Mulan)
Mulla ei periaatteessa ole mitään Disneytä vastaan, mutta itsekin kuuntelen näitä mieluummin kontekstissaan kuin näin yksikseen. Ja jos nyt on mielekästä verrata muihin Disney-kappaleisiin, niitä on muita parempia. En myöskään ole nähnyt Mulania, joten sikäli tämä jää vähän irralliseksi.
3/10

En ole kovinkaan perehtynyt Lana Del Reyhin. Lähinnä Summertime Sadness on hieno kappale. Tämä meni vähän ohi, varsinkin kun videossa oli tuo alkupuheosuus, niin unohdin kuunnella sen jälkeen. :keijo: Piti siis kuunnella uusiksi Spotifysta. Erikoista hönkäilyä.
5/10

Mä voin osallistua kyllä jatkossakin, saa nähdä sitten jääkö puolet porukasta toiselta kierrokselta pois. :keijo: Voisihan harkita myös hitaampaa tahtia (joka toinen viikko tms.) jos se tuntuisi paremmalta?
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Annis » La 06 Heinä 2013 09:33

Mä puolestani haluaisin taas osallistua sitten tällä uudella kierroksella. Viimeksi pohdin asiaa liian pitkään ja sitten olisin ollut jo tosi paljon myöhässä.
Että vaikka tässä nyt on tulossa kaiken maailman kiireitä, niin enköhän mä luulisi sen verran aikaa löytäväni, että nyt voisin osallistua :D
Annis

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 06 Heinä 2013 11:58

Mä harkitsen osallistumista, kun oikein mistään ei ole taas mitään varmuuksia ja aikatauluista ei vielä ole tietoa.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ma 08 Heinä 2013 10:53

Onko keneltäkään tulossa enää pisteitä? Viimeisellä kierroksella vain kolme on vaivautunut arvioimaan.

Tässä tän hetkinen tilanne https://docs.google.com/spreadsheet/pub ... utput=html
Aranwe

ViestiKirjoittaja iisa » Ma 08 Heinä 2013 18:31

Mun tekisi mieli arvostella vielä nuo pari vanhaa, joita en silloin ehtinyt, mutta realistisesti ajatellen en varmaan nytkään ehdi.
ja miksi sinä
olet aina niin surullinen
iisa

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 08 Heinä 2013 21:23

Mä arvostelen noi muutaman viikon biisit het huomenna! Malttakee malttakee. :keijo:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 08 Heinä 2013 21:31

Ai niin, anteeksi. Nämä viikot vaan menevät ihan järkyttävän nopeasti. :läps:

Yritän myös viimeistään huomenna arvostella nuo loput :D
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ma 08 Heinä 2013 22:35

Tsori hei, mä vallan unohdin tän.

Volkova Sisters: Das Mädel und die Dunkelheit
Mä tykkäsin tän biisin alusta, mutta loppua kohden se huononi. Joka tapauksessa aika mielenkiintoinen pläjäys, enkä missään nimessä huonoksi sano. Ei tämä kuitenkaan sellaista ole, että hirveemmin innostuin tutustumaan bändiin paremmin. 6/10

Santeri Kinnunen: Teistä miehen teen
Ei ole Santerista kyllä laulajaksi, vaikka ei se nyt ihan kauhealtakaan kuulostanut. Jotenkin nämä Disneyn biisit suomeksi ovat myös todella korneja tai sitten ne eivät kuulosta miltään. Tämä oli vähän siltä väliltä. En tykännyt. 1/10

Tykkään Lana Del Reyn äänestä tosi paljon. Tykkäsin siitä jo Lizzy Grantina. Sillä on myös paljon hyviä biisejä ja tämä on sieltä parhaimmasta päästä. Video kesti yli 10 minuuttia, mutta ei käynyt kertaakaan mielessä, että olisin kelannut tai jättänyt kesken. Hieno biisi. 9/10
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ti 09 Heinä 2013 09:48

30 Seconds to Mars - Bright Lights 10/10
Tää on ainoa 30stm-levy jota en ole ehtinyt kuunnella vielä kunnolla. Mutta jotkut biisit sieltä on jo jäänyt mieleen ja tämä on yksi niistä. Kelpaa. :hullu:

Libraian - Poker face joker 3/10
En ole koskaan ymmärtänyt japanilaista musiikkia, ja tämä menee samaan kastiin. Tämänkin kohdalla tuli mieleen sama kuin muidenkin: koittakaa ny päättää haluatteko vetää musiikkia länsimaisittain vai japanilaisittain, mutta älkää sekoittako koska se sattuu korviin. :friikki:

B and the Band - Pakkohoitopotilas 6/10
Alku oli tylsä. Siis oikeasti tylsä. Mutta loppua kohti parantui kun meno yltyi ja pisteet nousi sen vuoksi kakkosesta kutoseen.

SiCi & the Boogie Brothers - Let's Try 10/10
Voi SiCi! :superhymy: Tämä on sitä hyvän mielen musiikkia, ainakin mulle. Tulee niin paljon hyviä muistoja mieleen tästä ja monesta muustakin heidän biisistään. Toivottavasti saavat tehtyä levyn jossain vaiheessa, sille olisi tilausta. Livenä vielä parempi bändi.
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ti 09 Heinä 2013 10:03

Gasellit - Mä meen naimisiin 4/10
Miksi tää biisi on miksattu päin puuta? Jopa tälläisen umpikuuntelijan korvaan sattuu että noiden äänet tulee todella kovaa ja töksähtäen verrattuna musiikkiin. Pontiaalia joo, mutta ei iske meikäläiseen vaikka olenkin innostunut räpistä taas vuosien tauon jälkeen. Flow on vaan liian laiskaa. :tilt:

Hanggai - Xig Xile 5/10
Hassu laulu. Omalla kierolla tavallani tykkäsin, mutta sitten en kuitenkaan. En osaa päättää. Ehkä vähän liian pitkä.

Ken Stringfellow - History Buffs 4/10
Onko tää jostain tv-ohjelmasta? Sopisi ainakin johonkin, jos ei tunnariksi niin taustaksi. :keijo: Ehkä liian sliipattu biisi, en saa tarttumapintaa. :sori:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ti 09 Heinä 2013 10:23

Volkova Sisters:Das Mädel und die Dunkelheit 8/10
Tämän biisin kuunteluvuutteen vaikutti kovasti se että kun luin biisin nimen, päässä alkoi samantien Rammsteinin Tillin ääni huutamaan "IN DER DUNKELHEEEEEIT". Eikä se lähteny koko biisin aikana pois. :pahis: Mutta muuten kyllä kiva biisi, voisin kuvitella kuuntelevani myöhemminkin. :D

Santeri Kinnunen:Teistä miehen teen (Mulan) 3/10
En myöskään ole nähnyt Mulania, joten tää biisi jää nyt vähän irralliseksi ja sitä kautta myös tylsäksi. Ja olen samaa mieltä siitäkin että Disneyn leffoissa on parempiakin biisejä.

Lana Del Rey: Ride 6/10
Katsoin videon kestoa ja kaivoin biisin spotifysta. Jos en ole fani, en jaksa katsoa näitä spesiaalivideoita jossa on muutakin kuin vain se biisi. Kyllä, olen "kaikki heti mulle nyt"-ihminen. :tilt:
Mielikuva Lanasta ei ole maailman imartelevin. Niissä muutamissa haastatteluissa, mitä olen nähnyt, hän on vaikuttanut aivan kuin olisi alkoholin tai muun vastaavan aineen vaikutuksen alaisena. Harhaileva olemus. Tulee mieleen että koska olisi muuten tylsä, luo väkisin oudon olennon itsestään. Biisi menee vähän samaan kastiin, mutta tykkään siitä silti.
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ti 09 Heinä 2013 22:39

Vieläkö tulee vai laitetaanko pakettiin?
Aranwe

ViestiKirjoittaja Suvi » Ti 09 Heinä 2013 22:45

No, jos minä sitten vielä :tilt:
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Suvi » Ti 09 Heinä 2013 23:08

Volkova Sisters:Das Mädel und die Dunkelheit: 7/10
Oli kyllä mielenkiintoinen. :D Tykkäsin tuosta äänimaailmasta. Ehkä pitää kuunnella useamman kerran, että tuo kappale avautuisi enemmän. Näin ensikuulemalta biisi saa seiskan. :)

Santeri Kinnunen:Teistä miehen teen (Mulan): 8/10
Mulan on yksi lemppareistani "uusista" Disney-leffoista. :hullu: Tällä biisillä on nyt vähän etulyöntiasema, kun tämän olen kuullut niin monta kertaa ja nähnyt leffankin. Kappale on tärkeä Mulanin kehityksen kannalta ja muutenkin tykkään tuosta mieskuorosta. :sydän: Santeri Kinnunen on ihqu. :gay:

Lana Del Rey: Ride 9/10
Tää jotenkin sopii tämänhetkiseen fiilikseeni kuin nyrkki silmään. :hullu: Olin jo ihan kyynelissä alkulätinän aikana. Mäkin tykkään Lana Del Rayn äänestä tosi paljon. Esimerkiksi hänen levystään en sitten lopulta ollut kovin liekeissä, mutta Video Games on ihana! :sydän: Tämä ei vielä kuitenkaan ylitä Video Gamesia (sille antaisin kympin), joten tälle nyt "vain" ysi.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 09 Heinä 2013 23:30

Mä haluaisin laittaa arvostelut, mutten pysty täältä reissusta :huoh:
Ei vaan ehdi.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ke 10 Heinä 2013 09:45

Nonniin sitten voidaan viheltää kisa päättyneeksi ja listata pisteet.

Top 5

1. LizZard - The Orbiter (Lyyra): 7,57
2. Sólstafir - Fjara (theia): 7,56
3. Heirs - Hunter (aranwe): 7,29
4. Caspian - Halls of the Summer (Jorssi): 7,25
5. Laura Marling - Devil's Spoke (L-S): 7,00

Peränpitäjät

31. Gasellit - Mä meen naimisiin (Suvi): 3,20
32. Santeri Kinnunen - Teistä miehen teen (Mulan) (iisa): 3,17
33. Sini Sabotage - Levikset repee (L-S): 3,00

Koko pistetaulukko https://docs.google.com/spreadsheet/pub ... utput=html

Eniten pisteitä antoi Suvi, yhteensä 249 ja korkein pistekeskiarvo oli myös Suvilla 8,30, joten aika korkeita pisteitä oli jaossa!

Koko levyraadissa annettiin yhteensä 1398 pistettä, joista määrällisesti eniten nappasi kakkoseksi tullut Sólstafir (68), mutta keskiarvon mukaan mennään, koska arvioita on eri kierroksilla eri määrä.
Aranwe

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ke 10 Heinä 2013 12:00

Ne kaksi biisiä, joille annoin kympin, olivat myös kärkikaksikko. Näin sen pitikin mennä. Ilmoittaudun mukaan toiselle kierrokselle, jos sellainen järjestetään.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ke 10 Heinä 2013 12:17

Mukana myös!
Aranwe

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 10 Heinä 2013 13:03

Mukana juu. :tilt:
Wildchild
Räppimummo

EdellinenSeuraava