Naisten oma ketju! (miesvaroitus!)

Re: Naisten oma ketju!

ViestiKirjoittaja Rulla » Ti 24 Kesä 2008 21:08

:O: Miten voi olla mahdollista, että te ootte selvinneet kaikki vuodet ilman papakokeita?
Tai miten voi olla, ettei gynekologit ole niitä edes ehdottaneet/vaatineet otettaviksi?
Mä olisin varmaan sekava huolesta, jossei sitä olisi joka toinen vuosi pillerien uusinnan
yhteydessä tehty. Ikinä ei näytteen otto ole tuntunut pahalta - paitsi sitten kunnallisessa
25v-tarkastuksessa käydessä...
:epäilevä: Hirveä mämmikoura se mamma, joka näytettä
sähelsi. Ihan kuin ei olisi ikinä konepellin alle kurkannutkaan eikä olisi erottanut pissapoikaa
pakoputkesta. Tunnahteli pitkän aikaa näytteenoton jälkeen, verenvuodosta puhumattakaan.
Jos Turussa vielä joskus kutsun saan joukkotarkastuksiin, otan kyllä ensin selvää siitä, kuka
sitä näytettä meinaa ottaa...
An attitude is a terrible thing to waste.
Rulla

ViestiKirjoittaja ceuro » Ti 24 Kesä 2008 21:20

Nokun ne pillerit saa aina uusituksi viemällä vaan sen reseptin terveyskeskuksen reseptinuusimislokeroon ja hakemalla muutaman päivän päästä siitä neuvontatiskiltä... :hullu:

Muoks. Jatkan tähän samaan vielä, että ekan pillerireseptin sain ihan yksityiseltä gyneltä (kun en tiennyt, että mistä niitä pillereitä muualta voisi saada), joka kyllä jotain tsekkasi, mutta ei ottanut papaa tai käskenyt myöhemminkään käymään missään tarkastuksissa. Oli muuten aika tympeä, tupakalle haiseva ukko.
Oon kysellyt apteekistakin, että voisivatko reseptejä uusia soittamalla jollekin lääkärille, kun niin kuulemma joskus tekevät, mutta ei onnistunut. Sieltä infoluukulta oon uusinnan saanut hoidettua jo viidesti, eikä kukaan ole käskenyt varata lääkäriaikaa.

(Alkaa kyllä jo olla varmaan "too much information" konepellinalusista mun osalta...)
Viimeksi muokannut ceuro päivämäärä Ti 24 Kesä 2008 21:59, muokattu yhteensä 1 kerran
...tai sitten keitän muina naisina kahvia ja unohdan
ceuro

ViestiKirjoittaja skray » Ti 24 Kesä 2008 21:36

Meikkaamisesta:
Meikkaaminen on ihan kivaa. Mutta en vaan jaksa enää meikata paljon, se on jotenkin niin turhalta tuntuvaa ja kesällä muutenkin meikit vaan valuu pitkin naamaa kun on niin kuuma. Talvisin meikkaan useammin: piristän pimeää päivää vähän meikkaamisella ja kaunistautumisella. :)
Joka päivä kuitenkin laitan kulmiini vähän väriä, kun ovat muuten niin vaaleat. Ja joskus ripsaria jos jaksan, useimmiten en jaksa, sillä sitten pitää illalla pakostakin pestä naama, kun ripsarin ottaa pois. Jos on vaan kulmissa vähän kynää, niin voi mennä ihan sellaisenaan nukkumaan jos siltä tuntuu. :keijo:

Olen myös miettinyt tuota kulmien (ja ehkä ripsienkin) värjäyttämistä, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi. Pelottaa, että kulmista tulee liian tummat, niin kuin hiuksistakin tuppaa aina aluksi tulemaan värjäyksessä. Ja paljonko edes keskimäärin maksaa kulmien/ripsien värjäyttäminen? Jos jossakin maksaa vaan viisi euroa? Voiko se olla edes mahdollista, että on niin edullista? :kauhistunut:

Niin ja on mulla kysymyskin arvon naisille.
Ostin tässä muutama päivä sitten kynsiviilan, jossa on neljä eri puolta. Sellanen Iberon kapistus.
Siinä on yksi pinkki todella karkea puoli, sitten musta ei niin karkea puoli, harmaa vielä vähemmän karkea puoli ja sitten on valkoinen, joka on vaan melkein vaahtomuovin tuntuinen, eikä se ole ollenkaan karhea, enemmänkin pehmeä. Mitä milläkin puolella pitää tehdä ja milloin? :keijo:

Mä lopetin yhtäkkiseltään parisen viikkoa sitten kynsien pureskelun ja nyt ne himskatti on menny kasvamaan niin paljon, että tuntuu jo naiselliselta. Nyt pitäis sitten pitää kynsistä huoltakin. Aiemmin kun ei oo tarvinnu, kun ei ole kynsiäkään ollu.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja elegia » Ti 24 Kesä 2008 21:41

Outo pillereiden uusimiskäytäntö, jos ei tarvi muuta kuin viskata resepti laatikkoon. Kai sitä nyt papa on otettu ja muut gynekologiset toimenpiteet tehty edes pillereiden hakuvaiheessa? Meidän YTHS:llä on ainakin käytäntönä, että alkuun papat ja muut tarkastukset, sitten seuraavana vuonna reseptin uusinnan yhteydessä jutustelua terkkarin kanssa ja verenpainemittaukset. Nykyään se on vissiin niin, että joka kolmas vuosi on tehtävä papakokeet. Nyt kun vaan itse mietin niiden pillereiden lopettamista, niin eipä sitä automaattisesti varmaan muuten tule aikoja konepellin alle kurkkailuun varattua. Toisaalta mä olen kyllä aina niin huolissani kaikesta, että miksei...

Mulla oli molemmilla kerroilla konepellin alle kurkkailemassa keski-iän ylittänyt setä. Voin kertoa, että eivät kyllä sen puolesta järin miellyttäviä kokemuksia olleet, vaikkei itse tapahtuma sattunutkaan. Jotenkin oli vähän vaivaantunut tunnelma. :friikki: Täytyy ensi kerralla yrittää kysellä, josko olisi valinnan mahdollisuutta lääkärin suhteen....
elegia

ViestiKirjoittaja heidiz » Ti 24 Kesä 2008 21:41

Kivvaa.
Tänään soitin terveyskeskukseen, että josko sais gynelle aikaa.
Tylynä tuli vastaus, että ei meillä kuule oo sulle aikoja ennen talvee,
että oisit soittanu keväällä. Kiva.
Haluuks ne et alan purkaa lapsia ku en saa nyt minkäänlaista ehkäsyä jota
tykkäisin käyttää?

Kainuun maakunta-kuntayhtymä :sydän:
heidiz

ViestiKirjoittaja kaneli » Ti 24 Kesä 2008 22:25

Meikkaamisesta:

Mä aloin meikata joskus ysillä, jolloin rupesin käyttämään ripsaria ja puuteria. Lukion ekalla aloin käyttää ihan kunnolla meikkiä enkä pian kehdannut lähteä edes lähikauppaan ilman meikkiä. Tanssitunneillakin pyörin täydessä tällingissä, mikä ei kyllä iholle tehnyt kovinkaan hyvää.
Vasta viime syksynä opettelin olemaan arkisin ilman meikkiä, minkä jälkeen äiti syyslomalla totesikin, että mun iho on todella hyvässä kunnossa.

Kesällä meikkaan kyllä jonkin verran töihin, lähinnä laitan ripsaria, kulmakynää ja vedän rajaukset meikkivoiteen lisäksi. Mulle on tärkeää olla edes jossain määrin huolitellun näköinen.
It's all make believe, isn't it?
kaneli
Vastarannan keijo

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 24 Kesä 2008 22:49

skray kirjoitti:Niin ja on mulla kysymyskin arvon naisille.
Ostin tässä muutama päivä sitten kynsiviilan, jossa on neljä eri puolta. Sellanen Iberon kapistus.
Siinä on yksi pinkki todella karkea puoli, sitten musta ei niin karkea puoli, harmaa vielä vähemmän karkea puoli ja sitten on valkoinen, joka on vaan melkein vaahtomuovin tuntuinen, eikä se ole ollenkaan karhea, enemmänkin pehmeä. Mitä milläkin puolella pitää tehdä ja milloin? :keijo:

Siinä viilassa saattaa olla jossain kohden myös nrot ykkösestä neloseen. Aloita karheimasta eli numerosta 1. Sillä viilataan niinkuin "normaalilla" viilalla. Osalla 2 eli toiseksi karheimmalla siloitellaan ne edellisen viilauksen aiheuttamat rosot ja jos jotain muuta niin nekin. Aika reippaasti sillä kakkosviilalla oon omia kynsiä tasoittanut tosta päältäkin. Kolmosella hinkutellaan tasoitukset sileäksi ja neljäs, ihan ohuin osio kiillottaa. HTH. :) Mulla oli joku tommonen, saattoi olla Ibero tai joku muu, ja unohdin sen töihin, niin kotiin piti ostaa uusi. Tää uusi on ihan kökkö. Kaikki pinnat tuntuvat yhtä karheilta/sileiltä. :friikki: Harmi ettei selviä itse viilasta enkä enää muista, mitä merkkiä tuo on. Joku halpismarkettijuttu kuitenkin.

Huomenna alennusmyynteihin. :superhymy:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Crux » Ti 24 Kesä 2008 23:23

Ite viilaan jollain vähän vähemmän karkeella (mutta kuitenkin hitusen karkeella) viilan puolella koko kynnen, että lähtee vähän siitä pinnasta kakkaa pois. Sitten vaan kiillotuspuolella kiillottamaan ja a vot, kohta on kiiltävät kynnet.

Papa-kokeesta vielä sen verran, että minulla ei ole koskaan ollut vakituista parisuhdetta eli en ole tarvinnut pillereitä eli ei ole ollut tarvetta käydä ehkäisyneuvolassa. Parisuhteen alkamisen myötä pillereitä en ole edes harkinnut joten ei vieläkään käyntiä gynellä tai missään. Pari vuotta sitten soittelin terveyskeskukseen, että tarviiko sitä tulla semmoseen papa-kokeeseen. Sanoivat, että ehhei vielä sinun ikäsen tarvii tulla. Olin siis silloin 23v. Tiedä häntä.. :sori: Nythän tuolla tulee sit kuitenkin käytyä kun on nuo seulonnat.
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
-Jesus Quintana
Crux

ViestiKirjoittaja Janet » Ti 24 Kesä 2008 23:49

Härregyyd, mä olen papakokeessa rampannu 16-vuotiaasta lähtien, jolloin pillerit myös hankin. Ja suositus oli, että ainakin joka toinen vuosi pitäisi papa ottaa ja ja lekurillakin pitää käydä tarkistuttamassa paikat. Enkä reseptiä ole saanut uusittua ennen kuin olen edes terveydenhoitajalla käynyt mittauttamassa verenpaineet. Voi teitä onnekkaita, jotka olette papakokeelta välttyneet, itse koen sen aina yhtä kivuliaaksi toimenpiteeksi (jännitän ehkä hieman liikaa).

Lisäksi kuulun johonkin papilloomavirusrokote ohjelmaan, joka tutkii siis sitä rokotetta. Kuulun ryhmään, joka ei saa rokotetta, hienoa. Tai no, voisin sen varmaan ottaa, jos niin haluan, mutta vielä en ole sitä hankkinut.
Janet

ViestiKirjoittaja heartless » Ke 25 Kesä 2008 00:06

Mäkin varmaan olisin välttänyt papa-kokeen, kun ehkäisyasioissa ei ole tullut asiaa lääkäriin. Oon kuitenkin tämmöinen luulosairas niin kävin sit varmuuden vuoksi tohtorilla tarkistuttamassa että kaikki paikat on kunnossa ja siinä sit otettiin se papa samalla. Mulle täti sanoi, että olisi ollut hyvä jos olisin käynyt jo aiemmin, mutta hyvä kun nyt tulin. Ja parin vuoden välein ainakin olis syytä käydä. Jännä, että tässäkin on niin eri käytäntöjä eri paikoissa. :O:
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja Deni » Ke 25 Kesä 2008 03:43

Ai että ilahduttaa uutinen Ruotsin armeijan tulenkestävistä pikkuhousuista

Melkein annoin aplodit pelkästään sille, että mallikuvaan on otettu pari tätiä varuskunnasta, eikä hommattu bikinimissejä poseeraamaan. Sotanorsu saa olla sotanorsu!
What's so amazing about really deep thoughts?
Deni

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 25 Kesä 2008 09:05

Janet kirjoitti:Lisäksi kuulun johonkin papilloomavirusrokote ohjelmaan, joka tutkii siis sitä rokotetta. Kuulun ryhmään, joka ei saa rokotetta, hienoa. Tai no, voisin sen varmaan ottaa, jos niin haluan, mutta vielä en ole sitä hankkinut.

Sitä rokotetta on aika turha enää ottaa, jos on sukupuolielämänsä aloittanut jo aikoja sitten. Sitähän suositellan nimenomaan varhaisteineille ihan juuri tästä syystä. Ei siis kannata mennä pilaamaan omaa statustaan kokeen verrokkiryhmäläisenä maksamalla useamman sata euroa rokotteesta, josta ei välttämättä ole mitään hyötyä. Olemalla mukana tutkimuksessa sinun tilannettasi tukitaan varmasti huolellisemmin kuin tavallisessa papa-seulonnassa.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 25 Kesä 2008 09:08

Kun täällä kerran on meikkaamisesta puheltu, niin kyselenpä sitten täällä enkä aloita uutta ketjua.

Viime aikoina (ehkä vajaan vuoden ajan nyt) on alkanut tuntumaan siltä, että haluaisin ehkä alkaa meikkaamaan. Mulla iskee epävarmuus, kun ihmiset sanoo jotain tyyliin "pitää olla huolitellun näköinen". Eikö meikkaamaton voi olla huolitellun näköinen? Toiseksi, viime kesänä melkein hävetti olla kavereitten häissä ilman meikkiä.
Olisi siis kiva oppia edes juhlameikki tekemään.

Aiemmin oon vastustanut koko ajatusta ihan vaan koska pidän koko touhua pinnallisena ja liian tyttömäisenä ja rahantuhlauksena.

Olen meikannut elämässäni tasan yhden kerran itse - kaverini osti mulle 14-vuotissynttärilahjaksi sinisen ripsivärin (vai olikohan se joku rajauskynä :riips: ) jonkinlaisena vinkkinä siitä että olen ehkä ruma, ja maalasin sillä koko naamani hänen mielikseen, tai siltä se luultavasti ainakin näytti.

Juhlameikki tehtiin kampauksen yhteydessä vanhojentansseihin, ja luulen että iltaan mennessä näytin aika hurjalta, kun en osannut sitä päivittää.

Kyselenkin siis teiltä ammattitytöiltä, että mitä helvettiä? Mitä mun pitää tehdä ja millä? Meenkö johonkin kurssille vai häh? Mistä tiedän mitä ja minkä värisiä tikkuja pitää ostaa ja millä piirretään mihin kohtaan naamaa? Paitsi no ripsiväri, poskipuna ja huulipuna on tieten aika selviä sen suhteen että mihin kohtaan naamaa niitä laitetaan. :virne:

~

Papaa ei oo multakaan otettu ikinä. Melkein otettiin kerran kun melkein hankin ehkäisypillerit kuukautiskipuja varten, mutta lääkärilakon takia en saanut aikaa varattua ja asia jäi sikseen. Pillereitä ei ole aikomuksissa hankkia enää. Ajatuskin jostain keinotekoisesta hormonitoiminnan säätelystä ahistaa. Kuten myös ajatus siitä, että joku ulkopuolinen ronkkisi mun konepellinalustaa.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Janet » Ke 25 Kesä 2008 09:54

Pvi kirjoitti:
Janet kirjoitti:Lisäksi kuulun johonkin papilloomavirusrokote ohjelmaan, joka tutkii siis sitä rokotetta. Kuulun ryhmään, joka ei saa rokotetta, hienoa. Tai no, voisin sen varmaan ottaa, jos niin haluan, mutta vielä en ole sitä hankkinut.

Sitä rokotetta on aika turha enää ottaa, jos on sukupuolielämänsä aloittanut jo aikoja sitten. Sitähän suositellan nimenomaan varhaisteineille ihan juuri tästä syystä. Ei siis kannata mennä pilaamaan omaa statustaan kokeen verrokkiryhmäläisenä maksamalla useamman sata euroa rokotteesta, josta ei välttämättä ole mitään hyötyä. Olemalla mukana tutkimuksessa sinun tilannettasi tukitaan varmasti huolellisemmin kuin tavallisessa papa-seulonnassa.

Ach, so! :lanppu: En vaan ole sen paremmin asiaan tutustunut, olen vain kyselyihin vastaillut säännöllisin väliäajoin (viiden vuoden välein, ilmeisesti). Hyvä siis tietää, etten turhaan lähde sitä hankkimaan.
Janet

ViestiKirjoittaja LazyBastard » Ke 25 Kesä 2008 10:03

Pitääpä tulla tänne häiriköimään. :pönde:

Aika mielenkiintoista on tuo, että osa on saanut ja käyttänyt e-pillereitä jopa vuosia ilman, että on täytynyt papa-kokeissa käydä. Kyllä omilla nykyisillä ja ex-puolisoilla on testit olleet tasaisin väliajoin. Meitä miehiä taas ei kukaan testaa alapäästä mitenkään armeijan jälkeen. :tilt: Itseasiassa seuraavaksi aletaan testaamaan eturauhasta, mutta sepä tehdäänkin sitten takakautta.

Ja heiditsi: Kyllä pillerit voi määrätä ja tutkimukset tehdä ihan tk-lääkäri:
Ennen hormonaalisen ehkäisyn aloittamista vaaditaan gynekologinen tutkimus ja papa-näytteen (irtosolunäyte kohdunsuulta) otto. Tutkimuksen voi tehdä yleislääkäri tk:ssa tai opsikelijaterveydenhuollossa tai gynekologi ja samalla voit keskustella parhaasta ehkäisymuodosta ja saat reseptin valmisteesta.
Lähde
Et in Arcadia ego.
LazyBastard

ViestiKirjoittaja Deni » Ke 25 Kesä 2008 10:31

No niin, tullaan sitten huutelemaan asioita sieltä puskista. :virne:

Ei sitä ronkkimista tosiaan vaadita aina ennen pillerinsyöntiä. Verikokeilla mä olen parhaimmillaan selvinnyt, ja papa-koe kuulemma otetaan vasta kun suojaamattomien yhdyntöjen aloittamisesta on useampi vuosi. Käytännöt varmaan vaihtelee terveyskeskuksittain, mutta noin mulle selitti ythssän lääkäri viimeksi kun kysyin. Että ehei, ei sua vielä tartte testata.
Deni

ViestiKirjoittaja Fantsu » Ke 25 Kesä 2008 10:32

LazyBastard kirjoitti:Itseasiassa seuraavaksi aletaan testaamaan eturauhasta, mutta sepä tehdäänkin sitten takakautta.

Näiden kokemusten vertailemiseen vois olla jo miesten oma ketju... :tilt: Itse asiassa, Isäntä on tuota jo vähän huokaillutkin. Sanoin hänelle, että ei siinä tilanteessa voi muuta kuin laskea pöksyt alas ja miettiä isänmaata.
Fantsu

ViestiKirjoittaja Kati » Ke 25 Kesä 2008 11:10

Deni kirjoitti:Ei sitä ronkkimista tosiaan vaadita aina ennen pillerinsyöntiä. Verikokeilla mä olen parhaimmillaan selvinnyt, ja papa-koe kuulemma otetaan vasta kun suojaamattomien yhdyntöjen aloittamisesta on useampi vuosi.

Täti täällä itse asiassa luulee, että iso osa niistä ongelmista, joita pillereiden käyttöön liittyy - niistä joista on puhuttu täällä ja sillä toisella foorumilla - johtuu siitä, että pillerit tosta vaan saadaan eikä tehdä kunnon tutkimuksia.
Kun se on koko ihmiseen vaikuttava nappi, ei vain ehkäisyväline. Moni sopimaton ja ihmisen raiteiltaan syöksevä pillerikokeilu saattaisi jäädä pois jos reseptejä ei myönnettäisi kepeästi tai sellaista ei ottaisi vastaan vain verikokeella. Välillä on oikeasti syytä tehdä muutakin kuin vain pyytää nimi reseptin uusimiseksi.

En itsekään ole ollut maailman huolellisin pillereiden uusimisen tai papan kanssa, mutta kun pillerit aikoinaan hankin, laukkasin parillakin lääkärillä kuullakseni mikä minulle sopii.
* * * Kokonaistarve on valtava * * *
Kati

ViestiKirjoittaja Deni » Ke 25 Kesä 2008 11:18

Kati lienee oikeassa.

Mäkin olin vähän hämmästynyt, kun ekaa reseptiä hakiessani lääkärisetää kiinnosti ainoastaan verikoe, olin varautunut hieman kokonaisvaltaisempaan tutkimiseen. Mä en edes hakenut niitä varsinaisesti ehkäisyä varten, vaan menin sinne kysymään missä on vikaa kun kierto on niin hemmetin epäsäännöllinen, ja siksi tuntui kahta oudommalta kun lääkärin kommentti asiaan oli "no kyllähän se nyt voitais tutkia mistä se johtuu, mut hoito olis joka tapauksessa sama, tuossa on resepti." :friikki:

En mene muuten sille lääkärille enää, sen verran nihkeältä tuntui kun mun ihan aito huoli ohitettiin olankohautuksella.
Deni

ViestiKirjoittaja ceuro » Ke 25 Kesä 2008 12:29

Alan tuntea itseni ihan vastuuttomaksi, mutta ei multa ole koskaan verikokeitakaan otettu.
Tiedän kyllä, että hormonit voi vaikuttaa maksa-arvoihin ja lisätä veritulppariskiä,
mutta kun ei ole ollut mitään oireita eikä kukaan ole verikokeisiin kehottanut (ennen tätä ketjua) niin...
...tai sitten keitän muina naisina kahvia ja unohdan
ceuro

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 25 Kesä 2008 12:57

Mä olen ollut tästä asiasta ihan hiljaa, koska mun eka papa oli järkyttävä kokemus.
Olin hakemassa pillereitä ja se nainen runnoi tutkiessaan niin, että oli maha ihan kunnolla mustelmilla sen jäljiltä. Samoin papan jäljiltä oli pari päivää epämiellyttävä tunne pellin alla. Pillerit sain kyllä, mutta ei verikokeita eikä mitään kyselyä sairaushistoriasta. Senpä takia ne ei sitten mulle sopineetkaan moiset pillerit. Eikä renkaat. Migreeni on niin voimakkaasti reagoivaa tyyppiä, että veti sen kanssa häränpyllyä.

Seuraavat kerrat on sitten ollut yllättävän helppoja tuon runnomisen jälkeen. Onneksi.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ke 25 Kesä 2008 14:34

Mulle gynekologi joskus totesi, että papan ottamiseen vaikuttaa paitsi ottajan ammattitaito, myös kovasti se miten paljon potilas jännittää. Jos on ihan paniikissa, sitten ovat myös lihakset ihan kouristuneina ja toki se sitten sattuu enemmän.

Itselleni papan ottaminen on lähinnä epämiellyttävää ja noloa, mutta ei varsinaisesti kivuliasta.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja irvikissa » Ke 25 Kesä 2008 16:25

ceuro kirjoitti:Alan tuntea itseni ihan vastuuttomaksi, mutta ei multa ole koskaan verikokeitakaan otettu.

Älä turhaan ala. Mutta hämmentää kyllä se, että noin on annettu tehdä. Että eikö niillä ole jotain kirjanpitoa asioista. Kun siis itselleni suurin annettu myönnytys oli kerran se, että resepti suostuttiin uusimaan ja tarkastusaika varattiin vasta seuravalle viikolle, koska olin pienessä aikakapeikossa. Ja että toisen kerran kirjoitettiin puolen vuoden resepti ilman tarkistusta koska hukkasin voimassa olevan reseptin kesken vuoden.

Ei silti, itse käyn ihan mielelläni vuosittain tarkastuksissa, vaikka en vietäkään seksihurjasteluelämää. On vain kiva tietää mitä sinne oman henkilökohtaisen alakertani kauneushoitolaan kuuluu. ;)

Pitäisi opetella yhtä tunnolliseksi myös hammaslääkärin kanssa.
irvikissa

ViestiKirjoittaja Nugat » Ke 25 Kesä 2008 16:59

Minulta ei ole papaa koskaan otettu ja pillereitä tuli syötyä vallan sentään monta vuotta ennen lopettamista. Kun neuvolassa kävin reseptiä uusimassa muiden asioiden ohella kysyttiin tuosta papasta, että onko otettu? Ei ole. Ööö... täytyiskö? *köh* Sitten on tullut jatko kysymyksiä ja lopulta neuvolatäti kehottaa ottamaan papan joskus tulevaisuudessa. Enemmän ollaan oltu huolissaan maksa-arvoista. Kuitenkin verikokeissa olen käynyt vain muutaman kerran pillerien syönnin alussa. Oikeastaan olen aika hämmästynyt. Sentään kerran vuodessa resepti täytyi käydä uusimassa neuvolassa ja siellä aina on ollut aika varattuna asioista keskusteluun, mutta mihinkään testeihin ei ole käsketty menemään. Verenpaineen mittasivat jos pyysin. Oikeastaan kaikki käynnit ovat minulle olleet henkisten paineiden purkaamisen hetkiä. :virne: Tätien kanssa on aina ollut mukava keskustella pienistäkin ongelmista. Ehkä paremmin he toimivatkin psykiatrinani kuin pillerilääkäreinä. :virne:

Kerran meinasin varata ajan papaan, kun meineillään oli "minulla-on-varmasti-kaikki-syövät-ja-taudit"-paniikki. :)
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja shaana » Ke 25 Kesä 2008 20:25

Emilia kirjoitti:
skray kirjoitti:Niin ja on mulla kysymyskin arvon naisille.

Siinä viilassa saattaa olla jossain kohden myös nrot ykkösestä neloseen. Aloita karheimasta eli numerosta 1. Sillä viilataan niinkuin "normaalilla" viilalla. Osalla 2 eli toiseksi karheimmalla siloitellaan ne edellisen viilauksen aiheuttamat rosot ja jos jotain muuta niin nekin. Aika reippaasti sillä kakkosviilalla oon omia kynsiä tasoittanut tosta päältäkin. Kolmosella hinkutellaan tasoitukset sileäksi ja neljäs, ihan ohuin osio kiillottaa. HTH. :) Mulla oli joku tommonen, saattoi olla Ibero tai joku muu, ja unohdin sen töihin, niin kotiin piti ostaa uusi. Tää uusi on ihan kökkö. Kaikki pinnat tuntuvat yhtä karheilta/sileiltä. :friikki: Harmi ettei selviä itse viilasta enkä enää muista, mitä merkkiä tuo on. Joku halpismarkettijuttu kuitenkin.

Kiillotusviilat :hymyhali:
Silloin, kun tällä tädillä ei ole mustaa tai jotain kirkuvan punaista kynsissään, on kiillotusviila ihan must. Sillä kun huolellisesti laittaa ( niin notta savu nousee viilatessa :virne: ), niin näyttää kuin olisi kiiltävä lakka kynsissä. Ihan mahtista.
Emilian kakkosviilaksi nimittämää minä käytän säännöllisesti koko kynnen pinta-alan tasoitukseen, mikäli on sen tarpeessa - tuloo kiiltävämpikin.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa