Vaivaisten valitukset

Re: Vaivaisten valitukset

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 17 Elo 2013 15:34

L-S:llähän on se pilatesrulla! Rullaile sillä yläselkää päivittäin. Sen kuulemma pitäisi auttaa ylärankajumiin. :)
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja L-S » La 17 Elo 2013 16:15

Niin mä olen tehnytkin ja se auttaakin... mutta ei noihin hartioiden yläosiin, jotka on tällä hetkellä pahasti kipeät.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 17 Elo 2013 17:18

Flunssa tulossa. :huoh: Väsyttää, kurkku kipeä ja pikkuisen nuhainen olo. Huomenna olisi ollut tarkoitus käydä auttelemassa yhdessä ravintolapäivän ravintolassa, mutta saa nähdä, jääkö väliin. :(
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 17 Elo 2013 18:00

Ällässän pitää saada tommonen pieni apuri :virne:

Tuusi taputteli eilen mun hartioita. Ensin kämmen avoimena läiskimällä ja sen jälkeen nyrkillä. Pieni nyrkki kun oikein iskee kipeään kohtaan on se aika muikeaa. Mutta kyllä se auttoikin parantamalla verenkiertoa hartiaseudulle ja saaden kuonia liikkeille.
Toki mun piti vuorostani taputella ja nyrkitellä sen selkää. En lyönyt niin kovaa mitä se löi mua, vaikka multa vaadittiin "lyö täysiä" :virne:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja outsider » Ke 21 Elo 2013 13:13

Mullekin tuli flunssa. :huoh: Niillä on jostain syystä tapana tulla just sellaisina viikkoina, kun pitäisi olla ohjelmassa kaikkea kivaa ja ainutlaatuista ja sitten masentaa kun ei tieddä jääkö kaikki väliin. Ekana yönä oli kovin kuume moneen vuoteen ja tosi kipeä kurkku. Samat oireet edelleenkin, mutta paljon lievempänä. Sain viime yönä nukuttua ensimmäistä kertaa kunnolla sairauden aikana (jotain 12 tuntia) ja nyt on jo varsin siedettävä olo. Oon saanut ajan kulumaan katsomalla pari kautta Walking Deadia, mikä on sopivaa koska oloni on ollut jo valmiiksi kuin zombilla. :virne: Kuumeilun "paras" puoli on kyllä siinä että tulee katsottua rästissä olevat sarjat kun on liian väsynyt tehdäkseen jotain muuta.

Musta tuntuu että oon nykyään suunnilleen aina flunssassa. Jotain ravinnepuutosta olen epäillyt, koska en syö lihaa. Muita eläinkunnantuotteita (kala, kananmuna, maitotuotteet) käytän kuitenkin sen verran ahkerasti, että en tiedä voiko sitä pitää syynä. Kaapissa on kyllä paljon ravintolisiä, mutta niitä varmaan pitäisi syödä eikä vain säilyttää kaapissa, jos haluaa että ne vaikuttavat. :riips:

Jännetuppitulehdukseni sen sijaan on paranemaan päin, levon, fysioterapian ja omahoidon ansiosta - hieron käsiäni tennispalloilla. :keijo: Parantumisen suurin este on oletettavasti siinä, että heti kun ne voivat paremmin, tulee houkutus rasittaa niitä enemmän ja sitten ne ovatkin taas kipeät, jne... eli pois fordelta nyt, ja äkkiä! Kuva
I wish this would be your colour
outsider

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 21 Elo 2013 13:30

Lyyra kirjoitti:olen kyllä tullut siihen tulokseen, että jos jäsenkorjaaja näyttää vihreää valoa, niin varaan hänelle ajan. Voin sitten raportoida kokemuksestani tännekin, jos jotakuta kiinnostaa.

heartless kirjoitti:Mua ainakin kiinnostaa kokemukset jäsenkorjauksesta! Yks etäisesti tuttu ihminen on kouluttautunut jäsenkorjaajaksi ja oon ollut pitkään kahden vaiheilla kävisinkö siellä vai en..

L-S kirjoitti:Lyyra voisi kyllä mennä koekaniiniksi jäsenkorjaajalle, niin ehkä mäkin sitten. :keijo:

Vihreä valo saatu ja aika varattu. Huomenna tapahtuu heti aamusta klo 9. Raportoin sitten. :)

Hyvä kuulla, että outsin jännetuppitulehdus helpottaa. Tennispallohieronta auttaa varmasti. Olen itsekin kaipaillut tennispalloa avukseni.

Päätin eilen lopettaa maitotuotevälttely-yrittelyni. Ihooni on ilmaantunut muutamia punaisia pilkkuja ja googlailun perusteella ne ovat oire kalsiumin puutteesta. Myös raajojen puutuminen kuuluu kuulemma oireisiin. Olen huomannut sellaistakin. Siispä ostin juustoa ja jugurttia. Juusto, rakkaani. :kuola: Maustetut jugurtit sen sijaan: se sokerin määrä niissä on jotain ihan järkyttävää! :bubbles:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 22 Elo 2013 13:01

Kalevalainen jäsenkorjaus oli oikein mukava kokemus.

Esitietolomakkeen täyttämisen jälkeen asetuin selinmakuulle hoitopöydälle (housut piti ottaa pois :pahasetä: ). Käsittely aloitettiin jalkateristä ja nilkoista, koska niiden päällehän koko kroppa kasaantuu. Kuulemma nilkkani liikkuvat oikein hyvin, mutta vasemman jalan varpaissa oli lukkoja, joita korjaaja naksauttelikin auki. Sitten siirryttiin jalassa ylöspäin. Korjaaja pyysi nostamaan jalan koukkuun, otti kiinni säären etualaosasta sormillaan, ja pyysi suoristamaan jalan pöydälle hänen vastustaessa liikettä kevyesti. Liikkeen edetessä hänen kätensä liikkuivat jalkaani pitkin ylös. Sitten samaa toistettiin siten, että korjaaja siirsi aina otteensa vähän ylemmäksi. Näin käytiin läpi koko jalka etureiteen asti. Samat toistettiin toiselle jalalle. Myös lonkat käsiteltiin, ja se oli koko hoidon epämiellyttävin kokemus. :pahis:
Päinmakuulla ollessani korjaaja pyöritteli ja venytteli ja hieroi jalkojani taas alhaalta ylös päin. Myös pakarat käsiteltiin. En osaa sanoa tarkemmin, mitä tapahtui, kun kaikki tapahtui takanani. Sen verran tiedän, että tuntui mukavalta. :)

Sitten siirryttiin istuma-asentoon jakkaralle (paita piti ottaa pois :pahasetä: ). Korjaaja asettui istumaan matalammalle jakkaralle selkäni taakse. Kuulemma toinen ristiluuni oli vinossa. Se oli mennyt suoraan pakaroita käsiteltäessä mutta nyt se taas oli vinossa. Teimme useamman kerran sellaista, että hän asetti kätensä alaselkääni ja pyysi minua taipumaan taakse päin hänen jälleen vastustaessa liikettä käsillään. Tätäkin liikettä tehtiin monta kertaa siten, että hänen kätensä liikkuivat selkääni pitkin ylöspäin aina minun taipuessani. Ja näin käytiin läpi koko selkä. Kun päästiin noin lapaluiden korkeudelle liike muuttui taaksetaivutuksesta siihen, että minun piti vetää hartioita taakse. Samalla hän hieroi lapaluitteni reunaa pitkin ylös ja lopulta hartioille. Koko selkä käytiin läpi muistaakseni 3-4 kertaa. Kuulemma selkäni reagoi tähän erittäin hyvin. Ja se ristiluukin suoristui!

Sitten tehtiin joitain kaularankaan liittyviä juttuja. Päätä nostettiin ja vähän käänneltiin ja venyteltiin. Ja lopussa yritettiin pari kertaa laukaista multa yhtä nivellukkoa selästä. Se kävi käytännössä niin, että asetin seisten kädet pään taakse ristiin ja hengitin keuhkot täyteen ilmaan. Uloshengityksellä päästin jalat ihan rennoksi ja pudottauduin korjaajan käsiä vasten kohti lattiaa. Hän siis otti käsivarsistani kiinni, etten romahda kokonaan lattialle. Kuulemma se lukko vähän aukesikin sieltä.

Mitään paukahduksia ei kuulunut eikä tuntunut koko hoidon aikana mistään muualta kuin varpaista. Jatko-ohjeiksi sanottiiin, että ei saa tehdä mitään hirmuisen raskasta nyt pariin-kolmeen päivään, ja varattiin aika 3 viikon päähän, jolloin vilkaistaan miltä näyttää ja onko muutoksia tapahtunut. Sen ajan voi sitten myös perua, jos tuntuu, ettei tarvi käydä.

Kaiken kaikkiaan tämä oli minusta erittäin positiivinen kokemus ja suosittelen kyllä lämpimästi kokeilemaan, jos on jotain vaivoja. Kuulemma joskus saattaa jotkut ikiaikaiset nilkkanyrjähdyksetkin näkyä virheasentoina ja aiheuttaa kaikennäköisiä oireita. Mun nilkoissa ei kuulemma vanhat nyrjähdykset näkyneet. :gay:

Edit. Piti vielä sen verran kertoa, että käynti kesti melkein 2 tuntia. Ja kun L-S mietti asiaa tuolla toisessa ketjussa, niin todettakoon, ettei ainakaan tämä jäsenkorjaaja kumartanut kolmasti Väinämöisen kuvaa kohti. Tai jos kumarsi, hän teki sen joko ennen tai jälkeen mun vierailuni. :virne:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 01 Syys 2013 14:02

Leikkaushaavojen paraneminen on kipeää.
Kiborgilaite asetettu. Käsien toiminta vähän vajaata, kun leikkaushaavat on rintarangan puolella, kyljessä ja tietty mahassa. Mahan haavan ympärys on sininen ja ihan kamala :keijo:

Mutta mulla on paranemista jouduttamassa sairaalaan tuodut nimmarikortit :virne: Cheek ja Antti Tuisku pitää mulle seuraa :tilt:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja outsider » Pe 06 Syys 2013 21:38

Hemmetti tätä flunssaa. :huoh:

1. viikko: Kuumetta/lämpöä, yleisiä flunssaoireita
2. viikko: Yskää ja voimakasta nielemiskipua
3. viikko: Voimakasta kuivaa yskää joka saa melkein pelkäämään että onko omaa kurkkuaan mahdollista vahingoittaa yskimällä liian rajusti. Kuva

Nää mun flunssat tuntuvat muutenkin menevän koko ajan kamalampaan suuntaan. Niistä on tapana jäädä pitkään vielä jälkitaudiksi päälle tuollainen hakkaava yskä, joka tekee nukkumisesta melkein mahdotonta. Jos imeskelen Carmolis-pastilleja koko yön (enkä tukehdu niihin), niin sitten onnistuu aina pari tuntia kerrallaan. En tiedä miksi, mutta nuo munkkitippakarkit ovat ainoa löytämäni tuote joka puuduttaa kurkun silleen sopivasti ettei tee mieli yskiä keuhkojaan pihalle. Mutta nekin auttavat vain hetkellisesti, eli niitä pitäisi popsia jatkuvalla syötöllä. :pahis:
I wish this would be your colour
outsider

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 06 Syys 2013 21:42

outsider kirjoitti:Hemmetti tätä flunssaa. :huoh:

1. viikko: Kuumetta/lämpöä, yleisiä flunssaoireita
2. viikko: Yskää ja voimakasta nielemiskipua
3. viikko: Voimakasta kuivaa yskää joka saa melkein pelkäämään että onko omaa kurkkuaan mahdollista vahingoittaa yskimällä liian rajusti. Kuva

On mahdollista. Mulla on mennyt ääni useampaan otteeseen kun olen yskinyt sen rikki. Kerran päädyin puheterapeutille (eri syystä) ja se kertoi, että yskimiseenkin on olemassa oikea ja väärä tekniikka. :keijo:

Jälkitaudiksi jäävä hakkaava yskä on myös tuttu vaiva. Viimeksi se lähti astmaatikoille tarkoitetulla kortisonipiipulla. Että mars lääkäriin vaan, jos se jatkuu! :rulla:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Wildchild » La 07 Syys 2013 19:40

Isompi lapsi on nyt sairastanut reilut 2 viikkoa flunssaa. Tällä viikolla kävi muutaman päivän eskarissa koska ei ollut kuumetta, mutta sitten sekin tuli takaisin ja taas huidellaan 39:ssa. :epäilevä:
Ja kun olisi vaan nuha, mutta kun yskä on sellaista astmaatikon yskää ja päätä särkee lähes koko ajan. Ja nyt poika on lopettanut vielä syömisenkin kun ylhäältä on lähdössä kaksi hammasta yhtä aikaa ja lapsparka pelkää niiden lähtemistä kuin ruttoa. (Joo, hän on erityislapsi ja nämä asiat on aina vähän hankalia. Nyt vain sattui paskaan saumaan koko hammashomma.) Kuihtuu silmissä koko lapsi. :(
Huomenna pitänee mennä päivystykseen, ellei jo yön aikana. Mulla on vaan pelko persiissä että sinne jäädään pidemmälle reissulle kun tosiaan tuo syömispuoli on ollut heikkoa nyt pari päivää.

Tää on näitä hetkiä kun vihaan olla äiti. :huoh:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 07 Syys 2013 20:47

Kuulostaa ikävältä. Juoko lapsi mitään? Entä jos tekisit jotain juotavaa soppaa tai lientä?
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Wildchild » Su 08 Syys 2013 10:52

Lyyra kirjoitti:Kuulostaa ikävältä. Juoko lapsi mitään? Entä jos tekisit jotain juotavaa soppaa tai lientä?

Juo, onneksi. Keitot ja liemet on nounou, ei pidä niistä muutenkaan aistiyliherkkyytensä vuoksi joten myöskään erikseen tarjoaminen ei onnistu.
Nyt aamulla suostui onneksi syömään vähän aamupalaleipää kun se oli ensin pilkottu pieniksi palasiksi ettei tarvitse vahingossakaan käyttää etuhampaita puremiseen. :keijoei:

Ehkä tämä tästä. Vtuttaa vaan ja rankasti. :hullu:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 08 Syys 2013 12:19

Mitens kiisselit? Tai hyytelöt? :keijo:
Mustikkakeittoa paksummassa muodossa?
:paijaus:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 08 Syys 2013 13:23

No, toivotaan, että joku ratkaisu löytyy.

Mulla on kurkku kipeänä. Ärsyttävää.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 25 Syys 2013 22:02

Kävin tänään toisen kerran kalevalaisella jäsenkorjaajalla. Oli taas kivaa, joskin erilaista.

Jaloista aloiteltiin taas ja varvaslukkoja napsuteltiin auki. Nilkkani tuntuivat muljahtelevan epämiellyttävästi ja korjaaja sanoi, että jalkoihini on yhtäkkiä ilmestynyt pituuseroa jostakin. Käsittelyn edetessä hän sai pituuseron korjattua (oletan, että se liittyi si-niveleeni, joka elää mulla vähän omaa elämäänsä). Nilkoissa oli myös jotkut luut väärissä asennoissa, ja se aiheutti sitä epämiellyttävää muljahtelua. Sekin saatiin korjattua.
Takareisilihaksissa oli havaittavissa melkoista jumia, varsinkin vasemmalla puolella.

Istumaosiossa tehtiin melko lailla samoja kuin viimeksikin, mutta tällä kertaa avattiin jotain jännityksiä myös sivusuunnassa. Niillä liikkeillä saatiin mun toinen lapaluu laskeutumaan jännittyneestä tilasta ja kylkiluiden väleihin tilaa (toinen kylkeni oli kuulemma jotenkin lysyssä). Istuessa on myös tehty sellaista molemmilla kerroilla, että sain kirjan toisen kankkuni alle, ja sitten siinä venyteltiin vähän lantiota parempaan asentoon (että se ristiluu suoristuisi). Tällä kertaa ristiluu ei kaiketi ollut niin vinossa kuin viimeksi.

Ilmeisesti alussa havaitut nilkkajutut vähän hämäsivät korjaajaa, kun hän sanoi että "jos niitä ei olisi ollut, sanoisin, että tämä sun tilanteesi on lähtenyt paranemaan tosi hyvin". Ota siitäkin sitten selvää. En ainakaan muista kaatuneeni tai nyrjäyttäneeni nilkkojani missään viimeisen kuukauden aikana.

Pään nostoa ei tänään tehty lainkaan (hyvä, se olikin epämiellyttävää ja epäilyttävää). Kuulemma viimeksi avattu selän nivellukko oli nyt hävinnyt (tai ei ainakaan erottunut niin selvästi) - tai ei ainakaan ollut palannut viimekertaiseen tilaansa.

Jostakin maagisesta merkistä se näki, että mun lisämunuaiseni käyvät kuulemma ylikierroksilla. Siihen hän kehotti hoidoksi a) rauhoittumista ja stressaamisen vähentämistä (as if :jaaha: ) ja b) lakuteetä. Päädyin ratkaisuun b - toivottavasti auttaa. En kyllä sitten tiedä, että mistä minä sen huomaan että auttaako se vai ei. :P
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja damn » Ke 02 Loka 2013 18:35

Inhottava flunssa :( . Nenä vuotaa koko ajan ja kurkku on uskomattoman kipeä. Minulla on sen joulukuisen nielupaiseen jälkeen ollut jokainen kurkkukipu monta kertaa pahempi kuin kurkkukivut yleensä. Koko nielu tuntuu olevan tulessa ja vaikka ihme kyllä pystyn puhumaan täysin normaalisti, niin se sattuu aivan helvetisti ja samoin syöminen. Pitäisi varmaan mennä lääkäriin ja pyytää lähetettä nielurisaleikkaukseen, kun näitä pahoja nielutulehdusoireita on ollut kymmenen kuukauden aikana lähes joka kuukausi.

Lisäksi olen onnistunut saamaan alaselän taas niin pahaan jamaan, että olen viettänyt pari päivää sängyssä kipujen kourissa. Tänäänkin kaikki oli aamusta ihan ok, mutta istuin töissä huonossa asennossa ja loppupäivästä oli taas niin kivuliasta, etten meinannut kotiin päästä kävellen. Kiva olla näin romuna :epäilevä: .
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 07 Loka 2013 11:01

Oikea puoli yläselästä, hartiasta ja niskasta meni totaalisen jumiin yön aikana. :bubbles: Särkylääkettä olen ottanut. Lisäksi pidin aamulla kipeällä kohdalla lämmintä kaurapussia, minkä jälkeen Mieheke hieroi kipeitä kohtia, mutta eipä se oikein auttanut. Olen yrittänyt pikkuisen jumppailla, mutta en tiedä, aukeaako tämä ilman kunnollista hierontaa. :huoh:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 08 Loka 2013 18:04

Saatanallisen kipeet moonikset. Oon aiemmin selvinnyt niin helpolla. :huoh:

Marenki :paijaus: Viheliäistä tuommoinen. Toivottavasti helpottaa pian.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 09 Loka 2013 09:46

Joo, pikkuhiljaa tää helpottaa. Pistävää kipua ei enää juurikaan ole. Lisäksi pahin jumi alkaa mennä myös ohi, minkä huomaa siitä, että niskoja pystyy naksutella. :virne:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 17 Loka 2013 18:19

:huoh:
Kävin fysioterapiassa tänään.
Nyt särkee aivan helvetisti. Fyssari selvitti myös tota mun tunnotonta aluetta tuolta selästä. Se on edelleen aika iso. Ei siis vain noiden piuhojen ympärillä olevat kudokset vaan vissiin aika laajalta alueelta on pintatunto kokonaan poissa :keijo:

Yritin tehdä ruokaa, mutta se oli aika mahdottoman oloista kun ei voinut käsillä tehdä mitään. Söin suoraan kattilasta hellalta :aukku:
Notta morrrjens!
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 30 Loka 2013 01:01

Älläs sanoi että seitsemän aivastusta tarkoittaa joko hyvää onnea, huonoa onnea tai poikalasta.
Mulle ois tämän päivän aivastusputkista tulossa noi kaikki. Vähintään kertaalleen :keijo:

Eilen oli eka fysioterapia missä tehtiin liikkeitä ja harjoitteita ja lisää liikkeitä. Vedessä ja ilman. Olkapäiden rotaatioita ja syviä lihaksia :epäilevä:
Kävelyä siellä vedessä. Ihan. Kamalaa!

Sen jäljiltä olen ihan jumissa :pahis:
Pakarat on niin tiukassa jumissa että betonikin on pehmeämpää. Ei kai ihme että särkee ja juilii.

Huomenna venyttelyt ja torstaina samanlainen setti kuin eilen. :keijoei:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja damn » Su 03 Marras 2013 17:43

Löin eilen kännipäissäni pääni johonkin metallihommaan, kun kumarruin tumppamaan tupakkaa tölkkiin ja nousin vähän turhan huolimattomasti(no tää ois varmaan voinut sattua mulle selvinkinpäin...). Päähän tuli kunnon vekki ja tukka oli ihan veressä. Hyvä oli loppuilta kaverin synttäreillä, kun olin vessassa huuhtomassa tukkaa ja tyrehdyttämässä verenvuotoa. Nyt on kyllä ihan sairaan kipee pää. Meinasin kuolla kipuun, kun Mies aamulla pörrötti tukkaa, kun ei muistanut että mulla on pää auki. Ihana darra päivä.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 04 Marras 2013 14:12

Fysioterapia on yhtä kidutusta :keijoei:
Lapaluiden särky ja yläselän kivut on inhottavan invalidisoivia :epäilevä:
Mutta ei voi minkään, pakko kuntouttaa.

Vedessä oli sinänsä jännä olla, että ihan kuin joku pitäisi kainaloiden alta kiinni. Kyykistyminen oli uskomattoman hankalaa vedessä :virne:
Ihan kuin joku olisi samalla nostanut jalkapohjista ja tuntuu että kaatuu veteen :virne:

:huoh: Nyt onkin sitten kaikkea muuta kuin kivaa.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 26 Marras 2013 12:22

Lääkäri.
Sairasloman jatko ad. 31.7.2014.
Siinä on kesäloma samassa.
:huoh:

Sain sentään lääkkeitä, joiden avulla voisi yrittää nukahtamista.
Oli siinä muitakin :huoh:
Kibaya
Hörhökeijotar

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa