Naisten oma ketju! (miesvaroitus!)

Re: Naisten oma ketju! (miesvaroitus!)

ViestiKirjoittaja Nugat » Su 13 Loka 2013 19:03

Mä en ole ikinä saanut seulontakutsua. :keijo: Enkä aio hankkia sellaista. :keijo: Ehkä tyhmä ajatus, mut ei pysty. :pöpi: Vaikka voisi ajatella, että iik syöpä, niin ei. :pöpi:

Sit jos joskus se kutsu tulee niin todennäköisesti menen ihan kiltisti mutta kauhuissani. :keijo:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 13 Loka 2013 19:21

Se kutsu tulee sulle kyllä ihan pyytämättä kun saavutat tietyn iän :aukku:

Kyllä menisin, koska parempi se on saada ajoissa kiinni jos jotain on, kuin liian myöhään. Olen aika pitkälle sitä mieltä että jos kävisi säännöllisesti (kröhöm :vihellys: ) niin ne mahdolliset muutokset näkyisivät ennen mitään syöpiä - ehkä.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Su 13 Loka 2013 21:47

Kibaya kirjoitti:Olen aika pitkälle sitä mieltä että jos kävisi säännöllisesti (kröhöm :vihellys: ) niin ne mahdolliset muutokset näkyisivät ennen mitään syöpiä - ehkä.

Sanoisin, että jopa todennäköisesti näkyisivät. Mä olen käynyt, kun seulontakutsu on tullut. En muutenkaan pidä papaa niin hirveänä musta yläpään (suun lähinnä) ronkkiminen on sata kertaa pahempaa kuin alapään. :virne:
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 13 Loka 2013 23:23

Lumikki75 kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:Olen aika pitkälle sitä mieltä että jos kävisi säännöllisesti (kröhöm :vihellys: ) niin ne mahdolliset muutokset näkyisivät ennen mitään syöpiä - ehkä.

Sanoisin, että jopa todennäköisesti näkyisivät. Mä olen käynyt, kun seulontakutsu on tullut. En muutenkaan pidä papaa niin hirveänä musta yläpään (suun lähinnä) ronkkiminen on sata kertaa pahempaa kuin alapään. :virne:

Nii-in - toiset kammoaa hammaslääkäriä, toiset gynekologia.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 14 Loka 2013 11:47

Kiitos meikkivinkeistä! Saa nähdä, mihin lopulta päädyn. :tilt:

BB-voide voisi olla mun juttu, jos kerran puuteria ei tarvitse. Täytynee jossain vaiheessa mennä testailemaan sävyjä.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 14 Loka 2013 14:20

Helsingissä eka seulontakutsu tuli 25-vuotiaana. Seuraava taitaa tulla tossa 30-vuotiaana, eli viiden vuoden välein. Ihan hyvähän se on niissä käydä, kun ei muuten saa aikaiseksi. :pahis:
Itse kyl myöskin kammoan tota alapään sörkkimistä. En tykkää en sitten yhtään. :ei:

Meikkivoiteista sen verran, että sain testata CC-voidetta. Ja voi hitsi, se oikeasti toimii! Se oikeasti vei mun naaman punoituksen pois. :tipahdus: BB-voide ei koskaan toiminut mun kohdalla, joten toi CC oli iloinen yllätys. :keijo:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 14 Loka 2013 20:37

[tyhmävitsi] Onko DD-voide tarkoitettu sitten :tissit: eille? [/tyhmävitsi] :pahis:

Täällä alkaa seulontakutsut 30:stä ja ovat sitten viiden vuoden välein en-muista-mihin-asti. Mammografiakutsut taitaa alkaa 50:stä.

Oon edelleen kahden vaiheilla. Kävin papassa "ihan vasta" 2 vuotta sitten. Onko liian pitkä aika, jos feidaan tän ekan kutsun ja kerään seuraavat 5 vuotta rohkeutta? :hämillään: :kauhu:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 14 Loka 2013 22:04

Jos aiemmin ei ole ollut mitään häikkää papassa niin käsittääkseni ei tarvii käydä kovin usein. Seitsemän vuoden väli kolmekymppisenä on ehkä pitkä aika kuitenkin. (Mutua tosin tämä, muistelen lukeneeni että 2-3 vuoden välein olisi hyvä käydä.) Voithan sä mennä tässä välissä oma-alotteisestikin, jos tulee sellainen olo, että tarvii mennä. :halitus:

Noi kirjainvoiteet menee kyllä jo vähän yli. :D
Marengille helpotusta BB-voiteisiin: niitä on yleensä sävyjä vaalea ja tummempi. Jompi kumpi joko sopii tai sitten ei kumpikaan. Helppoa. :virne:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 14 Loka 2013 22:57

Sitä en kyllä usko, että koskaan tulee sellaista oloa, että papaan tarvisi mennä ihan oma-aloitteisesti. :friikki:

Edit. Ja juu, tosiaan. Olen minäkin kuullut tuon 2-3 vuoden välin, mutta mulla kestää näistä toipuminenkin näköjään aina vähintään 1,5 vuotta... :friikki:
Viimeksi muokannut Lyyra päivämäärä Ma 14 Loka 2013 23:01, muokattu yhteensä 1 kerran
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ma 14 Loka 2013 22:59

Emilia kirjoitti:muistelen lukeneeni että 2-3 vuoden välein olisi hyvä käydä.

Näin mun gyne ainakin sanoi. Mainitsi vielä, että joka vuosi käymistä ei edes suositella, jos ei ole ollut mitään ongelmia.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ti 15 Loka 2013 08:32

Lumikki75 kirjoitti:
Emilia kirjoitti:muistelen lukeneeni että 2-3 vuoden välein olisi hyvä käydä.

Näin mun gyne ainakin sanoi. Mainitsi vielä, että joka vuosi käymistä ei edes suositella, jos ei ole ollut mitään ongelmia.

Tästä tulikin mieleen, että kun sain ensimmäisen lapseni, minulta otettiin papa-koe jälkitarkastuksessa (mikä oli mun onni: samalla sörkkimisellä kaksi asiaa :hytinä: ). Ja kun toinen lapsi syntyi puolentoista vuoden kuluttua, papa-koetta ei otettu kun edellisestä oli kulunut niin vähän aikaa. Eli vuosittain ei siis tosiaan suositella.
Mutta onkos se mammografia vai mikä, mitä suositellaan vuosittain alkaen tyyliin 35-vuotiaasta lähtien? :riips:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja theia » Ti 15 Loka 2013 10:28

Meidän kunnassa kun otin pillerit joudun käymään joka vuosi uusimassa ne paikan päällä. Joka toinen vuosi on pelkkä terkkari ja joka toinen vuosi gyne. Ilmaista puuhaakin vielä niin kauan kun täytän 30...
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 15 Loka 2013 11:05

Täällä on mammografiaseulonnat 50 ikävuodesta alkaen. Ilmeisesti lain mukaan ne pitää järjestää 50-69-vuotiaille parin vuoden välein.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja damn » Ti 15 Loka 2013 16:00

Emilia kirjoitti:(Mutua tosin tämä, muistelen lukeneeni että 2-3 vuoden välein olisi hyvä käydä.) :

Viimeksi, kun otettiin papa, niin sanottiin, että seuraavan kerran tarvitsee käydä neljän vuoden päästä. Se tuntuu mun mielestä aika pitkältä ajalta, saattaa olla, että oma-alotteisesti haluan mennä jo ennen tuota neljää vuotta. Tuntuu oudolta ajatella, että kävisin seuraavan kerran papassa vasta kolmekymppisenä :hämillään: . Niin ja kuulun siis ihmisiin, joille papassa käyminen ei ole mikään ongelma, ei tunnu pahalta ja on noita kiusallisempiakin asioita.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja theia » Ke 16 Loka 2013 09:30

Mä haluaisin sitten hääpäiväksi kivat lakkaukset kynsiini (esim tämmösseet:
Kuva)
- tarvitseeko siihen mitään geelausta tms tms? Varmaan jotain koska mun kynnet ei yksistään oo kovin nätit... Mutta ei varmaan rakennekynsiä oo pakko ottaa? Mä en ymmärrä näistä jutuista kyllä yhtään mitään.
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 16 Loka 2013 10:38

Geelaus nyt vähintään. En tiedä millaiset kynnet sinulla on, mutta eihän rakennekynsien tarvitse olla pitkät. Ihan ns. peruspituisetkin on nätit jos on vaan laitetut. :keijo:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 16 Loka 2013 10:45

Ei rakennekynnet pakko ole ottaa jos ei halua.
Nyt kun mun ex-avokälypuoli on siirtynyt alalle, tiedän kynsistä todella paljon enemmän :keijo:
Vähintään se pysyvämpi lakkaus kannattaa ottaa. Mä en halua edes geelauksia mun nakkeleihin, joten Shellac on ihan riittävä. Se on sillä uv-valolla kovetettu, vähän pysyvämpi lakkaus jolla saa lähes yhtä upeita tuloksia. Tiettyjä eroja on, kuten joidenkin värien ja strassien suhteen, mutta muutoin sillä voi saada ihan yhtä hyvät omaan kynteen.

Mä voin kysyä ex-akp:lta saako ilman geeliä tommoset :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja theia » Ke 16 Loka 2013 11:23

Shellac? :hämillään:

Hitto että voikin olla ulapalla :virne:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 16 Loka 2013 11:40

:pillitys: Kuukautiset. :pillitys: Tiedosto hukassa - työt eivät etene. :pillitys: :epäilevä:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 16 Loka 2013 12:08

theia kirjoitti:Shellac? :hämillään:

Hitto että voikin olla ulapalla :virne:

Blogikirjoitus kaikkine diipadaapoineen :keijo:
En mä sitä omin sanoin osaa sanoa.
Se on vaan kestävämpää mitä omat lakat kotona.
Sippura ehkä osaisi vastata tähän jos näkisi tämän nyt :aukku:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 30 Loka 2013 10:23

Ihmisvihapäivät ovat alkaneet. :epäilevä:

Tuntuu, että joka toinen kuukausi on hirviömenkat ja pms:t ja joka toinen taas ihan iisit. :o:
Emilia

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 30 Loka 2013 11:08

:femmat: Feel your pain.

Mulla on pitkästä pitkästä aikaa samanlaiset kiputilat mitä teininä kun tää koko show alkoi :epäilevä:
Ei pysty kunnolla hengittämään ja silmissä sumenee vähän väliä jos on liian pitkään ylhäällä. Siis konkreettisesti pystyasennossa. Olen yrittänyt pitää nestetasapainosta huolta, ottanut lääkkeitä ja painellut kaikkia mahdollisia akupisteitä, mutta tuntuu että ihan turhaa. Kun sattuu, niin sattuu. Onneksi mulla on pari kylmäkallea ja pakastin.

Samalla musta tuntuu että hormoonit sekoittaa mun pään ihan huolella.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja skray » Ma 04 Marras 2013 23:01

Mä tuun kans kehumaan CC-voidetta tähän väliin. :tilt:
Lumene ei ole koskaan sopinut mun iholle meikeissä tai ihovoiteissa, mutta sain kerran Sokokselta testipurkin mukaan ja voi pojat, toimii! Ostin tuubin, enkä luopuisi siitä. Ei kuivu iho päivän aikana koppuralle ja punoitus tasoittuu tosi hyvin verrattuna muihin voiteisiin. Hintakin on kohtuullinen ja tuubi on riittoista. Ostin voiteen huhtikuun lopussa, oon käyttänyt sitä keskimäärin ehkä 5 kertaa viikossa ja edelleen on sama tuubi käytössä, eikä edes vaikuta siltä, että se olisi vielä loppumassa.

Mulla on ollut puuteriongelmakin, kun puuteritkin tuppaa kuivattamaan ihoa eikä sopivaa löydy. Tuntuu, että kaikki kokeilemani on liiankin hienojakoista ja jauhemaista, että iho näyttää sellaiselta jauhon peittämältä. En halunnut ostaa irtopuuteria, vaan kivipuuterin, vai miksikä niitä sanotaan. :keijo: Päädyin sitten ostamaan Lumeen Naural Coden, kun se oli halpa ja muistaakseni joku tuttu kertoi joskus, että Natural Codeissa on hinta-laatu kohdillaan. Puuteri toimii, eikä ole liian jauhoista. Kiilto pysyy naamasta poissa aika pitkälle päivään.

Oon menossa viikonloppuna laivalle työkavereiden kanssa, eikä mulla ole mitään kivaa mekkoa. Joudun shoppailemaan tällä viikolla. :keijo:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Pe 08 Marras 2013 22:51

Kokeilin aika monen eri merkin bb-voiteita tässä syksyllä, mutta ei niistä sävyistä istunut kuin yksi ja se tuote on täysi susi minun naamassa, en huomaa meikkaamattoman ja meikatun alueen välillä eroa. En tiedä, ehkä joku toinen voide olisi toiminutkin, mutta en uskaltanut muita edes harkita, kun näyttivät epäilyttävän oransseilta tai tummilta. Mineraalipohjien sävyvalikoimat on opettaneet hyvälle.

Jatkan siis mineraalipohjien käyttöä, kun niihin olen tykästynyt. Oottelen vain, että tilaamani uusi purkki saapuisi pian, entisestä ei oo juuri mitään jäljellä.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Shay » To 02 Tammi 2014 17:23

Onneksi työpäivä loppui vihdoinkin! Mahaa särkee niin, että se säteilee selkään eikä tehnyt pätkääkään mieli syödä ruokaa töissä. Nyt syön karkkia ja juon teetä. Tee auttaa. Karkeista en tiedä. :keijo: Vois tehdä poppareita. :keijotäpinä: Harvoin on kovia kuukautiskipuja... tai no tätä ketjua kauan lukeneena ehkä olisi parempi, että olisin hiljaa ns. kivuistani, mutta ei tää tällainenkaan kivaa ole... :P
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa